Metroid Prime i Metroid Prime 2: Echoes
#181 Gość__* Napisany 06 stycznia 2005 - 20:44
#182 Gość__* Napisany 11 lutego 2005 - 16:46
Potrzebuje Hook'a bo bez niego stopie sie w lavie...pytanie do wyjadaczy gdzie on jest? gdzie mam szukac? w jakiej lokacji? *Spoiler*Pokonałem juz wielką modliszke,mam rakiety,chargebeam'a,morphball'a,bomby(3) i ogolnie biegam w kolko po chozo i overworld*Spoiler* Please Help
#183 Gość__* Napisany 11 lutego 2005 - 16:54
#184 Napisany 11 lutego 2005 - 17:58
#185 Napisany 11 lutego 2005 - 18:07
#186 Napisany 15 lutego 2005 - 12:29
#187 Napisany 09 marca 2005 - 16:52
nie przewijajcie tekstow scanow itp - przez to gra zyskuje kolejne pkt mioduuuuuuuuuuuu (chyba juz poza skale 11/10?)
dlugo sie nad tym zastanwialem i doszedlem do wniosku ze to wlasnie MP jest dla mnie grą nr. 1 tej generacji konsol..i watpie aby to uleglo zmianie...
a muzyka....haha to samo...nie ma lepszej
I love this game...
#188 Napisany 09 marca 2005 - 16:54
#189 Napisany 09 marca 2005 - 16:57
#190 Napisany 09 marca 2005 - 16:58
proponuję jeszcze raz przeczytać temat A Ryo gra w jedynkę, bo właśnie sobie o tym gadaliśmy na GG. I też nie wiedziałem o jakich kolesi na statku chodziłoRyo mówi o MP2 Echoes, bo w końcu to temat o tej grze. Zręszta kolesie ze statku...
#191 Napisany 09 marca 2005 - 17:05
chodzi mi o motyw gdzie scanujemy ciala kolesi...a wyskakuje nam ze jeden z nich jeszcze oddycha...takie rzeczy kopią w dupe...dopiero teraz (czytajac wszystko) odkrywam na nowo Prime'a:) wczesniej fabule trakktowalem na zasadzie "jest bo byc musi" i wiem ze duzo osób robilo tak samo..dlatego apel CZYTAJCIE KAZDY SCAN..FABULA W TEJ GRZE JEST BOSKA
a co do Echeosa to niewatpie ze jest mistrzowski i jest to teraz dla mnie MOST WANTED TITLE..ale wiece o co chodzi...MP uderzył z taką siłą..tak mnie zmasakrował...ze Echeos napewno juz tego nie zrobi..ot syndrom sequela:) ale bankowo wycisne z niego wszystkie soki...
a wlasnie jezeli tak calkowiciec obiektywnie spojrzec - to naprawde Echeos jest lepszy od czesci pierwszej?
p.s RE4, MP Echeos, MP Zelda, Star Fox, Viewitful Joe w ktorego zagrywam sie z jezykiem na brodzie od kilku dni..boże i jak tu nie mozna kochać Gamecube'a....cuuuuuuuuuuudowna konsola...
aktualnie Xbox i PS2 kurzą sie jak nigdy
It's Gamecube Time
#192 Napisany 09 marca 2005 - 19:22
#193 Napisany 09 marca 2005 - 21:24
MP przechodze juz drugi raz..z tym, że za pierwszym razem bylem tak zauroczony tą grą, że nawet mi przez głowe nie przeszlo czytac skany czy logi z kompa..ot łazilem gdzie miales isc..skanowalem z co musialem...i tak mi zeszlo bite 70 godzin....teraz przyssalem sie ponownie do tej gry i chce wycisnac z niej wszystko co sie da....wliczajac fabule...ktora za pierwszym razem potraktowalem baaaaardzo lekceważąco.Ryo, przechodzisz MP pierwszy czy drugi raz?
a tak BTW nie wiecie moze czy ukazał se oficjlanie OST z MP? Za kazdym razem gdy zaczynam na niego polowac..napotykam na dziwną zmowe milczenia w tej kwestii na amoznie pusto, na ebayu też;/ ba nawet zeby sobie z netu zassać(nie wiem wlasnie czy to RIP czy oficjalny OST) trzeba sie sporo napocic..jako ze muzyka z MP jest dla mnie osmym cudem swiata..tak zrobie wszysko aby dostac oryginalny OST - niestety nie wiem tylko gdzie i czy wogole wyszedl;/
i wracajac jeszcze do Echeosa - czy fabularnie obie czesci sa ze sobą bardzo powiazane?
#194 Napisany 09 marca 2005 - 21:27
nie raczej nie. przynajmniej ja tego nie zauważam... Ale nie mam niestety 100% scanów i obiektów, więc się nie wypowiem do końca. Ale ja nie słyszałem o żadnym nawiązaniu do MP. Oprócz padającej tu i ówdzie nazwy Chozo,i wracajac jeszcze do Echeosa - czy fabularnie obie czesci sa ze sobą bardzo powiazane?
#195 Napisany 09 marca 2005 - 21:31
Jest jeden ciekawy Log, na temat mitologii Luminothów. Mówi on natomiast, że w dawnych czasach Chozo, Luminoth i jeszcze jedna rasa, której nazwy nie pamiętam, były półboskimi istotami wędrującymi po Wszechświecie. DOpiero potem (chyba na skutek jakiejś wojny, już nie pamiętam) osiedliły się na planetach. Stąd można wysnuć wniosek, z jaką rasą będzie związany trzeci MP
END of Spoiler.
#196 Gość__* Napisany 10 marca 2005 - 13:47
#197 Gość__* Napisany 10 czerwca 2005 - 07:59
#198 Napisany 11 czerwca 2005 - 13:08
#199 Gość__* Napisany 12 czerwca 2005 - 13:39
#200 Napisany 03 lutego 2006 - 00:25
A było ta tak: Kupiłem GC dla Residentów i moze żeby sprawdzić Zeldę. Gdzieś tam daleko hen hen miałem w świadomości, że jest na Gamecuba Metroid Prime i swego czasu Gulash, z którego zdaniem się liczę, wystawił mu bardzo wysoką notę. Ale w sumie i tak tytułem nie byłem zainteresowany.
Niedługo potem w znajomym sklepie pojawił się Metroid, a że miałem całe 80 zł potrzebne na zakup to postanowiłem zaryzykować. A właściwie to nie. Ponieważ przed zakupem odnalazłem numer Neuo w którym znalazła się recenzja Metroida. Postanowiłem znależć trochę wicej informacji o grze i co? Gra roku, jakieś nagrody, masakrycznie wysoka średnia ocen. Kupiłem. I niech mnie cholera jeśli cokolwiek napisanego o tej grze nie jest prawdą. Same superlatywy. Początkowo, jeszcze przed zagraniem w grę, sceptycznie podchodziłem do pomysłu z morfowaniem się w "kulkę".
-" A na cholere to taka fajna strzelanka (pogląd ten też bardzo szybko przyszło mi zrewidować) a tu takie badziewie wciskają".
Odpalam grę. I może się to wydać śmieszne ale jeszcze nie wszedłem do głównego menu a gra zyskała u mnie plusa.Unikalny design przywodzący na myśl początek Fight Clubu ( kapitalny film swoją drogą ). A później było już tylko lepiej. Rewalacyjne, choć nie typowe sterowanie, CUDOWNA grafika, świeży pomysł z wizjerem skanującym i Morph Ball...
No właśnie. Jakie miałem do tego pomysłu nastawienie przed graniem, pisałem wcześniej. Szybko mi się odmieniło, oj bardzo szybko.
Samo turlanie się jest niezwykle rajcujące, a wraz z postępami w grze i nowymi zdolnościami ( spider ball rządzi ) robi się coraz ciekawiej. Idealne zbalansowanie. Szkoda jedynie, że w grze nie znalazło się więcej miejscówek w których moglibyśmy wykorzystać Morph ball, bo te które mamy w jedynce są poprostu megamiodne. W pamięć zapadła mi szczególnie jedna-w jaskini z lawą i ogromnymi filarami, w ktorej to później toczymy się po ścianach unikając pokraków na dość długiej trasie. Niestety nazwy lokacji nie pamiętam ale ci co grali pewnie mniej więcej wiedzą o co mi chodzi.
Następna sprawa to dostępne w grze wizjery. Kolejny strzał w dziesiątke. Kiedy pierwszy raz zobaczyłem jak wygląda świat przez thermal Visor... . Shocker poprostu. X-ray wcale nie gorszy. A jego zastosowanie przy niewidzialnych półkach skalnych, czy też przeciwnikach to kolejny, wielki jak stodoła plus dla gry.
Napisałem wcześniej, że myślałem iż metroid to zwyczajna strzelanka Fpp, i że szybko się z tych przekonań wyleczyłem. Właśnie sama koncepcja gry zaskoczyła mnie najbardziej. Toż to jest najbardziej klasyczna na świecie, podana w koncepcji first person i ryjącej mózg oprawie, platformówka. Ale odkrycie nie? Strzelania tu jest i owszem, całkiem sporo, niemniej jednak główne skrzypce w tej grze grają elementy czysto platfomówkowe sprawdzające sie wybornie wręcz.
