Skocz do zawartości

Zdjęcie

Star Wars: Jedi Fallen Order

Respawn EA PS4 XONE PC

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
279 odpowiedzi na ten temat

#181 Pawlik Napisany 16 listopada 2019 - 22:28

Pawlik

    Łubudubu

  • Forumowicze
  • 14 769 Postów:
W mediaexpert gra po 195zl z kodem me-starwars-40.
  • 0

#182 Shinigami Napisany 17 listopada 2019 - 00:10

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 368 Postów:

Trudność platyny 3/10 według pałerpyksa, ale to przy założeniu, że gra się na easy. Zdawaj relację Shini z placu boju, bo jestem ciekaw czy chociaż na hardzie będzie jakieś wyzwanie. Po DS będę potrzebował zastrzyku adrenaliny.

Na hardzie idzie zginąć, ale trudnym bym na razie tego nie nazwał. Nie ma trofików związanych z poziomem trudności, więc można sobie w razie czego podczas gry przestawiać w górę czy w dół.
  • 0

#183 Pavlis Napisany 18 listopada 2019 - 18:52

Pavlis

    Mega Man

  • Forumowicze
  • 111 Postów:

Aż musiał na forum wejść, aby skrobnąć swoje wrażenia na temat gry. Na początek powiem tak - jeżeli twój sentymen do Star Wars w skali od 1 do 10 sięga minimum szóstki, to nawet się nie zastanawiaj na zakupem gry! 

 

Od czego by tu zacząć, może z racji tego, że jestem fanem GW, to zacznę od klimatu. Od lat czekałem na taką grę w klimacie GW, moje wyobrażenia na temat gry były mniej więcej takie, jakie właśnie dostaliśmy! Tzn, akcja prowadzona w stylu Uncharted, aczkolwiek zatopiona po uszy w klimacie blasterów. Jest tutaj wiele nawiązań do filmów, okraszone świetną muzyką i filmowością, no nie było czegoś takiego - Batllefront, wiadomo fajnie się gra w bohaterów i złoczyńców, aczkolwiek ileż można też grać w to samo - tutaj mamy natomiast historię prowadzoną w stylu najwikszych produkcji, od każdego zaczerpując sporo gameplayu. 

 

Dużo przesady, jeżeli chodzi o poziom trudności. Nie przeszedłem żadnej części soulsów, aczkolwiek grywałem trochę jeszcze na ps3 w Demon's souls i nie wiem, czy dobrze orientuje po latach, bo jeżeli ktoś mi powie, że ta gra trudnością nawiązuje do Soulsów, to nie wiem, pamiętam to inaczej, ta gra daje o wiele więcej swobody, system walki stanął gdzieś tak w 65 procentach przy god of war a w 35 % przy Devil May Cry, jest natomiast świetny! (typowo nie piszę nic o sekiro, bo nie grałem) Ile frajdy daje rzucanie meiczem świetlnym, odpychanie w przepaśc grupy szturmowców, czy popularne kontry wraz z efektownymi zakończeniami w stylu Kratosa. No właśnie, nie miałbym problemu w niektóre akcje po prostu wrzucić zamiast głównego bohatera, Kratosa, który móglby uczestniczyć w tych samych wydarzeniach, w nieco brutalniejszym sosie. 

 

Eksploracja daje frajdę. Jest naprawdę dużo do znalezienia, ale nie w nachalny sposób, typu ubi game, włącz mapę i leć znaleźć skarb, przeleć pół mapy i dojdż do znacznika, meeeeh, tutaj trzeba pokombinować aby znaleźć sekrety, ukryte przejścia, rozglądać się, aby znaleść pomost, ścianę do przebiegnięcia, czy ukryte przejście, którego wcześniej nie widzieliśmy. Tak jak ktoś wspominał, także nie rozumiem, jak można narzekać na backtracking, skoro jeżeli mamy dużą mapę, to otwieramy skróty, które w bardzo szybki sposób pozwalają nam się przedostać do innych części mapy i nowych lokacji - wracamy w te same planety tylko w teorii, bo ciągle odwiedzamy nowe lokacje i widzimy inne zdarzenia. (jestem przy 4. planecie). 

 

No i co mi najbardziej doskwiera? Gram na PS4 PRO i są to technikalia. Nie zrozumcie źle - gra jest imponująca pod względem grafiki, planów, planet, rozkładu poziomów etc. chodzi o wczytywanie tekstur przede wszystkim, u mnie nie jest tak, że jak pisali, przy otwartych terenach, ale czasem postac Cere pojawi się w sekundę, kilka razy miałem tak, że przechodząc dłuższym tunelem, pojawił się znaczek wczytywania w prawym dolnym rogu ekranu, raz gra się zawiesiła z błędem, no i czasami framerate tak jakby chrupie przy odwracaniu kamery, biegu i odracaniu kamery, wiec nie wiem, może to moja ps4. 

 

W każdym razie polecał grubo, nie jest to taka przyjemna popierdółka ala Batllefront, tylko mięsista gra o Star Warsach w stylu Uncharted z świetnym systeme walki zamiast strzelania. Jak dla mnie najlepsza gra 2019 roku i największe zaskoczenie, że Respawn potraktowało sprawę w tak poważny sposób. 

 

Moja ocena 8+/10    //    Jako Fan Uniwersum 10


  • 9

#184 bartezoo Napisany 19 listopada 2019 - 12:14

bartezoo

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 3 813 Postów:

Framerate na XOX pływa okrutnie, chyba poczekam na łatkę.


  • 0

#185 oranje Napisany 19 listopada 2019 - 12:38

oranje

    15-2-0

  • Forumowicze
  • 14 110 Postów:
Na zwykłym ps4 jakie cuda się dzieją. Tekstury rozmazane, bo się nie doczytały, dramatyczne spadki animacji. Raz nawet zdarzyło mi się zginąć, ale Cal nie padł martwy tylko stał zamrożone. Jedynie restart gry wchodził w grę xD
  • 0

#186 Cudak Napisany 19 listopada 2019 - 13:25

Cudak

    cześć

  • Forumowicze
  • 25 974 Postów:

Straszna beka, że nowe gry krztuszą się jak słabe suki na bazowym PS4, a zaraz przyjdzie Naughty Dog i wyda najładniejszą i najlepszą grę generacji w stabilnym 30fps. :cf:

 

 


  • 1

#187 Schrodinger Napisany 19 listopada 2019 - 13:32

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 953 Postów:

w sumie dziwne bo TF2 najładniejsze 60 klatek bez zcinki na PS4 było :cf: 


  • 0

#188 bartezoo Napisany 19 listopada 2019 - 13:59

bartezoo

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 3 813 Postów:

Straszna beka, że nowe gry krztuszą się jak słabe suki na bazowym PS4, a zaraz przyjdzie Naughty Dog i wyda najładniejszą i najlepszą grę generacji w stabilnym 30fps. :cf:

 

No straszna beka, że najbardziej ogarnięte technicznie studio obok Guerilla Games, które ściśle współpracuje z Sony i ma oddzielny team który tworzy technologie dla reszty studiów 1st party radzi sobie lepiej od studia, które tworzy multiplatformowe gry. Ale oby framerate był stabilniejszy niż w pierwszym The Last of Us na PS3

 

maxresdefault.jpg


Ten post był edytowany przez bartezoo dnia: 19 listopada 2019 - 14:00

  • 0

#189 Cudak Napisany 19 listopada 2019 - 14:00

Cudak

    cześć

  • Forumowicze
  • 25 974 Postów:

A może po prostu potrafią pisać gry. :cf:


  • 0

#190 Schrodinger Napisany 19 listopada 2019 - 14:00

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 953 Postów:

Biorąc pod uwagę jak TLOU wyglądało na takim śmieciu jakim było PS3 czepianie się frejmrejtu jest niepoważne :olo: 


  • 1

#191 Pavlis Napisany 20 listopada 2019 - 20:50

Pavlis

    Mega Man

  • Forumowicze
  • 111 Postów:

Ja też skończyłem i o jaaaaa pierdziuule, zastanawiałem się, czy ON się pojawi, czy już jednak nie, a tu takie zaskoczenie, heheh 

 

Jedynie co, to aż tak przez skórę czuję, że druga część, nawet nie musi specjalnie robudowywać mechanik, które są zawarte w tej części, ale jak dodadzą jeszcze więcej akcji, walk  na miecze świetlne jak pod koniec gry, to dosłownie mam to samo uczucie jak z God of Wara, który był genialny, ale jako pierwsza gra przecierająca szlaki w nowej formule, nie miała takiego rozmachu, jak np. GOW 3, co nie znaczy, że technicznie nie byłą lepsza, bo była. 

 

Chciałbym jeszcze ze dwie planety w fabule, mimo, że gra jest długa. 

 

  • 3

#192 Shinigami Napisany 21 listopada 2019 - 11:15

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 368 Postów:

Fabuła skończona we wtorek.

 

Gra jest naprawdę fajna, to produkt klasy ostatnich Tomb Raiderów i do nich też jest najpodobniejszy. Metroidvaniowy gatunek gier z otwartym światem polegający na "idź tu, idź tam, a później wróć jak zdobędziesz nową moc" jest zdecydowanie jednym z moich ulubionych w ostatnich latach, więc bardzo cieszę się, że przygoda Cala jest na tym oparta.

 

Akcja dzieje się kilkanaście lat po Rozkazie 66 (może 12? nie jestem pewien czy ktoś nie wspominał 12 lat) i ma pełno nawiązań do uniwersum, co powinno ucieszyć SW-zjebów. Cal Kestis jest młodym gościem, byłym padawanem, który musi ukrywać się przed Imperium. Większość życia spędził na planecie Bracca rozbierając stare zezłomowane statki kosmiczne, aż do dnia, kiedy użył Mocy by uratować kolegę, przez co ściągnął na siebie Inkwizytorów i musiał zwiewać ratując swoje życie. W tym pomogli mu Greez oraz Cere, była jedi, która odcięła się od Mocy. Wraz z nimi Cal wyrusza uratować kosmos, obalić Imperium i mordować co popadnie.

 

A mordowania w tej grze jest naprawdę sporo :uff: Pojawiają się może ze 3-4 gatunki w gieruni, które nie posmakowały miecza Cala. Skurwysyn jest tak krwiożerczy, że nie przepuści nawet kosmokozicy. W grze panuje cudowny dysonans, kiedy bohater odkrywa stare gniazdo jakichś zabitych futrzaków i mówi do siebie "poor creatures :( ", a 10 kroków później sam rozpiżdża grupę podobnych stworków tylko dlatego, że stały na jego drodze. Albo jak rebelianci na Kashyyyku niczym Gimli i Legolas przekrzykują się ilu już imperialnych zabili, podając 20 i 14 trupów, a ja w duchu mówię do siebie, że tylko na tej planecie od mojego miecza musiała paść z setka :uff:

 

Także tak, pieprzenie o jedi będących strażnikami pokoju w uniwersum jest w uj zabawne w tej grze.

 

Na szczęście sam system walki jest dosyć przyjemny, choć wciąż nie jestem pewien czy to ja nie potrafiłem w nim skumać paru rzeczy, czy to może błędy Respawn, którzy nie mają doświadczenia z takimi rzeczami - zasady gry są podobne do Dad of Boya, lecz nie są aż tak odpicowane. Ale generalnie jest ok, machać świetlówką można na fajne sposoby, różnorodnych ataków jest wystarczająco dużo jak na pierwszą grę z serii, a poziom trudności na hardzie wcale wysoki nie jest. Nie ma też tego skoku z bardzo trudnego do banalnego z analogicznym poziomem trudności w GOW, tutaj po prostu jest nie za trudno a później stosunkowo łatwo. Gra stawia na spokojne wciskanie przycisków zamiast mashowania na pałę. Zdarzyło mi się kilka takich walk (również z szefami), gdzie dostałem szybko w pizdę, bo się śpieszyłem, a przy drugim podejściu rozpykiwałem wszystkich na spokojnie bez odniesienia obrażeń. To jest akurat naprawdę fajne uczucie.

 

Walki z bossami są dosyć niezłe, szczególnie z tymi bardziej ludzkimi :)

 

Aha, sporo walk można pominąć po rozwinięciu przyciąga i odpychania Mocą. Szczególnie to pierwsze jest fajne, bo można sobie chłopka przywołać do siebie i brutalnie przebić go mieczem lub rozciąć na pół. A tych, na których ten patent nie działa (bo np. inkwizytora można przyciągnąć, ale on zaatakuje gracza w ostatnim momencie) można po prostu zrzucić w przepaść.

 


Ten post był edytowany przez Shinigami dnia: 21 listopada 2019 - 11:34

  • 4

#193 Shinigami Napisany 21 listopada 2019 - 11:55

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 368 Postów:

Drugi post aby się łatwiej czytało.

 

Graficznie jest mocno średnio. Grając na 1080p/60fps pod tym względem gra robi wrażenie jedynie na Zeffo, gdzie widoczki naturalne oraz imperialne są piękne, a gra światła i cieni jest dopracowana w każdym detalu. Inne planety wypadają gorzej i naprawdę rzadko kiedy miałem ochotę po prostu zatrzymać się i zrobić skrinszota.

 

W grze brakuje też ciekawych efektów cząsteczkowych - jakichś iskier, unoszącego się kurzu i takich tam. Już wspominałem o tym, że miecz nie robi śladów w otoczeniu, o ile się nim nie zaatakuje... Szczególnie słabo to wszystko wypada podczas przerywników, gdzie autorzy chcieli zrobić coś spektakularnego, ale zabrakło owych efektów i umiejętności reżyserskich. No szkoda :dunno:

 

Muzyka i udźwiękowienie to na szczęście miód dla uszu i szczególnie warto grać w słuchawkach. Jak tylko kto lubi starłarsowe dźwięki, to od razu ucieszy się na znajome ryki statków czy brzdęki blasterów. Po zmianie na koloru nawet miecz brzmi trochę inaczej. Do tego muzyka jest naprawdę fajna i klimatyczna, aranżacje znanych kawałków robią dobrze, a zupełnie nowe świetnie wpasowują się w klimat. Jest też nawet fajna kantynowa przyśpiewka z wokalem w którymś z języków kosmosu... która tak naprawdę została nagrana przez The Hu :banderas: Szanuję wybór tych Mongołów, bo, cholera, na początku naprawdę miałem wrażenie, że to brzmi jak zespół z kantyny Maz. Dopiero za drugim razem, jak Cal powiedział, że poznaje ten zespół, u mnie w głowie też zatrybiło :olo:

 

Ogólnie gra supcio, ale tak jak napisał Pavlis, cierpi trochę na syndrom pierwszej części (jak GOW4, Arkham Asylum czy Spider-Man), czyli jest dobrze, ale czuć aspekty, które w kontynuacji na pewno będą ciekawsze i lepiej zrobione. Ja tam już nie mogę się doczekać, bo Fallen Order ładnie zamyka ten rozdział, jednocześnie dając do zrozumienia, że Cal i spółka lecą w kosmos w poszukiwaniu nowych przygód. Także o ile EA nie straci licencji na Gwiezdne Wojny, albo nie zamknie Respawn, z otwartymi ramionami przyjmę część drugą na PS5.

 

W przyszłości proszę mi dać dwa miecze i możliwość ustawienia różnych kolorów obu.


Ten post był edytowany przez Shinigami dnia: 21 listopada 2019 - 12:06

  • 0

#194 bartezoo Napisany 21 listopada 2019 - 12:38

bartezoo

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 3 813 Postów:

AA > AC 


  • 0

#195 Shinigami Napisany 21 listopada 2019 - 12:50

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 368 Postów:

AO > AC > AA > AK

 

Ale to nie temat o Arkham.


  • 0

#196 bartezoo Napisany 21 listopada 2019 - 13:45

bartezoo

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 3 813 Postów:

Źle 


  • 0

#197 Stan Napisany 21 listopada 2019 - 16:22

Stan

    No.1

  • Forumowicze
  • 27 201 Postów:

 Cala to chuj a nie JEdi, bo nigdy nie został Jedi Knightem tylko całe życie był uczniem, więc dysonans u niego to nic dziwnego. ;) 


  • 0

#198 Shinigami Napisany 21 listopada 2019 - 16:46

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 368 Postów:
Zasadzić ci spoiler?
  • 0

#199 Stan Napisany 21 listopada 2019 - 17:13

Stan

    No.1

  • Forumowicze
  • 27 201 Postów:

Spierdalaj. :cf:  


  • 0

#200 Shinigami Napisany 21 listopada 2019 - 17:16

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 368 Postów:
No, także do kąta.
  • 0

#201 Kazuo Napisany 23 listopada 2019 - 21:08

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Pograłem chwilę, jestem na drugim świecie i już wiem, że po KotORze to będą moje ulubione konsolowe Gwiezdne Wojny. Fakt faktem, że system walki jest ciut sztywny w porównaniu do takiego Sekiro, ale nie wymagajmy od amatorów w temacie, żeby zrobili to tak dobrze jak mistrzowie siedzący w gatunku od tylu lat. I tak jest cool, naprawdę spoko macha się tą latarką, animacje są świetne (to odbijanie pocisków :banderas: ), countery są efektowne jak cholera i wchodzą elegancko, a sam miecz pozostawia fajne efekty na elementach otoczenia, co najwyżej denerwuje, że można spalić trawę albo zrobić rozgrzane ślady na ścianie, ale już gliniane wazony nie chcą się rozdupczyć :olo: Światy wydają się żyć własnym życiem, podoba mi się chociażby design pierwszej planety, gdzie każde źdźbło trawy dynamicznie faluje na wietrze, a wszędzie kicają sobie jakieś śmieszne szczury i wychylają te swoje głupie durne łby z krecich norek, fajnie to wygląda. Sekretów do odkrycia cała masa. Tuning miecza? No w końcu jakaś gra, która na to pozwala. Główny hiroł daje się lubić, ma coś z Petera Parkera, reszta załogi też przypadła mi do gustu. BD-1 jest słitaśny  :blush: of course liczę na jakieś  występy bardziej znanych postaci, chociażby w formie cameo. Co jest świetne: od początku czuć klimat wielkiej kosmicznej przygody, etap otwierający konkretnie daje radę, więc mam nadzieję że poziom utrzyma się do końca. 


  • 0

#202 Shinigami Napisany 24 listopada 2019 - 00:06

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 368 Postów:
Wyczyscilem Zeffo :uff: Reszta to już powinna być formalność.
  • 0

#203 Cudak Napisany 24 listopada 2019 - 00:24

Cudak

    cześć

  • Forumowicze
  • 25 974 Postów:

Czy do czyszczenia planet jest potrzebne coś więcej niż

 

Spoiler

  • 0

#204 Shinigami Napisany 24 listopada 2019 - 00:35

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 368 Postów:
Nie. Natomiast czyszczenie i platynowanie niestety wiąże się ze znalezieniem naprawdę wszystkiego w grze. Dobrze, że mapa jest zajebista (pozdrawiam przy tej okazji Control :hejka: ).
  • 0

#205 Stan Napisany 24 listopada 2019 - 02:50

Stan

    No.1

  • Forumowicze
  • 27 201 Postów:

Jest jakiś dobry ordnung w aspekcie które planety zwiedzać najpierw? 


  • 0

#206 Shinigami Napisany 24 listopada 2019 - 07:58

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 368 Postów:
Fabuła cię pokieruje.
  • 0

#207 Shinigami Napisany 24 listopada 2019 - 07:59

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 368 Postów:

Czy do czyszczenia planet jest potrzebne coś więcej niż

Spoiler

Jeszcze
Spoiler
, ale to już na pewno masz.
  • 0

#208 Cudak Napisany 24 listopada 2019 - 09:34

Cudak

    cześć

  • Forumowicze
  • 25 974 Postów:

No tak tak. Ale kurde, czuję, że bez wspomagaczy na YT czy necie się nie obędzie. Wróciłem sobie na Bogano żeby zrobić tam 100% i są dwie czy trzy rzeczy, których no ni uja nie mogę namierzyć. :dunno:


  • 0

#209 oranje Napisany 24 listopada 2019 - 09:41

oranje

    15-2-0

  • Forumowicze
  • 14 110 Postów:
Ja na Zeffo się gubię. Chyba po skończeniu gry będę planety czyścił.
  • 0

#210 Shinigami Napisany 24 listopada 2019 - 11:19

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 368 Postów:

No tak tak. Ale kurde, czuję, że bez wspomagaczy na YT czy necie się nie obędzie. Wróciłem sobie na Bogano żeby zrobić tam 100% i są dwie czy trzy rzeczy, których no ni uja nie mogę namierzyć. :dunno:

Na szczęście mapa jest podzielona na sektory i pokazuje ci czego brakuje w konkretnym sektorze. Ale jasne, jakieś poradniki nie zaszkodzą, ja wczoraj przy Zeffo użyłem w 3 czy 4 miejscach jak naprawdę nie mogłem czegoś znaleźć.
  • 0



Inne z tagami: