Skocz do zawartości

Zdjęcie

C'RPG Corner [PC]


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
341 odpowiedzi na ten temat

#61 Kyo Napisany 07 czerwiec 2007 - 01:19

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2503 Postów:

Ale jaheire odłącza się tylko na chwilkę, prawda??


Jeśli dobrze pamiętam, to tylko na chwilę, w czasie rozwiązywania sprawy z Harfiarzami.

no...a on nie jest jakims łowcą czy czyms??


Taa... Dokładnie tym... no... Tropicielem :hmmm: ? Prawie jak :ninja: ...

czy ja wiem fechmistrze to podobno własnie swietne postacie ja nie wiem nigdy go za długo nie mam.... ale bardowie zazwyczaj są słabi a ten jeszcze ma walczyc w zwarciu wiec rzeczywiscie często ginie


Właśnie.
  • 0

#62 cwany-lis Napisany 07 czerwiec 2007 - 10:31

cwany-lis

    dobrze rokujący pisarz

  • Forumowicze
  • 20615 Postów:
Mam jeszcze małe pytanie - najpierw rozprawić się z Irenicusem czy tez przedtem rozkimać Wieżę Strażnika i resztę z dodatku Tron Bhaala ? Czy grając tylko w dodatek można wędrować po całej mapie Amn i odwiedzić np. Athkalte ?
  • 0

#63 Kyo Napisany 07 czerwiec 2007 - 11:23

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2503 Postów:

Mam jeszcze małe pytanie - najpierw rozprawić się z Irenicusem czy tez przedtem rozkimać Wieżę Strażnika i resztę z dodatku Tron Bhaala ?


Najlepiej spróbuj najpierw Wieżę, zanim rozpoczniesz Tron Bhaala ;) .

Czy grając tylko w dodatek można wędrować po całej mapie Amn i odwiedzić np. Athkalte ?


Niestety nie :( .
  • 0

#64 Gość__* Napisany 07 czerwiec 2007 - 12:19

Gość__*
  • Goście

najpierw rozprawić się z Irenicusem czy tez przedtem rozkimać Wieżę Strażnika

Najpierw Jon, potem Demigorgon. Choć i tak male szanse na przejście Wieży Strażnik, ot tak.
  • 0

#65 rikku100 Napisany 07 czerwiec 2007 - 13:40

rikku100

    Dante

  • Forumowicze
  • 1789 Postów:

Mam jeszcze małe pytanie - najpierw rozprawić się z Irenicusem czy tez przedtem rozkimać Wieżę Strażnika i resztę z dodatku Tron Bhaala ?


Ja zawsze pezchodzę ją w cieniach gdzies tak w szóstm rozdziale

Choć i tak male szanse na przejście Wieży Strażnik, ot tak.


Dlaczego??
  • 0

#66 Scorpio Napisany 14 lipiec 2007 - 08:21

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13964 Postów:
26 lipca ponownie w sprzedaży ma ukazać się pakiet całości Baldurs Gate i Icewind Dale. Na razie nie wiem w jakiej formie (czy cała seria na 1 płycie, czy częściowo, czy inaczej jeszcze), ale dobrze się dzieje. Bo w sklepach pustka, a wciąż branie na te tytuły jest.
  • 0

#67 Kyo Napisany 14 lipiec 2007 - 10:18

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2503 Postów:
Miło by było, jakby Planescape Torment też ponownie ukazał się na półkach sklepowych ... :cry:
  • 0

#68 piterekd Napisany 14 lipiec 2007 - 11:13

piterekd

    Dabrowsky

  • Forumowicze
  • 17265 Postów:

Miło by było, jakby Planescape Torment też ponownie ukazał się na półkach sklepowych ... :cry:

A najmilej jakby się twórcy pokusili o kontynuację, może nie akurat dosłowną PT ale przynajmniej jakąś ciekawą historię w tym świecie i z grafą w niezmienionej formie jak w PT..
  • 0

#69 cwany-lis Napisany 14 lipiec 2007 - 18:54

cwany-lis

    dobrze rokujący pisarz

  • Forumowicze
  • 20615 Postów:

CD Projekt ma doskonałą wiadomość dla wszystkich graczy! Już 26 lipca po długiej nieobecności, do sprzedaży trafią dwa rewelacyjne, bardzo oczekiwane tytuły!