Nie wiem jak wyglądał proces tworzenia tej gry ale wygląda mi to tak jakby kolesie siedzieli i tylko spisywali co lepsze pomysły jakie im przyszły do głów. I wyszło im to kapitalnie. tutaj nie ma nie potrzebnych gadżetów, zbędnych broni czy temu podobnych rzeczy. Wszystko, ale to absolutnie wszystko jest na swoim miejscu i komponuje się z resztą .
Kilka słów o wykonaniu gry. Właściwie to mógłbym sobie ten akapit darować, i napisać jedynie że gra wygląda przecudnie. I to by wystarczyło. I musi wystarczyć bo już mi się nie chce pisać .
Dobra na koniec zostawiłem rodzyna. Nie wiem jak inni ale mi przejście tej gry zajeło około miesiąca i kończąc ją miałem na liczniku około 24 godzin. Miesiąc na Fppa??? Coś mi się wydaje, że każdy inny wylądowałby w kącie i więcej na niego bym nie splunął. Spowodowane było to rzecz jasna tym, że pewnie jak większośc osób miałem często problemy ze zlokalizowaniem odpowiedniej części ekwipunku, albo jakiegoś przejścia nie zauważyłem a na końcu nie mogłem znaleźć kilku artefaktów. Suma summarum udało się, choć z Meta Ridleyem w drugiej części pojedynku męczyłem się strasznie.
Cuż tu więcej pisać? Każdy posiadacz kostki tytuł ten powinien wypróbować bo jest genialny. Niestety istnieje ryzyko że koncepcja gry może się nie spodobać. Dwóm osobom którym pokazałem Metroida nie przypadł on specjalnie do gustu. Ale jestem pewien, że jak by się już w niego wciągneli to i oni zmieniliby zdanie. Pisałem już że ta gra ma zajebistą oprawę? Tak? To napisze to jeszcze raz: Killzone mięknie.
Często można spotkać się z zarzutem, że gra nie ma poprowadzonej w typowy sposób lini fabularnej, a jedynie można się czegoś dowiedzieć skanując wszystko na swojej drodze. No cóż... . Podobno w zależności od ilości zeskanowanych obiektów dostaniemy odpowiednie zakończenie. Ja miałem 79%. I moje był nędzne . Ale wali mnie to bo gra jest pierwsza klasa.
A teraz niech ktoś kto grał w Echoes powie mi jak dwoa wypada na tle jedynki? Bo tego że nie jest tak świeża jak pierwsza częśc jestem pewien. Nie ma takiej możliwości. Tytuły takie trafiają się w liczbe 1-2 na każdą generację konsol, niemniej jednak Echoes mam zamiar wypróbować a chętnie poczytam opinie ludzi którzy ją ukończyli.
#201 Napisany 03 lutego 2006 - 02:33
Aha i inie porównuj tutaj Metroida do Killzone. Oba typy gry mają odmienną grafikę i design. Dodatkowo Metroid to nie czysty fpp, nawet przecież sam napisałeś, że to więcej platformówka.
A co do Echoes to jeszcze nie grałem (ale zagram i skończę) to jest lepsza grafika, klimat jest bardziej mroczny, ale miodność produktu bodajże jeszcze większa od jedynki, więc jak spodobał Ci się pierwszy Metroid to w dwójce będziesz się czuł, jak ryba w wodzie
#202 Napisany 03 lutego 2006 - 13:19
A teraz niech ktoś kto grał w Echoes powie mi jak dwoa wypada na tle jedynki? Bo tego że nie jest tak świeża jak pierwsza częśc jestem pewien. Nie ma takiej możliwości. Tytuły takie trafiają się w liczbe 1-2 na każdą generację konsol, niemniej jednak Echoes mam zamiar wypróbować a chętnie poczytam opinie ludzi którzy ją ukończyli.
Hmmm pierwsze co mi sie nasuwa to znacznie więcej walk w Echoes, bosów i subbosów jest naprawde sporo a walka z nimi jest nie mniej miodna niz w 1nce. KLimat jest ciut inny bardziej mroczny i (no nie wiem jak to powiedziec) bardziej "wyrazisty" a jesli chodzi o lokacje to jest to czysty ARTYZM bogactwo detali, dizajn, grafika po prostu masakra! IMO jest jeszcze lepiej niz w poprzedniczce. Rozległość swiata gry jest porównywalna z "jednyka" przy czym nalezy pamietac ze spora czesc lokacji ma swoja ciemna alternatywna strone. No i swiat jest jakby tak bardziej "skondesowany". Sama rozgrywka jest bardziej liniowa, oczywiście backtarcking wystepuje ale jest go mniej i gra sie bardziej "po kiolei". Efekt visorów ciekawy choć tak Echoes Visor zdobywa sie dopiero pod koniec gry przez jego niewatpliwy potencja nie jest nalezycie wykorzystany. Strzałem w dziesiątke było za to w mojej opini wprowadzenie znanego z "klasycznych" Metroidów screw jump (czy jak to sie pisze... ) umiejetnosc ta świtnie dopełniła bogaty arsenał samus. O szczegółach fabuły podobnie jak w 1 dowiadujemy sie głownie ze skanów jednak jest ona lepiej zaakcentowana w samej grze, nawet nie czytajac tej calej masy informacji wiemy mniej wiecej po co samus biega po planecie.
Wiadomo nie ma juz pod czas gry takiego poczucia orginalności i nipowtarzalności jak przy jedynce, Echoes opiera sie z grubsza na tym samym schemacie, jednak gra sie nie mniej miodnie a miejscami nawet (w mojej subiektywnej opini) "masakruje" bardziej niz jedynka. Jest bardziej intensywana i IMO ciut trudniejsza.
#203 Napisany 03 lutego 2006 - 13:37
Strzałem w dziesiątke było za to w mojej opini wprowadzenie znanego z "klasycznych" Metroidów screw jump (czy jak to sie pisze... )
A na czym polaega ten Screw jump (czy jak to sie pisze)?
Dzięki M&m, teraz to już na pewno kupię tą gierkę.
#204 Napisany 03 lutego 2006 - 14:55
A na czym polaega ten Screw jump (czy jak to sie pisze)?
Polega on na rytmicznym wciskaniu przyciusku odpowiedzialnego za skakanie (przy domyslnych ustawieniach B), przechodzimy na chwile do trybu TTP a samus moze dzieki wielokrotnym skokom pokonywać spore odległosci w powietrzu (przy pomocy tego patentu da sie zadawac obrazrnia oponentom, jednak srednio sei to sprawdza w walce), moze tez odbijac sie od specjalnych magnetycznych scian (cos ala super mario 64, czy PoP)
No i zapomnialem dodac, że Echoes ma tryb multi, co prawda nic rewelacyjnego ale zawsze jakis dodatek...
#205 Napisany 03 lutego 2006 - 16:08
Zaczne od tego, kostke kupiłem dla serii Zelda i RE, a teraz gdy mam w domu i RE i Zelde to gram w Metroida
Kurcze, dziwna to jest gra. Niby nie ma tAM nic nowego, niby wszystko było ale jednak cos strasznie mocno ciągnie do pada Samo sterowanie Samusem dostarcza kupe radochy, a do tego dochodzi piekan grafika i przewspaniały desing. Kocham takie gry, ktore maja tajemniczy kilmat, ktore ciągna do ekrana jak odkurzacz. Odkrywanie nowch tajemniczych swiatów, eksploracja zaginionych cywilizacji to jest to co Pawliki lubia najbardziej
Jeszcze malo grałem, ale wiem, ze to jest gra dla ktorej warto miec kostke.
DELICJE
#206 Napisany 03 lutego 2006 - 17:58
Niby nie ma tAM nic nowego
imo Metroid to jedna z najbardziej oryginalnych gier na obecne konsole, więc nie zgadzam się, że nie ma tu nic nowego - juz same patenty, design, muza, czy koncepcja gry jest czymś nowym No, ale wybaczam, bo mało grałeś i mało widziałeś
#207 Napisany 03 lutego 2006 - 18:20
#208 Napisany 03 lutego 2006 - 19:01
Chodziło i o schemat gry: wpadasz do jakies miejscowki, kosisz przeciwnikow potem zastanawiasz sie co zrobic by przejsc dalej. Ale jak zaznaczyłem nie grałem jeszce zaduzo wiec moze potem cos sie zmieni. Co do reszty zgadzam sie zgadzam sie z Toba.imo Metroid to jedna z najbardziej oryginalnych gier na obecne konsole, więc nie zgadzam się, że nie ma tu nic nowego - juz same patenty, design, muza, czy koncepcja gry jest czymś nowym No, ale wybaczam, bo mało grałeś i mało widziałeś
OT Lepsze sa PoPy Metroid bedzie musiał mnie czym ostro zaskoczyc bym zmienił zdanie EOTMetroid Prime to najlepsza gra tej generacji, druga najlepsza ever, co tu mowic... over and out
#209 Napisany 03 lutego 2006 - 19:04
#210 Napisany 03 lutego 2006 - 19:04
OT Lepsze sa PoPy Metroid bedzie musiał mnie czym ostro zaskoczyc bym zmienił zdanie EOT
pozdro szacun, nawet POP jest szitem przy Metroidzie