Skocz do zawartości

Zdjęcie

Bravely Default II

Claytechworks Square Enix Switch

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
72 odpowiedzi na ten temat

#1 Tawotnica Napisany 13 grudnia 2019 - 09:07

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 14 198 Postów:


Nie oglądałem TGA, więc się obudziłem do newsa o nowym Bravely. Świetnie, że do soundtracku wraca Revo zamiast Supercell.
  • 1

#2 Schrodinger Napisany 13 grudnia 2019 - 09:30

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 297 Postów:
TAAAAAAAAAAAAAAAAAK
  • 0

#3 Texz Napisany 13 grudnia 2019 - 09:49

Texz

    1985

  • Forumowicze
  • 29 524 Postów:

O, normal map na trawie. Na Switchu lol. 

 

A tak serio to niech będzie to trochę ciekawsze niż dwie poprzednie produkcje, które nawet nie skończyłem. 


  • 0

#4 Kaxi Napisany 13 grudnia 2019 - 10:14

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 13 625 Postów:

Ej, BD nie miało już sequela przypadkiem?


  • 0

#5 Tawotnica Napisany 13 grudnia 2019 - 10:20

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 14 198 Postów:
Square i nazwenictwo ich gier od dawna nie robi sensu. Bravely Default -> Bravely Second -> Bravely Default II :dunno:
  • 0

#6 Kaxi Napisany 13 grudnia 2019 - 10:33

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 13 625 Postów:

Niech się skumają z MS:

 

Xbox -> Xbox 360 -> Xbox One -> Xbox One X -> Xbox Series X


  • 0

#7 burnstein Napisany 13 grudnia 2019 - 15:52

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 49 795 Postów:

To mi przypomina, że powinienem dokończyć pierwszą część :/


  • 0

#8 Tawotnica Napisany 26 marca 2020 - 15:42

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 14 198 Postów:


demko będzie grane dzisiaj.
  • 0

#9 mic Napisany 26 marca 2020 - 16:34

mic

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 068 Postów:
Pobiera się właśnie 😃
  • 0

#10 Tawotnica Napisany 27 marca 2020 - 07:39

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 14 198 Postów:

Melduję, że w demku nie widać żeby cokolwiek spieprzyli, to po prostu więcej Bravely Default, więc jest pięknie :banderas:

 

Wprawdzie brakuje suwaka do encounterów, ale teraz stworki są widoczne na mapie i można je ciachać mieczem. Trawę i krzewy na modłę Zeldy też można ścinać i czasem wypadnie jakiś item. 

 

Po trailerach obawiałem się nieco o art style. Fanem estetyki super-deformed nigdy nie byłem, a plastelinowy wygląd sprawiał wrażenie dużo bardziej sterylne niż rysowana grafika na 3DSie. Całe szczęście to jedna z tych gier, które w ruchu na żywo wyglądają dużo lepiej niż na zwiastunach. Do modeli postaci i przeciwników szybko się przyzwyczaiłem. Oświetlenie momentami robi wrażenie, np. strój black mage się błyszczy jakby co najmniej był z lateksu :olo: 

 

Walki się nie zmieniły. Trochę mnie tylko irytowało, że po zatwierdzeniu akcji daną postacią i przejścia do następnej nie można się cofnąć/anulować wszystkich ataków (albo nie znalazłem gdzie to się robi, mashowanie B nie działa :P). O ile dobrze pamiętam w poprzednich Bravely to nie było problemem. Łatwo o missclick w takim układzie.

 

Wraz z wyfarmieniem wszystkich profesji i ukrytym bossem demko starcza na ca. 3 - 4h. Level cap to 20. 


  • 1

#11 Tawotnica Napisany 18 grudnia 2020 - 11:44

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 14 198 Postów:

Nowe demko wyszło! Już ostatnie przed premierą:

 

https://www.nintendo...II-1698006.html


  • 0

#12 Schrodinger Napisany 18 grudnia 2020 - 12:22

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 297 Postów:

wywalone na demka, kiedy premiera? 


  • 0

#13 Tawotnica Napisany 18 grudnia 2020 - 12:40

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 14 198 Postów:

26.02.2021


  • 0

#14 Spuczan Napisany 18 grudnia 2020 - 13:46

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 12 119 Postów:
A ja chętnie sprawdzę jak ktoś mi wyśle Switcha.
  • 0

#15 Kaxi Napisany 18 grudnia 2020 - 21:22

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 13 625 Postów:

Ja wciąż nie odpaliłem pierwszego demka...

 

Nawet w demkach mam backlog.


Ten post był edytowany przez Kaxi dnia: 18 grudnia 2020 - 21:23

  • 0

#16 Tawotnica Napisany 19 grudnia 2020 - 11:10

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 14 198 Postów:

buuu... demko jest ograniczone do 5 godzin gameplayu, po czym trzeba zaczynać je od nowa :(

  


  • 0

#17 Kaxi Napisany 19 grudnia 2020 - 23:43

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 13 625 Postów:

Niektóre płatne gry są ograniczone do 5 godzin gameplayu...


  • 0

#18 BeSOS Napisany 20 grudnia 2020 - 00:07

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Design postaci okropny. Wigole pod kątem oprawy OT >>>>> to.
  • 0

#19 Spuczan Napisany 18 lutego 2021 - 07:54

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 12 119 Postów:
Screenshot-20210218-075228-You-Tube.jpg

So true



  • 0

#20 Schrodinger Napisany 26 lutego 2021 - 11:19

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 297 Postów:

Czytam recki to aż mi się ślina skończyła. Mobki łatwe, bossowie za trudni, hatfu! O to właśnie chodzi, grindujesz w chuj aż widzisz że lvl nie idzie w górę, wtedy wiesz że jesteś gotowy na bossa i jazda


  • 0

#21 burnstein Napisany 26 lutego 2021 - 11:36

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 49 795 Postów:

Nie ma easy? To raczej nie skończysz.


  • 0

#22 Aki Napisany 26 lutego 2021 - 12:00

Aki

    Blanka

  • Forumowicze
  • 216 Postów:

znając życie, to ktoś za chwilę wynajdzie jakieś uber-combo, które sprawi, że gra stanie się łatwa (tak było np w Bravely Default z Valkyrie Jump team)


  • 0

#23 Schrodinger Napisany 26 lutego 2021 - 12:02

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 297 Postów:

jedynka nie była specjalnie trudna, wystarczyło grindować :olo:


  • 0

#24 lukaszSA Napisany 26 lutego 2021 - 12:32

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 27 854 Postów:

Grindować to ja mogę w Tony Hawku


  • 1

#25 Tawotnica Napisany 27 lutego 2021 - 09:34

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 14 198 Postów:

dotarłem do pustynnego miasta z demka po prologu. Stare, dobre Bravely. Speed x4 i jazda! Nawet nie trzeba defaultować na początku. Jestem pewien, że da się jakoś dziadka wykorzystać do rozwalenia super-bossów z pierwszego regionu, ale nie chciało mi się tyle grindować. Próbowałem ekipą 4x white mage, gdzie po ~nastu turach mi się skończyła mana. Może gdybym był uzbrojony w zestawy po 99 itemków bym coś więcej ugrał.  

 

Nie ma mapek w dungeonach, co pewnie będzie mnie jeszcze doprowadzać do szału, jak labirynty będą coraz bardziej zawiłe. No i brak jakiegoś porządnego quest loga do zadań pobocznych mnie dziwi. Sidequesty są numerowane, więc przydałaby się jakaś tabelka w której mógłbym sprawdzić czy któregoś nie pominąłem (a NPC w tej części lubią się chować w overworldzie za kamieniami).


  • 0

#26 Schrodinger Napisany 27 lutego 2021 - 16:15

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 297 Postów:
Brak mapek w dungeonach dziwne, najbardziej mi się podobał patent w FF IV DS gdzie był procent za odkrycie mapki poziomu i coś tam się dostawało za 100%
  • 0

#27 Tawotnica Napisany 27 lutego 2021 - 16:24

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 14 198 Postów:
za to te wyprawy statkiem w sleep mode spoko pomysł. Zachęca do nie wyłączania gry.

No i pierwsza rzecz, którą zauważyłem że można nadużywać to Forage. Mam Adelkę wymaksowaną w klasie Freelancer i
przy śmieciowych walkach zawsze farmię itemy. Często wypada sporo dobrzego szitu, np. te kulki dające exp/JP.
  • 0

#28 Schrodinger Napisany 27 lutego 2021 - 17:22

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 297 Postów:
Właśnie użyłem tych kulek, i Setha maksuje na freelancera, potem pewnie wszystkich się przyda bo widzę że mają jp 1.7
  • 0

#29 Tawotnica Napisany 28 lutego 2021 - 09:29

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 14 198 Postów:

niektóre potwory powodują niezłe WTF

 

Drzewo (było już w demku, ale w pełnej wersji jest jeszcze straszniejsze):

 

WoQPmgR.jpg

 

Metal Slime Kiwi: 

 

4V8x2yW.jpg

 

a takie coś spotkałem wbiegając w niedźwiedzia: 

 

Spoiler

 

:srsly:

 

aha, no i ten koleś, co wygląda jak stały bywalec nikogoforum: 

 

Spoiler

 

 

 


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 28 lutego 2021 - 09:30

  • 2

#30 Tawotnica Napisany 02 marca 2021 - 00:11

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 14 198 Postów:

Dotarłem do czwartego regionu, brakuje mi w tym wszystkim paru drobiazgów QoL. Takie rzeczy jak przycisk "unequip all", bo lubię sobie sam dobrać ekwipunek albo szybki reset/load gry jak wbiegnę w jakiegoś bosska ze źle dobranymi sub-klasami czy akurat zaczynając levelować którąś profesję. 

 

Poza tym BD2 chce być poważniejsze niż poprzednie części przez co traci sporo uroku. Nowi bohaterowie są ok, ale daleko mają do dynamiki Edea (<3) x Ringabel. Plus rozumiem trochę na co w reckach narzekano względem tego jak bezpieczny to jest sequel. Pustynia, las, zima. Wszystko to już było w pierdyliardzie gier i oczywiście w poprzednich Bravely. 

 

Gdzie to jest narzekanie na wysokim poziomie, bo większość elementów wyróżniających Bravely została zachowana. Uwielbiam foreshadowing w tej serii i jak oczywiste są niektóre asteriksy. Tak samo tempo gry, czyli wrzucanie bossa za bossem to coś pięknego. No i dobry loot ze skrzyń! To jest coś o czym większość nowoczesnych jRPGów zapomina. 

 

System walki i możliwość mieszania profesji = śmietanka gatunku. Monk z 10% boostem ataku po brave'ach Beastmastera i bodyslam bez kosztu BP z puli umiejętności malarza :good: Dodajcie do tego kogoś z Vanguardem jako BP tank + healera i czwarta postać może sobie farmić itemki, grzebiąc w ziemi w 90% walk :D 


  • 0



Inne z tagami: