Skocz do zawartości

Zdjęcie

Panzer Dragoon Orta

Sega Smilebit Xbox X360 XONE

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
1 odpowiedzi na ten temat

#1 Tawotnica Napisany 28 kwiecień 2018 - 21:42

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 10590 Postów:



https://marketplace....15-d8025345086c

Przeorałem dzisiaj Ortę na XONE, jaki to ciągle jest przepyszny rail-shooter  :good: 

Kierunek artystyczny i nacisk na 60 klatek sprawiły, że gra się godnie postarzała, a rozgrywka to typowo arcadowa 'stara' Sega. 

 

Nie jest to zwykły, płaski celowniczek, bo Orta na smoku co rusz musi manipulować kamerą (L/R), żeby obracać widok w stronę bezlitośnie naparzających przeciwników. Ponadto X/B służą do poruszania się bo osi Z przyspieszając bądź zwalniając tempo lotu, co wprowadza kolejny element strategiczny, szczególnie ważny podczas niesłychanie dobrych starć z szefkami. Jeśli nie będziecie czuli tej mechaniki, to możecie sobie PDO odpuścić. Sam miałem początkowo problemy z wyczuciem dystansu, a uniki i latanie dookoła bossów są niezbędne, żeby z sukcesem ukończyć grę. 

 

Orta ma do dyspozycji trzy pukawki. Podstawowym atakiem w dwóch przypadkach jest lock-on, uruchamiany gdy wduszamy przycisk strzału, najeżdżamy na wrogów i puszczamy guzik. Trzecia giwera to słabe, samonaprowadzające pociski, ale w zamian dostajemy dużo większą mobilność - aż trzy dashe i szybsze poruszanie się po ekranie.

 

Szybkiego stylu z samonaprowadzajkami warto używać do pozbywania się rakiet wrogów i uników. Wolny, ale z mocny 'Heavy Wing' jest dobry na bossów, ale nie ma dashów. Większość czasu leci się jednak na all-rounderze 'Base Wing', którym zarówno można nieźle naparzać tap-tap-tap  jak i lockować się na ciągi przeciwników oraz robić dwa uniki. 

 

Wolałbym dzisiaj cyrklować między broniami L/R, ale duke'owi brakowało przycisków i łopatkowe już obsadził manipulowaniem kamerą, więc wybór formy smoka jest przypisany do Y. Bywa to niewygodne, jak chce się szybko przejść dwie formy np. z 'Basic' do 'Glide'. 

 

Każda z form ma swój atak specjalny, który można uruchomić po naładowaniu paska normalnymi atakami. Formy smoka można levelować do pięciu poziomów, zbierając geny wypadające z niektórych przeciwników.  Dla lvl 2 potrzeba dwóch genów, dla każdego kolejnego wymóg wzrasta o dwa oczka. Ważne, żeby zbierając item mieć odpowiednią formę, bo zaabsorbowany przez broń na maksymalnym poziomie gen nie będzie miał efektu. 

 

Po zakończeniu każdego etapu jest się ocenianym. Na ranking mają wpływ shot down ratio, gdzie zazwyczaj >90% to rank A; wynik punktowy, którego do dzisiaj nie rozgryzłem ale wydaje mi się, że lock-on > zwykłe strzelanie; odniesione obrażenia, wiadomka; czas potrzebny na ubicie bossa, gdzie czasem to się odnosi tylko do ostatniej formy szefka.  

 

No dobra, to jak to się wszystko miesza w rozgrywce? Fantastycznie. Tak jak wyżej pisałem, jedyny trudny do wychwycenia kruczek to dashowanie, jak to załapiecie to Panzer Dragoon Orta z miejsca staje się jednym z waszych ulubionych rail-shooterów ever. Poziomy mają wiele rozgałęzień, co wzmacnia replay value. Miejscówki są różnorodne - od kanionów, przez dżunglowatą roślinność na olbrzymiej płaszczce po psychodeliczne kosmiczne korytarze. Klimat? Lecicie dziewczynką z giwerą na kozackim smoku, mówicie w jakimś niezrozumiałym gibberish-języku a la Nier i w ogóle zaczynacie przykuci do łańcuchów, po czym szukacie sensu życia. Jestem na tak! 

 

Teraz jest najlepszy moment, żeby nadrobić zaległości, jeśli nie mieliście nigdy okazji zagrać w Panzer Dragoon. Na XOX gra jest upscalowana do 4K, na poprzednich modelach XONE do 900p. Warto, dla mnie razem z Sin & Punishment 2 jeden z najlepszych przedstawicieli gatunku.  


  • 3

#2 burnstein Napisany 28 kwiecień 2018 - 23:08

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 40963 Postów:


  • 0



Inne z tagami: