Assetto Corsa Competizione, the new official game of the BLANCPAIN GT SERIES, an official grand touring racing series, named after world-renowned Swiss watch manufacture Blancpain and organized by SRO Motorsports Group, will be speeding onto Steam Early Access this summer.
Spoiler
Featuring an extraordinary level of simulation quality that allows players to experience the unique atmosphere of this GT3 Series, players can compete against official drivers, teams, cars and circuits with the highest level of accuracy and attention to detail.
Taking full advantage of Unreal Engine 4, Assetto Corsa Competizione will ensure the highest quality rendering with photorealistic weather conditions and graphics to reach a new standard in driving realism and immersion racing. Players will experience highspeed torque as they get behind the wheel of luxurious speedsters including Ferraris, Lamborghinis, McLarens and many other prestigious GT cars reproduced with an outstanding level of detail. Motion capture technology is used to create the animations of mechanics and drivers in an even more realistic fashion and guarantee a high level of player engagement during races, pit stops and driver changes.
In the final version of the game, players can expect advanced multiplayer functionality with Assetto Corsa Competizione, including a ranking system which will evaluate individual performance and driving behavior to reward the most virtuous drivers and promote fair play in online competitions.
Taken from an Italien interview with Marco Massarutto.
Driver swaps confirmed at the beginning of the interview. They spent 8 months in R&D and decided to use the UE4 for their game and it will probably used for their future projects. Early access (beta version) at a lower price than the release one. Many teams use AC for the training of their pilots. Some of the teams also asked them some advices to build their own simulator. Direct collaboration between pilots, teams and kunos. They will use the 2018 season for the content. There will be 10 circuits used in the Blancpain series (you can find them on the blancpain calendar). They will follow their philosophy, so the handling will be realistic (as it was in AC). Tyre model, aero and suspension geometry will be improved thanks to new developers that have been hired in the last year (one of them is also a mechanical engineer). ACC will be more versatile and easier to use for people with less experience (which doesn't mean less realism). The feeling of the car will be improved. They received numerous esports contacts, but for the moment they are focusing on the development of the game. (Based on the way he talked about this, i believe esports will come) Official leaderboards (basically RSR inside the game). They hired the guy behind minorating. sprint races, endurance ones, diver swap, strategy from pitwall phisics engine as been reviewed and improved to 64 bit AI as been reworked too all rules will be present ingame flags, stewarts and so on ranking/rating for servers (minorating is working with them now) night, rain confirmed video is pure gameplay no pre rendered vid full support from Epic real working mirrors better phisics thanks to mechanical engineer on team better tire model suspension geometry and car body phisics
Trochę godzin za mną w early access 1.0, gra wyszła z bety do early accessu 1.0, choć wciąż ma sporo bolączek związanych z silnikiem unreal engine 4. Nie wiem co skłoniło Kunos do wyboru akurat tego silnika, co dzięki niemu zyskali, ale dla userów nie jest to narazie najlepszy wybór - napędzenie UE 4 jest narazie dość duzym wyzwaniem, wsparcie triple screenow jest takie sobie, VR pefromance też nie jest najlepszy. Więc sporo pracy nad optymalizacją całego środowiska.
To przejdzmy do plusów - dźwięk japierkurwadole nie było nigdy lepszego dźwięku w grze wyscigowej, koniec i kropka. Posłuchajcie sami jak to pięknie brzmi - wszystkie dźwięki z kokpitu z hamulcy ahhh
Model jazdy jest też niesamowity, to auto się po prostu czuje, że to dość duży ciężki kloc i że każde auto jest inne, jadąc Porsche dodajac gazu czujesz, że silnik jest z tyłu za tylną osią i dzieje się dokładnie to co można sobie wyborazic, tylna oś daje do pieca i chce obracać, wzamian dając niesamowite odejście na pierwszych metrach jeśli wykonamy to poprawnie. Aston z V12 przy hamowaniu czuć że ciągnie przodem gdzie siedzi ten gigantyczny silnik, Audi McLaren czy Ferrari bardzo chętnie współpracują w zakrętach przez centralne umieszenie silnika, ahh . To chyba pierwsza gra, w której tak zajebiście czuje że auto trzeba dobrze ustawić dobrze wejść w zakręt i przewidywać jak się moze zaraz zachować, bardzo satysfakcjonujace odczucie, to nie PCarsy gdzie mozesz wszystko i właściwie uratować też można wszystko.
Jedyne co narazie mi nie przypadlo z fizyki i symulacji to tarki, mam wrażenie, że troche zbyt mocno zwalniają.
Z trybów mamy kariere, single, hotlapy i multi. Niestety w multi nie ma takiego fajnego matchmakingu jak w iRacing, wielka szkoda dałoby to bardzo wiele temu tytułowi.
We wrześniu mamy dostać cały content 2019 (nowy Aston, nowe Audi, nowe Lambo, nowe Porsche etc, szkoda ze nikt nie zglosil 720GT3 do tego sezonu ) mam nadzieję, że rozszerzą content o tory Amerykańskiego i Azjatyckiego Blancpaina, te 10 torów z Europy dość szybko może się znudzić.
Podsumowujac w wersji 1.0 to takie 7/10 gra wspaniała symulacyjnie, ale jak narazie słabo zoptymalizowana, duży potencjał przed nią, ale muszą się śpieszyć część osób może sie zniechecic niezbyt dobrze zoptymalizowaną wersją 1.0.
Ten post był edytowany przez Mauro dnia: 03 czerwca 2019 - 08:54
Podsumowujac w wersji 1.0 to takie 7/10 gra wspaniała symulacyjnie, ale jak narazie słabo zoptymalizowana, duży potencjał przed nią, ale muszą się śpieszyć część osób może sie zniechecic niezbyt dobrze zoptymalizowaną wersją 1.0.
Nie, żeby mnie to jakoś mocno interesowało, ale może innych. Coś sie zmieniło w tej ogólnej ocenie?
Poprawili i to niesamowicie, progres jaki zaliczyło ACC jest naprawdę aż trudno opisać.
Pełne wsparcie MoteCa czyli po przejechaniu kilku kółek treningowych można sobie odtworzyć dane, i robić setup nie na czuja tylko opierając się na danych, np jak poniżej ustawienie damperów, prawie że pod wzór, zajęło to ~30 okrążeń ale kurcze jaki to jest fun, a ustawień jest duuużo więcej. Przede wszystkim czuć jaki progres to auto robi, jak bardzo stabilne się robi po ustawieniu damperów.
Ostatnie patche spoko zbalansowały auta, balans w ACC jest nieco inny niż np w Gran Turismo gdzie auta klasy GT3 to po prostu takie same odkurzacze. Tutaj np Audi jest świetne na Spa, ale już słabe na Monzy, gdzie króluje Mercedes, który jest dobry na Spa, ale np fatalny na Zandvoort. Balans opiera się w dużej mierze na siłach i słabościach aut, i ma to swoje odzwierciedlenie na różnych torach.
Pojawił się też jakiś oficjalny matchmaking o określonych godzinach na bodaj godzinny wyścig w randomowych warunkach na danym torze.
Mega propsy za postęp, zresztą myśle że to jest najlepsza recenzja Nickiego Thiima, który jest factory driverem Aston Martina i jeździł tymi autkami w realu:
Fakt, gierka jest sztosem, ale jeśli się gra na mocnym komputerku, 3 połączonych monitorach, dobrym siedzisku i zajebistej kierce za kilka koła
Taki setting siedziska faktycznie daje frajdę, bo po prostu czuć, że się jeździ autkiem, kiera pięknie reaguje, że w sumie łapy może połamać chyba xD, każde auto całkowicie inaczej się prowadzi - no fun niesamowity.
W takiego simka jakbym miał teraz zacząć grać na klawiaturze (XD), czy padzie... no nie wiem. Co się zobaczyło i stestowało to się nie odzobaczy i nie odtestuje.
Tak, na PC - jak mam baze Simucube to ona na konsolach nie działa (chyba), chyba ze Xbox jest mądry i da sie cos tam pohakować, bo pamiętam ze Xbox nie wymagał żadnych dodatkowych modułów w kierownicach, gdzie na PS jest jakiś specjalny moduł który muszą pakować do bazy żeby działała.
Zapewne nikogo tutaj, ale wjechał wczoraj spory update do ACC, dodający BMW M4 GT3, ale przede wszystkich nowy tire model, i usprawnienia fizyki które wnoszą grę na kolejny poziom wyżej.
Next-genowa wersja na PS5 i Xbox X/S będzie miała premierę pod koniec lutego - the digital version of Assetto Corsa Competizione arrives on PlayStation 5 and Xbox Series X|S on February 22, 2022, with the day-one boxed edition following on February 24.