Skocz do zawartości

Zdjęcie

Divinity: Original Sin 2

Larian Studios PS4 XONE PC Switch

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
174 odpowiedzi na ten temat

#91 Dixi Napisany 21 listopada 2018 - 20:08

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 4 196 Postów:

Ja z tego co widzę jedynkę skończyłem w 87h (tyle wskazuje licznik w grze, rzeczywisty czas na pewno jest zauważalnie wyższy, bo jak wiadomo wczytywanie zapisu po przegranej walce itp. cofa licznik do save'a), a ja raczej do najszybszych graczy nie należę. Zawsze jak porównuję swoje czasy z tymi z "How long to beat" to wszystko zajmuje mi z 30% więcej.

Jak Ci rzeczywiście wyjdzie 100h+ to będzie sporo, mi wydawało się, że odwiedziłem wszystko co się dało  :hmmm:

Dwójka może być nieco dłuższa. Aktualnie mam blisko 60h i jeszcze jestem na wyspie krwawego księżyca. Pewnie jeszcze chwilę tu zabawię.


  • 0

#92 Schrodinger Napisany 23 listopada 2018 - 09:51

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 953 Postów:

Po dwóch genialnych lokacjach ta Bezimienna Wyspa to jakiś żart jest :yao: 


  • 0

#93 Schrodinger Napisany 24 listopada 2018 - 10:42

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 953 Postów:
Pan xell pan pomóż w ostatniej lokacji jest ten konsulat jaszczurów, wchodzę tam a tam dwa przeklęte jaszczury które jak zabije to zmieniają się w ognista kałuże i po chwili się respia. Próbowałem deszczu i lodu i nic na nich nie działa.
  • 0

#94 xell Napisany 24 listopada 2018 - 22:22

xell

    Odziany w bursztyn

  • Forumowicze
  • 21 227 Postów:
Jeśli to ten moment co myślę i dobrze pamiętam, to z tego co pamiętam to przerzuciłem ciężar walki na zewnątrz budynku gdzie miałem wsparcie straży miejskiej. Przeklęty ogień się usuwa jakimś czarem błogosławiącym? Najgłupsza walka w grze w każdym razie.
  • 0

#95 Schrodinger Napisany 25 listopada 2018 - 03:53

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 953 Postów:
Najgłupsza. Już w necie znalazłem że ta bazowa umiejętnościa bless co zabiera 1 pkt źródła można to robić.

Teraz się męczyłem ze znalezieniem klucza do vaulta w tej sadzawce to się wkurwiłem i ustawiłem podstac pod złodzieja i otworzyłem odrazy :olo: dzisiaj chyba już skończę
  • 0

#96 Schrodinger Napisany 26 listopada 2018 - 16:20

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 953 Postów:

Wczoraj skończyłem, na sejwie 60h, mógłbym zagrać jeszcze raz bo teraz już ogarniam system to pewnie i na wyższym poziomie trudności bym poorał ale nie widzę potrzeby. Fabułka pod koniec - sam koniec - koniec nawet fajna, jest dość satysfakcjonująco opowiedziane co jest po wydarzeniach z gry. Nawet jakieś tam wybory chyba miały znaczenie na obrazki pod narratorem ;)

 

Bardzo fajna gra, rewelacyjna muzyka, dwie pierwsze lokacje sztos, czad i bomba, trzecia to porażka, czwarta taka tam poprawna, nic specjalnego. Pewnie jarałbym się dalej ale ta gra tak bardzo śmierdzi ripoffem Archiwum Burzowego Światła, że jak się pojawiał jakiś szok, łubudubu, o ja pierdole ... to ja to już czytałem u Sandersona, żaden tam mesjasz RPG jak niektórzy pisali, ot taka gierka na 8,5/10. Jakby cała gra utrzymałą poziom dwóch pierwszy terenów to może by i o 10 się otarło. W każdym razie nie żałuję spędzonego czasu bo historie postaci (Fane - najs, Czerwony Książe, Lhysee jak i Ifana - mimo że to znam) były bardzo solidne i nawet się z nimi zżyłem :tak: 

 

A tutaj odnośnie Sandersona spoile, jak ktoś czytał / grał / nie bedzie czytał / grał"

 

Spoiler

  • 2

#97 xell Napisany 26 listopada 2018 - 19:26

xell

    Odziany w bursztyn

  • Forumowicze
  • 21 227 Postów:

To jest zdecydowanie najlepszy RPG tej dekady. Fabuła jest dosyć przeciętna i po prostu jest, ale eksploracja i przede wsyztskim system walki są zajebiste. No ale jak się gra na easy i taranuje wszystko jak leci, to ciężko docenić smaczki systemu.


  • 0

#98 Dixi Napisany 09 grudnia 2018 - 11:12

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 4 196 Postów:
Trochę to trwało, ale w końcu udało się skończyć Divinity. Ostatni zapis wskazał około 91 godzin.
T8truMb.png

Gdyby podliczyć te wszystkie wczytywania, porażki w walkach i momenty, które nie wliczają się do tego licznika to pewnie byłoby to bardziej 110 godzin. Ze wskazań wychodzi mi, że przejście dwójki zajęło ledwo kilka godzin więcej niż jedynki, choć mam wrażenie, że nowsza odsłona ma znacznie więcej zawartości.

Ostatnia duża lokacja bardzo przypadła mi do gustu. Już podczas przeczesywania Bezimiennej Wyspy zastanawiałem się nad tym, czego najbardziej brakuje mi w Divinity. Doszedłem do wniosku, że chciałbym mieć tutaj duże miasto, jak Athkatla w Baldurze, czy Zatoka Buntu w Pillarsach. Zaczęło mnie już męczyć to chodzenie po wioskach i malutkich obozach, gdzie od dzieciaka dostaje się zadanie, że zaginął mu pies. Aż chciałoby się odpowiedzieć "Gówniaku, twoja wioska ma 5 domów, pobiegaj dookoła, na pewno sam go znajdziesz". Chciałbym w Divinity pograć w wielkim mieście, może podzielonym na jakieś dzielnice, z ciekawą intrygą fabularną. O dziwo Cytadela dała mi namiastkę tego, więc bardzo mi się tutaj podobało. Nieco większe miasto, z dosyć rozbudowanym systemem podziemi, kanałów. Było co tutaj robić i fabularnie też było ciekawie.

A3NZst8.jpg

O walce nie ma co już dużo pisać, bo wiele zostało na ten temat powiedziane. Wszystko działa znakomicie i nawet fakt, że do wszystkich zdolności mamy dostęp względnie szybko nie odejmuje jej uroku. W ogóle odniosłem wrażenie, że odkąd zdobyłem "Wyssanie źródła" i w końcu zacząłem używać umiejętności związanych ze źródłem to gra stała się nieco łatwiejsza. 2/3 gry przeszedłem jednak bez tego  :pf: Lekką skazą na pojedynkach, która uwypukliła się szczególnie w ostatnim akcie były starcia, gdzie zaraz po konwersacji przeciwnik rozpoczyna turę i w jednej turze niemal pustoszy nam ekipę zabierając wszystkim z połowę zdrowia albo zostawiając niektórych na skraju życia. Denerwowało mnie to jak mało co :olo: Dochodzi potem do tego, że zaczyna się kombinowanie, np. Wyciągnę Fane'a z drużyny, bo ma najwięcej pancerza magicznego, reszta zostanie w pokoju obok, on zbierze na siebie 2 kule ognia i zaraz wróci do reszty ekipy, tam będzie czekała zasadzka. Tak mniej więcej kończą się takie starcia.

Walką, którą powtarzałem najwięcej razy była ta z
Spoiler

Tam po kilku próbach doszedłem do wniosku, że nie mam zbyt wielkich szans. Wróciłem tam raz jeszcze po wbiciu dwóch poziomów postaci i walka dalej nie była jakoś bardzo prosta, zginąłem kolejnych kilka razy. Próbowałem różnych wariantów, zostawiając członków ekipy w innym pokoju itp. W końcu poszło, ale chyba nic nie sprawiło mi więcej problemów.

Z takich walk, które zapadły mi jeszcze w pamięć (choć powtarzałem ją chyba tylko raz) był pojedynek
Spoiler
.
Na wskutek obrażeń od tej apokalipsy, która została na polu bitwy już po walce, zginęło mi pół drużyny :olo:

ciFmybz.jpg

Co do muzyki to mam wrażenie, że też mam wrażenie poprawy względem części pierwszej, gdzie trochę marudziłem. Tutaj jest kilka kawałków, których lubiłem sobie czasami posłuchać. Lekki utwór z tawerny, czy jakieś tam inne, szczególnie te, gdzie pojawia się flet. Nie ma to jednak startu do ścieżki muzycznej z Pillarsów, tam jednak jest to o poziom wyżej.



Co do wad gry to nie było tego za wiele. Poza tym, o czym już wspomniałem, czyli walki, gdzie przeciwnik w pierwszej turze rani nam prawie całą drużynę i potem "radź sobie teraz", spotkałem się jedynie z drobnymi błędami technicznymi. A to gdzieś dostałem zadanie, ale w dzienniku miałem czystą kartkę, a to gdzieś zabrakło tłumaczenia i pojawił się tekst po angielsku, czy nie mogłem skończyć zadania, bo przy rozmowie z postacią nie odpalała się odpowiednia opcja dialogowa.

Poza tym więcej mankamentów nie zauważyłem.

Jeszcze co do takich spostrzeżeń gdzieś na boku to byłem pozytywnie zaskoczony jak dobrą umiejętnością okazał się "Fart". Miałem go dosyć mocno rozwiniętego i przez całą grę wyciągnąłem ze skrzyń dziesiątki świetnych przedmiotów :banderas: Za to zaniedbałem trochę kradzieże, ale tutaj również udaje się upolować prawdziwe perełki, może nawet często lepsze. Można okradać praktycznie wszystkich, mi zdarzyło się kraść od dobrych postaci, bo nosili bardzo dobry ekwipunek :cf:
Tego akurat nie sprawdzałem, ale słyszałem, że można ukraść np. jakiemuś przeciwnikowi mikstury, które sprawiają nam problem w walce i wtedy nie będzie ich używał. No, możliwości są ogromne. Gierka jest wspaniała. Jak komuś nie brakuje czasu na granie to polecam. Mi przejście zajęło raptem 3 miesiące :olo:

Teraz trochę odpoczynku przy jakichś akcyjniakach i już powoli ostrzę sobie zęby na Pillars of Eternity 2 :)

jk1Hf0R.jpg
  • 8

#99 Schrodinger Napisany 09 grudnia 2018 - 12:58

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 953 Postów:
A jak zdecydowałeś w ostatniej walce? :cf:
  • 0

#100 Dixi Napisany 09 grudnia 2018 - 13:21

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 4 196 Postów:
Spoiler

  • 0

#101 Schrodinger Napisany 09 grudnia 2018 - 13:36

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 953 Postów:
No to tak jak ja ;) nie mogłem sobie poradzić z pierwsza opcja walki więc zrobiłem jak ty i wybór ostateczny też :D
  • 0

#102 xell Napisany 09 grudnia 2018 - 14:55

xell

    Odziany w bursztyn

  • Forumowicze
  • 21 227 Postów:
Spoiler


Co do muzyki to mam wrażenie, że też mam wrażenie poprawy względem części pierwszej, gdzie trochę marudziłem. Tutaj jest kilka kawałków, których lubiłem sobie czasami posłuchać. Lekki utwór z tawerny, czy jakieś tam inne, szczególnie te, gdzie pojawia się flet. Nie ma to jednak startu do ścieżki muzycznej z Pillarsów, tam jednak jest to o poziom wyżej.

Ja tam wolę muzykę w DOS2 niż w filarach, chociaż ten kawałek przy levelowaniu postaci w POE2 jest masakryczny - w żadnej innej grze nie miałem takiej cierpliwości do czytania opisów wszystkich umiejętności i czarów, ale ten jest naprawdę relaksujący.


A najlepszy jest Rivellon we wszystkich wariacjach. :D

  • 1

#103 Dixi Napisany 09 grudnia 2018 - 16:54

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 4 196 Postów:
Muzyka w Divinity jest bardziej dźwięczna, co w sumie rzeczywiście pasuje pod ten styl graficzny. Jest tu kolorowo, więc więcej takich lekkich utworów dobrze się tu wkomponowuje. Pillarsy są jednak wyprane z kolorów, a i muzyka bardziej melancholijna. Np. ten temat główny jest niemal jak żywcem wyrwany z Icewind Dale. Brakuje jeszcze tylko narracji Talara :)


  • 0

#104 drAKul Napisany 05 września 2019 - 10:59

drAKul

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 1 904 Postów:
Czy mozna w to grac nie ogrywajac pierwsza czesc?
  • 0

#105 Tawotnica Napisany 05 września 2019 - 11:07

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 070 Postów:

Można. Btw. jest cross-save z wersją Steamową. Jeśli dodaliby cross-play to biorę i rzucam inne giereczki od razu. 


  • 0

#106 Schrodinger Napisany 05 września 2019 - 12:57

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 953 Postów:
Divinity 2 to mega RPG, chyba najlepszy od czasu Wiedźmina 3, polecam w chuj :tak:
  • 0

#107 drAKul Napisany 05 września 2019 - 16:12

drAKul

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 1 904 Postów:
Ja to jeszcze Wiedzmina 2 nie ogralem ;-). Jeszcze sie dopytam, rozumiem ze da sie w to grac sp, ale czy to gra robiona pod co-op (w sensie poziom trudnosci, ilosci przeciwnikow)? Czy fabula daje rade? Jak gra sie ma do pillars of eternity?
  • 0

#108 Dixi Napisany 05 września 2019 - 16:42

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 4 196 Postów:
W co-op nie grałem, ale gra jest bardzo dobrze skrojona pod singla. Fabuła jest spoko, mechanika walki to majstersztyk. W Pillarsy grałem tylko w jedynkę. Jeśli miałbym wybierać pomiędzy Divinity a Pillarsami to bez wahania biorę Divinity ;) Gra jest bardzo długa, bite dziesiątki godzin :tak:

Ten post był edytowany przez Dixi dnia: 05 września 2019 - 16:42

  • 0

#109 Starh Napisany 05 września 2019 - 16:56

Starh

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 073 Postów:
Jakie wersje językowe będą wspierane?
  • 0

#110 Schrodinger Napisany 05 września 2019 - 17:37

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 953 Postów:
Fabuła jest bardzo fajna, postaci z naszej ekipy rewelacyjna, a same dialogi to mistrzostwo świata :) Ciągle mi chodzi po głowie przejście jeszcze raz, z innymi wyborami i inną ekipą
  • 0

#111 xell Napisany 07 września 2019 - 10:17

xell

    Odziany w bursztyn

  • Forumowicze
  • 21 227 Postów:

Ja to jeszcze Wiedzmina 2 nie ogralem ;-). Jeszcze sie dopytam, rozumiem ze da sie w to grac sp, ale czy to gra robiona pod co-op (w sensie poziom trudnosci, ilosci przeciwnikow)? Czy fabula daje rade? Jak gra sie ma do pillars of eternity?

Jak Ci się podobało POE, to na 99% polubisz DOS2. Jak Ci się nie podobało POE, to i tak jest spora szansa, że polubisz DOS2. Główny wątek to nic specjalnego, ot przyjemnie się popycha fabułę do przodu i nic więcej. Ale spokojnie, to jest gra gdzie walka, eksploracja, interakcje ze światem i z postaciami są tak fajne, że więcej do szczęścia nie potrzeba. RPG dekady :good: (chyba że The Outer World rzutem na taśmę okaże się jeszcze lepsze, ale wątpię)


  • 0

#112 Spuczan Napisany 10 września 2019 - 19:38

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 12 961 Postów:
Dziś pograłem chwilę w pracy w wersję na Switcha. Bardzo fajnie to działa.

Nie udało mi się dojść do miejsca gdzie zaczyna się jakaś większa rozpierducha więc nie wiem czy konsola zacznie się dusić przy dużej ilości przeciwników. Postacią kieruje się znakomicie, loadingi są krótkie i na pierwszy rzut oka nie widać żeby gra była okrojona. Znowu zacząłem się zastanawiać na zakupem Switcha :ok:

Ten post był edytowany przez Spuczan dnia: 10 września 2019 - 19:48

  • 1

#113 Pawlik Napisany 11 września 2019 - 07:48

Pawlik

    Łubudubu

  • Forumowicze
  • 14 769 Postów:

nie mieć switcha na tej generacji to jak nie mieć życia. 


  • 0

#114 tomasz Napisany 11 września 2019 - 12:33

tomasz

    ILLEGAL STREET-RUNNING SCENE

  • Forumowicze
  • 6 336 Postów:

Odwrotnie, to dzięki switchowi w tej generacji z czystym sumieniem można pozbyć się życia.

 

Co innego w zeszłej generacji. Tam nie mieć switcha było konieczne, bo jeszcze go nie było.


Ten post był edytowany przez tomasz dnia: 11 września 2019 - 12:34

  • 2

#115 Daddy Napisany 11 września 2019 - 21:45

Daddy

    idiosyncratic idiot

  • Moderatorzy
  • 31 928 Postów:

Tam nie mieć switcha było konieczne, bo jeszcze go nie było.

 

To zdanie takie piękne, Tomateo Coelho :cry:


  • 0

#116 burnstein Napisany 02 marca 2020 - 10:21

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 072 Postów:

Pykam, super gierka choć trochę mnie przytłacza z braku doświadczenia z tego typu tytułami. Przez ten tytuł pewnie zmienię plany odnosnie Nioha 2 którego miałem brać na premierę, ale raczej odłożę na 'po Divinity' bo nie wygląda mi to na grę z tych co łatwo wrócić po dłuższej przerwie (no chyba, że zdążę skończyć do 13.03).


  • 1

#117 burnstein Napisany 02 marca 2020 - 10:33

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 072 Postów:

Fabuła jest bardzo fajna, postaci z naszej ekipy rewelacyjna, a same dialogi to mistrzostwo świata :) Ciągle mi chodzi po głowie przejście jeszcze raz, z innymi wyborami i inną ekipą

 

Od czasu kiedy grałeś twórcy dodali do gry cztery 'gift bagi', to zestawy modyfikatorów do gry które można sobie włączyć, ale wyłączają możliwość zdobywania trofików (co na PC w sumie nie ma znaczenia). Tam są takie rzeczy jak ustalenie minimum dostępnych AP na 8, permanentny Pet Pal dla wszystkich ludków, wskrzeszanie ludków przy korzystaniu ze śpiworów, jakieś nowe skille i kilkanaście innych przydatnych bajerów (musiałbyś sobie pogooglać, albo sprawdzić w grze). Jest to więc dobra okazja, żeby znów sobie pyknąć, kto wie, może dzieki temu byłbyś w stanie przejść na normalu :cf:


  • 0

#118 Spuczan Napisany 02 marca 2020 - 10:34

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 12 961 Postów:
Wybierz tryb słabeusza tzn.opowieści, rozsmakuj się w fabule jak Taikun i do 13.03 zdążysz. HLTB pokazuje 52 godziny ale spokojnie da się przejść szybciej.
  • 0

#119 Schrodinger Napisany 02 marca 2020 - 10:35

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 953 Postów:
Co za różnica przechodzić na normalu skoro lecisz jakby na kodach? :yao:
  • 0

#120 burnstein Napisany 02 marca 2020 - 10:47

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 072 Postów:

No myślę, że jednak trochę i tak byś się musiał dla odmiany postarać. Tam większość rzeczy to jednak były QoL i tylko to 8AP mi sę wydawało jakieś mocno sprzyjające w walce, no ale przegladałem listę przed rozpoczęciem gry, więc nie miałem żadnej perspektywy.


  • 0



Inne z tagami: