honourable wspominki;
RDR2 - zajebiste zwiedzanie, fatalne ograniczenia by cokolwiek ruszac w strory, ale zbyt mało grałem by wrzucać go w listę,
GTS - w sumie tylko za małą ilość samochodów (nawet po tych wszystkich darmowym uddejtach),
DR2 - największy skok na kase tej gen, wyciąć połowę gre by ją potem sprzedać za drugie tyle,
Crew 2 - za fatalną fizykę na asfalcie, reszta spoko
Killzone 4 - tak zajebiscie pompujący soundtrack, a ty sie odbijasz od tych ścian jak debil i szukasz czegoś do ubicia po całej planszy.
5. Shadow of the Tomb Raider
Za brak konsekwencji: przebłyski geniuszu - mała Lara w mansion, najlepszy w trylogii combat, gdzie przy dobrym ogarnięciu i perkach czyszczenie obszaru z wrogów wyglądało epicko, tylko, że było go jak na lekarstwo. Zamiast tego miało być dużo survivala, tyle, że go nie było wcale. A co było - nudny feczkłest i fajne puzzle.
4. Uncharted 4
Zawiodły mocne punkty serii - czyli przygodowe story, które w czwórce było takie se. Linka, dynamiczne walki, sudo open world może były rewolucyjne dla serii, ale nie dla gier 8, a nawet 7 gen.
3. Horizon Zero Dawn
Taki troche sanbox na niby, mocno korytarzowy i hermetyczny. Grafa piękna, ale w promieniu 15 metrów od bohaterki. Frustrujące i archaiczne rozwiązania.
2. CP 77
Może nie hajp generacyjny, ale still wpadł u mnie w dej one. No co by tu napisać; ilość, częstostliwość kuriozalność tego wszystkiego jest po prostu nie do przełknięcia - nawet jakby to był early acces. Czas produkcji, ilość zaangażowanych ludzi, budżet, marketing potęgują niesmak jeszcze bardziej. Mnie jako konsumenta nie interere przepychanki, że Kradziej krańczył z łańcuchami w lochach a krawat z najwyższego piętra jeździ sobie hłarajrą, jakiekolwiek obwinianie i wymówki nie mają najmniejszego sensu, niczego nie zmienią.
Póki co, to są bardzo ładne assety, które wymagają całej masy reszty, którą zwykło się w grach robić. Nie grałem zbyt długo, ale boję się, ze materiał źródłowy też mogł zostać potraktowany tylko wizualnie.
1. Last Guardian
Idiotyczne, ale tylko za obsługę kamery pod prawą gałką. Ta gra jest stworzona do panoramowania sobie widoków, niestety nie mogę tego robić tak jakby chciał, w gempleju też przeszkadza. Mam w planach trzecie podejście, może się w końcu uda.