Sag Baldur's Gate i Icewind Dale przedstawiać nie trzeba żadnemu graczowi. Dwa legendarne cykle RPG, wydane wraz ze wszystkimi oficjalnymi dodatkami, gwarantują setki godzin doskonałej zabawy. W skład poszczególnych sag wchodzą:

Saga Baldur's Gate:

gra Baldur's Gate,
dodatek Opowieści z Wybrzeża Mieczy,
Baldur's Gate II: Cienie Amn,
dodatek Tron Bhaala.
Saga Icewind Dale:

gra Icewind Dale,
dodatek Heart of Winter,
dodatek Trials of the Luremaster,
gra Icewind Dale II.
Gry zostaną wydane w serii eXtra Klasyka Gold, w cenie 24,99 PLN. Każda z sag ukaże się na płycie DVD i w pełnej polskiej wersji językowej. Można je także już teraz zamawiać przedpremierowo w sklepie gram.pl, korzystając w powyższych linków. Z wykorzystaniem Wirtualnych Pieniędzy dostępne są już od 18,90 PLN.


Dodany obrazek

mimo, że mam już wszystkie części w extra klasyce to dla wydania dvd chyba się skuszę :ninja:
  • 0

#70 Scorpio Napisany 14 lipiec 2007 - 18:59

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13964 Postów:
Na szczęście mam pudełkowe ... mapa do BG1 rozłożona na biurku robiła niesamowity klimat podczas zwiedzania Wybrzeża Mieczy :)

Ale takie wydanie ma duży plus: brak żonglerki płytkami ...
  • 0

#71 rikku100 Napisany 16 lipiec 2007 - 18:55

rikku100

    Dante

  • Forumowicze
  • 1789 Postów:
Mnie tam się nie podobają takie wydania, akurat BG, to taka seria która powinna kosztować co najmniej te 5 dych, być dostępna zawsze i najlepiej w oryginalnym wydaniu (prawie jak Diablo XD).
No ale dobrze że wogóle można ją kupić :/
  • 0

#72 cwany-lis Napisany 16 lipiec 2007 - 19:00

cwany-lis

    dobrze rokujący pisarz

  • Forumowicze
  • 20615 Postów:
też kiedyś miałem specialne wydanie sagi w takim pół metrowym tekturowym pudłe - było tam wszystko - dwie mapy [konkret stuff :ninja: ], album, poradnik, instrukcja i mini segregator na płyty :ninja: a ja to głupi sprzedałem [co prawda za astronomiczną kwotę ale żałuję trochę]
  • 0

#73 rikku100 Napisany 16 lipiec 2007 - 19:16

rikku100

    Dante

  • Forumowicze
  • 1789 Postów:
Och, pamietam to wydanie! Też było bossskie.

album


:shock: WOW, Album?? Co w nim było??

Ale najlepsze wydanie w tym kraju tej gry to była chyba ta kolekcjonerka która ukazała się trochę po premierze, były tam wszystkie BG (oprócz Tronu Bhaala), też dwie mapy,poradnik, trading cards, plakaty, pocztówki, mousepad, koszulka, soundtrack, bonus disc i oczywiście pełne manuale....
Ta edycja była podobna to angielskiej limitki, tyle że było jeszcze więcej stuffu...
Kurcze, szkoda że tego nie kupiłam wtedy... niby czasem są na allegro, ale na przykład teraz, ale gościu chce za nią cztery stówy, a połowy cześci nie ma :/
Damn It
  • 0

#74 cwany-lis Napisany 16 lipiec 2007 - 19:28

cwany-lis

    dobrze rokujący pisarz

  • Forumowicze
  • 20615 Postów:
co do albumu to trochę się zapędziłem - to była taka o ile dobrze pamiętam skrócona wersja instrukcji z wieloma szkicami i obrazkami z gry :ninja:
  • 0

#75 rikku100 Napisany 16 lipiec 2007 - 19:32

rikku100

    Dante

  • Forumowicze
  • 1789 Postów:

co do albumu to trochę sie zpaędziłem - to była taka o ile dobrze oamiętam skrócona wersja instrukcji z wieloma szkicami i obrazkamiz gry


Ach, wiem, pewnie taka jak ja mam w pdf na płycie... czyli i tak fajna....
moja instrukcja ma...heh...20 stron?? I to jeszcze pół na pół z Tronem :trup:
  • 0

#76 cwany-lis Napisany 16 lipiec 2007 - 19:39

cwany-lis

    dobrze rokujący pisarz

  • Forumowicze
  • 20615 Postów:
Łiii, tamta instrukcja miała stron 120 :ninja: że nie wspomnę o poradniku który swego czasu można było kupić w empikach i kioskach ruch-u - następne 150 kartek ...
  • 0

#77 cwany-lis Napisany 16 sierpień 2007 - 12:32

cwany-lis

    dobrze rokujący pisarz

  • Forumowicze
  • 20615 Postów:
Wczoraj skończyłem Świątynie Pierwotnego Zła - chyba ostatni crpg ze starej szkoły ze śliczną grafiką 2d. Gdyby tak wyglądał KotOR to bym się nie pogniewał, plansze są doskonale zaprojektowane a każda lokacja [szczególnie osady i twierdza na bagnach] ma od groma szczegółów i detali. W tle przgrywa melancholijna melodyjka [ wczasie walki wbijają się skoczne rytmy], muczą krowy (?) i pieją koguty. Wieś tańczy i śpiewa ;)

Sam system walki jest bardzo znośny - turowe starcia + przefachowe rozwijane menu = nie idzie się pogubić. Z kolei na początku gra rzuca nas od razu na głęboką wodę - system wiernie odwzorowuje D&D 3.5 - osoby które wcześniej nie miały z tym styczność będą zmuszone wertować poradnik i sprawdzać każdy wybór by potem w czasie gry nie męczyć sie, ze źle stworzonymi postaciami. To nie jest mainstreamowy (?) Baldur's Gate stety. I tak też o ile na początku gra jest dosyć trudna to im wyższy poziom expa zyskujemy tym robi się coraz łatwiej. Aż za bardzo chyba gdyż czary są moim zdaniem zbyt słabo zbalansowane i kombinacją - pajęczyna + kula ognia można mykać przez grę jak dziki perez.

"gupi" jest też limit poziomów doświadczenia - można podobnie jak w papierowym Greyhawku dobić tylko do 10-tego. Podobnie jak w Arcanum już w 3/4 gry można osiągnać maksymalną pule exp'a i momentalnie traci sie zapał na wypełnianie dodatkowych expów skoro korzyści są wtedy z tego zerowe.

Gre polecam osobą które mają już za soba cały dorobek Black Isle i BioWare - to gra dla właśnie takich maniaków crpgów i uniwersum Greyhawka. Ja bawiłem się przy tej grze nieźle chociaż pod koniec zaczęła mnie nużyć. Na szczęście nie jest długa - kwestia kilkunastu godzin [w końcu ile można myszkować po 4 lokacjach na mapie ?], owszem są alternatywne zakończenia jak i początek gry [cecha charakteru drużyny generuje główny quest dla fabuły jak i kilka zadań pobocznych] zależnie od tego kogo zabiliśmy/uratowaliśmy albo jaki quest wypełniliśmy po drodze ale tylko maniacy chyba zabiora się za rozkimanie wszystkich detali.

7.4/10 :ninja: gra jest w extraklasyce za 20 zł. więc kupić warto
  • 0

#78 Kyo Napisany 16 wrzesień 2007 - 20:15

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2503 Postów:
A ja zacząłem Planescape : Torment. Genialne :ninja: .Wciągnałem się, jak swego czasu w Baldury. Ha! Powiem nawet, że Torment wydaje mi się ciekawszy od Baldurów, głównie pod względem klimatu i fabuły. A tak w ogóle to, damn, jak to jest napisane (gram w angielską wersję) ! Mistrzostwo! Jak na razie jestem w Ulu w Sigil. Ogółem klimatyczna miejscówka - prawie taka dziura, jak Warszawa :P .

Którą profesję polecacie wybrać, gdy już przyjdzie co do czego ;) ?
  • 0

#79 Scorpio Napisany 16 wrzesień 2007 - 21:02

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13964 Postów:

Jak na razie jestem w Ulu w Sigil.

Wbrew dyskowej rozdzielczości Ul to większa część (i największa lokacja) w której spędzisz czas przemykając przez grę ^^ I fajnie :P

Ja pogrywam (mało, bo mało) w Icewind Dale 2 ponownie. Uwielbiam tą pozycję - ten klimat północnych Zapomnianych Krain!!! Cudny ^__^ No i ten zmarnowany potencjał - ilość statystyk i zdolności po prostu przerasta tą pozycję. Do BG/PT by się idealnie nadawała.
Acha - zwykle gadam mą Drowką ^^ Piękne dialogi czasem ma ^^
  • 0

#80 rikku100 Napisany 16 wrzesień 2007 - 21:10

rikku100

    Dante

  • Forumowicze
  • 1789 Postów:
Też lubię IWD.... jedna z tych gier których nigdy nie skończyłam... :/
jak do tej pory...
Planescape z tego co widzę (bo nie przeszłam jeszcze) jest całkiem okej, ale Baldursów IMO nie przebija
  • 0

#81 Kyo Napisany 16 wrzesień 2007 - 22:44

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2503 Postów:

Planescape z tego co widzę (bo nie przeszłam jeszcze) jest całkiem okej, ale Baldursów IMO nie przebija


IMO przebija pod względem fabuły, choć niekoniecznie pod względem gameplay'u, czy rozbudowania ;) .

W Icewind Dale nie grałem, ale też i jakoś mnie nie ciągnie. Z tego co słyszałem, to takie tam drużynowe Diablo z raczej miałką fabułą... Choć może się mylę?

Wbrew dyskowej rozdzielczości Ul to większa część (i największa lokacja) w której spędzisz czas przemykając przez grę ^^ I fajnie


No, super :P . Po prostu kocham zwiedzać takie zaplute slumsy :P .
  • 0

#82 Uuk Napisany 16 wrzesień 2007 - 23:01

Uuk

    Dante

  • Forumowicze
  • 1487 Postów:
Może w Tormencie jest mniej ciekawych walk (takie jest moje zdanie), ale fabuła jest genialna, nie mówiąc o klimacie. Kurczę, tutaj naprawdę widać genialnie stworzony świat, a i polskie tłumaczenie daje radę i tylko ten klimat pogłębia.
  • 0

#83 rikku100 Napisany 16 wrzesień 2007 - 23:16

rikku100

    Dante

  • Forumowicze
  • 1789 Postów:

W Icewind Dale nie grałem, ale też i jakoś mnie nie ciągnie. Z tego co słyszałem, to takie tam drużynowe Diablo z raczej miałką fabułą... Choć może się mylę?


Do Diablo to mu bardzo daleko :ninja: ale fakt fabuła nie jest rozbudowana jak w BG/PT choć nieraz może zaskoczyć;D Ale przejsć jak najbardziej mozna

IMO przebija pod względem fabuły


No wielu tak mówi :D Ja jednak jestem z tych co wolą BG
  • 0

#84 Scorpio Napisany 17 wrzesień 2007 - 07:21

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13964 Postów:

Z tego co słyszałem, to takie tam drużynowe Diablo z raczej miałką fabułą... Choć może się mylę?

Zawsze się dziwiłem, kto takie porównanie zaczął rozprowadzać, bo jest chybione. IWD bliżej do tej BG1 i momentów, gdy zwiedzało się pustkowia. A fabuła jest interesująca, choć bez głębi i potrójnych den. Ot, taki standard fantasy.

Polecam zagrać w IWD2, choć Prolog. Gdzie śmieją się otwarcie z wcześniejszych gier Black Isle XD
  • 0

#85 cwany-lis Napisany 17 wrzesień 2007 - 10:29

cwany-lis

    dobrze rokujący pisarz

  • Forumowicze
  • 20615 Postów:

A ja zacząłem Planescape : Torment. Genialne :ninja: .Wciągnałem się, jak swego czasu w Baldury. Ha! Powiem nawet, że Torment wydaje mi się ciekawszy od Baldurów, głównie pod względem klimatu i fabuły


Też tak uważam chociaż pod względem rozbudowania i całokształtu wyżej jednak sobie cenię BGII ale tylko minimalnie. Planescape ciągle jest i będzie w mojej czołówce gier mających przesłanie (?) i główny motyw który daje sporo do myślenia - obok MGS'a II to dla mnie dwa "intelektualne" wyjątki. A sam motyw z odzyskiwaniem pamięci i koaligacji z rozmaitymi postaciami przez Bezimiennego jest bezcenny.

Którą profesję polecacie wybrać, gdy już przyjdzie co do czego ;) ?


Ososbiście nie zauważyłem by gra wymagała jakiegoś kombinowania. Sam grałem czystym wojownikiem mającym młot z tej pułapki Pani Bólu + reszta ekipy. Doświadczenia w czasie gry dostajemy mnóstwo [radzę zachować pewną żółtą kulę którą znajdziesz u króla żebraków/złodzieji] i po 3/4 gry nasza postać ma powergamerskie statystyki. Mój znajomy grał magiem i praktycznie grał z palcem w ... ;)
  • 0

#86 rikku100 Napisany 17 wrzesień 2007 - 11:08

rikku100

    Dante

  • Forumowicze
  • 1789 Postów:

Zawsze się dziwiłem, kto takie porównanie zaczął rozprowadzać, bo jest chybione. IWD bliżej do tej BG1 i momentów, gdy zwiedzało się pustkowia.


No nie wiem... w IWD trzeba isć wytyczoną scieżką, nie ma tylu questów pobocznych i ogólnie świat nie jest zbyt otwarty...
  • 0

#87 Scorpio Napisany 17 wrzesień 2007 - 12:33

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13964 Postów:
Chodziło mi o elementy gameplayu - questy zlecane od spotkanych NPC na drodze (zwykle do wykonania na tym samym ekranie, potyczki z grupami przeciwników, etc.

Ale ... lubię to. Takie to prostsze jest, bez nawałnicy skomplikowania.


PT - zwykle gram wojem. Z duuużą Mądr i Int XD Siła malutka (ale czar zwiększania siły jest przecież). Stąd mam wojaka słabeusza, co ma gadane że hej! Ale i tak uważam, że PT zyskałby 3x tyle, gdyby system z IWD2 postaci tam zaimplementować i wykorzystać faktycznie owe zdolności.
Cwany - IWD2 to pierwsza gra, przy której tworzeniu postaci siedziałem dłużej niż za 1 razem przy BG1.
  • 0

#88 rikku100 Napisany 17 wrzesień 2007 - 14:32

rikku100

    Dante

  • Forumowicze
  • 1789 Postów:

Ale i tak uważam, że PT zyskałby 3x tyle, gdyby system z IWD2 postaci tam zaimplementować i wykorzystać faktycznie owe zdolności.


Gdyby ten system wtedy istniał to pewnie by go wrzucili :D

IWD2 to pierwsza gra, przy której tworzeniu postaci siedziałem dłużej niż za 1 razem przy BG1


Dlatego że trzeba stworzyć ich szesć?? :lol:

Chodziło mi o elementy gameplayu - questy zlecane od spotkanych NPC na drodze (zwykle do wykonania na tym samym ekranie, potyczki z grupami przeciwników, etc.


Aha fact
  • 0

#89 Scorpio Napisany 17 wrzesień 2007 - 14:47

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13964 Postów:

Dlatego że trzeba stworzyć ich szesć?? :lol:

Pojedynczej :P Duuuży wybór ^______^
  • 0

#90 rikku100 Napisany 17 wrzesień 2007 - 15:07

rikku100

    Dante

  • Forumowicze
  • 1789 Postów:
Ja też zawsze dużo czasu spedzam przy robieniu postaci.... Własnie ostatnio prz IWD jeszcze bawiłam sie w pisanie biografii dla każdej z czego pierwsza i druga miały tyle ile się mniej wiecej zmieściło, a ostatnia miała trzy zdania :lol:
  • 0