Skocz do zawartości

Zdjęcie

Katana Zero

Askiisoft Devolver Digital Switch PC

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
3 odpowiedzi na ten temat

#1 Tawotnica Napisany 23 czerwiec 2019 - 12:15

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 12226 Postów:


https://www.katanazero.com/

https://www.nintendo...RO-1532339.html

https://store.steamp...50/Katana_ZERO/

Wow. Przed chwilą skończyłem i nie do końca wiem co mam sądzić o Katana Zero. Na pewno najbardziej stylowy indor tego roku - pixel art i muzyka, sposób narracji, motyw starych vhsów, no poezja :bowdown: ale jednocześnie czuję ogromny niedosyt. Na wszystkich płaszczyznach.

Zacznijmy od rozgrywki. Gruby dobrze stwierdził, że to Hotline Miami w 2D. To dokładnie ten sam rodzaj trial & error:, wykminienie najlepszej, najbardziej krwawewj ścieżki przez poziom i umiejętne wykonanie swojego obmyślanego planu. Oczywiście zarówno przeciwnicy jak i bohater są na strzała, więc powtarza się parę-paręnaście razy ten sam etap, aż pyknie.

Co mnie trochę raziło, to niekonsekwentne pozycjonowanie przeciwników na mapce. Musiałem często restartować przez to, że jakiś strażnik szedł w inne miejsce niż przy moim poprzednim podejściu. Jeśli dobrze pamiętam to w HMach wrogowie zawsze zachowywali się tak samo, przez co lepiej można było obmyślić na nich sposób. Z drugiej strony w porównaniu do HM Katana jest zbyt prosta. Możliwość spowalniania czasu wysysa z niej jakiekolwiek wyzwanie, więc starałem się nie używać tego poza walkami z bossami.

Można się tym trochę pobawić, ale gameplay szybko staje w cieniu intrygującej, pełnej mindfucku historii. Mam więcej pytań niż odpowiedzi po zakończeniu. Ending mnie nie satysfakcjonuje, zupełnie jakby grę przerwali w połowie. To w ogóle byłby mój największy zarzut: ZA MAŁO. Za mało plansz, kupa nierozwiniętych (świetnych) pomysłów
Spoiler
, za mało wyjaśnionych wątków. 4 godziny i po grze.

Trzeba w tym miejscu dodać, że gra zyskuje trochę replay value przez opcje dialogowe, które mają znaczenie i ło panie jakie to są dialogi :notbad: Mocno polecam sprawdzić giereczkę, żeby się na własnej skórze przekonać co to za zwierz. Może powstanie jakieś story DLC, które lepiej domknie całość, bo tego (i trochę więcej plansz) Katanie najbardziej imo brakuje.
  • 2

#2 xell Napisany 23 czerwiec 2019 - 13:05

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 17386 Postów:

Zacznijmy od rozgrywki. Gruby dobrze stwierdził, że to Hotline Miami w 2D.

A Hotline Miami w 2D to nie jest po prostu... Hotline Miami? :hmmm:


Ten post był edytowany przez xell dnia: 23 czerwiec 2019 - 13:05

  • 0

#3 Kaxi Napisany 23 czerwiec 2019 - 13:07

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 12620 Postów:

 

Zacznijmy od rozgrywki. Gruby dobrze stwierdził, że to Hotline Miami w 2D.

A Hotline Miami w 2D to nie jest po prostu... Hotline Miami? :hmmm:

 

 

 

 

Chodziło Tawotowi, że side-scrollowane HM. Bo HM było top-down.


  • 0

#4 xell Napisany 23 czerwiec 2019 - 13:18

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 17386 Postów:

Wiem o co chodziło, ale jestem strasznie czepialski i musiałem zwrócić uwagę na to niefortunne sformułowanie :cf:


  • 0



Inne z tagami: