Skocz do zawartości

Zdjęcie

Metroid Prime i Metroid Prime 2: Echoes


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
325 odpowiedzi na ten temat

#301 Godot Napisany 14 lutego 2010 - 13:51

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Razel, napiszę przewrotnie. Odpuśc sobie granie na GCN i spraw sobie Wii razem z Trilogy. Inna jakośc grania
  • 0

#302 GameRipper Napisany 03 grudnia 2010 - 17:42

GameRipper

    Toad

  • Narybek
  • 7 Postów:
Metroid Prime to najlepsza gra w jaką kiedykolwiek grałem. Ten tytuł miażdży wszystko czy to się komuś podoba czy nie. Można tej gry nie lubić tego specyficznego klimatu tych grzybków...ale to najlepsze co mogło się przytrafić nie tylko Nintendo,ale konsolom w ogóle. Każdy kto zna się na grach musi przyznać,że to tytuł niezwykły. A już na pewno najwybitniejszy wśród gier fps(właściwie to fpa). Dbałość o detale jakiej nie można uświadczyć w żadnej innej grze. Kwestia skakania,która w tego typu grach z reguły kuleje tutaj została podana w takiej formie,że klękajcie narody. Ktoś stwierdził,że respawn przeciwników jest zły...W grze z takim backtrackingiem i nielimitowaną amunicją(oprócz rakiet i power bomb) to najlepsze rozwiązanie. Ja nie wyobrażam sobie biegania po pustych lokacjach.

Sterowanie jest nietypowe,ale mnie osobiście użycie tylko jednej gałki w ogóle nie przeszkadzało. System auto lock rekompensuje to. Co więcej daje możliwości jakich nie daje żaden inny fps. Bo w której innej grze można przeskakiwać nad przeciwnikiem strzelając i mając go jednocześnie cały czas na muszce?

Ilością broni MP też kosi każdy inny fps. Cztery bronie po trzy kompletnie odmienne tryby strzelania dla każdej. Do tego same rakiety, bomby i power bomby. To razem 15. Ktoś zna fps-a z większą ilością giwer? A w MP 2 dochodzi jeszcze seeker missle i boost ball(przy walce z Quad MB jest niezbędny)!

Ta gra to perła w koronie tego biznesu. Podobnie jak kilka innych tytułów.
A dlaczego tak średnio się sprzedała?(MP-około 2,8mln a MP 2-Echoes około 1,3mln). Metroid Prime jest przez wielu fachowców w branży uważany za najgorzej reklamowaną grę w historii,biorąc pod uwagę klasę i potencjał tego tytułu. W Europie i w Japonii pierwszy Metroid nie miał praktycznie w ogóle reklamy. Za to w USA gra miała mocną kampanię i przyniosło to wymierne efekty. Spośród 2mln kopii sprzedanych na świecie aż 1,5 mln kupili amerykanie! Nawet biorąc pod uwagę specyficzność tego tytułu jego potencjał określono kilka lat później na 5-6 mln. MP 2 na 4-5 mln kopii. Niestety Nintendo tylko ze znanych sobie powodów promuje tylko Mario i Zeldę. Reszta gier na konsolę Nintendo sprzedaje się właściwie sama...
  • 0

#303 Kradziej Napisany 10 grudnia 2010 - 23:04

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:
Dzisiaj przyszedł do mnie GameCubek i Prime właśnie. Nie mam niestety memorki, więc odpaliłem tylko sprawdzić, czy działa i... ah, jak bardzo bym chciał se w to teraz pograć! Po tych 10 minutach już widzę geniale cechy tej gry, jak chociażby jej... growość. Żadnych przydługich intr i pierdzielenia - po prostu wskakujemy w buty Samus i heja do przodu, o co biega dowiadujemy się skanując otoczenie. Sterowanie jest ciekawe, na pewno nie niewygodne, bo lockowanie działało póki co miło.
Kończymy RDR, pożyczamy od kumpla/kupujemy memorkę i wiśta! :)
  • 0

#304 Razel Napisany 10 grudnia 2010 - 23:09

Razel

    Błędny rycerz

  • Forumowicze
  • 11 406 Postów:
Ta gra jest uber genialna. Niesamowity klimat, świetne sterowanie, rewelacyjny design i rozplanowanie lokacji, świetne elementy zręcznościowe i logiczne. Gra bez wad - przygodówka idealna. Na NGC ta gra w moim rankingu ustępuje tylko RE4.
  • 0

#305 ACZ Napisany 11 grudnia 2010 - 00:35

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 070 Postów:
Gra ma wady całe dwie. Zbyt mocny backtracking i w nieskończoność respawnujacy się pomniejsi przeciwnicy. Gdy wyjdziemy z danej lokacji, a potem wrócimy znowu to ponownie trzeba z nimi walczyć co jest bardziej wydłuża backa.
  • 0

#306 Kurzy Napisany 11 grudnia 2010 - 01:18

Kurzy

    DANGA!

  • Forumowicze
  • 15 970 Postów:
Ale bez tego backtrackingu to nie byłby metroid prime. To już jest wpisane w ta grę:) W Echoes mi nie przeszkadzało bo to cofanie się nie było bez sensu. Kradziej miłej zabawy z jedynką. Ja niestety jej nie przelazłem :( Ile h gry trzeba mniej więcej by przejść jedną z tych gier? Z tego co pamiętam było baaardzo dłuugooooo.
  • 0

#307 Razel Napisany 11 grudnia 2010 - 01:36

Razel

    Błędny rycerz

  • Forumowicze
  • 11 406 Postów:

Gra ma wady całe dwie. Zbyt mocny backtracking i w nieskończoność respawnujacy się pomniejsi przeciwnicy. Gdy wyjdziemy z danej lokacji, a potem wrócimy znowu to ponownie trzeba z nimi walczyć co jest bardziej wydłuża backa.

Mi Backtracking kompletnie nie przeszkadzał, eksploracja i czysta radość z samego łażenia FTW.
Respawny kompletnie nie przeszkadzały - bo niby w czym? Przecież jak się leciało to nawet nie trzeba było się zatrzymywać, by rozpykać oponentów - robiło się to z marszu, a można było sobie naładować zapasy. Jedynie wymagający byli Ci przeciwnicy, kiedy, że tak to nazwę, robiło się ciemno i przygrywała psychodeliczna muza.
  • 0

#308 torq314 Napisany 13 grudnia 2010 - 20:32

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 415 Postów:

Gra ma wady całe dwie. Zbyt mocny backtracking i w nieskończoność respawnujacy się pomniejsi przeciwnicy. Gdy wyjdziemy z danej lokacji, a potem wrócimy znowu to ponownie trzeba z nimi walczyć co jest bardziej wydłuża backa.


to trochę jakby napisać, że GT ma wady bo się jeździ samochodami albo że MGS ma wady bo się trzeba skradać. po prostu taki jest Metroid.
  • 0

#309 Kradziej Napisany 13 grudnia 2010 - 20:50

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:
Dobra mistrze, siadam do gry - trzymajcie kciuki! ;)
  • 0

#310 torq314 Napisany 13 grudnia 2010 - 21:09

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 415 Postów:
nie zniechęcaj się za szybko. poczuj klimat, smakuj przygodę.
  • 0

#311 kazuyoshi Napisany 13 grudnia 2010 - 21:51

kazuyoshi

    Mokujin

  • Narybek
  • 38 Postów:
i dobra rada, zbieraj od razu artefakty, bo póżniej może się tobie już nie chcieć.Gra GENIALNA.
  • 0

#312 Kradziej Napisany 13 grudnia 2010 - 23:26

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:
Nie dziwię się, czemu Prime'a powszechnie uważa się za jedną z najlepszych gier w historii. Po godzinie rozgrywki (choć wydaje mi się, że ciut więcej dzierżyłem pada) jestem zachwycony. Niby ma to 8 lat na karku, ale nie widzę tu żadnych archaizmów ani wkurzających elementów. Grafika? Jest... ładna! 32 cale SD, siedzę z dwa metry (może niecałe) od telewizora i lokacje ogląda mi się z przyjemnością - tylko na zbliżeniach na postaci widać skutki upływu czasu. Zdziwiła mnie też zaprezentowana "wczuwka" w perspektywę pierwszej osoby: jestem przyzwyczajony do tego, że starsze FPPy w ogóle pozbawione są czucia ciała postaci itd, a tu podczas bujania się na grapple'u widzimy całe ramię Samus, a kiedy ktoś nas bije, broń przyjemnie jej odskakuje. No i muzyka, ah TA MUZYKA! Po przejściu Metroida będę musiał jej posłuchać konkretniej, bo jest niesamowicie klimatyczna.
Jutro napinam dalej, gra-cud.

@kazuyoshi
Artefakty? A co to? ;)
  • 0

#313 kazuyoshi Napisany 14 grudnia 2010 - 01:02

kazuyoshi

    Mokujin

  • Narybek
  • 38 Postów:
kazuyoshi
Artefakty? A co to? ;

kradziej zobaczysz podczas grania i na pewno sie dowiesz w odpowiednim czasie :) miłego grania i chłonięcia tego klimaciku.
  • 0

#314 torq314 Napisany 14 grudnia 2010 - 20:29

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 415 Postów:

No i muzyka, ah TA MUZYKA! Po przejściu Metroida będę musiał jej posłuchać konkretniej, bo jest niesamowicie klimatyczna.


phendrana drifts theme


underwater frigate


oszczędzę Ci opisów jak fantastycznie ta muzyka komponuje się z obrazem - bo sam tam dojdziesz i sie zachwycisz :)
  • 0

#315 Kradziej Napisany 19 grudnia 2010 - 23:31

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:
Powolutku sobie w tego Prime'a pykam - miałem w weekend konkretnie przysiąść, ale Patapony 2 niespodziewanie mnie odciągnęły. Dzisiaj pograłem z dwie godzinki (choć gra mówi o jednej i kilkunastu minutach!) i mam jeno 5h 14 min na liczniku o_O Dziwna sytuacja: gra jest genialna, ale nie wciąga mnie na długie posiedzenia (możliwe, że jeszcze się rozkręcę. Ostatnio miałem tak z Castlevanią: połowę przechodziłem tydzień, drugą: w jeden dzień). Stąd moje pytanie: ile trwa przejście MP i jak odblokowuje się lepsze zakończenie/a (jeśli takie jest/są)? Właśnie nabiłem 50% skanów, a ukończenia gry mam zaledwie 25% (znowu: tu liczy sie tylko postęp fabularny, czy także bonusowe znajdźki itd.?).
Widzę też, że progresja może być mocno nieliniowa: ja jeszcze nie mając wieeelu upgrade'ów zebrałem pierwszy Artefakt, a koleś na GameFAQs opisuje przejście gry w ten sposób, że najpierw zdobywa wszystkie ulepszenia, a potem Artefakty. No dziwol jakiś.
  • 0

#316 Godot Napisany 20 grudnia 2010 - 00:33

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Progres = ilośc zdobytych przedmiotów (zakończenia są trzy, do 75%, do 99% i 100%). Około 20 godzin licznikowych zajmie ci przejście gry. Metroid nie liczy czasu podczas przeglądania menu, mapy, czytania skanów itp. Czysty gameplay. Artefakty zbierasz kiedy chcesz (czyt. kiedy masz możliwośc), są potrzebne na samym końcu, więc możesz je zebrac na koniec. Olej gamefaqs, bo zepsujesz sobie grę.
  • 0

#317 Kradziej Napisany 20 grudnia 2010 - 09:21

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:

Progres = ilośc zdobytych przedmiotów (zakończenia są trzy, do 75%, do 99% i 100%). Około 20 godzin licznikowych zajmie ci przejście gry. Metroid nie liczy czasu podczas przeglądania menu, mapy, czytania skanów itp. Czysty gameplay.

Aaa...

Artefakty zbierasz kiedy chcesz (czyt. kiedy masz możliwośc), są potrzebne na samym końcu, więc możesz je zebrac na koniec.

No właśnie o to mi chodzi - gra jest pod tym względem mocno nieliniowa.

Olej gamefaqs, bo zepsujesz sobie grę.

Sprawdzam tylko czasem jak widzę, że coś jest możliwe do zrobienia, ale dłuuugo nie potrafię wykminić, jak. Taki ze mnie casual, że nie lubię się nerwicować ;) I zauważyłem, że w najbardziej polecanym poradniku koleś wyraźnie rozdzielił upgrade'y i Artefakty. Cóż rzec: w d*pie go mam :^^:
  • 0

#318 Gość_Taikun_* Napisany 25 kwietnia 2011 - 14:19

Gość_Taikun_*
  • Goście
gram sobie gram, Chaza Ruins przeszedłem, znaczy rozwaliłem ta dużą roślinę naświetlaną 4 talerzami i poszedłem do tego lawa-swiata i mam pare pytań:

1. czy w tej grze jest tylko ta jedna planeta?
2. jakies nowe moce i umiejetnosci bede zdobywal do konca gry? bo w chwili obecnej brakuje mi chyba tylko tego zebym jako kula smigal po tych magnetycznych torach - CHYBA :)

po poczatkowej nudzie, gra sie coraz ciekawiej, zle po prostu do tej gry podchodzilem :D
  • 0

#319 Razel Napisany 25 kwietnia 2011 - 14:25

Razel

    Błędny rycerz

  • Forumowicze
  • 11 406 Postów:
Nie lepiej grać i się samemu przekonać :)
Ta gra jest absolutnie genialna. Wspaniały świat, rewelacyjny klimat, który potęguje muzyka - w sumie wszystko jest genialne.
Na początku jak grałem też źle podszedłem do tej gry. Z czasem wsiąknąłem w geniusz tej pozycji.

No i to jest karwa MOC !
Za każdym razem jak włączałem grę, to słuchałem tego dłuższą chwilkę :kult:

  • 0

#320 Gość_Taikun_* Napisany 25 kwietnia 2011 - 14:27

Gość_Taikun_*
  • Goście
chcialbym wiedziec po prostu czy czasem czegos nie ominalem :)
  • 0

#321 torq314 Napisany 25 kwietnia 2011 - 14:46

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 415 Postów:

gram sobie gram, Chaza Ruins przeszedłem, znaczy rozwaliłem ta dużą roślinę naświetlaną 4 talerzami i poszedłem do tego lawa-swiata i mam pare pytań:

1. czy w tej grze jest tylko ta jedna planeta?


tak, ale są różne "światy", lodowy, magmowy, koniecznie z backtrackingiem.

2. jakies nowe moce i umiejetnosci bede zdobywal do konca gry? bo w chwili obecnej brakuje mi chyba tylko tego zebym jako kula smigal po tych magnetycznych torach - CHYBA :)


tak, rozwój do samego niemal końca to jedna ze składowych serii.

chcialbym wiedziec po prostu czy czasem czegos nie ominalem


dopóki nie robisz speedruna znając specyficzne glitche, nie możesz niczego "ominąć". to całkowicie liniowa gra.
  • 0

#322 Gość_Taikun_* Napisany 25 kwietnia 2011 - 14:47

Gość_Taikun_*
  • Goście
no to za***iscie :)
  • 0

#323 torq314 Napisany 25 kwietnia 2011 - 14:49

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 415 Postów:
fajnie że Ci się podoba. Metroid Prime to klimat którego się nie zapomina.
  • 0

#324 Godot Napisany 26 kwietnia 2011 - 11:48

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Razel, ten ekran tytułowy to coś czego cholernie brakuje mi w Trilogy :( Jest po prostu arcymistrzowski!
  • 0

#325 Belisarius Napisany 06 października 2011 - 21:08

Belisarius

    Chocobo

  • Narybek
  • 16 Postów:
Dzisiaj dostarczono do mnie GC wraz z MP. Na razie dotarłem do pierwszego save point'u. Wygląda bardzo ładnie. Jutro i w sobotę czeka intensywne granie na nowej-starej konsoli.
  • 0

#326 Spuczan Napisany 15 grudnia 2011 - 20:15

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 12 962 Postów:
Ja jeszcze czekam na swojego MP ale GC już mam. Sprawdzę jak to wygląda w Wigilię lub dwa dni przed.
  • 0