Metroid Prime i Metroid Prime 2: Echoes
#91 Gość__* Napisany 15 listopada 2004 - 14:35
#92 Napisany 15 listopada 2004 - 16:36
Nie wiem co wy w tym widzicie Jestem co prawda na początku (odzyskałem ładowany strzał) i grałem malutko ale nie moge się wkręcić. Czy przez całą grę przeciwnikami będą jakieś chrząszcze wyskakujące spod ziemi?
Ja od samego początku byłem sparaliżowany Prime'em więc nie wiem czemu ciebie jeszcze nie wzięło 8) Moze poprostu nie twój typ gry, zdarza się
#93 Napisany 15 listopada 2004 - 16:43
Mi też Prime zawładnął sercem od pierwszych kroków po sstacji kosmicznej (nota bene, tam wrogowie nie byli chrząszczami ). Cała gra powaliła mnie klimatem. Słyszałem głosy, że dla niektórych MP jest trochę monotonne, ale to IMHO jak powiedzieć że Zelda nie jest klimatyczna, a GTA:SA klaustrofobiczny. Totalnie się z tym nie zgadzam. Jednak historia udowodniła, że Prime nie jest dla wszystkich. Ale jeżeli trafia w twój deseń, to już przepadłeś 8)Nie wiem co wy w tym widzicie Jestem co prawda na początku (odzyskałem ładowany strzał) i grałem malutko ale nie moge się wkręcić. Czy przez całą grę przeciwnikami będą jakieś chrząszcze wyskakujące spod ziemi?
Ja od samego początku byłem sparaliżowany Prime'em więc nie wiem czemu ciebie jeszcze nie wzięło 8) Moze poprostu nie twój typ gry, zdarza się
#94 Napisany 15 listopada 2004 - 20:47
#95 Napisany 15 listopada 2004 - 21:10
Tylko niech mi się tu Czychu nie oburza: takich porównań w przypadku tych dóch tytułów nie da się ominąć. Pierwszą batalie wygrało MP z Halo, ale w sequelach mocno rpowadzi pozycja Bungie.
#96 Napisany 20 listopada 2004 - 19:27
As an audiovisual experience, Echoes is virtually uncontested on GameCube. The graphics are considerably better and more varied than in the last game, with even more art and flashy effects used to keep environments from seeming repetitive. Some areas of the game sport a visual style almost cartoonish in nature, while others skew heavily towards the series sci-fi roots. That these styles never clash, even when mixed in with the separate Light and Dark motifs, is an impressive feat of art design. Echoes features many more expansive, outdoor areas than the last game, which are accompanied by some far-off (unreachable) architecture and beautiful pre-rendered backgrounds. The obsessive details that made Retro Studios so revered two years ago are back in full force, so much that you make look back at the original Metroid Prime and find it to be vaguely sterile in comparison
Coś dla tych co myślą, że echoes jest niewiele ładniejszy od prime( sam sie do niedawna do tego grona zaliczałem). Po obejrzeniu kilku filmów z ign i po zagraniu w Prime sam powoli zaczynam dostrzegać różnicę w grafie.Jak by nie było, prime przez 2 lata sie minimalnie postarzała
#97 Gość__* Napisany 23 listopada 2004 - 13:58
#98 Napisany 23 listopada 2004 - 15:16
Co backtrackingu to ja go poprostu uwielbiam!!! Wiem, ze niektórzy tego nie cierpią, ale u mnie jest właśnie na odwrót.
Apropos, skoro nie lubisz sie wracac w grach to masz cieżkie zycie bo nawet w Zeldzie WW jest tego od groma, nie wspominając juz o platformówkach pokroju Banjo/Mario itp. W nowym POPie też bedzie go od groma.
#99 Napisany 23 listopada 2004 - 15:34
#100 Napisany 24 listopada 2004 - 17:00
#101 Napisany 24 listopada 2004 - 17:59
PLIZ!
#102 Napisany 24 listopada 2004 - 20:49
to co większość ciekawi( a mnie to już wogóle 8) ) czyli grafa:
-IMO gra jest ładniejsza niz Prime- widać, że teksturki są lepszej jakości- wydaja sie bardziej ostre. Art style jak narazie jest poprostu boski- level po którym sie poruszam jest niezwykle klimatyczny- coś ala chozo ruins tylko w innym klimacie. Oprócz tego model samus jest ładniejszy- nie ma juz brzydkich teksturek na górnej cześci jej pancerza i chełmi. Naprawdę można momentami stac i podziwiać.
- widać, że panowie z retro są pod wpływem wszelkiego rodzaju "błyszczeniem" bo w nowym prime większość powierzchnie się albo mieni albo ma metaliczny połysk- kraty, rury, statki kosmiczne. Błówna broń Samus też jest jakby bardziej metaliczna i wypolerowana jak samochody na targach w Genewie 8)
teraz o gameplayu:
-po pierwsze poczatek gry( nie intro tylko napisy i ekran tytułowy)- coś pięknego, ala pierewszy prime wiec ktoś kto grał to wie o co chodzi.
-gra zaczyna się nieco wolno, piwrwsze 2-3 lokacje raczej tak sobie wyglądały ale potem jest już poprostu świetnie.
-zmienili na lepsze skanowanie i całe inventory-teraz można oglądać najważniejsze zeskanowane obiekty, czytać to co sie znalazło. TZN w Metroidzie Prime też można było, ale tutaj jest to znacznie lepiej rozwiazane.
-muzyka nadal jest świetna, inna i klimatyczna.
to narazie tyle, wieczorkiem sprawdze dalszą część Prime.
#103 Gość__* Napisany 27 listopada 2004 - 11:18
#104 Napisany 27 listopada 2004 - 12:52
Nie powiedziałbym, że jest trudniejsza od jedynki( jak narazie), ale napewno jest ładniejsza i odnosze wrazenie, że art style jest jeszcze lepszy. Zresztą co ja piszę- ŻADNA gra nie ma takiego artu jak Metroid Echoes- nawet Halo 2 ze swoim bumb mappingiem i ostrymi jak żyleta teksturami nie sięga Metroidowi do pięt pod tym względem. To poprostu trzeba zobaczyć- setki detali w nawet najmniejszym korytarzu, świetne projekty miejscówek. Muzyka to kolejny pokaz mistrzostwa. Dziwne, psychodeliczne, "połamane" dźwięki pasują jak ulał do odludnionej planety Aether.
to jest poprostu coś cudownego
#105 Gość__* Napisany 27 listopada 2004 - 20:43
#106 Napisany 28 listopada 2004 - 19:52
#107 Napisany 28 listopada 2004 - 20:21
Mam pytanie do tych co graja/grali w Echoes - czy nie ma uczucie deja-vu?Czy nie mysli sie "znowu musze zbierac te wszystkie upgrade'y ktore i tak na koncu mi zabiora zeby mogla powstac kolejna czesc"?Szczerze mowiac to jedyna rzecz o ktora sie martwie oczekujac na kontynuacje jednej z najlepszych gier wszechczasow...
Jak dla mnie to nie jest az taki wielki problem. Oczywiście, tym razem jak grasz i widzisz jakieś drzwi, czy platformę, to już wiesz co musisz zdobyć aby je otwirzyć, ale wierz mi, że nadal gra się tak samo świetnie jak w Metroid prime. zresztą dochodza tu inne zdolności, oprócz tych z jedynki. Światy sa zupełnie inne, gra ma bardziej mroczny feeling. Dla mnie jest to poprostu dzieło sztuki. Jak narazie, po 35% uważam, że lepsza od jedynki. I fabuła( chociaż nadal raczej jest to pretekst do samej gry, niż coś ważnego) tez jest ciekawsza, chociaż nie zauważyłem, zeby było tak duzo filmików jak to zapowiadali autorzy.
#108 Gość__* Napisany 29 listopada 2004 - 01:44
hmmm co rozumiesz pod slowem art style?Nie powiedziałbym, że jest trudniejsza od jedynki( jak narazie), ale napewno jest ładniejsza i odnosze wrazenie, że art style jest jeszcze lepszy. Zresztą co ja piszę- ŻADNA gra nie ma takiego artu jak Metroid Echoes- nawet Halo 2 ze swoim bumb mappingiem i ostrymi jak żyleta teksturami nie sięga Metroidowi do pięt pod tym względem.
#109 Napisany 29 listopada 2004 - 11:19
#110 Napisany 29 listopada 2004 - 18:31
hmmm co rozumiesz pod slowem art style?
Nie powiedziałbym, że jest trudniejsza od jedynki( jak narazie), ale napewno jest ładniejsza i odnosze wrazenie, że art style jest jeszcze lepszy. Zresztą co ja piszę- ŻADNA gra nie ma takiego artu jak Metroid Echoes- nawet Halo 2 ze swoim bumb mappingiem i ostrymi jak żyleta teksturami nie sięga Metroidowi do pięt pod tym względem.
popatrz na fotkę powyżej, to zrozumiesz. Chodzi mi o projekty poziomów w grze.
#111 Gość__* Napisany 30 listopada 2004 - 17:18
#112 Napisany 30 listopada 2004 - 19:47
#113 Napisany 02 grudnia 2004 - 10:46
#114 Napisany 02 grudnia 2004 - 11:35
Dobra Echoes już się kręci w moim czytniczku. I po wiem tyle. Zdezrenie czołowe z taką grafiką miażdży. Naprawdę. Każdy korytarz to dzieło sztuki. Wszystko jest ostrzejsze niż w Primie, bardziej dopracowane. Oczywiście, tekstury przy zbliżeniu na maksa nie są już ultra-ostre, ale cały czas wyglądają nieźle. Natomiast widziane normalnie... Poezja. Nie da sie tego inaczej ująć. Postęp w stosunku do Prime jest bardzo, ale to bardzo widoczny. Design jak zwykle rządzi. Po prostu nie ma na nextgenach tak wyglądającej gry. Połączenie tachniki z prawdziwym artyzmem. Jedno co nie pasi, to fizyka, która stoi na poziomie Metroidów w 2d. Rozumiem że to platformer, ale można by tu wrzucić efekt rag doll, czy coś. Poza tym interakcja ze środowiskiem też nie jest taka, jak dajmy na to w Halo (chodzi mi o detale, takie, jak rozlatujące się skrzynie itd), a już na pewno nie tak jak w H-L2. Co do gameplayu- jest bardzo dobrze. Mam za sobą na razie około 15% gry, ale każdy fan Metroida się tu odnajdzie. Ogólnie klimat jest mroczniejszy od tego z Prime i tak samo tajemniczy. Dopisze więcej jak pogram więcej:D
ha, czyli mamy takie same odczucia. Co to teksturek. Na mnie najwieksze wrażenie zrobiły tekstury skał w AGON WASTES- coś cudownego- całe popękane, dajace niezłe złudzenie bumb mappingu. zresztą cała miejscówka Agon Wastes jest jak narazie najlepiej opracowanym levelem od czasów pierwszego Prime(jak dla mnie, chociaż tuz zaraz jest chozo ruins). Oprócz tego cały overworld jest też świetny i bije na głowe smetne i nudne tereny Talon IV( czy jak mu tam było).
#115 Napisany 02 grudnia 2004 - 12:45
gruby zobaczysz jaka fizyka i interakcja z otoczeniem jest w Halo 2 miażdzy wszystko co do tej pory widzialem....Poza tym interakcja ze środowiskiem też nie jest taka, jak dajmy na to w Halo (chodzi mi o detale, takie, jak rozlatujące się skrzynie itd)
a wracając do tematu...nawet nie wiecie jak sie ciesze czytając posty grubego i 1qaz1q'a...Ekejos jest tym czym miał być...a nawet lepiej...jestem napalony na gre strasznie..i ponownie dla niej kupie GCN .(wczesniej sprzedalem gacka dla Halo 2 Limited)...
Metroid Prime, Halo, Echeos, Halo 2, Riddick - do dla mnie 5 najlepszych gier tej generacji konsol..wszystkie stawiam na tym samym miejscu bo poprostu nie mam sumienia..ustawiac ich w kolejnosci bo kazda z nich jest nr 1...
Aha i pytanko...jak jest muzyką panowie...jest takim samym mistrzostwem świata jak w MP?
#116 Napisany 02 grudnia 2004 - 16:32
Aha i pytanko...jak jest muzyką panowie...jest takim samym mistrzostwem świata jak w MP?
Muzyka cały czas taka sama-bardzo klimatyczna i taka...inna 8) Poziom ten sam a może nawet lepiej.
#117 Gość__* Napisany 02 grudnia 2004 - 16:35
Wg mnie Prime to (heh z artystycznego punktu widzenia:) naśliczniejszy pseudo-fps ever!!! 8)
#118 Napisany 02 grudnia 2004 - 17:39
SPOILER
Ach zapomniałbym. Super mi sie podoba, że ta gra zrobiła się taka...chora. Wiecie, wąskie korytarze z mnóstwem czegoś zielonego dokoła, wstający i wyszący żołnierze i te wszystkie inne zagrywki
End of Spoiler
Ale znowu nie ma tu tak fizyki mało. Postrzelaj sobie w wiszących typków, osobno w korpus i rączki. Podejdź do tego wielkiego statku kolesi i strzel w skrzynię na której leżą kolesie. Ładnie to wygląda.[/b]
#119 Napisany 02 grudnia 2004 - 18:42
Cut scenki- mnie np. zawiodły. Nie jest ich aż tak duzo jak sie spodziewałem i przy np. MGS:TTS wypadają bardzo słabo. Sa za bardzo statyczne, max z 2 ujęć kamery, mało filtrów. Zobaczymy co bedzie dalej...
#120 Napisany 02 grudnia 2004 - 20:35
Ok. Ale strzel w kogokolwiek i zobacz jak on się zachowuje. A teraz to samo w Halo. Albo Riddicku. Wiesz, ja nie mówię, że to co jest mi nie pasuje. jest ok. Ale wiecie, apetyt rośnie w miarę jedzeniadziś mi przyszedł Echoes. Cóż, mam za sobą dopiero jakieś 47 minut gry i ejstem na początku Great temple. O muzyce wypowiem się późno, bo jak grałem to wokół było dosć głośno. Ale grafa wymiata. Jets o wiele bardzie taka monumentalna i z rozmachem. MNóstwo szczegołów i wszystko cacuś. Super zrealizowane scenki. Uch, reszte napisze potem. 8)
SPOILER
Ach zapomniałbym. Super mi sie podoba, że ta gra zrobiła się taka...chora. Wiecie, wąskie korytarze z mnóstwem czegoś zielonego dokoła, wstający i wyszący żołnierze i te wszystkie inne zagrywki
End of Spoiler
Ale znowu nie ma tu tak fizyki mało. Postrzelaj sobie w wiszących typków, osobno w korpus i rączki. Podejdź do tego wielkiego statku kolesi i strzel w skrzynię na której leżą kolesie. Ładnie to wygląda.[/b]