Skocz do zawartości

Zdjęcie

Baldur's Gate III

GOTY 2023 Larian XSX PS5 PC

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
259 odpowiedzi na ten temat

#61 Texz Napisany 28 lutego 2020 - 06:51

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:
Divinity 2 urosło do miana kanonu w branży i bardzo dobrze, że Baldur 3 idzie tą drogą. Nie wyobrażam sobie trzymania się podstaw rozgrywki z 1998 roku. Chyba że w jakimś szybkim remasterze.
  • 2

#62 Dixi Napisany 28 lutego 2020 - 09:28

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 4 196 Postów:

To, że będą tury to widać już przecież było na screenach

 

DQRwHuK.png

 

Zakładam jednak, że będzie można grać z aktywną pauzą. Ja i tak pewnie będę grał turowo, w Divinity sprawdzało się to bardzo dobrze.

 

Obejrzałem materiał z wrażeniami na gry-online i mi tam pasuje. Rzeczywiście wygląda to jak następna część Divinity po modyfikacjach. Zaciekawił mnie fragment mówiący o stylizacji dialogów postaci na cyfrową wersję sesji papierowego RPG - tak jakby postaci odpowiadały mistrzowi gry.


Ten post był edytowany przez Dixi dnia: 28 lutego 2020 - 09:30

  • 0

#63 Rudolf Napisany 28 lutego 2020 - 10:50

Rudolf

    Rumfer

  • Forumowicze
  • 5 738 Postów:

W wywiadzie oficjalnie potwierdzili, że turówka.

 

https://www.eurogame...ate-3-interview

 

You changed some stuff. Baldur's Gate 1 and 2 had "real-time with pause" combat, you've gone turn-based. The camera is that sort of third-person-isometric hybrid...

Walgrave: It's 2020!

Is that basically the reason why - you felt you needed to modernise it?

Walgrave: So, I think that in spirit it's still the successor of Baldur's Gate 1 and 2. Because there are so many things that people who did play and like Baldur's Gate 1 and 2 will still recognise in the new one. It's still about your party. It's still about big personalities clashing with each other and relationships. It's still a party-based game, you still need to do combat, you will recognise a lot of D&D rules - even if you haven't played D&D in 20 years. You will still recognise all the spells, et cetera.

So, to me it's a true sequel, but we are bringing it into the 21st century by saying, "Look, it's glorious 3D. It has really nice cinematics. We're taking it further with systemics, we applied the 'Larian philosophy', which is like, oodles of content and hidden features and hidden stuff everywhere." So to me it's a good sequel.

The choices that we made are ours. Why did we go for turn-based instead of real-time with pause? Because D&D to us is a turn-based game and we're really good - or we have become really good - with turn-based combat. So that, I think, is one of our strengths, and trying out real-time with pause for now, just because the originals were that? It's a big risk. Because the team would have to think completely differently, our combat would be completely different. And we didn't really feel good about that. Normally we do try out a lot. Normally we try out a lot before we make a decision, but with real-time with pause and turn-based we didn't, we just said "Okay it's just gonna be turn-based."

 

Mnie tam pasuje.


Ten post był edytowany przez Rudolf dnia: 28 lutego 2020 - 10:54

  • 1

#64 Schrodinger Napisany 28 lutego 2020 - 11:10

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:

Jak ktoś myśli że turówka śmierdzi czy jest mniej dynamiczna niż to ta aktywna pauza to niech sprawdzi Divinity 2 :good: 


  • 0

#65 burnstein Napisany 28 lutego 2020 - 11:17

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 130 Postów:

Zdajesz się zapominać, że skonczyłeś grę na poziomie trudnosci 'ciesz się opowieścią, w walce wciskaj cokolwiek, a i tak wygrasz' więc co ty wiesz o systemie walki w Divinity :cf:


  • 3

#66 Schrodinger Napisany 28 lutego 2020 - 11:21

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:

Niestety nie mam 14 lat żeby siedzieć na jedną walką po pół godziny, ale zaczynałem grę na normalu i system jest genialny, nawet jak ciśniesz na easy to widzisz jakie możliwości Ci daje gra, jak prowadzona jest walka, jak reaguje świat na Twoje kombinowanie. 

 

Więc tak, bądź idź smutny gdzieś indziej! 


  • 0

#67 burnstein Napisany 28 lutego 2020 - 11:25

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 130 Postów:

Niestety nie mam 14 lat żeby siedzieć na jedną walką po pół godziny (...)

 

No pacz, a jak grałeś w Sekiro to miałeś?


  • 0

#68 Schrodinger Napisany 28 lutego 2020 - 11:34

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:

Jak będziesz w aptece kupował krem 50+ na zmarszczki to dorzuć do koszyka jeszcze dwie tubki maści na ból dupy. 

 

W Sekiro jest jeden poziom trudności, cała gra się na tym opiera i jest uczciwa, wiem że jak zginąłem to dlatego że przeciwnik był lepszy, nie ogarnąłem jego ruchu. W RPG, turówce czy jakiejkolwiek grze gdzie jest poziom trudności do wyboru, często te najwyższe poziomy to więcej HP, większa skuteczność, niższe otrzymywane obrażenia i inne modyfikatory - mi to nie pasuje, nie jest 'uczciwe' jak Sekiro w całości budowane na jednym poziomie. 

 

W skrócie, gdyby w Divinity 2 był jeden poziom trudności to bym wtedy się męczył z tymi walkami.


  • 1

#69 burnstein Napisany 28 lutego 2020 - 11:46

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 130 Postów:

No no, tłumaczonko jak u Dediego.


  • 0

#70 Daddy Napisany 28 lutego 2020 - 12:01

Daddy

    idiosyncratic idiot

  • Moderatorzy
  • 31 948 Postów:

Dokładnie, daję okejeczkę i certyfikat "wolę wyjaśnić, żeby nie było niedomówień :dad: ".


  • 0

#71 Sylvan Wielki Napisany 28 lutego 2020 - 13:16

Sylvan Wielki

    Demigod

  • Forumowicze
  • 8 617 Postów:

„Nie sądzę, żeby konsole aktualnej generacji były w stanie go uruchomić. Jest wiele technicznych ulepszeń i aktualizacji, które zrobiliśmy z naszym silnikiem i nie wiem, czy będzie on w stanie na nich działać.”


- David Walgrave producent wykonawczy.

Facet twierdzi, że gra musiałaby być mocno pocięta, by ruszyła na panującej generacji, a wówczas by tak dobrze się nie prezentowała. Biorąc pod uwagę, że premiera najwcześniej za rok, można przypuszczać, że tytuł ukaże się na PS V, nowym Xie i PCMR.


  • 0

#72 filip Napisany 28 lutego 2020 - 13:44

filip

    Brzmisz jak p*lak

  • Forumowicze
  • 7 485 Postów:
Skoro turowka to gierka przestala mnie interesowac.

Sprobuje za jakis czas jeszcze raz to divinity, ale walka w turach to raczej nie dla mnie
  • 0

#73 bartezoo Napisany 28 lutego 2020 - 16:03

bartezoo

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 3 813 Postów:

Jak sobie inaczej wyobrażacie gry na podstawie D&D? jeśli nie turowe?


Ten post był edytowany przez bartezoo dnia: 28 lutego 2020 - 16:03

  • 0

#74 Danteusz Napisany 28 lutego 2020 - 16:05

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 887 Postów:
Zapewne tak jak BG1 i 2 ????
  • 0

#75 filip Napisany 28 lutego 2020 - 16:14

filip

    Brzmisz jak p*lak

  • Forumowicze
  • 7 485 Postów:
I jak chyba kazdy rpg bioware po tym.

Rozumiem, ze wiele osob lubi/woli turowa rozgrywke, ale w bg3 to nie jest potrzebne. Wyglada na to, ze to bedzie bardziej divinity3 niz bg3
  • 0

#76 xell Napisany 28 lutego 2020 - 16:19

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 336 Postów:
W skrócie, gdyby w Divinity 2 był jeden poziom trudności to bym wtedy się męczył z tymi walkami.

Gra jest zbalansowana wokół klasycznego poziomu trudności i poza dwoma czy trzema walkami nie było przegiętych momentów.

 

Nad grą siedzi 300 osób. Ależ to będzie megaprodukcja :banderas:


  • 0

#77 Texz Napisany 28 lutego 2020 - 16:52

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:

„Nie sądzę, żeby konsole aktualnej generacji były w stanie go uruchomić. Jest wiele technicznych ulepszeń i aktualizacji, które zrobiliśmy z naszym silnikiem i nie wiem, czy będzie on w stanie na nich działać.”


- David Walgrave producent wykonawczy.

Facet twierdzi, że gra musiałaby być mocno pocięta, by ruszyła na panującej generacji, a wówczas by tak dobrze się nie prezentowała. Biorąc pod uwagę, że premiera najwcześniej za rok, można przypuszczać, że tytuł ukaże się na PS V, nowym Xie i PCMR.

Oglądałem wczoraj prezentację i jedną z pierwszych myśli jaka mnie nawiedziła, było stwierdzenie że po lekkich cięciach spokojnie pójdzie na Switchu.

Przecież to wygląda trochę lepiej od Divinity.
  • 0

#78 ACZ Napisany 28 lutego 2020 - 17:42

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 169 Postów:

No typ pierdoli trzy po trzy tak jakby graficznie gra przedstawiała jakiś kosmos, a wygląda z deka plastikowo.


  • 0

#79 xell Napisany 28 lutego 2020 - 18:02

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 336 Postów:

Jeśli mapy są kilka razy większe niż w Divinity, a postaci mogą czmychnąć osobno w każdy zakątek mapy, plus jeszcze większa interakcja fizyczna + szereg innych usprawnień to nie dziwne, że sobie odpuścili odchodzące kąsole i znicza.


  • 0

#80 Schrodinger Napisany 28 lutego 2020 - 19:55

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:

W Divinity 2 też można było rozłączyć ekipę i pouciekać na całą mapę chyba nie? 

 

 


  • 0

#81 kostek Napisany 28 lutego 2020 - 20:53

kostek

    radical

  • Forumowicze
  • 2 255 Postów:

Nie dyskredytuję tej gierki z powodu, że będzie turówką. Zaczekam na recenzje, ale po prostu mi rozgrywka z aktywną pauzą bardzo pasuje i miałem nadzieję, że tu też będzie obecna.


  • 0

#82 xell Napisany 28 lutego 2020 - 21:19

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 336 Postów:

W Divinity 2 też można było rozłączyć ekipę i pouciekać na całą mapę chyba nie? 

Tak. Ale jak zwiększysz rozmiar mapy, to natkniesz się na problem upchania wszystkie do RAMu i uciągnięcia tego przez procek.

 

Nie dyskredytuję tej gierki z powodu, że będzie turówką. Zaczekam na recenzje, ale po prostu mi rozgrywka z aktywną pauzą bardzo pasuje i miałem nadzieję, że tu też będzie obecna.

 Pathfinder Kingmaker jest real time with pause, ale wyszedł mod dodający tryb turowy i ponoć fajnie się to sprawdza - RTwP na mobki, tryb turowy na bossów. Zresztą bossi w Baldurze 1/2 na wyższych poziomach też de facto trzeba było grać w trybie turowym, tzn. każda akcja odpalała pauzę, żeby można była zareagować na czas.


  • 0

#83 Danteusz Napisany 29 lutego 2020 - 09:51

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 887 Postów:
RTwP sprawdzało się w BG1 i 2 bo wojownicy i złodzieje na niższych poziomach nie mieli w walce za wiele do roboty poza staniem i biciem, a magowie mieli niewiele czarów do użycia dziennie. Od tego czasu D&D poszło do przodu, na każdym poziomie każdej klasy wpada coś fajnego, doszły też sztuczki magiczne bez limitu użyć. Rozbudowano też walkę o akcje dodatkowe i reakcje, każdy w swojej turze ma co robić. Larian mogło zrobić turową adaptację turowego systemu, albo próbować go zmodyfikować żeby wcisnąć RTwP dla zadowolenia fanów poprzednich części. Pierwsza opcja brzmi bardziej sensownie
  • 2

#84 cwany-lis Napisany 29 lutego 2020 - 12:25

cwany-lis

    dobrze rokujący pisarz

  • Forumowicze
  • 23 569 Postów:

Co to co widziałem dotychczas bardzo mi przypadło do gustu. Przede wszystkim liczę na "lore" Forgotten Realms, mechanika to dla mnie sprawa drugorzędna. Czytałem, że będzie to gra na 40 godzin, czyli dam radę, kiedyś  :pf:  do premiery na ps4 może przejdę remastery ...


  • 0

#85 Stan Napisany 29 lutego 2020 - 12:29

Stan

    No.1

  • Forumowicze
  • 27 207 Postów:

Mówio, ze na obecnej generacji gierka nie bedzie działac, tak więc Lisie, nie licz na wersje ps4. 


  • 0

#86 Daddy Napisany 29 lutego 2020 - 12:53

Daddy

    idiosyncratic idiot

  • Moderatorzy
  • 31 948 Postów:

Czy Xbox X jest w tym przypadku traktowany tylko jako "obecna generacja"? Pytam serio, gdyż kojarzę, że z racji swojej mocy półboga (6TF z 12TF) mówiło się kiedyś, że gry z XSX przez 2 lata też będą wypuszczane na obecnego X-a.


Ten post był edytowany przez Daddy dnia: 29 lutego 2020 - 13:02

  • 0

#87 burnstein Napisany 29 lutego 2020 - 14:17

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 130 Postów:

Obecny X to też ten pierwszy, najgówniańszy XOS, więc co chcesz zasugerować?


Ten post był edytowany przez burnstein dnia: 29 lutego 2020 - 14:18

  • 0

#88 Daddy Napisany 29 lutego 2020 - 14:41

Daddy

    idiosyncratic idiot

  • Moderatorzy
  • 31 948 Postów:

Nic nie sugeruję i nie wiem, o co Ci chodzi z "najgówniańszy XOS". Kiedyś czytałem, że przez 2 lata gry robione na Xbox Series X będą chodzić na obecnym Xbox One X (ale nie na Xbox One czy One S), więc zastanawiam się, czy ktoś wie, czy i tak będzie z BGIII.


  • 0

#89 Danteusz Napisany 29 lutego 2020 - 14:41

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 887 Postów:
Jeżeli BG3 będzie mocno obciążać CPU to nie wyjdzie na Koxa, tam jest ten sam słabiutki procek co w XO, tylko podkręcony.
  • 0

#90 Schrodinger Napisany 29 lutego 2020 - 14:43

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:

BG3 wyjdzie w pełni na PC dopiero 2021, na konsolach pewnie 2022, kogo wtedy stare smieci beda interesowac? :reggie: 


  • 0



Inne z tagami: