Skocz do zawartości

Zdjęcie

Mutant Year Zero: Road to Eden

PC XONE PS4

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 Chewie Napisany 07 grudzień 2018 - 18:29

Chewie

    🌟🌟🌟🌟🌟

  • Forumowicze
  • 11651 Postów:

Gra nie ma tematu? Bardzo fajny klon xcoma z kaczka daffy i swinia w swiecie post apo, mnie kupila wlasnie ta kaczka i swiatem. 

 

 


  • 0

#2 Stan Napisany 07 grudzień 2018 - 18:53

Stan

    No.1

  • Forumowicze
  • 24606 Postów:

Czytałem że dobre, kupie na jakiejś wyprzedaży. 


  • 0

#3 burnstein Napisany 07 grudzień 2018 - 20:39

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 44122 Postów:

Wygląda jak xcom z wyrzuconym niepotrzebnym wątkiem zarządzania, więc pewnie kiedyś sprawdzę.


  • 0

#4 bartezoo Napisany 10 grudzień 2018 - 10:51

bartezoo

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 3700 Postów:
Bardzo dobra giereczka. Dzięki Phil.
  • 0

#5 Wezyr Napisany 10 grudzień 2018 - 11:08

Wezyr

    zwykły chłopak z Podlasia

  • Forumowicze
  • 9015 Postów:

Pograłem wczoraj trochę i taki lepszy Xcom, bo przynajmniej jest jakaś eksploracja a nie szereg misji. Klimacik supcio, będzie grane w passie.


  • 0

#6 Kaxi Napisany 10 grudzień 2018 - 11:09

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 12563 Postów:

Widziałem kiedyś trailer, ale jakoś zupełnie nie złapałem, że to Xcom. Na gejpleju też nie wygląda zbyt turowo, ale może to jakies sprytne fiku miku.

 

Tylko, że zarządzanie to najlepszy element Xcoma.


  • 0

#7 Wezyr Napisany 10 grudzień 2018 - 11:14

Wezyr

    zwykły chłopak z Podlasia

  • Forumowicze
  • 9015 Postów:

Standardowa eksploracja z wrogami na mapie, jeśli Cię wypatrzą albo weźmiesz ich z zaskoczenia walka przechodzi w tryb turowy.


  • 0

#8 burnstein Napisany 10 grudzień 2018 - 11:27

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 44122 Postów:

(...)

 

Tylko, że zarządzanie to najlepszy element Xcoma.

 

Dla kogo kogo, dla tego kogo.
 


  • 3

#9 bartezoo Napisany 10 grudzień 2018 - 14:31

bartezoo

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 3700 Postów:

Widziałem kiedyś trailer, ale jakoś zupełnie nie złapałem, że to Xcom. Na gejpleju też nie wygląda zbyt turowo, ale może to jakies sprytne fiku miku.
 
Tylko, że zarządzanie to najlepszy element Xcoma.


Ja nie wyglada zbyt turowo? Ogladasz dobry gameplay?

https://youtu.be/iRKM1W0HIIo?t=1536
  • 0

#10 Kaxi Napisany 10 grudzień 2018 - 14:57

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 12563 Postów:

Przeklikałem do losowych punktów filmu. Ale już mi Wezyr wyżej wytłumaczył.


  • 0

#11 Pawlik Napisany 04 styczeń 2019 - 09:13

Pawlik

    srtutu

  • Forumowicze
  • 12983 Postów:

Gra sztos. Niespodziewana niespodziewanka na koniec roku, giereczka przyciąga jak magnes a to za sprawą klimatu, postaci, ekstra dialogów, ciekawej fabuły i bardzo dobrze zrealizowanej walce która nawet na zwykłym poziomie trudności daje czasem ostro w kość, ale ja tam nie mam doświadczenia w turowych grach to  może dlatego. 

Włączyłem tylko na chwilę by sprawdzić czym jara się internet i wyszło tak, żę jak mam tylko chwilkę to napieram świniakiem i kaczką po postapokaliptycznym świecie szukając złomu itp.

Polecam każdemu, a jak ktoś ma kupionego gamepassa to pozycja obowiązkowa chociażby do włączenia na 5 minut i sprawdzenia o co chodzi jakby. 


  • 1

#12 gruby Napisany 04 styczeń 2019 - 10:07

gruby

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4749 Postów:
Leży zainstalowane, ale zacznę dopiero po hellbladzie i sotr. Mam dużego smaka na turowe strategie ostatnio chociaż ciężko będzie kaczce pobić divinity2

Ten post był edytowany przez gruby dnia: 04 styczeń 2019 - 10:08

  • 0

#13 bartezoo Napisany 04 styczeń 2019 - 14:47

bartezoo

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 3700 Postów:

Tu zupełnie inny rodzaj niż D2. Jak spodobał ci się X-Com to w tych kierunkach szukaj porównań, 


  • 0

#14 gruby Napisany 04 styczeń 2019 - 15:04

gruby

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4749 Postów:
Podobał mi się bardzo, chociaż nie skończyłem, bo zabił mnie trudnością.
  • 0

#15 Schrodinger Napisany 04 styczeń 2019 - 15:06

Schrodinger

    BT-7274

  • Moderatorzy
  • 60342 Postów:
nawet na najnizszym poziomie?
  • 0

#16 Pawlik Napisany 02 luty 2019 - 11:21

Pawlik

    srtutu

  • Forumowicze
  • 12983 Postów:

Jakiś czas temu skończyłem więc może spisze parę wrażeń. 

 

Gra z początku wydaje się bardzo wymagająca i nawet na normalu do niektórych walk podchodziłem po parę razy z czasem jednak wraz z levelem postaci i broni robi się łatwiej (a jak w 1/3 gry się zorientowałem, że jest fast travel do Arki to już w ogóle :olo:), nawet za łatwo, bo jak zbacza się z głównej ścieżki fabularnej i robi poboczne 'misje' to końcówkę przechodzi się jak burza, mimo sporej ilości mocnych przeciwników. 

Za to  historia podobała mi się do samego końca i choć twisty fabularne nie są jakoś wyszukane to jednak nie trącą też myszką. 

Najsilniejszą jednak stroną gry to jej klimat i postacie oraz relacje między nimi, świetnie się słuchało dialogów w trakcie zwiedzania krainy, a już mistrzowskie są komentarze naszych druhów na widok pozostałości po "starożytnych" jak kombajn czy boombox. 

Gra miała parę problemów technicznych, raz się zawiesiła w systemie turowym i po pokonaniu wrogów nie wróciła do trybu eksploracji, raz mnie wywaliło do dasha, a czasem znikał kursor w menu, generalnie nic wielkiego, ale parę łatek by nie zaszkodziło.

Wizaulnie gra mi się podobała, od ładna i tyle, dźwięk też nadaje klimat i może nie zapada w pamięci, to jest ok.

 

Reasumując, jak ktoś ma gamepassa to wypadałoby chociaż sprawdzić, mnie kliknęło od razu i zostawiłem RDR2 dla tej giereczki :olo:

 

Dałbym 8/10 ale przez łatwą końcówkę 7/10.


  • 4

#17 Rudolf Napisany 02 luty 2019 - 15:59

Rudolf

    Rumfer

  • Forumowicze
  • 4872 Postów:
Na ile godzin giereczka?

Ten post był edytowany przez Rudolf dnia: 02 luty 2019 - 16:00

  • 0

#18 Pawlik Napisany 02 luty 2019 - 16:05

Pawlik

    srtutu

  • Forumowicze
  • 12983 Postów:

Nie wiem :) Grałem od grudnia, raz włączałem na na 20min, raz ma godzinkę z hakiem, bywało, że cały tydzień konsoli nie odpaliłem. Ciężko w takich warunkach się połapać ile to godzin, na oko obstawiam 10-15. 


  • 0

#19 xell Napisany 02 luty 2019 - 16:50

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 17354 Postów:
https://hl2b.com/game.php?id=62811
  • 0

#20 Spuczan Napisany 05 luty 2019 - 22:19

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 10035 Postów:

*
POPULARNY POST!

Jako weteran serii XCOM :sir: pozwoliłem sobie zacząć na hardzie a tak jaki pisał Pawlik nawet na poziomie normal gra potrafi dać w kość. Zapomnijcie o rzucaniu się na wroga bez dobrze przemyślanego planu i odpowiedniego rozstawieniu stalkerów. Tutaj nie mam miejsca na błędy. Samotny przeciwnik którego pozostawicie przy życiu zaalarmuje resztę wrogów na mapie, Szaman jak was zobaczy od razu wezwie posiłki, robot który ożywia zabitych wrogów natychmiast pobiegnie do zwłok a każde wasze pudło będzie srogo karane. Na początku jest ciężko. Niektórych przeciwników lepiej omijać, eliminując tylko słabszych, zapuszczających się zbyt daleko ghouli. Czasem trzeba wrócić w dane miejsce klika razy z nowymi skillami, bronią lub zakupionymi granatami. Apteczek jest jak na lekarstwo a za odpowiednie upgrade'y trzeba zapłacić znalezionymi artefaktami. Brzmi trochę skomplikowanie? To od początku.

 

Kierujecie grupą stalkerów która wyruszyła z misją odnalezienia kogoś. Stalkerzy to najtwardsi kozacy z najtwardszych. Mutanci opuszczają Arkę, czyli ostatni bastion ludzkości, by przeszukiwać zamieszkały przez wrogo nastawionych ghouli, zniszczony świat. Kaczka o imieniu Dux, świnia Bormin czy wyglądająca jak zwykła kobieta Selma to tylko podstawowe trzy postacie które spotykamy na samym początku. Jeżeli chodzi o umiejętności to tutaj twórcy się nie popisali. Część skilli jest unikatowych dla danej postaci a część występuje u kilku stalkerów. Jednak drzewko umiejętności pozwala na pewną dowolność i nie każdy Dux będzie taki sam. Możemy zwiększyć zasięg broni, sprowokować wroga aby to nas atakował, zaatakować z krytycznymi obrażeniami, unieruchomić lub powalić wroga sprawiając, że nie ruszy się przez kilka tur :banderas: Bardzo ważne jest korzystanie z umiejętności z rozwagą. Nie możęmy ich używać bez przerwy a każda wymaga cooldownu (odpowiedniej ilości zabitych) do jej ponownego odblokowania.

 

Arsenał jest całkiem fajny. Każda postać może nosić dwie bronie i dodatkowo granaty/flary/przedmioty do rzucania. Postrzelamy ze strzelby, maszynówki, pistoletów z tłumikiem lub kuszy. Tak jak pisałem możemy jeszcze ciskać granatami, koktajlami mołotowa, granatami dymnymi czy flarami. Każda broń jest opisana kilkoma parametrami jak obrażenia, obrażenia krytyczne, ilość amunicji (ilość wystrzałów bez potrzeby przeładowania) i zasięg. Broń można ulepszyć dwukrotnie (na 2gi i 3ci poziom) oraz zmodyfikować za pomocą dostępnych gadżetów. Zwiększycie zasięg, szanse na obrażenia krytyczne lub podpalicie wroga po trafieniu. Oprócz tego w sklepie zakupicie sobie dodatkowo apteczki lub granaty EMP które są cholernie skuteczne przeciwko robotom.

 

Arka, nasza baza, pozwala nam zajrzeć do sklepu Iridii gdzie kupimy przedmioty, warsztatu Delty gdzie ulepszymy broń, baru Prippa gdzie kupimy specjalne umiejętności (obrażenia granatów +4, apteczka +3) lub do starszego (The Elder) który opowie nam co nieco o tym co się wydarzyło. Może niewiele ale tak naprawdę niczego więcej tu nie potrzebujemy. Oczywiście cały czas mamy dostęp do szybkiej podróży (z inventory) więc nie ma mowy o długim przedzieraniu przez wszystkie lokacje w celu zrobienia zakupów lub powrotu do danej lokacji. Wciskając chyba LB możemy sprawdzić gdzie dana ścieżka prowadzi. Gameplay polega na chodzeniu po lokacjach z włączoną latarką - szybciej, lub skradając się - wolniej ale bezpieczniej i eliminowaniu grupek wrogów.

 

Tym razem w nie mamy do czynienia z pustynią. Jest zielono i to bardzo. Ten świat ma swój urok. Tu nie ma tanich zagrywek w stylu damy lasek a drugiej części wrzucimy was w śnieżną krainę bo śnieżna kraina jest już w tej części :cf: . Lokacje są przepiękne i różnorodne. Zniszczone budynki, tunele, zarośnięte porzucone samochody, tankowce, lasy. Na każdej planszy można gdzieś się wdrapać aby zyskać przewagę na wrogami. Możemy się kryć na osłonami (uwaga, niektóre są zniszczalne) lub "wkopać" w celu zmniejszenia szansy na trafienie naszego stalkera (+25% do osłony). Każda lokacja zawiera szmelc/złom (z ang. scrap) który jest walutą. Czasem znajdziemy "pradawne" artefakty (pojawiają się naprawdę fajne komentarze naszej drużyny gdy znajdą coś ciekawego) lub części broni za które ulepszamy nasze wyposażenie. Poza tym natkniemy się na apteczki, granaty, pancerze, bronie lub notatki które rzucą nieco więcej światła na to co się stało.

 

Przeciwnicy są zróżnicowani. Do tej pory widziałem zmutowane psy, ghouli (z pistoletami lub siekierami), szamanów, tanków (opancerzonych sukinkotów), hunterów lub specjalnych dowódców. Trzeba poznać wachlarz zachowań każdej jednostki żeby się nie okazało, że przeciwnik jest nas w stanie czymś zaskoczyć. Przeciwnicy bardzo często się chowają za osłonami lub tak aby zejść nam z lini strzału. Nigdy nie widziałem aby wykończyli się nawzajem za to bardzo dobrze współpracują. Wzywają posiłki, zadają obrażenia całej grupie jeżeli zbyt blisko się trzymają lub korzystają ze swoich unikatowych umiejętności. Nie raz trzeba było powtarzać walkę bo nie wszedł krytyk, komuś zostało jeden punkt życia i zdążył wezwać posiłki. Tutaj zasadzka ma ogromy wpływ na rozgrywkę. To nie pseudorozwiązanie z XCOMa gdzie przeciwnik po naszym ataku z zaskoczenia ma jeszcze czas na rozbiegnięcie się i schowanie za przeszkodą. Trzeba jednak pamiętać, że w zależności od broni wystrzał alarmuje praktycznie wszystkich mapie. Dlatego samotników lepiej eliminować bronią wyposażoną w tłumik lub kuszą.

 

Rzadko zdarzy się taka akcja ale uwierzcie mi, że to wyjątkowo przemyślana sytuacja która została odpowiednio zaplanowana.

 

2-3-2019-10-52-20-AM-pi3zzxey.png

 

Wady? Pomarudzę jeszcze na zbyt biedne drzewko umiejętności, brak opcji dialogowych w rozmowie z Elderem, brak minimapy  :[  i czasem problemy z kamerą która za wszelką cenę chce nam udowodnić, że będziemy patrzeć na coś z takiej perspektywy. Nie jest to coś co ma wpływ na przyjemność z rozgrywki bo dla mnie Mutant Year Zero: Road to Eden to największe pozytywne zaskoczenie ubiegłego roku. Dla fanów XCOMa pozycja obowiązkowa. Obrazki znajdziecie tu.


  • 11

#21 bartezoo Napisany 06 luty 2019 - 12:31

bartezoo

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 3700 Postów:

Na ile godzin giereczka?

 

Przekopałem całość w jakieś 15h 


  • 1

#22 Kaxi Napisany 02 maj 2019 - 09:19

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 12563 Postów:

Totalnie mnie ominęło, że sztosik wychodzi na Switcha:

 

https://ultima.pl/ct...eluxe-edition-2


  • 0



Inne z tagami: