No dojechałem do końca, bardzo soczyste i satysfakcjonujące 8,5h. Nie zebrałem wszystkiego, ale chyba poczyszczę jeszcze mapkę na Hardzie. Gierka super, grało się zajebiście, wielka w tym zasługa samego gameplayu, nawet poruszanie po planszach sprawiało przyjemność, a przez to że gierka jest gęsta i zbita miałem wrażenie, że dosłownie co chwilę dochodzi nowa mechanika. Mega podobały mi się plansze i design samych leveli - bardzo dobrze przemyślane mapki, ciekawe modyfikatory - no bardzo świeżo się całość prezentuje. Graficznie gra kupiła mnie w 100% po początkowym średni wrażeniu. Nie będzie to mój ulubiony Metroid, jednak znacznie bardziej wolę formułę 3d prajmów, ale grało mi się równie fajnie co w Other M (który mi akurat bardzo przypadł do gustu ). Mocne 8/10. Pewnie jakbym był bardziej w lore metroida wkręcony byłoby lepiej, bo słyszałem że dużo tu smaczków i nawiązań do innych 2d metroidków, no ale grałem w 0 (próbowałem Super Metroida, ale archaizmy jednak mnie odrzuciły).
#211 Napisany 24 października 2021 - 12:32
#212 Napisany 24 października 2021 - 22:25
#213 Napisany 31 października 2021 - 13:11
Ja doszedłem do bossa ostatniego, ale sie cofnąłem zeby poczuscic, niektóre wyzwania są fajne aż filmik nagrałem ale nie wiem czy mi starczy cierpliwości i czy switch wytrzyma
#215 Napisany 01 listopada 2021 - 20:10
#216 Napisany 01 listopada 2021 - 20:13
#217 Napisany 05 listopada 2021 - 12:44
BOMBY PRAWDY!!!
#218 Napisany 05 listopada 2021 - 12:46
20 minut tego bezbeka co się przebiera i robi z siebie debila nie zamierzam oglądać,
gierka solidna jak komuś się nie podoba to jest zjebany, i have spoken
#219 Napisany 05 listopada 2021 - 12:53
Ale świetnie analizuje giereczki.
Ja do Dread dotrę za kilka Metroidów, ale po 1,5 części i po tym materiale czuję się jakbym Dread już przeszedł XD
#220 Napisany 05 listopada 2021 - 13:08
Zbyt staroszkolne?
Znaczy że trzeba robić coś więcej niż naciskać A żeby przejść? Fakt, bossowie potrafią być trudni ale w uczciwy sposób. Umiera się z powodu własnych błędów, wystarczy zrobić sobie pauzę, wypić monsterka i z chłodną głową jest już dobrze.
#221 Napisany 05 listopada 2021 - 13:14
Jak chcesz z filmem dyskutować, to go najpierw obejrzyj
#222 Napisany 05 listopada 2021 - 13:18
Jestem w Internecie nie będę się zagłębiał w źródła
#223 Napisany 05 listopada 2021 - 13:33
chyba się częściowo zgadzam.
gra mi się trochę rozmija z metroidowym feelingiem. taki prime - poczucie mimo wszystko swobody, co prawda zeby popychać grę dalej trzeba było pójść w konkretne miejsce, to jednak terenu do zwiedzenia było zawsze trochę. tu jest tak że jak się gdzieś idzie, to ani nie można iść nigdzie indziej ani też nawet wrócić czasem nie można, bo gra odcina gracza od ścieżki powrotnej. a że bosów i minibosów jest tu dużo, to zamiast poczucia metroidowości, mam poczucie że idę liniową grą i ciagle walczę z bosami. najlepiej minibosami, ciągle tymi samymi, a jak już kogoś kilka razy pomalowano na różne kolory, to w końcu pojawia się z kolegą we dwóch. lokacje chyba nie są też aż tak zróżnicowane jakbym chciał.
na razie od tygodnia nie gram, bo mnie burn namówił na unsighted
#224 Napisany 08 listopada 2021 - 21:18
Najbardziej mi się podoba to jak trudna ta gra jest ale też jaka przy tym jest uczciwa. Ostatni boss robił ze mną co chciał w pierwszej fazie, ale po wypiciu herbatki poszedł za jednym zamachem. Spokój i zasada "zawsze używaj ostatniego powerupa" to klucz do zwycięstwa.
Końcówka jak to u Nintendo bywa epicka że o ja cię ale tutaj już polecieli ostro W ogóle fabuła tutaj jest tylko pretekstem ale mimo wszystko te kilka wydarzeń i plot twistow było super. Jak tu teraz nie czekać na szóstkę
Grałem tylko w handheldzie i na małym Oledziku wygląda to zajebiście, jedna z najładniejszych gier na konsoli. W prezentacji najbardziej bolą chyba przejścia do 30 FPS w cutscenkach. No i muzyka mogłaby być lepsza. Aha, to też jedna z najlepiej sterowalnych gier w jakie grałem. To taniec z Samus.
GOTY
#225 Napisany 14 listopada 2021 - 23:11
Doszedłem do bossa.
O skarwesyn. Bez kakałka się nie obędzie. Miałem zapytać o rady, ale w sumie Łukasz jedną przemycił
Miałem za to trochę problemów z używaniem speed boostera do niektórych sekretów, bo nie było jasne dla mnie do końca, co anuluje boost a co nie. W końcu olałem temat.
#226 Napisany 15 listopada 2021 - 11:03
#227 Napisany 15 listopada 2021 - 11:52
Bardzo.
Podnosi adrenalinę giera. Jak pod koniec gry rozegrałem pod rząd przedostatniego bossa i kilka subbossów, to aż zrobiłem sobie przerwę, bo tak mi się tętno podniosło
Mam nadzieję tylko, że to nie będzie kolejna gra pod tytułem "doszedłem do final bossa i uznajmy że grę skończyłem" tylko wystarczy mi samozaparcia. Mam osobliwą tendencję traktowania final bossów jako formalność i jeśli nie interesuje mnie fabuła z outro, to czasem tak zostawiam gry. Na razie zrobiłem dwa podejścia tutaj i szło mi bardzo źle.
#228 Napisany 15 listopada 2021 - 11:55
Boss nie jest taki trudny przecież, drugi boss był trudniejszy jasne trzeba trochę pograć, ale po paru próbach to już wiesz jak go oklepać tylko odruch musisz sobie wyrobić odpowiedni.
#229 Napisany 15 listopada 2021 - 11:56
W sumie to niektórzy pół czy ćwierć bossowie byli trudniejsi niż ostatni. Przypilnuj żeby mieć dużo energii przed drugą fazą, a dalej pamiętaj o najnowszych powerupach
#230 Napisany 15 listopada 2021 - 12:04
Tak, półbossowie sprawiali więcej problemów mi bo mieli mniej czytelne schematy ataków
Najwięcej krwi napsuli mi pierwsi "bliźniacy" i taki jeden ostatni potrójny krab.
#231 Napisany 29 listopada 2021 - 09:32
No to skończone. Prawie połamałem palce na ostatnim bossie, zwłaszcza na drugiej formie - ale to też kwestia nienajlepszej ergonomii Switcha. Trochę "oszukałem", bo w trakcie walki wyszedłem do Home dać odpocząć paluchom.
Na liczniku 10 godzin, w systemie Switcha ponad 15. 33% różnica pokazuje, jak gra potrafi skopać tyłek. Odważnie ze strony Nintendo ale widać, że to był strzał w dziesiątkę, zwłaszcza że gra jest sprawiedliwa. 69% itemów zebranych.
Minusy:
- rzeczywiście momentami gra nieco za mocno kieruje Cię na objective. Ale odkryłem to, jak tu przeczytałem o tym, tak to jakoś o tym nie myślałem.
- chciałbym zremapować sobie sterowanie, bo jak już miałem wszystkie skille, to część mi się myliła (wolałbym morphball pod L a nie LZ chyba).
- do końca gry nie skumałem (a nie czytałem w necie) co przerywa a co nie Speed Boostera, więc olałem wiele tych bardziej skomplikowanych znajdziek bo kombinowanie było zbyt frustrujące
Plusy:
- grafika (mimo wszystko. zwłaszcza animacje)
- walki z bossami (w tym te sekwencje a'la QTE)
- EMMI (na papierze coś irytujące, w praktyce idealnie zbalansowane)
- tempo eksploracji i walki (dziedzictwo Other M nie do końca stracone)
- mocna końcówka, również wizualnie i fabularnie
#232 Napisany 29 listopada 2021 - 10:28
- chciałbym zremapować sobie sterowanie, bo jak już miałem wszystkie skille, to część mi się myliła (wolałbym morphball pod L a nie LZ chyba).
Settings -> Controllers and Sensors -> Change Button Mapping?
#233 Napisany 30 listopada 2021 - 16:10
#234 Napisany 12 grudnia 2021 - 11:55
Skończone ufff. Gra po drodze raz sprzedana i kupiona ponownie, Pad trzykrotnie ślizgiem sunął do przedpokoju a na ostatnim bossie robiłem kilkudniowe przerwy ale się udało Świetna gierka. Niestety mnie to zajęło 11:25:03 .
#235 Napisany 10 lutego 2022 - 00:37
#236 Napisany 10 lutego 2022 - 11:40
Wprawdzie to nie content, ale fajnie że nie core'owej grze nie zapominają.
#237 Napisany 08 kwietnia 2022 - 07:44
https://www.nintendo...ull-patch-notes
Dzisiaj został dodany boss rush. Trzeba znowu odpalić GOTY2021
#238 Napisany 10 maja 2022 - 08:58
Z wynikiem 2.9 milionów sprzedanych egzemplarzy Metroid Dread stał się najlepiej sprzedającą się grą w serii.