Skocz do zawartości

Zdjęcie

Okami


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
521 odpowiedzi na ten temat

#61 Gość__* Napisany 12 kwietnia 2006 - 14:03

Gość__*
  • Goście
- Okami (PS2, Capcom): 10/10/10/9 - (39/40) :)

http://babelfish.alt... ... _en&tt=url
  • 0

#62 Scorpio Napisany 12 kwietnia 2006 - 16:34

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13 964 Postów:
Łoł

Czyli jednak hicior :angel:
Oj, zapał opadł przez czekanie, ale teraz znów duży. W przededniu porodu pani PS2 trzyma się się rasowa sporstmenka 8)
  • 0

#63 Yoori Napisany 12 kwietnia 2006 - 17:54

Yoori

    Chłopak Kingi

  • Forumowicze
  • 8 527 Postów:

Okami (PS2, Capcom): 10/10/10/9 - (39/40) :)

:shock: Biore to :)

Oj, zapał opadł przez czekanie, ale teraz znów duży.

U mnie też, jeżeli japońce ocenili tak wysoko to musi być hicior :)
  • 0

#64 Gość__* Napisany 12 kwietnia 2006 - 18:02

Gość__*
  • Goście
Super! Tylko szkoda ze Capcom przesunal date europejskiej premiery na 3 kwartal :? Czemu Europa zawsze musi byc traktowana po macoszemu?
  • 0

#65 Shinigami Napisany 12 kwietnia 2006 - 20:30

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 382 Postów:
Famitsu dał 39/40. Jak widać troche do ideału brakuje. Pewnie słaba ta gra :P
  • 0

#66 Rinoa Napisany 13 kwietnia 2006 - 08:12

Rinoa

    Dante

  • Forumowicze
  • 1 318 Postów:
Sam jesteś słaby, lolu :P:P Ja ją kupuję :)
  • 0

#67 Gość__* Napisany 14 kwietnia 2006 - 15:43

Gość__*
  • Goście
Prezentacja.

http://www.famitsu.c... ... 5,0,0.html
http://www.watch.imp... ... /okami.htm

Mamy skan - http://img17.imageve... ... F906br.jpg
  • 0

#68 ACZ Napisany 16 kwietnia 2006 - 20:53

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 145 Postów:
Okami to kolejny totalny hicior na PS2. Na zakończenie swojego żywota PS2 dostaje takie hity, że głowa mała. Jeszcze poczekajmy na końcówkę roku, gdy u nas uderzy FFXII i God of War 2. Sony, jak zawsze potrafi zadbać o dobre samopoczucie graczy :D
  • 0

#69 Gość__* Napisany 01 maja 2006 - 19:21

Gość__*
  • Goście
Recka Okami - link
Co ciekawe, recenzent jako wade gry podaje jej bardzo dlugi czas, który wynosi ponad...30 godzin :cooo: W tej chwili jest to najbardziej oczekiwana przeze mnie "zrecznosciowa przygodówka". Oby tylko gra w miare szybko pojawila sie w Europie.
  • 0

#70 Gość__* Napisany 03 maja 2006 - 19:03

Gość__*
  • Goście

wade gry podaje jej bardzo dlugi czas, który wynosi ponad...30 godzin



W dobie intensywnych gier dla mnie bylby to bardzo duzy plus juz sie nie moge doczekac premiery
  • 0

#71 Rinoa Napisany 03 maja 2006 - 20:44

Rinoa

    Dante

  • Forumowicze
  • 1 318 Postów:
30 h dla nudnej gry to cholernie dużo, ale jak Okami cię zaciekawi to 30 h szybko zleci ;)
  • 0

#72 Gość__* Napisany 04 maja 2006 - 18:50

Gość__*
  • Goście
Okami nudne ? Wg. mnie smarowanie pędzlem nawet po 60 h nie powinno znudzić, gorzej jeżeli np. napakowali bonusów i coś odblokowywujemy po np. trzecim przejściu gry...mam nadzieję jednak, że tak nie będzie.
  • 0

#73 Gość__* Napisany 12 maja 2006 - 23:18

Gość__*
  • Goście
Na gametrailers.com pojawil sie nowy trailer z gry, przedstawiajacy gameplay. Fantastycznie wyglada poslugiwanie sie pedzlem, intryguje mnie zlaszcza walka z bossami przy uzyciu tego patentu - wyglada to wprost fenomenalnie. Graficznie jest cudnie, szkoda ze premiera w USA dopiero w listopadzie (Europa poczeka pewnie do 2007 roku).
  • 0

#74 Scorpio Napisany 13 maja 2006 - 07:56

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13 964 Postów:
Po ostatnich ... no, w miarę ostatnich ... rewelacjach w sprawie kontrolera, to Okami widziałbym bardziej jako grę na Wii :) Zamiast gałkowania zamaszyste ruchy pędzlem lepiej by się odbywało za pomocą kontrolera Wii. IMO przeniesienie gry na tamtą platformę wyszłoby tylko jej na zdrowie :D
  • 0

#75 Gość__* Napisany 13 maja 2006 - 11:17

Gość__*
  • Goście

Po ostatnich ... no, w miarę ostatnich ... rewelacjach w sprawie kontrolera, to Okami widziałbym bardziej jako grę na Wii :) Zamiast gałkowania zamaszyste ruchy pędzlem lepiej by się odbywało za pomocą kontrolera Wii. IMO przeniesienie gry na tamtą platformę wyszłoby tylko jej na zdrowie :D


Ale samo sterowanie postacia juz nie byloby takie przyjemne. Owszem, jest nakladka, ale jak to niby mialo by sie to odbywac? Uzywasz nakladki a potem sciagasz ja zeby wygodniej pomachac pilotem uzywajac pedzla? Nie, to by nie wypalilo.
  • 0

#76 Gość__* Napisany 26 maja 2006 - 11:12

Gość__*
  • Goście
niewiem w sumie co sądzić otej grze ale głeboko w nią wierze bo innowacyjność przedewszystkim, co do wii, a czy pilotem niemożna machać gdy jest nanim nakładka??
  • 0

#77 Gość__* Napisany 26 maja 2006 - 18:22

Gość__*
  • Goście
Świetana gra. Już od pierwszego newsa wiedziłęm że muszę w nią zagrać. Zauważyliście że za biegnącym wilkiem pojawia sie trawa i kwiaty :^^:
  • 0

#78 Shinigami Napisany 16 lipca 2006 - 22:29

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 382 Postów:
Ok, dzisiaj postanowiłem podzielić się z wami wrażeniami po ograniu japońskiej wersji dema Okami :^^:
Przed rozpoczęciem samej gry powitał mnie miły filmik zmontowany z fragmentów gejmpleja ukazujący niektóre z rozwiązań z gry + kilka rzeczy, które jak się później okazało, w posiadanym przeze mnie demie nie występują. Po filmiku miałem do wyboru dwie opcje których ni w ząb nie zrozumiałem (kochane kanji :P ). Jednak jako doświadczony gracz doszedłem do wniosku, że należy wybrać pierwszą, bo może to pierwszy level. Po krótkim loadingu (pokazujące się ślady łap wilka, które można powiększać po naciśnięciu kółka) powitało mnie wprowadzenie i krótkie objaśnienie mechaniki gry w postaci trzech stron teksu :D Po przebrnięciu przez to zaczęła się sama gra. Zanim jednak przejąłem kontrolę nad Amaterasu mały dziwny świetlik o czymś do mnie gadał. Kiedy skończył wreszcie przejąłem kontrolę nad wilczycą. Postać kierowana przez gracza oprócz obsługi osławionege pędzla potrafi skakać, atakować ciałem, szczekać, co ukazuje statystyki i kopać. Krótki tutorial pokazał mi jak wykorzystywać te umiejętności. Następnie zostałem poprowadzony do rzeki, gdzie konsola namalowała most (po tym fragmencie wreszcie mogłem się dorwać do malowania) i przechodząc dalej używałem go do uzupełnienia dwóch gwiazdozbiorów i namalowania drogi w wodzie. Samo pływanie jest całkiem miłe, ale także stresujące za sprawą spadających sił głównej bohaterki. Po tutorialu (którego był jeszcze kawałek, ale nie mam zamiaru go zdradzać ;) ) przyszedł czas na właściwą grę. Zostałem wypuszczony na Ziemie gdzie, niestety, zamarło życie. Szybki obchód przez wioske z ludźmi zamienionymi w kamienie i powrót do miejsca rozpoczęcia. Tam, aby przywrócić barwy światu, konsola kazała mi namalować na niebie Słońce. Po zrobieniu tego zostałem uraczony przepiękną animacją podczas której kwiaty rosły i kolory wracały. Po niej nastał czas na pierwszą walkę. Jak udało mi się zauważyć, podstawowymi przeciwnikami są małpopodobne ludki, które najczęściej występują w trójkach. Po niezbyt trudnej potyczce zostałem dostałem wolną ręke na eksplorowanie wioski w której już ożywieni ludzie prosili mnie o pomoc w codziennych sprawach,

Grafika w grze jest przepiękna. Nigdy jeszcze nie widziałem czegoś co wyglądało by jak żywy obraz. Każdemu ruchowi bohaterki towarzyszą jakieś efekty. Wykonując tackle Amaterasu zostawia za sobą liście, po podskoku w miejscu w którym spadła wyrasta krąg trawy. Nawet zwykły bieg został upiększony. W zależności od tego jak szybko biegniemy możemy zobaczyć za sobą: różowe kłęby kurzu, trawe, białe kwiaty i wreszcie przepiękne złociste kwiatki.

Środowisko otaczające gracza pozwala na dużą interakcję. Do każdego domu można wejść, z każdym człowiekiem porozmawiać, czy wreszcie każde zwierze schwycić w szczękę i przenieść w inne miejsce, np. przeniesione pod drzewo ptaki zaczynają skakać z radości.

Na sam koniec wreszcie przejde do sprawy pędzla. Patent który najbardziej ciekawi i nałatwiej mógł być skopany. Bądźcie spokojni, można go wykorzystać na bardzo wiele sposobów. Martwe drzewa? Wystarczy nakreślić na ich gałęziach koło, a zaraz zakwitną. W każdej chwili można przywołać dzień malując na niebie okrąg symbolizujący Słońce. Malując koła na wodzie tworzymy na niej lilie. Mażąc po ziemi wyrastamy kwiaty (jesli gracie z dziewczyną polecam zrobienie kwiecistego serca ;) ). Interakcja z istotami zamieszkującymi świat także jest całkiem spora. Można zamazać kogoś tuszem poczym ten on strzepie go z siebie (zatrzymuje chwilowo przeciwników podczas walki), po wzięciu kogoś w kółko czynimy go szczęśliwym, a przekreślając go wykonujemy cięcie. Właśnie, samo cięcie można wykonać w każdej chwili, nawet nie atakując nikogo/niczego. Jeśli jednak zdecydujemy się skrzywdzić otoczenie możemy ścinać drzewa, trawe, sadzonki, otwierać skrzynie, przecinać kamienie itp. Bardzo fajnie wykorzystuje się pędzel do walki, mianowicie kiedy przewnik zostaje zaznaczony czerwonym okręgiem wśród juggli można go ciachnąć pędzlem co owocuje pięknym rozcięciem na pół.

Chociaż demo pozwala na zabawe tylko na dwóch etapach już można stwierdzić jedno - gra jest genialna i raczej nie da się jej już zepsuć, chyba, że panowie z Clover nie mieli pomysłów na następne levele.

PS. Jedynymi rzeczą których jak na razie nie udało mi się dopasować do żadnej funkcji są "rangi" jakimi określana jest Amaterasu (po kolei: geisha, harakiri, samurai, shogun, okami).
  • 0

#79 Zois Napisany 17 lipca 2006 - 05:47

Zois

    Silenzio Prima Della Lotta

  • Forumowicze
  • 5 805 Postów:

Mażąc po ziemi wyrastamy kwiaty (jesli gracie z dziewczyną polecam zrobienie kwiecistego serca ;) )

:lol:

PS. Jedynymi rzeczą których jak na razie nie udało mi się dopasować do żadnej funkcji są "rangi" jakimi określana jest Amaterasu (po kolei: geisha, harakiri, samurai, shogun, okami).

Cokolwiek by to wszystko znaczylo to ,

przekreślając go wykonujemy cięcie. Właśnie, samo cięcie można wykonać w każdej chwili, nawet nie atakując nikogo/niczego. Jeśli jednak zdecydujemy się skrzywdzić otoczenie możemy ścinać drzewa, trawe, sadzonki, otwierać skrzynie, przecinać kamienie itp


mozna ciachnac siebie ?:D

przeniesione pod drzewo ptaki zaczynają skakać z radości.

Hahaha a to dobre ;D Musze to zobaczyc :D
  • 0

#80 Shinigami Napisany 17 lipca 2006 - 10:15

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 382 Postów:

przekreślając go wykonujemy cięcie. Właśnie, samo cięcie można wykonać w każdej chwili, nawet nie atakując nikogo/niczego. Jeśli jednak zdecydujemy się skrzywdzić otoczenie możemy ścinać drzewa, trawe, sadzonki, otwierać skrzynie, przecinać kamienie itp


mozna ciachnac siebie ?:D

Siebie nie, ale każde zwierzątko i każdego człowieka tak ;)
  • 0

#81 Rinoa Napisany 17 lipca 2006 - 14:55

Rinoa

    Dante

  • Forumowicze
  • 1 318 Postów:
Hihihihihihih, Shini, to kiedy my się widzimy? :lol: Nie mogę się doczekać aż wreszcie moje marzenia dotyczące tej gry się spełnią... muszę ją zobaczyć w ruchu, a na mojej półeczce ten tytuł znajdzie się OBOWIĄZKOWO! Prawdę mówiąc bałam się, że Clover coś w tej pieknej grze zepsuje, ale skoro Shiniemu tak się podoba... :lol: Oby dalej wszystko było tak pięknie jak to opisałeś ;)
  • 0

#82 Gość__* Napisany 17 lipca 2006 - 14:59

Gość__*
  • Goście
Ech Shini chyba bede cie musial przypadkiem spotkac bo na 99,9 procent wiem gdzie jestes :P a co do gry to naprawde niezle sie zapowiada w Neo+ mogliby cos napisac po wakacjach :^^:
  • 0

#83 Yoori Napisany 17 lipca 2006 - 16:46

Yoori

    Chłopak Kingi

  • Forumowicze
  • 8 527 Postów:
Na hyperze widziałem Okami (chyba w relacji z targów E3 to było), gra naprawde zapowiada się na ciekawą i napewno wyląduje w mojej kolekcji :^^:
  • 0

#84 Zois Napisany 17 lipca 2006 - 17:01

Zois

    Silenzio Prima Della Lotta

  • Forumowicze
  • 5 805 Postów:
Mogliby do pudelka dorzucic jakiegos pedzla czy cus :^^:
  • 0

#85 Gość__* Napisany 17 lipca 2006 - 17:26

Gość__*
  • Goście

Mogliby do pudelka dorzucic jakiegos pedzla czy cus :^^:

Ten patent to mi Wii cuchnie :wink:
No, no, czyli rzeczywiście zapowiada się ciekawie. Jedna z niewielu gier must-have, jakich jeszcze uświadczymy na PS2. Od dawna bardzo ciekawiła mnie ta gra, teraz Shini mnie już maksymalnie na nią napalił. Napewno Ameterasu zawita w mojej konsoli!
BTW, skąd sombinowałeś Shini to demo? Bo ciekawość mnie zżera :mrgreen:
  • 0

#86 Zois Napisany 17 lipca 2006 - 17:54

Zois

    Silenzio Prima Della Lotta

  • Forumowicze
  • 5 805 Postów:
kupil na allegro ze tak za niego odpowiem ,a co do

Zoisaite napisał/a:
Mogliby do pudelka dorzucic jakiegos pedzla czy cus :^^:

Ten patent to mi Wii cuchnie :wink:


to chodzilo mi o gadzet nie kontroler w ksztalcie pedzla
  • 0

#87 Shinigami Napisany 17 lipca 2006 - 19:44

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 382 Postów:
Co do Wii, coś nie wyobrażam sobie malowania pilotem :? Chyba, że dotykając ekranu, bo ta zabawka w grze jest bardzo czuła i na początku sprawiało mi duże trudności namalowanie zwyczajnego okręgu.

Jak wróce do domu to wrzuce kilka fotek opakowania owego dema bo jest przefajne ;)
  • 0

#88 Gość__* Napisany 31 lipca 2006 - 10:01

Gość__*
  • Goście
I ja troche pograłem:

Ilośc rozmów jak w RPG, ilość bonusów przytłacza a sam gameplay który na początku wydaje się prosty jestem niesamowicie rozbudowany(głównie pomagamy ludziom i "kolorujemy" otoczenie przez co wszytsko zielenieje i odnawiamy krainę. Walk jest dosyź mało chociaz jest niesmowicie klimatycznie(zeby walczyc wchodzimy w specjalne miejsca np. papirusy, wokół nas "wyrasta" czerwona babiera z chińskimi znakami i wsykakują przeciwnicy, co ciekawe nie jest tak że każdego trzeba mashować, na każdego trzeba znaleźć sposób. Gra ma genialny klimacik, niby chodzi o poważną sprawe ale design postaci i ich zachowanie po prostu rozwala(rycerz za którego musimy niszczyć różne rzeczy rlz, coś w stylu QTE, trzeba w odpowiednim monecie wcisnąć R1 i przeciac np. kamien) tak samo jak język kjtórym mówią. Samo wykorzystanie pędza rządzi, do zdobycia mamy 15 umiejętności(Ja mam 4, atakowanie, ożywianie drzew, robienie mostów i jakąś tam jeszcze) Umiejętnosci dają nam hmm.. zwierzęta-bogowie(maleńka myszka z 10m mieczem trzymanym w zębach rządzi) których spotykamy w miarę przechodzenie dalej.
Grafika jest CUDOWNA, gdy ożywim ogormne drzwa wyaltują z niego tysiące .liście czy serduszek rozchodzi się ogrmne światło, niszy cienie i rozkwiatją kwiaty, dosłownie rozwalajace sceny. Gra ma czasem sekudnowe zaiweskzi, ale to naprawde rzadko. Mamy też cos z RPG, za
znaczki" które zdobywamy za pmoc ludziom podnosimy sobie poziom zycia, ilość pojemniczków z farbą, i jeszcze 2 rzeczy o któreych nie mam pojęcia czym są(jedna to chyba pojemnośc sakiewki na monety a druga to coś doc zego zbieramy owoce, no i kupe subquestów(możemy beic do rpzodu i robić tylko to co nam każą ale też możemy pomagać mieszkańcom w ich problemach(zdecydowanie warto, bo nie dość że mozemy szybiciej sie wzmocnic to jeszcze ogladamy miażdzace akcje Razz Same misje poboczne są dosyć zróżnicowane, np. staruszka nie ma gdzie powiesic prania więc domalowujemy jej patyk zeby mogła powiesic pranie(!) ale pranie nie chce wyschnac wiec domalowujemy słonce(!!!) ew. musimy doamlowac brakującą część młynu.

Ponieważ to ja pońska wersja a idzie mi zaksakujaco sprawnie(bardzo intuicyjna gierka) odpuszczam sobie póki nie wyjdzie wer. europejska.

Mam dwa pytania dla tych co grali. Jak otwiera sie "dziury" w ścianacg podłodze etc. Na mapie Shinshuu Plain jest tego pełno ale nie umieć tego zniszczyć.
No i na Shinshuu Plain jest quest w któym dostaje akrtke papieru z bodaj 7 potworami, nie mozna z tego wyjsc i mam cos domalowac. Ale co? :blah:
  • 0

#89 Mielu Napisany 31 lipca 2006 - 16:09

Mielu

    crapmaster

  • Forumowicze
  • 1 949 Postów:
SPOILER ALERT

Mam dwa pytania dla tych co grali. Jak otwiera sie "dziury" w ścianacg podłodze etc. Na mapie Shinshuu Plain jest tego pełno ale nie umieć tego zniszczyć.


Jeśli o tym samym myślimy to musisz namalować bombę. Malujesz okrąg i do niego dodajesz kreseczkę - lont. Ten bajerek jest też bardzo przydatny podczas walk. Tworzysz bombki i pakujesz je na co twardszych frajerów :mrgreen:

No i na Shinshuu Plain jest quest w któym dostaje akrtke papieru z bodaj 7 potworami, nie mozna z tego wyjsc i mam cos domalowac. Ale co? :blah:


No więc jeśli myślę o tym samym ;) musisz skreślić poziomą kreską imię zabitego potwora. Po prostu kreśl po kolei aż w końcu trafisz na odpowiedniego. Pozostałych znajdziesz pakując się na "przechadzające się" po okolicy zielone zwoje.
  • 0

#90 Gość__* Napisany 31 lipca 2006 - 19:46

Gość__*
  • Goście

Jeśli o tym samym myślimy to musisz namalować bombę. Malujesz okrąg i do niego dodajesz kreseczkę - lont. Ten bajerek jest też bardzo przydatny podczas walk. Tworzysz bombki i pakujesz je na co twardszych frajerów :mrgreen:

trzeba było napierw zdobyc ta umiejetnosc, hłehłe :P ale ok, poradziłem sobie(zresztą wsytraczyło zdobyć tą umiejetnośc[swoją drogą, zajebisty zwierz co nam ją daje :lol: ] i potem było to objasnione)

No więc jeśli myślę o tym samym ;) musisz skreślić poziomą kreską imię zabitego potwora. Po prostu kreśl po kolei aż w końcu trafisz na odpowiedniego. Pozostałych znajdziesz pakując się na "przechadzające się" po okolicy zielone zwoje.


hmm.. na to bym nie wpadł(eh te krzaki) zaraz spróbuje, thx ;)

EDIT. ale właściwie może nie :niepewny: za duzo trace fabuły i smaczków, wiec chyba sobie odpuszcze az do ang. wersji. Chociaz gra jest niasamowita, a zdobywanie nowych umiejetnosci wciaga jak diabli.

EDIT 2 Mam problem, mam wyzwanie ze starym dziadkiem, mam zaznaczać odpowiednio jakieś kwiaty zeby wyrosły liście, zatrzymuje się na drugim pąku, robie zzwykłe koło jak przy zaznaczaniu, zaczynam od pąka ale zamaist kwiatu wychodzi słońce :sciana: :sciana: Próbowałem dokłądnie 35 razy, wróżnymi meotdami i sposobami i nic! :blah: Tam trzeba to robć inaczej czy co? :/
  • 0