Skocz do zawartości

Zdjęcie

Xenoblade Chronicles 3

Monolith Soft Nintendo Switch

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
134 odpowiedzi na ten temat

#121 Kazuo Napisany 07 stycznia 2023 - 16:17

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Po kiepściutkiej dwójce postanowiłem dać tej serii jeszcze jedną szansę i... chyba na trójce moja przygoda z Xeno definitywnie się zakończy. Jest co prawda lepiej niż w XC2, sporo tu poprawek i multum malutkich ułatwiaczy życia, fabuła też trochę bardziej wciąga, ale dwie najważniejsze rzeczy, czyli walki i eksploracja to jest jakaś totalna padaka. Tych lokacji po prostu nie chce się zwiedzać, są tak zajebiście nudne, brzydkie i podobne do światów z poprzedniej części że jakakolwiek chęć ich eksplorowania nie istnieje. Ktoś tym ludziom musi w końcu powiedzieć, że to nie jest żadna sztuka zrobić wielką pustynną miejscówkę lub jakąś gigantyczną polanę z krzakami i drzewkami, jakimś strumykiem, nasrać tam pełno przeciwników oraz gówno-itemków i w środek tego bajzlu wpuścić gracza licząc, że będzie się dobrze bawił... no nie, tak to nie działa. Milion razy lepiej zrobił to Atlus w SMTV, gdzie lokacje po pierwsze: są sensownych rozmiarów, po drugie: skrywają masę fajnych bonusów, a po trzecie: można po nich zapierdzielać niczym Sonic, a nie jak mucha smole. Z walką jest podobnie: ilość kosztem jakości. 6 postaci (czasem 7) lejących się niekiedy nawet z 4+ przeciwnikami, widać pełno cyferek, wybuchów, rozbłysków, nazw ataków, jakichś wskaźników i na ekranie panuje taki chaos, taki syf, taki zamęt, że po prostu nie da się tego wszystkiego ogarnąć, a na pewno nie pomaga w tym miliard mechanik, z których połowa jest bezużyteczna. Czysta randomowość.  "Evangeliony" nie zadają żadnego damege'u, mają za to jeszcze wolniejsze ruchy niż bohaterzy, korzystanie z chainów natomiast to prawdziwa katorga biorąc pod uwagę ile czasu zajmuje każdy taki "łańcuszek" (dlaczego nie można skrócić tych animacji???) i jakie są z tego profity, z jednego i drugiego korzystam tylko wtedy, kiedy team jest praktycznie dead i muszę się uratować przed napisem game over, innego zastosowania dla nich nie widzę.

 

Chyba z tym mam największy problem jeżeli chodzi o Xenoblade Chronicles: te gry próbują być na siłę rozbudowane i skomplikowane, starają się mieć wszystkiego jak najwięcej, eksperymentują ile tylko mogą, ale przez tę przytłaczającą ilość 3/4 z tych rzeczy jest niedopieszczona lub gorzej: totalnie nieprzemyślana, niepotrzebna i przeszkadzająca w cieszeniu się przygodą. No, ale tak to już jest jak chce się na siłę upodobnić swoją grę do MMO, mimo że to erpeg wybitnie singlowy, a te rządzą się zupełnie innymi prawami. 

 

Spróbuję jakoś skończyć tego kupsztala, ale nie wiem czy dam radę. Mateo, szykuj powoli pieniążki, sprzedam jak coś za 2 patyki. 


Ten post był edytowany przez Kazuo dnia: 07 stycznia 2023 - 16:32

  • 3

#122 Schrodinger Napisany 07 stycznia 2023 - 16:39

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 953 Postów:
Lokacji sie nie chce zwiedzać? Lol chyba za dużo xeno na raz bo akurat tu eksploracja jest zajebista
  • 0

#123 Kazuo Napisany 07 stycznia 2023 - 20:12

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Jest lepsza niż w XC2, bo już nie trzeba odblokowywać tych dziwnych skillów, żeby się gdzieś dostać, ale ten mix wielkich przestrzeni z meeeeeeega powolnym bieganiem po prostu mnie osłabia. Wszystko jest takie ślamazarne w tej grze :( no i nie czuję motywacji z lizania ścian. Wcześniej jak grałem w Shin Megami to aż chciało mi się przeszukiwać każdy skrawek mapy, bo na każdym kroku trafiało się na nowe stworki do zwerbowania, jakiegoś bossa do ubicia albo przedmioty do upgrade'u postaci, tutaj leży tego badziewia wszędzie pełno, ale nawet nie wiem co opłaca się zbierać, a co jest zwykłym śmieciem do craftingu albo gotowania, a walka z przeciwnikami trwa wieczność, bo są strasznymi gąbkami i dostaje się za nich mało expa. Czuję lekki vibe Death Stranding, gdzie też przemieszczanie się z punktu a do punktu b było dla mnie katorgą, a nie frajdą i mam nieprzyjemny feeling zmarnowanego czasu podczas grania. Widocznie te erpegi nie są dla mnie...


Ten post był edytowany przez Kazuo dnia: 07 stycznia 2023 - 20:22

  • 0

#124 Kazuo Napisany 17 stycznia 2023 - 09:29

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

c8Y76Bw.jpg

 

 

Trochę cisnąłem po grze, ale później się rozkręciła zarówno pod względem lokacji, jak i systemu walki, więc w sumie mogę powiedzieć, że mi się podobała. Żaden mesjasz, za to na pewno sequel poprawiający masę bolączek poprzedniej części, dzięki czemu aż tak nie irytuje i można całkiem przyjemnie pograć. Fabuła fajna, cut-scenki świetnie zmontowane, szkoda tylko, że postacie są obrzydliwie generyczne. Te 7/10 na zachętę mogę dać.


Ten post był edytowany przez Kazuo dnia: 17 stycznia 2023 - 09:31

  • 0

#125 Schrodinger Napisany 17 stycznia 2023 - 21:38

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 953 Postów:

Za 7/10 to jest karcer ale zawsze mogła być kara śmierci!


  • 0

#126 Kazuo Napisany 17 stycznia 2023 - 22:16

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Kara śmierci to powinna być za reklamowanie tej serii jako nowego Final Fantasy  :foch:  Jedynka przez przypadek wyszła im genialnie, a reszta to już widzę w kratkę. 

 

Najbardziej podobała mi się sama końcówka. Dwugodzinna walka z final bossem przeplatana epickimi cut-scenkami i jeszcze

Spoiler

no nie powiem, zaskoczyło mnie to i przez chwilę miałem gęsią skórkę. 

 

Co by jednak nie mówić to jako całość: seria Xenoblade > Xenogears > seria Xenosaga. Kiedyś jeszcze tylko musze nadrobić Chronicles X i mogę umrzeć w spokoju, ze świadomością, że ograłem wszystkie te crapy. A ja nawet nie lubię mechów x___x


  • 0

#127 lukaszSA Napisany 19 kwietnia 2023 - 04:56

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 915 Postów:
https://youtu.be/KFlf_S5Woug
  • 0

#128 Tawotnica Napisany 19 kwietnia 2023 - 08:22

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 069 Postów:

day 1 :good:

 

nowy battle theme mocno Torna: 

 

 

 


  • 0

#129 Tawotnica Napisany 28 kwietnia 2023 - 10:43

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 069 Postów:

s8aeOqb.jpg

 

na górze róże,

na dole macki,

kto lubi macki?

Tetsuya Takahashi

 

Future Redeemed zeskrobuje parę warst z systemu walki, zapieprza 600km/h z lore i kluczowymi momentami fabuły i dodaje wciągający affinity system, zazębiający się z odblokowywaniem nowych umiejętności bohaterów. 

 

Nie ma już dowolnego żonglowania klasami znanego z podstawki (z Shulkla zrobili Defendera :(), a postać rozwija się za pomocą affinity points. Koncept bond/affinity powinien być znany fanom serii, jednak jego wykonanie w FR zachęca do eksploracji i questowania tak samo jak swego czasu dostawanie expa za odkrywanie miejscówek. 

 

AP dostaje się praktycznie za każdą czynność w grze. Rozdupianie unikatowych wrogów, zapełnianie collectopedii czy gadanie z NPCami. Mniejsza skala dodatku sprawia, że dość szybko się maksuje no. encyklopedię, więc dla graczy lubiących pętle rozgrywki naszpikowane małymi nagrodami co chwila ten dodatek robi dużo rzeczy znanych z serii bardzo dobrze. 

 

Znajomość wszystkich trzech części jest absolutnie wymagana przed zagraniem, bo FR jedzie na fanserwisie od samego startu i pamiętając o koncepcie świata w XC3 prowadzi nas do MIEJSCÓWEK. :please:

 

Na tę chwilę jestem bardzo zadowolony z dodatku. Future Connected było meh, ale FR wraca do poziomu Torny. 


  • 2

#130 funditto Napisany 28 kwietnia 2023 - 19:31

funditto

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2 320 Postów:
Ja już dojechałem do ostatniego (chyba) bossa i dla mnie to jest lepsze niż Torna i niż trzecia część.

Moj ranking:
XC2 > XCX > FR > Torna i XC > XC3 > FC

Ale cała seria (z wyjątkiem Future Connected) to dla mnie 10/10
  • 0

#131 Tawotnica Napisany 29 kwietnia 2023 - 15:00

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 069 Postów:

Właśnie jestem po creditsach :uff: Czy to

Spoiler
Byłoby pięknie  :cry: 

 

Dużo miłości w ten dodatek wpakowali i robi wrażenie jak jednocześnie domykają lore z XC1 i porządkują wydarzenia wspomniane w  XC3. 

 

Mam 28h na sejwie, ale do 100% zostało mi tylko parę grzybów do zebrania i ostatnie unique monsters... dla których pewnie będzie trzeba trochę pogrindować :ftopa: 

 


  • 0

#132 funditto Napisany 29 kwietnia 2023 - 21:20

funditto

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2 320 Postów:
Co do spoilera to też tak pomyślałem, ale na zagranicznych forach piszą, że może to też powiązanie z Xenosagą, bo były nawet podziękowania dla Bandai Namco w napisach końcowych
  • 0

#133 Kaxi Napisany 05 maja 2023 - 08:28

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 142 Postów:

Pytanie do znaffców:

 

W jakiej kolejności grać w trylogię na Switchu?

 

gra > rozszerzenie > gra > rozszerzenie itd?

 

czy jest jakaś inna ciekawa kolejność? (np. rozszerzenie do jedynki dopiero po podstawce dwójki? Albo Torna przed zagraniem w dwójkę?)


  • 0

#134 lukaszSA Napisany 05 maja 2023 - 08:36

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 915 Postów:

Jedynka -> Future Connected -> Dwójka -> Torna* -> Trójka -> Future Redeemed

 

Przy Tornie niektórzy sugerują aby ją grać między 7 a 8 rozdziałem dwójki

 

Generalnie jestem zawsze ostrożny z "zagraj w dodatek jako pierwszy bo to prequel" bo jednak z jakiegoś powodu to wszystko powstało w takiej a nie innej kolejności


  • 2

#135 funditto Napisany 06 maja 2023 - 10:45

funditto

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2 320 Postów:
Mam lekkie wątpliwości czy Future Connected powinno być grane zaraz po jedynce. Nawet trzymając się tego co napisałeś, że „z jakiegoś powodu to wszystko powstało w takiej, a nie innej kolejności”. FC ukazało się po dwójce i Tornie. Po ograniu fenomenalnego Future Redeemed, który pięknie zgrał wątki z całej trylogii proponowałbym: 1 -> 2 -> Torna -> FC -> 3 -> FR lub nawet FC po trójce, a przed FR.

Swoją drogą tak mi siadł ten dodatek do 3, że ponownie zamówiłem Tornę. Muszę jeszcze raz ograć, bo Jin to moja ulubiona postać z serii.
  • 1



Inne z tagami: