3 odpowiedzi na ten temat
#1 Napisany 02 października 2018 - 22:21
https://store.steamp...020/ZeroRanger/
https://se-made.com/zeroranger.html
Właśnie grałem 3-4h i już nie mogę. Boss czwartej planszy i co się po nim dzieje już mi gałki oczne wypalają, ale co widziałem to moje
Nie mogę przynudzić kolejną ścianą tekstu, bo szkoda spoilować taki piękny list miłosny do gatunku. Jest bardzo przystępnie, bo gierka hojnie rozdaje continuesy za zebrane punkty po zgonie i można zacząć od raz odblokowanego levelu. Po każdej planszy daje do wyboru jedną z dwóch broni, aż nazbieramy tyle, żeby wszystkie trzy guziki były obsadzone funkcją.
Do tego ciekawy setting post-apo kryje w sobie niejedną tajemnicę. Już jak gra się zaczyna można się domyśleć, że tu coś dziwnego będzie na rzeczy. To rzadkie na shmupa, żeby tak intrygował światem i historią! Nastawcie się też na parę nietypowych tricków gameplayowych i na to, żę z levelu na level będzie się stawała coraz lepsza i bardziej złożona.
Warto wspomnieć, że ZeroRanger wcześniej nazywał się FINALBOSS i przez dziesięć lat dłubało przy nim dwóch finów. Takie projekty bywają wyjątkowe, więc mnie nie trzeba było długo przekonywać. Warto!
#2 Napisany 04 października 2018 - 14:59
Podbiję, bo aż mam ochotę napisać GOTY 2018 tak mi się podoba. Pokonałem wczoraj coś, co myślałem że jest endbossem, ale nici z tego. Gierka zawija i drugi loop z dopakowanymi patternami i podwójną fazą bossów jest orgazmicznie dobry. Trudny, bo szefo z 2-3 pomiata mną jak szmatą, ale sprawiedliwy, bo mam pomysł na to jak go rozwalić (WIERTŁEM GO BĘDĘ!!!!), ale palce za wolno jeszcze klikają w przyciski
Podoba mi się też jak gra małymi pstyczkami w nos motywuje, powtarzają gdzieniegdzie "nigdy ci się nie uda przejść", "masz zerowe szanse", ale jak jest się blisko końca planszy i się zginie to przy wyniku wyświetla napis "don't give up yet!".
Muzyka, pomarańczowo-niebieska paleta kolorów (można zmienić, ale to zerORANGEr. Można się sporo dowiedzieć o pomarańczach z napisów przed rozpoczęciem gry), level dizajn z labiryntami w trakcie poziomów, scrollowaniem w różne strony, masakrycznie dobrymi midbossami.
Vic Viper w pierwszym levelu w tle rozwala przeciwników, którzy potem nie wylatują na pierwszy plan, zbiera power up i następnie z nim walczymy. Dopiero teraz to zauważyłem. Mind = blown. 10/10
Podoba mi się też jak gra małymi pstyczkami w nos motywuje, powtarzają gdzieniegdzie "nigdy ci się nie uda przejść", "masz zerowe szanse", ale jak jest się blisko końca planszy i się zginie to przy wyniku wyświetla napis "don't give up yet!".
Muzyka, pomarańczowo-niebieska paleta kolorów (można zmienić, ale to zerORANGEr. Można się sporo dowiedzieć o pomarańczach z napisów przed rozpoczęciem gry), level dizajn z labiryntami w trakcie poziomów, scrollowaniem w różne strony, masakrycznie dobrymi midbossami.
Vic Viper w pierwszym levelu w tle rozwala przeciwników, którzy potem nie wylatują na pierwszy plan, zbiera power up i następnie z nim walczymy. Dopiero teraz to zauważyłem. Mind = blown. 10/10
#3 Napisany 04 października 2018 - 22:21
Na trailerze gra wyglada jak każda inna tego typu. Co w niej jest takiego że się tak zachwycasz?
#4 Napisany 04 października 2018 - 23:04
niekoniecznie w takiej kolejności, ale:
- odwołania do innych gier (to zupełnie subiektywne, akurat tak się, że bardzo kojarzę i aż chce mi się mlaskać)
- to jak gra co chwilę zaskakuje, rozwijając się. Trochę mi to przypomina The Messenger (gra, która przechodzi z 8 do 16-bitów i z liniowej do metroidvanii) tylko na nieświadomce, bo nic wcześniej nie zapowiada tego co się stanie.
- klimat jak z Niera (wyolbrzymiam teraz, ale jak na shmupa to jest bardzo 'meta')
- punkty zebrane po game overze sumują się do kolejnych żyć (continuesów)
- samo punktowanie z reszta jest bardzo satysfakcjonujące, w każdym poziomie można trzy sekrety zdobyć
to nie jest gra, która próbuje jechać tylko na nostalgii i przypominać stare gry arcade tylko perła, w którą dwóch gości włożyło sporo serca. Na PC w lepszego shmupa nie grałem, żadne Danmaku, Crimzon Clover czy Blue Revolver mi tak nie kliknęło jako całość jak ZeroRanger.
- odwołania do innych gier (to zupełnie subiektywne, akurat tak się, że bardzo kojarzę i aż chce mi się mlaskać)
- to jak gra co chwilę zaskakuje, rozwijając się. Trochę mi to przypomina The Messenger (gra, która przechodzi z 8 do 16-bitów i z liniowej do metroidvanii) tylko na nieświadomce, bo nic wcześniej nie zapowiada tego co się stanie.
- klimat jak z Niera (wyolbrzymiam teraz, ale jak na shmupa to jest bardzo 'meta')
- punkty zebrane po game overze sumują się do kolejnych żyć (continuesów)
- samo punktowanie z reszta jest bardzo satysfakcjonujące, w każdym poziomie można trzy sekrety zdobyć
to nie jest gra, która próbuje jechać tylko na nostalgii i przypominać stare gry arcade tylko perła, w którą dwóch gości włożyło sporo serca. Na PC w lepszego shmupa nie grałem, żadne Danmaku, Crimzon Clover czy Blue Revolver mi tak nie kliknęło jako całość jak ZeroRanger.
Inne z tagami:
Giereczki wideo dla dzieci →
Oldschool →
In The HuntRozpoczęte przez Tawotnica , 20 kwi 2024 Irem, Arcade, Saturn, PS1, PS4 i 2 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
SteamWorld Heist 2Rozpoczęte przez ACZ , 17 kwi 2024 Image & Form, PS5, PS4, XSX, XSS i 3 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
Kingdom Come: Deliverance 2Rozpoczęte przez ACZ , 12 kwi 2024 Warhorse, PS5, XSX, XSS, PC |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
The Rogue Prince of PersiaRozpoczęte przez ACZ , 11 kwi 2024 Ubisoft, Evil Empire, PS5, XSX i 3 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
HolstinRozpoczęte przez ACZ , 24 mar 2024 Sonka, PS5, XSX, XSS, Switch, PC |
|
|