Metroid Prime i Metroid Prime 2: Echoes
#301 Napisany 14 lutego 2010 - 13:51
#302 Napisany 03 grudnia 2010 - 17:42
Sterowanie jest nietypowe,ale mnie osobiście użycie tylko jednej gałki w ogóle nie przeszkadzało. System auto lock rekompensuje to. Co więcej daje możliwości jakich nie daje żaden inny fps. Bo w której innej grze można przeskakiwać nad przeciwnikiem strzelając i mając go jednocześnie cały czas na muszce?
Ilością broni MP też kosi każdy inny fps. Cztery bronie po trzy kompletnie odmienne tryby strzelania dla każdej. Do tego same rakiety, bomby i power bomby. To razem 15. Ktoś zna fps-a z większą ilością giwer? A w MP 2 dochodzi jeszcze seeker missle i boost ball(przy walce z Quad MB jest niezbędny)!
Ta gra to perła w koronie tego biznesu. Podobnie jak kilka innych tytułów.
A dlaczego tak średnio się sprzedała?(MP-około 2,8mln a MP 2-Echoes około 1,3mln). Metroid Prime jest przez wielu fachowców w branży uważany za najgorzej reklamowaną grę w historii,biorąc pod uwagę klasę i potencjał tego tytułu. W Europie i w Japonii pierwszy Metroid nie miał praktycznie w ogóle reklamy. Za to w USA gra miała mocną kampanię i przyniosło to wymierne efekty. Spośród 2mln kopii sprzedanych na świecie aż 1,5 mln kupili amerykanie! Nawet biorąc pod uwagę specyficzność tego tytułu jego potencjał określono kilka lat później na 5-6 mln. MP 2 na 4-5 mln kopii. Niestety Nintendo tylko ze znanych sobie powodów promuje tylko Mario i Zeldę. Reszta gier na konsolę Nintendo sprzedaje się właściwie sama...
#303 Napisany 10 grudnia 2010 - 23:04
Kończymy RDR, pożyczamy od kumpla/kupujemy memorkę i wiśta!
#304 Napisany 10 grudnia 2010 - 23:09
#305 Napisany 11 grudnia 2010 - 00:35
#306 Napisany 11 grudnia 2010 - 01:18
#307 Napisany 11 grudnia 2010 - 01:36
Mi Backtracking kompletnie nie przeszkadzał, eksploracja i czysta radość z samego łażenia FTW.Gra ma wady całe dwie. Zbyt mocny backtracking i w nieskończoność respawnujacy się pomniejsi przeciwnicy. Gdy wyjdziemy z danej lokacji, a potem wrócimy znowu to ponownie trzeba z nimi walczyć co jest bardziej wydłuża backa.
Respawny kompletnie nie przeszkadzały - bo niby w czym? Przecież jak się leciało to nawet nie trzeba było się zatrzymywać, by rozpykać oponentów - robiło się to z marszu, a można było sobie naładować zapasy. Jedynie wymagający byli Ci przeciwnicy, kiedy, że tak to nazwę, robiło się ciemno i przygrywała psychodeliczna muza.
#308 Napisany 13 grudnia 2010 - 20:32
Gra ma wady całe dwie. Zbyt mocny backtracking i w nieskończoność respawnujacy się pomniejsi przeciwnicy. Gdy wyjdziemy z danej lokacji, a potem wrócimy znowu to ponownie trzeba z nimi walczyć co jest bardziej wydłuża backa.
to trochę jakby napisać, że GT ma wady bo się jeździ samochodami albo że MGS ma wady bo się trzeba skradać. po prostu taki jest Metroid.
#309 Napisany 13 grudnia 2010 - 20:50
#310 Napisany 13 grudnia 2010 - 21:09
#311 Napisany 13 grudnia 2010 - 21:51
#312 Napisany 13 grudnia 2010 - 23:26
Jutro napinam dalej, gra-cud.
@kazuyoshi
Artefakty? A co to?
#313 Napisany 14 grudnia 2010 - 01:02
Artefakty? A co to? ;
kradziej zobaczysz podczas grania i na pewno sie dowiesz w odpowiednim czasie miłego grania i chłonięcia tego klimaciku.
#314 Napisany 14 grudnia 2010 - 20:29
No i muzyka, ah TA MUZYKA! Po przejściu Metroida będę musiał jej posłuchać konkretniej, bo jest niesamowicie klimatyczna.
phendrana drifts theme
underwater frigate
oszczędzę Ci opisów jak fantastycznie ta muzyka komponuje się z obrazem - bo sam tam dojdziesz i sie zachwycisz
#315 Napisany 19 grudnia 2010 - 23:31
Widzę też, że progresja może być mocno nieliniowa: ja jeszcze nie mając wieeelu upgrade'ów zebrałem pierwszy Artefakt, a koleś na GameFAQs opisuje przejście gry w ten sposób, że najpierw zdobywa wszystkie ulepszenia, a potem Artefakty. No dziwol jakiś.
#316 Napisany 20 grudnia 2010 - 00:33
#317 Napisany 20 grudnia 2010 - 09:21
Aaa...Progres = ilośc zdobytych przedmiotów (zakończenia są trzy, do 75%, do 99% i 100%). Około 20 godzin licznikowych zajmie ci przejście gry. Metroid nie liczy czasu podczas przeglądania menu, mapy, czytania skanów itp. Czysty gameplay.
No właśnie o to mi chodzi - gra jest pod tym względem mocno nieliniowa.Artefakty zbierasz kiedy chcesz (czyt. kiedy masz możliwośc), są potrzebne na samym końcu, więc możesz je zebrac na koniec.
Sprawdzam tylko czasem jak widzę, że coś jest możliwe do zrobienia, ale dłuuugo nie potrafię wykminić, jak. Taki ze mnie casual, że nie lubię się nerwicować I zauważyłem, że w najbardziej polecanym poradniku koleś wyraźnie rozdzielił upgrade'y i Artefakty. Cóż rzec: w d*pie go mamOlej gamefaqs, bo zepsujesz sobie grę.
#318 Gość_Taikun_* Napisany 25 kwietnia 2011 - 14:19
1. czy w tej grze jest tylko ta jedna planeta?
2. jakies nowe moce i umiejetnosci bede zdobywal do konca gry? bo w chwili obecnej brakuje mi chyba tylko tego zebym jako kula smigal po tych magnetycznych torach - CHYBA
po poczatkowej nudzie, gra sie coraz ciekawiej, zle po prostu do tej gry podchodzilem
#319 Napisany 25 kwietnia 2011 - 14:25
Ta gra jest absolutnie genialna. Wspaniały świat, rewelacyjny klimat, który potęguje muzyka - w sumie wszystko jest genialne.
Na początku jak grałem też źle podszedłem do tej gry. Z czasem wsiąknąłem w geniusz tej pozycji.
No i to jest karwa MOC !
Za każdym razem jak włączałem grę, to słuchałem tego dłuższą chwilkę
#320 Gość_Taikun_* Napisany 25 kwietnia 2011 - 14:27
#321 Napisany 25 kwietnia 2011 - 14:46
gram sobie gram, Chaza Ruins przeszedłem, znaczy rozwaliłem ta dużą roślinę naświetlaną 4 talerzami i poszedłem do tego lawa-swiata i mam pare pytań:
1. czy w tej grze jest tylko ta jedna planeta?
tak, ale są różne "światy", lodowy, magmowy, koniecznie z backtrackingiem.
2. jakies nowe moce i umiejetnosci bede zdobywal do konca gry? bo w chwili obecnej brakuje mi chyba tylko tego zebym jako kula smigal po tych magnetycznych torach - CHYBA
tak, rozwój do samego niemal końca to jedna ze składowych serii.
chcialbym wiedziec po prostu czy czasem czegos nie ominalem
dopóki nie robisz speedruna znając specyficzne glitche, nie możesz niczego "ominąć". to całkowicie liniowa gra.