Skocz do zawartości

Zdjęcie

C'RPG Corner [PC]


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
424 odpowiedzi na ten temat

#121 Scorpio Napisany 23 grudnia 2007 - 23:02

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13 964 Postów:

Pograłbym sobie w Arcanum

O kurczaczki. Kupiłem ową grę jakieś dwa lata temu (bliżej 2 i 1/2) w jakieś gazecie PC-towej za śmieszne kilkanaście złotych. Do tej pory nie ruszyłem (zawsze coś innego ciekawego się znalazło, i jeszcze ta wizja konieczności zagospodarowania kilkudziesięciu godzin). Aczkolwiek perspektywa tego, że mam ową grę jest dość miła :) Bo wiem, że kiedyś w końcu zagram (dla mnie sprawa grafy w grach RPG to kwestia trzeciorzędna. zwłaszcza, że zwykle te RPG 2D mają o wiele bardziej dopracowane plany kolejnych plansz, pokoi, detali i detalików - wszystko jest unikatowe :) )
  • 0

#122 Kyo Napisany 25 grudnia 2007 - 15:48

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 503 Postów:
Hehe, a zagrywał się ktoś w action dungeon crawlery od Raven Software, tj. Heretic albo Hexen? Ach, wspomnienia... Ok, ok, wiem, że to tak naprawdę NIE SĄ dungeon crawlery, tylko jakieś pochodne FPSów, ale przez to wmawianie sobie, że są to "labiryntówki", jakoś tak te gry rosną w moich oczach. W sumie biegamy po labiryntach, zbieramy upgrade'y, miewamy nawet wybór różnych klas, zupełnie jak w Diablo, więc myślę, że można je na siłę pod coś takiego podciągnąć :P . W każdym razie, damn, takie fajne i klimatyczne gry to były. Szczerze mówiąc, Heretic II bym chętnie sobie ponownie ukończył. Chyba najlepsze dzieło od Raven - świetna, jak na swoje czasy grafika, czadowe projekty poziomów, miód, klimatyczna muzyka, całkiem fajna, choć niespecjalnie wymagająca fabułka, no i za stronę artystyczną gry odpowiadał sam Gerald Brom. High Fantasy w bardzo dobrej formie ;) .
  • 0

#123 cwany-lis Napisany 25 grudnia 2007 - 21:11

cwany-lis

    dobrze rokujący pisarz

  • Forumowicze
  • 23 567 Postów:
Heretica i Hexena znam pobieżnie - w oba trochę grałem via demo - Heretic II to tpp akcji z elementami rpg (?) - całkiem niezły. A Hexen II to świetna sprawa - quake + magia i miecz - coś w stylu współczesnego might and magic ale na wzór starej szkoły. Strzelanie lancami z broni wielkości armaty do "mrocznych" rycerzy w opuszczonej katedrze - bezcenne :ninjadance:
  • 0

#124 Scorpio Napisany 25 grudnia 2007 - 23:05

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13 964 Postów:

dungeon crawlery od Raven Software, tj. Heretic albo Hexen?

Pisałem nawet tego reckę do zina oldschoolowego :) Bardzo miłe gry oparte o fantasy. To, co położyło Heretica to zbytnia podobność do Doom, co w przełożeniu klimatów na fantasy nie zgrało do końca. Ale Hexen to klasyka i poezja wzorcowa po dziś. Niesamowity power czuć, gdy przemierza się kolejne poziomy masakrując wszelakie monstra.
No i historyjka miło (i w miarę logicznie) rozłożona na kolejne części ... ale co to ma wspólnego z RPG to nie wiem (poza klimatem standardowego heroic fantasy).
  • 0

#125 rikku100 Napisany 27 grudnia 2007 - 15:05

rikku100

    Dante

  • Forumowicze
  • 1 789 Postów:

Bo ID 1 i 2 to gry stricte hack&slashowe na silniku Infinity i tyle. Jeżeli ktoś myślał inaczej to cóż, mylił się.


Hack&Slash?....spróbuj zacząć nawalać na ślepo w IWD to ciekawe jak daleko uda Ci się tak dojść...

Baldury są dobre, ale też na jeden, może dwa razy


Oj...

(dla mnie sprawa grafy w grach RPG to kwestia trzeciorzędna. zwłaszcza, że zwykle te RPG 2D mają o wiele bardziej dopracowane plany kolejnych plansz, pokoi, detali i detalików - wszystko jest unikatowe )


Jea!! 100% zgodności z tym stwierdzeniem ^^

Baldur's Gate 4ever :ninjadance: Jak ja kocham tę grę, teraz czekam tylko na trójkę w pełnym 3D na poziomie Gears of War i kontynuującym historię z dwójki :ninjadance: Ech... :zakochany:
  • 0

#126 Kyo Napisany 27 grudnia 2007 - 15:43

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 503 Postów:

Baldur's Gate 4ever Jak ja kocham tę grę, teraz czekam tylko na trójkę w pełnym 3D na poziomie Gears of War i kontynuującym historię z dwójki Ech...


Też chciałbym trójkę albo jakąś duchową kontynuację, rozgrywającą się gdzieś w Faerunie, ale to raczej mało prawdopodobne... Przynajmniej teraz.
  • 0

#127 xell Napisany 27 grudnia 2007 - 16:17

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 315 Postów:
Chyba w 2008 ma wyjść Dragon Age, zobaczymy co z tą grą będzie. :hmmm:
  • 0

#128 Kyo Napisany 27 grudnia 2007 - 17:08

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 503 Postów:
Mhm, Dragon Age ciekawie się zapowiada. Eksploracja w FPP, jak w ES, walka natomiast z TPP, podobnie jak w Baldurach. Podobno ostro pracują nad uniwersum Dragon Age, więc może jeszcze wyjdzie z tego coś ciekawego i w miarę oryginalnego ;) ....
  • 0

#129 rikku100 Napisany 27 grudnia 2007 - 19:05

rikku100

    Dante

  • Forumowicze
  • 1 789 Postów:

Mhm, Dragon Age ciekawie się zapowiada. Eksploracja w FPP, jak w ES


o_O?
To źle :nie:

walka natomiast z TPP, podobnie jak w Baldurach.


w jakich niby Baldurach? Tylko nie mów ze w tym czyms na konsole...
  • 0

#130 Kyo Napisany 27 grudnia 2007 - 19:12

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 503 Postów:

w jakich niby Baldurach? Tylko nie mów ze w tym czyms na konsole...


Jak w tych na PC :P .

o_O?
To źle


IMO to całkiem fajne, biegasz po miastach, eksplorujesz dungeony to masz widok z oczu, drużynka biega sobie za Tobą. Gdy już spotkasz w lochu jakieś maszkary, to włączasz "Battle Mode" nagle kamera robi elo efekciarski wyskok w górę, ukazując pole walki, umożliwiając wydawanie komend postaci gracza i wszystkim jego towarzyszom ;).
  • 0

#131 xell Napisany 27 grudnia 2007 - 19:57

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 315 Postów:
Kamera FPS była w gatunku "od zawsze", różne Ishary i Might&Magici to miały, to i Dragon Age może. Ważne, żeby same walki miały taktyczną głębię, a nie były zrobione na odwal się jak w 3 ostatnich grach Bioware. Trzymam kciuki.
  • 0

#132 Gość__* Napisany 27 grudnia 2007 - 20:05

Gość__*
  • Goście
tam walić system walk w grach Bioware, byle nie było porażki jak w TESach
  • 0

#133 Kyo Napisany 27 grudnia 2007 - 20:07

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 503 Postów:

Kamera FPS była w gatunku "od zawsze", różne Ishary i Might&Magici to miały, to i Dragon Age może.


Dokładnie. O, właśnie, Ishar - moje pierwsze RPG właściwie, nie licząc może Dungeon Mastera i Bard's Tale, ale tych w końcu nie ukończyłem. Anyway, Ishary, choć nie były to może gry genialne(bez opisu bym w życiu dwójki nie przeszedł...), to wprost zabijały oprawą i KLIMATEM.
  • 0

#134 rikku100 Napisany 27 grudnia 2007 - 20:10

rikku100

    Dante

  • Forumowicze
  • 1 789 Postów:

Jak w tych na PC .


Aha, ale tam nie jest kamera w TPP tylko rzut izometryczny z góry :nie:

IMO to całkiem fajne, biegasz po miastach, eksplorujesz dungeony to masz widok z oczu, drużynka biega sobie za Tobą. Gdy już spotkasz w lochu jakieś maszkary, to włączasz "Battle Mode" nagle kamera robi elo efekciarski wyskok w górę, ukazując pole walki, umożliwiając wydawanie komend postaci gracza i wszystkim jego towarzyszom .


Ja nie gram za bardzo w obojetnie co, co jest w perspektywie pierwszej osoby...po pierwsze głowa mnie boli, po drugie w Rpg'ach wole widziec moja postac i to co sie dzieje na około
  • 0

#135 xell Napisany 27 grudnia 2007 - 20:19

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 315 Postów:

tam walić system walk w grach Bioware, byle nie było porażki jak w TESach

BG2 miało fajny system walki :klaszcze: Chciałbym znowu tak się powysilać nad grą Bioware. :tak:
  • 0

#136 Gość__* Napisany 27 grudnia 2007 - 20:25

Gość__*
  • Goście

tam walić system walk w grach Bioware, byle nie było porażki jak w TESach

BG2 miało fajny system walki :klaszcze: Chciałbym znowu tak się powysilać nad grą Bioware. :tak:


Ogólnie ja od cRPGów nie wymagam jakiś wypaśnych systemów walki. Mi naprawdę wystarczy, jeżeli nie muszę się bawić jak w Morrowindzie gdzie szło dostać kurwicy. Ale faktem jest w takiego BG2, czy P:T walczyło mi się przyjemnie. Gorzej jak oczywiście ktoś przesadzi i dostaje się coś ala ICewind 2 - brrr, drużynowe Diablo, hurra
  • 0

#137 Kyo Napisany 27 grudnia 2007 - 20:43

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 503 Postów:

Aha, ale tam nie jest kamera w TPP tylko rzut izometryczny z góry


Ah dżiz, whatever :P . W każdym razie akcję obserwowaliśmy z perspektywy osoby trzeciej :P .

Ja nie gram za bardzo w obojetnie co, co jest w perspektywie pierwszej osoby...po pierwsze głowa mnie boli, po drugie w Rpg'ach wole widziec moja postac i to co sie dzieje na około


Eee, cóż, jak uważasz. Sam nie widzę w tym niczego od czego miałaby "rozboleć głowa" .
  • 0

#138 Gość__* Napisany 27 grudnia 2007 - 20:49

Gość__*
  • Goście

Eee, cóż, jak uważasz. Sam nie widzę w tym niczego od czego miałaby "rozboleć głowa" .

Kyo niektórzy tak maja ze jak graja w FPP to czuja cos na kształt choroby lokomocyjnej...
  • 0

#139 cwany-lis Napisany 27 grudnia 2007 - 21:13

cwany-lis

    dobrze rokujący pisarz

  • Forumowicze
  • 23 567 Postów:

Bo ID 1 i 2 to gry stricte hack&slashowe na silniku Infinity i tyle. Jeżeli ktoś myślał inaczej to cóż, mylił się.


Hack&Slash?....spróbuj zacząć nawalać na ślepo w IWD to ciekawe jak daleko uda Ci się tak dojść...


do samego końca ? kekkekee ! 3x wojownik + mag/czarodziej, kapłan i od biedy złodziej - "woje" dostają po kosie +3 tudzież innym młocie & hepalundze, kapłan świętego wyrwidęba aka młotodzierżce, mag kuszę albo procę [chociaz i tak będzie głównie niwelował pajęczyny i uruchomione pułapki, co ruski rok puszczając kamehame !] a złodziej szabelkę albo następną dmuchawkę na dystans i dawaj elo ! 4 z przodu, dwóch z tyłu, formacja "na rubika" i idziesz przez grę jak w psałterz wrześniowy tutu rutututu ! to nie jest miłość, to tylko zdaaaaje się, że to się skończyło tarara rara ra ! :lol:

a można i jechać na 6x krasnolud wojownik, a da się, a jakże ! metoda "na jana" to symbol dolin lodowego wichru, heja ho ! jak to śpiewa stachursky :ninjadance:
  • 0

#140 rikku100 Napisany 27 grudnia 2007 - 21:56

rikku100

    Dante

  • Forumowicze
  • 1 789 Postów:

do samego końca ? kekkekee ! 3x wojownik + mag/czarodziej, kapłan i od biedy złodziej - "woje" dostają po kosie +3 tudzież innym młocie & hepalundze, kapłan świętego wyrwidęba aka młotodzierżce, mag kuszę albo procę [chociaz i tak będzie głównie niwelował pajęczyny i uruchomione pułapki, co ruski rok puszczając kamehame !] a złodziej szabelkę albo następną dmuchawkę na dystans i dawaj elo ! 4 z przodu, dwóch z tyłu, formacja "na rubika" i idziesz przez grę jak w psałterz wrześniowy tutu rutututu ! to nie jest miłość, to tylko zdaaaaje się, że to się skończyło tarara rara ra !


Tak...tylko ze do tych cudownych statystyk i ekwipunku trzeba najpierw dojsc...
Fakt, potworów jest bardzo dużo, ale bezmyślne walenie prowadzi jedynie pięknej animacji śmierci...

Kyo niektórzy tak maja ze jak graja w FPP to czuja cos na kształt choroby lokomocyjnej...


No własnie, ja to mam :(
  • 0

#141 Kyo Napisany 27 grudnia 2007 - 22:06

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 503 Postów:

yo niektórzy tak maja ze jak graja w FPP to czuja cos na kształt choroby lokomocyjnej...


No własnie, ja to mam


Duh, kurak, rzeczywiście, przypominam sobie, że czytałem już o tym. Przepraszam, Rikku... :roll:
  • 0

#142 Gość__* Napisany 27 grudnia 2007 - 22:24

Gość__*
  • Goście
dlatego jak widać najlepiej wypada kamera z Vagrant Story ;p xD
  • 0

#143 rikku100 Napisany 27 grudnia 2007 - 22:25

rikku100

    Dante

  • Forumowicze
  • 1 789 Postów:

Duh, kurak, rzeczywiście, przypominam sobie, że czytałem już o tym. Przepraszam, Rikku...


Nie ma za co ^^

A poza tym lubie rzut izometryczny w RPG, w NN2 tez taki ustawiałam, przynajmniej wszystko widac...chociaż akurat w NN2 kamera lubi utrudniac zycie...
  • 0

#144 Uuk Napisany 28 grudnia 2007 - 11:29

Uuk

    Dante

  • Forumowicze
  • 1 487 Postów:
Zgadzam się z co poniektórymi (o, nie wiedziałem, że tak się pisze - dziękuję "poprawiaczko" :przytul: ) przedmówcami - widok FPP w RPG'ach zasysa. Izometryczny jest dużo lepszy, lecz moim osobistym faworytem jest TPP a (wyobraźcie sobie akcent nad a) la KotOR (łatwiej przechodzić przez wąskie korytarze :^^: ).
A Dragon Age i tak mi nie pójdzie :/
  • 0

#145 t0m3ek Napisany 28 grudnia 2007 - 11:55

t0m3ek

    Rikimaru

  • Forumowicze
  • 536 Postów:
W KotORze akurat kamera z 3 osoby jest bardzo korzystna, w Gothicu ssie. Jak dla mnie zależy to od pozycji. Co do NWN 2 to tam ciekawa była tylko kamera :P sama gra jest nuuuuudna. No może poza procesem, reszta to kupa.
  • 0

#146 Uuk Napisany 28 grudnia 2007 - 12:03

Uuk

    Dante

  • Forumowicze
  • 1 487 Postów:
Mi kamera w Gothicu pasowała, chociaż giera miała więcej z siekanki. Nie ma to jak możliwość zapauzowania i spokojnego rozważenia sytuacji. A w NWN pograłem pół godziny i sobie odpuściłem, zupełnie mi nie podeszła.
  • 0

#147 Sylvan Wielki Napisany 30 grudnia 2007 - 14:56

Sylvan Wielki

    Demigod

  • Forumowicze
  • 8 615 Postów:

Icewind Dale

Drużynowy Diablo można by rzec - robimy sobie "drużynę pierścienia" na samym początku - w moim przypadku było tak :

- 2x wojownik zakapior ;)
- paladyn
- złodziej [bo pułapek w tych lochach jest od groma :ninja: ]
- kapłan
- mag od zauroczeń i zamętów [ od połowy robi taki rozgardiusz w pojedynkę że głowa boli]


Kapitalna pozycja :hurra: Moj team cwany lisie wyglądał dokładnie tak samo , to jest najlepszy skład i kazdy znawca w tej materii to wie - inni maja problem :^^:

No i co racja to racja, mag na początku to "tylko kolejna postać" ale po połowie gry ( a co dopiero później ) jest najpotężniejszym zawodnikiem.

Planescape Torment

Jakis czas temu zakończyłem swą przeszło 3 miesięczną przygodę z poszukiwaniem własnego "ja" Bezimiennego ... to chyba jedyna gra gdzie głównego bossa można zastraszyć tym samym pokonując go :sparta:

Dialogi i rozmowa z NPC to 50 % klimatu tej gry [reszta to ofc. klimat uniwersum i fabuła] tak więc nie polecam jej tym co chcą pograć w jakąś alternatywę dla Diablo czy konsolowe "slaszery" ;)

Koniec gry bardzo ale to bardzo kozacki smutny ale sensowny i sprawiający, że takie gry pamięta się przez długo. Naprawdę mało jest gier które mnie zaintrygowały i sprawiły, że po ujrzeniu napisów końcowych ciągle o nich myślałem.

Jeden z najlepszych RPG na PC ( choc i tak osobiśce wolę "Doline Lodowego Wichru" ).
No i mało która gra ma takiego gł. bohatera :ninjadance:
  • 0

#148 rikku100 Napisany 30 grudnia 2007 - 17:18

rikku100

    Dante

  • Forumowicze
  • 1 789 Postów:

Co do NWN 2 to tam ciekawa była tylko kamera sama gra jest nuuuuudna. No może poza procesem, reszta to kupa.


Ma klimat Zapomnianych Krain...po prostu czułam sie jakbym znów była w tym samym świecie ;]
I jest o niebo lepsza od NWN1 (to dopiero było nuuuuudne..., tylko wątek Aribeth był tam jako tako ciekawy...)
Po prostu widać że to robota BioWare i że są tam jeszcze ludzie z Black Isle, hm...dla mnie też jedne z najlepszych elementów to postacie i to ze tworzą sie relacje miedzy nimi, no i historia wciąga (choć poczatek jest lolowaty...atak na wioske...geez...)
Ech, tak NWN jest prześwietne :D

Drużynowy Diablo można by rzec - robimy sobie "drużynę pierścienia" na samym początku - w moim przypadku było tak :

- 2x wojownik zakapior
- paladyn
- złodziej [bo pułapek w tych lochach jest od groma ]
- kapłan
- mag od zauroczeń i zamętów [ od połowy robi taki rozgardiusz w pojedynkę że głowa boli]


Hm...to taki powtarzany przez wszystkich schemat...a jest przecież tyle ciekawszych klas w D&D 3,5...
  • 0

#149 Sylvan Wielki Napisany 31 grudnia 2007 - 00:52

Sylvan Wielki

    Demigod

  • Forumowicze
  • 8 615 Postów:

Hm...to taki powtarzany przez wszystkich schemat...

Inaczej się nie da , dwóch slasherów toruje drogę , to pancerne wozy bojowe, palladyn ich wspomaga mieczem oraz czarami zdrowotnymi , złodziej wiadomo....co mi z Gimliego x ileś tam jak rozplatają go pułapki ( opcjonalnie thief zajmuje się skrzynkami a i ma kilka kuszących ataków ) , mag....hmmm jak już pisalem, do połowy gry bezużyteczny niemal a później - moc. A kapłan , wiadomo "curaga-man" się przydaje.
  • 0

#150 rikku100 Napisany 31 grudnia 2007 - 03:22

rikku100

    Dante

  • Forumowicze
  • 1 789 Postów:
ech...da sie zrobic cos ciekawszego i mocniejszego z drużyny :^^:
  • 0