Skocz do zawartości

Zdjęcie

G-Darius

Taito Arcade PS1 PS2 PS4 Switch PC

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
1 odpowiedzi na ten temat

#1 Tawotnica Napisany 04 styczeń 2022 - 21:24

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 13869 Postów:
82438-g-darius-playstd6kd9.jpg437480-g-darius-plays2ykoa.jpg

Ostatnio wyszedł bardzo dobry port G-Darius HD na Switcha/PS4, więc pomyślałem że gierka zasługuje na własny temat.

Darius to seria shoot 'em upów 2D, która charakteryzuje się rozgałęzionymi levelami i experymentalnym&ambientowym OSTem. To, plus oczywiście ZŁE RYBY.

WARNING!

0f04ba55eb964f9096f92zsksw.jpg

A HUGE RYBA IS APPROACHING

Motyw wodny w kosmosie od zawsze robił, a G-Darius za sprawą poligonowatej grafiki wplata w gameplay elementy 2.5D, co szczególnie dobrze zostało wykorzystane podczas walk z wyżej wspomnianymi dużymi bosskami.

GD wyróżnia się przez dwie wykręcone mechaniki:
Pierwsza to "capture ball". Nasz statek rzuca szarą kulą w przeciwników i może w ten sposób złapać prawie każdego mobka, wykorzystując go jako "opcję".
Kiedy poznamy już layout poziomów, to swoją strategię planujemy właśnie dookoła tej funkcji, wykorzystując wrogów jako tarcze i koncentrując się na złapaniu mid-bossów (takich średnio dużych ryb, które i tak wyglądają z początku prześmiesznie jak za nami latają).

Druga to "Alpha Beam". Potężny laser, którego używamy poświęcając złapaną rybę-pomocnika i którym możemy kontrować lasery bossków. Jest to prze epickie gówno, pierwszy raz przez Taito zastosowane bodaj w grze Metal Black.
Wjechanie na pełnej z odpalonym własnym laserem w laser bossa odpala POJEDYNEK LASERÓW i musimy wtedy naparzać w przycisk aż palce bolą. Dzieją się wtedy takie rzeczy:



:banderas:

często jeden taki wygrany pojedynek wystarczy, żeby zaorać bossa.

Do tego dochodzi sprawdzony system ulepszeń statku poprzez zbieranie kolorowych kulek. Co mi się szczególnie podoba, to że apgrejdy mają parę stopni, które raz osiągnięte się zachowują po zgonie. Przykładowo broń główna: vulcan zamienia się w laser, który zamienia się w wide shot i jak już mamy ten wide shot, to nawet przeżerając się przez credity spoko się gra. Nie ma w tej grze Gradiusowego poczucia "ok, straciłem życie, to lepiej od razu od początku pyknąć"

Replay value też jest spory, bo gra ma 5 endingów (jeden dziwniejszy od drugiego), a wersja HD dodaje encyklopedię i acziki, śledzące np. czy złapaliśmy każdego możliwego mid-bossa.

Ja tam jestem oczarowany. Muzyka to kolejny jasny punk giereczki. Jak nie kojarzycie, to warto się zapoznać z zespołem Zuntata.

Dla mnie pod względem poligonowatych shmupów z ery PS1 to ma poziom Einhändera, czyli top topów i jak choć trochę lubicie gatunek w takiej odsłonie to jest teraz łatwo dostępna okazja do sprawdzenia w arcade-perfect wersji (tryb HD dodaje tylko bardziej szczegółowy model statku).

See you next mission!
  • 3

#2 ndl Napisany 04 styczeń 2022 - 22:00

ndl

    Pikachu

  • Narybek
  • 57 Postów:

Uwielbiam takie posty Tawot, btw. Zuntata to była potęga Taito, ekipa nawet ujeżdżała po świecie z koncertami w tamtych latach fenomen, polecam w wolnej chwili odpalić np. ten koncert, trip potężny.

 

 

 


  • 0



Inne z tagami: