Skocz do zawartości

Zdjęcie

Battle Garegga

Raizing M2 Arcade Saturn PS4 XONE

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
1 odpowiedzi na ten temat

#1 Tawotnica Napisany 15 październik 2017 - 17:44

Tawotnica

    Samus Aran

  • Reformatorzy
  • 9923 Postów:
bgcover.jpg

https://store.playst...ATTLEGAREGGAUSA

http://www.mobygames.../battle-garegga

Battle Garegga Rev.2016 jakiś tydzień temu wreszcie się ukazało na hamerykańskim PSN. Oczywiście nie mogłem się powstrzymać przed wywaleniem 35 dolców na kolejną arcadówkę, bo byłem cholernie ciekaw gry, która przez wielu jest określana jako jeden z najlepszych shmupów ever.

Przede wszystkim: poziom trudności skaluje się w zależności od skilla, coś jak w Zanac. Czyli im lepiej napierdzielamy tym większe wyzwanie dostajeniemy za chwilę. Jedynym sposobem na zmniejszenie poziomu trudności jest... zginięcie. Pewnie się domyślacie do czego to zmierza – kamikaze przed bosskiem, żeby nie był zbyt srogi :reggie: Nie wiem jeszcze czy mi się to podoba. Nie jestem półbogiem wykręcającym chore wyniki w topkach, po prostu lubię sobie polatać stateczkiem i postrzelać, nauczyć się patternów i jak mi dobrze idzie to moće 1CC zrobić na easy. Preferuję zatem bardziej liniowy poziom trudności, a strategiczne ginięcie uważam za upierdliwe.

Wizualnie Battle Garegga zwala z nóg przywiązaniem do detali. Muszę sobie w końcu sprawić ten telewizor do TATE mode, bo pixel art w BG jest cudowny. Eksplozje, gruz wylatujący z każdego przeciwnika, ogromni szefkowie! Drobiazgowość twórców ma jednak swoją ciemną stronę, bo pociski wyglądają jak pociski. Długie, szare igiełki, które zlewają się z równie metalowymi tłami i przeciwnikami. Wprawdzie nie jest to bullet hell, ale pamiętając o skalującej się trudności i tak może się zrobić taki rozpiździel jak dobrze idzie, że nawet nie zauważycie co was zabiło. Rev.2016 na ratunek! Tak się składa, że Raizing po (słusznej) krytyce fanów wydali drugą wersję gry, gdzie szpileczki zamieniają na oczojebne pomarańcowe kulki! Zeszłoroczna rewizja od M2 zawiera oczywiście wszystkie możliwe wydania BG (m.in. też wersję z Saturna), więc można się nauczyć patternów na świecącym profilu, a przed dziewczynami popisywać się na standardowej edycji z prawie-nie-do-wychwycenia-pociskami!

Jeśli chodzi o sterowanie to BG jest trzyprzyciskowce, gdzie głównie używamy dwóch - strzał + bomby, które każdy statek ma inne. Te bomby te, to nie są takie zwykłe bomby, robiące BOOOOM na cały ekran, oj nie. Należy je bardziej traktować niczym ataki specjalne. Napalm, którym możemy sterować, bo ciskamy nim w kierunku przeciwnym do lotu; Nieśmiertelność i zwiększony fire rate; Miotacze ognia! Bomby zbiera się z przeciwników i rozwalonych budynków, trzeba nazbierać 40 małych, żeby dostać jedną dużą. Stateczków jest cztery i każdym warto zagrać. Flying Baron, który nawala samonaprawadzajkami przez cały ekran jest jak narazie moim ulubionym samolotem.

Oprócz bomb jak w każdym szanującym się szuterku są opcje, czyli te latające dookoła statku wspomagacze. Tutaj wchodzi w grę trzeci przycisk, którym zmieniamy formacje opcji. Bardzo fajna sprawa, bo w zależności od planszy wypada pozycjonować dodatkowe giwery tak, aby strzelały za statek, obracały się albo namierzały bosska.

Rev.2016 oprócz bycia kompilacją wszystkich poprzednich odsłon Battle Garegga jest właściwie edytorem gry, bo możecie sobie ustawić praktycznie wszystko czego zapraganiecie. Serio, ilość ustawień jest przytłaczająca, można nawet wybrać jak szybko pociski mają lecieć. Wspomniany tate mode, scanlines, rozciąganie i zwężanie ekranu etc. Jeśli nie gra się w tate po bokach ekranu widać swój ranking online w czasie rzeczywistym, itemk jakie następne będą wypadać, obłożenie przycisków i playlistę muzyki. To oczywiście też można sobie dostosować do własnych upodobań.

Dla fanów gatunku obowiązkowa pozycja do sprawdzenia, ale nie dołączałbym się raczej do piewców o świetności Battle Garegga – wolę gry Yagawy z Cave, jakkolwiek śliczne nie byłyby tu piksele. Tę zagrywkę z poziomem trudności ciężko mi idzie przeboleć.
  • 5

#2 ACZ Napisany 15 październik 2017 - 19:58

ACZ

    Samiec Alfa

  • Forumowicze
  • 30861 Postów:

 

poziom trudności skaluje się w zależności od skilla

Mega ch*jowy motyw.


  • 0



Inne z tagami: