Skocz do zawartości

Zdjęcie

Sakuna: Of Rice and Ruin

Edelweiss Marvelous Switch PS4 PC

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
2 odpowiedzi na ten temat

#1 ACZ Napisany 14 czerwca 2017 - 18:04

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 135 Postów:
pssite.com:

Sakuna: Of Rice and Ruin to połączenie gry akcji z symulatorem utrzymywania farmy. Wcielimy się w tytułową Sakunę i zgładzimy wiele demonów z użyciem rolniczych narzędzi. Łączyć będzie silne i słabsze ataki ze swoim magicznym szalem, który przyśpiesza rozwój natury. Wioska posłuży jako baza, w której wytworzymy nowe przedmioty i bronie. Na farmie rozwiniemy również umiejętności bitewne.


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 13 czerwca 2019 - 20:21

  • 0

#2 Tawotnica Napisany 13 czerwca 2019 - 20:20

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 104 Postów:
Jedna z gierek na które bym nie zwrócił uwagi, gdyby nie Treehouse:



http://www.xseedgame...-rice-and-ruin/


szczególnie walki wyglądały na przyjemną młóckę. Nawet nie wiedziałem, że to ten sam dev team co odpowiadał za świetne Astebreed. Wjeżdża na watch listę :tak:
  • 0

#3 Tawotnica Napisany 26 grudnia 2020 - 14:46

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 104 Postów:

Dziwna gierka. Zaczynam drugie żniwa i utwierdzam się w przekonaniu, że proporcje platforming/ryżobranie są największym minusem wczesnej fazy gry. 

 

Koncept jest następujący: 

bogini żniw, rozwydrzona Sakuna zostaje wyrzucona z pałacu bogów, bo pijana w sztok sprowadziła do niego grupkę śmiertelników, którzy wyżarli dary przeznaczone dla bogów. Oprócz tego w pogoni za ludźmi Sakuna spaliła jakiś ważny spichlerz, więc za karę została razem z  intruzami zesłana na wyspę pełną demonów, żeby nauczyła się trochę pokory. 

 

Klimat jest przedni. Takie bardziej komediowe studio Ghibli z porządnym voice actingiem (japońskim, angielskiego jeszcze nie sprawdzałem). 

 

Rozgrywka podzielona jest na dwie części: na eksploracyjną platformówkę 2D, w której używamy dużo grapple i dużo żonglujemy przeciwnikami oraz na część symulacyjną, w której uprawiamy ryż, dbając o poziom wody, wyrywając chwasty, wreszcie ścinając,  susząc, mieląc etc. 

 

Po każdych żniwach Sakuna staje się troszeczkę mocniejsza. W trakcie uprawy zyskuje nowe skille potrzebne do eksploracji i oczywiście im lepsze żniwa tym większy przyrost statsów. 

 

Problem polega na tym, że w grze jest cykl dnia i nocy, co bardzo mocno skraca możliwość eksploracji. Czułem się czasem jak w Castlevania II, ponieważ najpierw muszę się zajmować rolą, więc zostaje czasu na parę minut plaformingu i siup, "it's a terrible night to have a curse", a w nocy nic nie widać i przeciwnicy są mocniejsi (czytaj: za mocni na początku). :reggie: 

 

Mimo tego dość przyjemna pozycja, żeby sobie włączyć na kwadrans przed snem, co akurat starczy na powyrywanie chwastów i zaliczenie jednej miejscówki. 

 

 


  • 0



Inne z tagami: