Skocz do zawartości

Zdjęcie

The World Ends With You -Final Remix-

Jupiter Square Enix Switch

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 Tawotnica Napisany 11 styczeń 2018 - 17:23

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 10436 Postów:

 

Pewnie port wersji z iOS z dodanym małym rozdziałem, ale i tak się jaram. Pełna obsługa Joy-Conów brzmi dobrze, bo może sterowanie będzie mniej upierdliwe niż stylusem + przyciskami bądź samą szybką. 

 

Jak nie pamiętacie jaki to jest klasyk to polecam zapoznanie się z tą recenzją: 

http://nikogoforum.p...h-you-recenzja/

 

 


  • 2

#2 DaddyMadCaddy Napisany 11 styczeń 2018 - 17:28

DaddyMadCaddy

    lord of the board

  • Moderatorzy
  • 27902 Postów:

Plus dla Ryana :cf:

 

A grę kupię raczej na pewno, miałem brać wersję iOS, ale jeśli ta ma być lepsza, to :gusta:


Ten post był edytowany przez DaddyMadCaddy dnia: 11 styczeń 2018 - 17:29

  • 0

#3 lukaszSA Napisany 11 styczeń 2018 - 17:33

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 19612 Postów:

Kierwa, dzień po odejściu Raikoha.


  • 0

#4 Danteusz Napisany 11 styczeń 2018 - 17:47

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 28729 Postów:
Największą zaletą dzisiejszego Directa jest okazja do przypomnienia tego forumowego klasyka :bowdown:

Ten post był edytowany przez Danteusz dnia: 11 styczeń 2018 - 17:48

  • 0

#5 nole Napisany 11 styczeń 2018 - 17:52

nole

    Dzik bagienny

  • Forumowicze
  • 4278 Postów:

Obowiązkowo dla przypomnienia recka Mrocznego Mściciela :cf::

 

Producent- Jupiter Corp.
Wydawca- Square Enix
Gatunek- Action Role-Playing
Premiera- 18 kwiecień 2008r

9770twewyboxlarge.jpg

Charakter Designer T.Nomura odpowiedzialny od jakiegoś czasu za serię Final Fantasy postanowił wraz ze swoją ekipą zabrać się za projekt na NDS. Czy był to taki skok w bok nie związany z serią Final Fantasy? Czy Nomura odłożył projektowanie ciuchów na bok i wziął się porządnie do pracy nad nowym tytułem? Czy może zrobił grę na "odwal się"? Ja jako miłośnik gatunku jRPG który wraz z DSi kupił TWEWY nie żałował takiego posunięcia?
Postaram się na te pytania odpowiedzieć w tekście poniżej.

I Wonder If You Know How They Live In Tokyo

Fabuła w grach Rpg to podstawa, więc nie zamierzam wam psuć zabawy i opisywać jej tutaj dokładnie, a przedstawię tylko jej mały zarys.
Neku którym przyjdzie nam w grze kierować jest młodym chłopakiem (a jakże ...) który budzi się pewnego dnia na środku ulicy w Tokyo, a dokładnie w Shibuya i nie pamięta zupełnie nic. Nie wie co tam robi i jak się tam znalazł. Jedną z pierwszych dziwnych rzeczy które dostrzega to znamię na dłoni na którym widnieje napis " 7 dni". Co on oznacza i co tutaj do diabła się dzieje? Takie pytania kłębią się w głowie Neku. Ludzie dodatkowo sprawiają wrażenie jakby w ogóle nie dostrzegali Neku, ale za to ten może czytać w ich myślach. Po chwili Neku spotyka młodą dziewczynę o imieniu Shiki która oznajmia, że pomoże mu rozwikłać zagadki które dręczą młodzieńca i pomoże w walce z organizacją o groznej nazwie Reapers.
Neku to trudny charakter i typ samotnika z którym ciężko się dogadać i zaprzyjaznić innym postacią. Potrafi zadziornie odpowiadać na pytania innych i nie patrzy, że może przy tym kogoś urazić. Ot trudny charakterek, ale zżyć się z nim jako głównym bohaterem jest zupełnie łatwo, a co ważniejsze przyjemnie. Jego relacje z Shiki są bardzo ciekawe, a i czasami potrafią ostro pozytywnie rozbawić.
Fabuła na początku może się wydać prosta i nudna. Nic bardziej mylnego. Z czasem, a praktycznie po kilku chwilach chcemy się w nią zagłębić i przeżyć całą wraz z głównym bohaterem, więc jeśli chodzi o fabułę to zapewniam was, że wciągnie was jak odkurzacz.

I'm Psycho Fighter

Kolejną bardzo ważną rzeczą w gatunku RPG jest system walki który w TWEWY jest bardzo pomysłowy i świetnie zrealizowany. Mamy tutaj tak zwane Piny (psychiczne czary) które zbieramy podczas gry lub dostajemy i uczymy się ich. Sprawa jest trudniejsza jednak niż w innych tego typu grach. Piny mamy między innymi ofensywne i defensywne, ale jak ich używać? Musimy nauczyć się ich kombinacji. Tutaj nie wystarczy nacisnięcie button'a w celu użycia jednego z nich. Tutaj musimy nauczyć się ich, aby móc je wykonać!! Przyjmijmy, że mamy Pin który odpowiada za atak piorunem. Rysikiem wykonujemy kombinację na ekranie czyli szybkim ruchem rysujemy znak pioruna. W menu mamy różne funkcje dzięki którym możemy się dowiedzieć wiele rzeczy na temat misji, statsów czy czarów które opisane są w pewnej książce. Czary które posiadamy możemy wrzucić do slotów i wtedy w czasie walki będziemy mogli ich używać, a po wyczerpaniu jakiegoś musimy chwilę odczekać, aby znów jego moc napełniła się. Sloty jak i czary powiększają się wraz z postępem w grze i zwiększaniem się levelu naszej postaci. Walka to nie tylko czarowanie rysikiem. Jest to coś więcej, a mianowicie gdy do niej dochodzi to dolny ekran ukazuje nam Neku, a górny Shiki (naszą partnerkę). Tak więc musimy uważać na dwie postacie, bo gdy jedna zginie przywita nas Game Over. Ciosy i combossy Shiki wykonujemy krzyżakiem. Tak, więc jak widzicie trzeba mieć podzielność uwagi, szybko myśleć i reagować, bo łatwo nie jest i szybko można zginąć walcząc z przeciwnikami, nie mówiąc już o walkach z bossami. Po każdej wygranej walce dostajemy punkty, za czym wyższą ocenę stylu w jakim zmietliśmy wroga (od A do E). Zaraz pomyślicie, że mamy tutaj mega hardcore. Dobrze myślicie, ale S-E pomyślało i o graczach z mniejszym skillem dając im wybór auto w przypadku Shiki i wtedy konsolka kieruje jej poczynaniami w czasie walki.
Rzeczą o której warto jeszcze napisać to to, że nie mamy tu eliksirów które odnawiają nam pasek energii. Chcesz ją poprawić po walce? Idziesz do baru z Colą i ją pijesz dodatkowo jedząc do tego jakiegoś hamburgera. Współczesne Tokyo które przyjdzie nam przemierzać to azjatycka stolica mody. Chcesz wyglądać modniej w innej dzielnicy? Idziesz do sklepu i kupujesz ciuszki, świecidełka, buty itd. Co to daje oprócz zmiany w wyglądzie? Trafisz z ciuszkiem który jest modny w innej dzielnicy to podczas walki dostaniesz bonusy. Słodkie i ciekawe rozwiązanie.
Podsumowując aspekt walk nie pozostaje mi nic innego jak napisanie, że jest świeży, wciągający, rozbudowany i dobrze pomyślany. Sprawia dodatkowo wiele radości podczas naszej przygody.

Beautiful??


Wiemy wszyscy, że NDS nie jest jakąś mega mocną konsolą która może wygenerować super grafikę. Jednak pozwala na stworzenie czegoś co będzie wyglądało dobrze i sprawiało nam przyjemność z oglądania i podziwiania tego. Tak też jest w przypadku TWEWY. Może i to nie jest sam szczyt możliwości NDS, ale wszystko wygląda bardzo ładnie, a wstawki z rozmów naszego bohatera czy innych osób z gry to naprawdę pierwsza liga. Jest kolorowo i bardzo, ale to bardzo ładnie. Nomura popisał się i stworzył ciekawe i świetnie zaprojektowane postacie które miażdżą swoim designem.
Nic, tylko dodać - brawo Nomura San.

Calling, You hear the Calling ..

Bez dobrej muzyki która buduje klimat trudno wczuć się całkowicie w grę. Nie zaprzeczycie, że muzyka to budulec klimatu. Nie mam zamiaru przedłużać niepotrzebnymi zdaniami tego jaka jest w TWEWY tylko napiszę wprost. Jest to cudo, kosmos, mistrzostwo świata ... brak słów by ją jeszcze w jakiś inny sposób który przedstawiłby jej moc nazwać. Jest kapitalna i znakomicie pasuje do gry. Jest to jeden z najlepszych soundracków jakich kiedykolwiek słyszałem. Ona nie dodaje oczka wyżej w ocenie końcowej, ona tą grę tworzy, buduje klimat w taki sposób, że wyłączyć DS'a nie sposób. Każdy kawałek od pierwszego do ostatniego powoduje to, że gramy, śpiewamy i ruszamy się, przy tym na twarzy mając ogromnego rogala. Osobiście udowadnia mi jak muzyka w grze tworzy ogromny klimat, a to dlatego, że ja ogólnie trance'u nie lubię (ten gatunek też się właśnie tutaj pojawia) i na imprezach wolałem siedzieć niż tańczyć- dodatkowo minę mając jakbym słuchał Disco Polo którego nie trawię. Natomiast w grze jest całkowicie inaczej. Diametralnie inaczej. Gram i dzięki muzyce w dużej mierze mam właśnie uśmiech na twarzy jak dziecko. Często soundrack'u słucham również siedząc przy laptopie. Muzyka w tej grze jest jak magnes ... nie chcesz gry wyłączyć. Bingo S-E i wielkie brawa.

It's so Wonderful

Podsumowując powiem tyle. Grę warto kupić nawet jeśli nie przepada się za jRpg, bo gra ma od groma rzeczy które każdego zatrzymają przy DS'ie. Fabuła, klimat, sposób rozgrywki i walk, muzyka (!!!), ciekawe postacie- wszystko na najwyższym poziomie. Fani gatunku grę muszą mieć i pewnie mają, ale jeśli komuś ten tytuł jakimś cudem przemknął nie zauważony to jak najprędzej niech ten ktoś biegnie do sklepu i kupuję grę która w mojej opinii bije na głowę ostatnie części Final Fantasy. Długość rozgrywki też jest jej plusem gdyż gra starczy na długi czas.
Tak więc widać, że nie był to skok w bok Nomury i zrobienie na siłę nowej gry S-E na konsolkę Nintendo. Nomura i jego skład zrobili grę która w mojej opinii i nie tylko, jest najlepszą grą na DS'a. Myślę, że to wystarczająca rekomendacja.

Grafika-8.0
Muzyka-10.0
Design-9.5
Grywalność-9.5

Ogólnie-9.5/10

 


  • 0

#6 burnstein Napisany 11 styczeń 2018 - 19:01

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 40786 Postów:

Co ten Switch :iwata:


  • 0

#7 Schrodinger Napisany 11 styczeń 2018 - 20:02

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 54115 Postów:
Grałem, bylo Zajebiscie ale nie chce wracać
  • 0

#8 Jedyn Napisany 11 styczeń 2018 - 22:56

Jedyn

    RYJ

  • Forumowicze
  • 20904 Postów:
Nie masz jak nawet więc...
  • 0

#9 Mateo Napisany 11 styczeń 2018 - 23:25

Mateo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 3126 Postów:
Powiadam, że komu przypasowała seria, Kingdom Hearts, Persona (a i niewiem czy ten przykład jest na miejscu), to w grze Pana Nomury będzie zakochany. Powiem wprost bez zbędnego pieprzenia, jest to prawdziwy system seller na tą konsolkę. Gameplay mnie urzekł; zbieranie pinów jak i ich używanie daje ogromną frajde, a jeśli dodać do tego pomoc koleżanki, którą również sterujemy, to mamy drodzy gracze unikatową rozgrywkę. Jeśli chodzi o same ataki, to np bohaterem Neku 'slashujemy', wykonujemy fireballe, rzucamy piorunami (wszystko za pomocą stylusa), i tak pewnie ze setki przykładów. Laską kierujemy za pomocą strzałek i przycisków. Uwierzcie na słowo.. dopiero co to bóstwo 'ogarnąłem' i już jestem wniebowizięty unikatowym stylem tej gry. Wszytsko dzieje się na ulicach Japoni, przy doborowej muzyce!! :D Odrazu zostałem uderzony wspaniałością fabuły, ale o tym puźniej. Ocena wstępna: 10- (minus za to, że nie każdemu klimat Japonii moze przypasować, plusy to oryginalność, oryginalność, i jeszcze raz orygina.....) Na początku tej przygody za bardzo nie orientowałem się co i jak może mnie tak przydusić do ekraniku DS'a. Wszak bardzo dobre oceny zachęcały do gry, w dodatku dzieło wyszło z pod szyldu Square-Enix. Po pierwsze imo gra ma świetny system, co łączy się z dotykowym ekranem. Naparzamy Neku (główny bohater) co rusz innymi pinamim, jest to rodzaj danego ataku, a ich jest nawet i setka. Każdemu spodoba się ta mechanika :) Jest bardzo widowiskowo, a stylistyka starć jest żywcem wyjęta z 'toksyjskiej' miejscowości Shibuya. Czuć charakterystyczny klimat metropolii. Pokrótce wspomnę o fabule. Wykonujemy zadania, aby przetrwać daną godzinę, lub dzień. Rodzaj gry w który wplątał się nasz bohater i jego Przyjaciele. Jak nie wykonamy zadania zostajemy wyeliminowani, co wiąże się z ukopaniem sobie groba. ;] Sami zresztą zobaczycie, jak to się je. Fabuła wciąga, ale to tylko moje zdanie. Co do gry to szczerze polecam ją obadać. Spróbujcie, naprawdę godna uwagi produkcja, której zdecydowanie nie odstawisz na półkę. Niszowy action-RPG najwyższej próby i to na przenośnej konsoli. Ja daje mocne 9+. Perełka.

Ps. Moje zachwyty z 2k9. :)

Ten post był edytowany przez Mateo dnia: 12 styczeń 2018 - 00:11

  • 0

#10 Shinigami Napisany 12 styczeń 2018 - 00:18

Shinigami

    zjadłbym dobre frytki

  • Forumowicze
  • 33740 Postów:
Rajkocho, przecież miałeś odejść.

Ed.
A, to Mateo.

Ten post był edytowany przez Shinigami dnia: 12 styczeń 2018 - 00:18

  • 0

#11 Jedyn Napisany 12 styczeń 2018 - 06:36

Jedyn

    RYJ

  • Forumowicze
  • 20904 Postów:
Niech ktoś mu zamknie twarz juz :lol2:
  • 0



Inne z tagami: