Skocz do zawartości

Zdjęcie

Like a Dragon: Infinite Wealth

Ryu Ga Gotoku Studio SEGA XONE XSX PS4 PS5 PC

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 Tawotnica Napisany 14 września 2022 - 11:41

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 129 Postów:


7jy7GYi.jpg

zalFelq.jpg

teraz już oficjalnie: nowa Yakuza zapowiedziana na 2024 rok. Tak, Kiryu wraca.

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 23 stycznia 2024 - 16:11

  • 1

#2 Kaxi Napisany 14 września 2022 - 12:26

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 162 Postów:

Like a Dragon to jakiś rebranding serii?


  • 0

#3 Tawotnica Napisany 14 września 2022 - 12:37

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 129 Postów:

yup, po siódemce zrezygnowali ze słowa Yakuza w tytułach. 


  • 0

#4 Danteusz Napisany 14 września 2022 - 12:38

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 889 Postów:
Backbranding ???? To tłumaczenie japońskiego tytułu
  • 0

#5 burnstein Napisany 14 września 2022 - 12:57

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 135 Postów:

Polub smoka :hmmm: No nie wiem, brzmi jak seria dla bombelków.


  • 0

#6 xell Napisany 14 września 2022 - 13:08

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 349 Postów:

"jak smok"

 

I to raczej telenowela dla gospodyń wiejskich.


  • 0

#7 Danteusz Napisany 14 września 2022 - 13:10

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 889 Postów:
Polub smoka w rozdartym królestwie
  • 0

#8 Tawotnica Napisany 23 stycznia 2024 - 16:12

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 129 Postów:
dojna krowa dalej dostarcza:

https://opencritic.c...infinite-wealth

IW bardzo dobre recki zgarnia.
  • 1

#9 Kazuo Napisany 23 stycznia 2024 - 19:48

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

I dobrze. Nie wiem czy znowu będzie mi się chciało robić platynę, bo ta w LaD mocno mnie wymęczyła (grind pod ostatni dungeon...), ale po prostu zagrać i skończyć to jak najbardziej. 


  • 0

#10 burnstein Napisany 24 stycznia 2024 - 07:43

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 135 Postów:

Mam nadzieję, że walkę mocno podrasowali, bo w jedynce szybko wyszła jej ułomność która męczyła przez kolejne kilkadziesiąt godzin.


  • 0

#11 Kazuo Napisany 24 stycznia 2024 - 08:20

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Jaka ułomność?


  • 0

#12 burnstein Napisany 24 stycznia 2024 - 08:47

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 135 Postów:

Po pierdyliard skilli, z czego ze dwa użyteczne, w związku z czym niemal wszystkie walki są takie same. Poza tym tragedia jeśli chodzi o crowd control, ludki se chodzą jak chcą i używanie ataków obszarowych to loteria.


  • 0

#13 krak2610 Napisany 24 stycznia 2024 - 12:25

krak2610

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 549 Postów:

o, Hawaje, chętnie bym skoczył na Hawaje, ale nie ma w gamepassie, a w portfelu też pustki 


  • 1

#14 xell Napisany 24 stycznia 2024 - 17:43

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 349 Postów:

Recenzje coś mówią o konieczności grindowania?


  • 0

#15 xell Napisany 27 stycznia 2024 - 18:36

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 349 Postów:

LOL z tego co słyszałem, new game+ jest za €20, a łączna wartość mikrotransakcji w grze to prawie €200 :olo:


  • 0

#16 Tawotnica Napisany 10 lutego 2024 - 23:58

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 129 Postów:

Nie wiem jakim cudem mam nabite już 35h, a jestem dopiero w szóstym rozdziale... to pewnie przez te Sujimony, bo bawiłem się w ich łapanie i trenowanie zamiast pchać main quest :yao:

 

Aaah, i fotki cykałem! Nie zboczeńcom jak w demku (chociaż to też zrobiłem, raz każdy poziom trudności i styka) tylko atrakcjom turystycznym - ten sidequest z biura turystycznego. Najdłużej w centrum handlowym zmarnowałem czasu, żeby znaleźć

Spoiler
.

 

Jeszcze jeden level Labiryntu pyknąłem, tak dla wyfarmienia paru jobów.

 

Z DonDoko Island za to uciekłem jak najszybciej. Pokemony w Yakuzie bardzo spoko, ale Animal Crossing w Yakuzie absolutnie nie potrzebuję. 

 

Jest co robić na Hawajach, a gra jest tak serdecznie pojebana, że mogę wybaczyć pewną wtórność w zadaniach i walkach. Gdzie mam wrażenie, że IW trochę gubi balans między komedią a dramatem, bo fabularnie na razie nie dzieje się nic ciekawego i te dwie brutalniejsze sceny na krzyż jakbym nie wiedział, że to Yakuza to by mi średnio pasowały do reszty. 

 

Gram of course z japońskim VA. Mogliby wszyscy po prostu po japońsku parlać, bo niektóre angielskie wstawki brzmią po prostu dziwnie. Śmiałem się mocno np. z engrish tego guru z sierocińca. :yao:


  • 1

#17 Kazuo Napisany 11 lutego 2024 - 00:43

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

YeEhQlZ.jpeg

 

P2nFC16.jpeg

 

 

U mnie 10 godzin, no i wygląda na to, że będzie to już druga (po Księciu) gra, która prawdopodobnie trafi do mojego top 5 2024. Nieźle się ten rok zaczyna :uff:

 

Wakacyjny klimacik jest cudowny. Zasuwanie w hawajskiej koszuli, pluskanie się w morzu, machanie ręką do cycatych lasek na plaży, beztroskie jeżdżenie Segwayem pomiędzy palemkami  :oops:  idealna gierka do odpalenia, kiedy za oknem taka szarówa. Opcjonalnych aktywności jest tu tyle i są tak fajne, że w ogóle nie spieszy mi się z robieniem głównego wątku, a jeszcze nawet nie odblokowałem tego Sudżimona, o którym pisze Tawot. Ogólne pojebanie tej gry oraz postać głupkowatego Kasugi bardzo mi odpowiadają, i tak nigdy nie potrafiłem brać na serio tych skośnookich pajaców w dziwnych garniturach udających poważnych gangsterów, z kolei drewniany Kazuma zawsze mnie irytował. Of course teraz też bywa poważnie, niekiedy bardzo brutalnie (są nawet sceny tortur i to dosyć sugestywne), mimo wszystko tyle luzu i jajcarskich wstawek co teraz to jeszcze w tej serii nie było. W questach oraz minigierkach to już w ogóle twórcy przeszli samych siebie, bo co powiecie np. na randkowanie z dupeczkami a'la Tinder? Pierwsza jaką udało mi się poderwać okazała się być w realu grubym, spoconym nerdem  :sadcf:  

 

 

EbPCGTd.jpeg

 

ShO9i3L.jpeg

 

 

System walki zaliczył lekki upgrade dzięki możliwości poruszania się po polu bitwy. Można teraz np. zajść przeciwnika od tyłu i zadać mu criticala albo po dokładnym wycentrowaniu uderzyć go i pchnąć w grupkę ziomali stojących za nim, co skutkuje damagem u wszystkich trafionych. Fajnie, że da się też minimalizować damage po wciśnięciu przycisku bloku w idealnym momencie, od razu skojarzyło mi się to z podobnym patentem w Sea of Stars. Póki co też nie zauważyłem bolączki o jakiej wcześniej pisał burn, że niektóre skille są zbyt OP. 

 

Gra się bardzo dobrze, no i dla mnie gigantycznym plusem jest to, że to jeden z nielicznych erpegów osadzonych w czasach współczesnych, bez przeruchanych na milion sposobów elementów sci-fi czy fantasy (pomijając dziwaczny design wrogów, ale to akurat ma swoje wyjaśnienie w fabule). Jak dla mnie twórcy mogą rozwijać już tylko Like a Dragon, a klasyczne Yakuzy spokojnie sobie odpuścić. 


Ten post był edytowany przez Kazuo dnia: 11 lutego 2024 - 01:01

  • 0

#18 burnstein Napisany 11 lutego 2024 - 01:15

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 135 Postów:

(...) Póki co też nie zauważyłem bolączki o jakiej wcześniej pisał burn, że niektóre skille są zbyt OP. 

(...)

 

Ach, nastąpiło drobne niezrozumienie, to nie tak, że niektóre skille były op, ale niektóre skille w ogóle nadawały się do użytku, zdecydowana większość nie nadawała się do niczego.


  • 0

#19 Kazuo Napisany 11 lutego 2024 - 01:55

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

No to tutaj na pewno tak nie jest, przynajmniej nie na ten moment. Postacie mają sporo umiejętności buffujących/debuffujących/leczących (wiadomo, przydatne podczas starć z bossami), a także ataków specjalnych, których używam głównie tłukąc mobki, bo większość z nich działa obszarowo i pozwala dużo szybciej kończyć standardowe walki. 


  • 0

#20 xell Napisany 11 lutego 2024 - 08:30

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 349 Postów:

Ma się teraz jakąkolwiek kontrolę nad umiejscowieniem postaci na polu walki? Używanie skilli area-of-effect w poprzednim Dżakuzzi mijało się z celem.


  • 0

#21 Kazuo Napisany 11 lutego 2024 - 10:32

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Jakąkolwiek tak. Dalej nie możesz chodzić po całej arenie, poruszanie odbywa się tylko na wyznaczonym polu (promień max kilku metrów), ale to na ogół wystarczy, żeby otworzyć kilka możliwości i dać Ci przewagę w walce, czyli np. zbliżyć się do przeciwnika (zmniejszenie odległości = większy damage), przygwoździć go do ściany (o ile znajduje się blisko niej), chwycić za jakiś obiekt znajdujący się w pobliżu i rzucić nim w takiego gagatka albo ustawić się pod właściwym kątem, aby korzystając z konkretnego skilla skosić kilku wrogów na raz. Może nie jest to jakiś wielki game changer, ale na pewno patent dodający nieco więcej głębi do turowego systemu i przy okazji zwiększający dynamikę starć. 

 

Szkoda tylko, że deweloper nie pomyślał, żeby dać graczowi najpierw możliwość ustawienia wszystkich postaci, a dopiero później wykonania pewnych sekwencji / skorzystania ze skillów. Widziałbym tu potencjał na jakieś fajne reakcje łańcuchowe z możliwością przerwania ich przez przeciwników. 


Ten post był edytowany przez Kazuo dnia: 11 lutego 2024 - 10:35

  • 0

#22 Tawotnica Napisany 11 lutego 2024 - 12:03

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 129 Postów:

Albo mogliby przynajmniej dać komendę "move", zwiększającą zasięg ruchu w zamian za stratę możliwości ataku w danej turze. Problem w tym, że pole walki nie jest statyczne i przeciwnicy cały czas łażą, co często psułoby misternie uknuty plan np. wzięcia wroga w ogień krzyżowy takim manewrem. 

 

Gdzie pozycjonowanie, nawet w tym ograniczonym promieniu jest fajnym dodatkiem. Łatwo zrobić back attack czy combo attack. No i bohaterowie nie zaklinują się już za samochodami czy za rogami budynków tak jak w poprzedniej odsłonie.  

 

Co do skilli, w Infinite Wealth nie ma limitu co do przenoszenia umiejętności z innych klas, co jest dużym usprawnieniem względem Yakuza: Like a Dragon, gdzie można było tylko wybrane ciosy "dziedziczyć". Im większy support level, tym więcej slotów do dziedziczenia mamy dostępnych. Nie wiem czy to nie za bardzo OP, ale cieszy mnie że każdym bohaterem mogę mieć guard break, leczenie i ogniowy oraz wodny atak niezależnie od profesji.  


  • 0

#23 Kazuo Napisany 14 lutego 2024 - 13:27

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Dalej ostre szarpańsko, dobijam już do 30 godzin i wkręta jest niesamowita. Sudżimony akurat średnio mi się podobają, strasznie jest ograniczona ta minigierka pod względem walki i nie podoba mi się to, że trzeba ruszać story do przodu, żeby móc dalej levelować "pokemony", bo inaczej mamy blokadę. Za to inne opcjonalne aktywności są super (cykanie fotek golasom, uber-eats, tinderowanie, karaoke), teraz jeszcze porobiłem większość questów i odblokowałem dostęp do bonusowego dungeona tak levelując postać i zdobywając tyle kasy, że mogę się rozbijać po sklepach z zapuszczonym na mp3 "Open your heart" z Sonica i kupując dobry sprzęt, żeby jeszcze mocniej okładać lamusów jak ruszę dalej z fabułą  :good:


  • 0

#24 Tawotnica Napisany 14 lutego 2024 - 13:54

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 129 Postów:

Sudżimony akurat średnio mi się podobają, strasznie jest ograniczona ta minigierka pod względem walki i nie podoba mi się to, że trzeba ruszać story do przodu, żeby móc dalej levelować "pokemony", bo inaczej mamy blokadę.


Level cap przed każdą areną to dobry pomysł, bo przynajmniej do tych boss-fightów trzeba sobie dobrać odpowiednią drużynę. Jedno z fajniejszych side-story imo i rozwiązał mi początkowe problemy z kasą zanim odblokowałem labirynt, bo gdzieś od złotego poziomu za każdą walkę z trenerem wpadało po $1000.


Za to inne opcjonalne aktywności są super (cykanie fotek golasom, uber-eats, tinderowanie, karaoke), teraz jeszcze porobiłem większość questów i odblokowałem dostęp do bonusowego dungeona tak levelując postać i zdobywając tyle kasy, że mogę się rozbijać po sklepach z zapuszczonym na mp3 "Open your heart" z Sonica i kupując dobry sprzęt, żeby jeszcze mocniej okładać lamusów jak ruszę dalej z fabułą  :good:


Dobry miks powracających i nowych minigierek, ale salon arcade jest ubogi. SpikeOut ok, ale że nie rzucili żadnych wyścigów albo stateczków :< W Gaiden tak jak w Judgment był cały zestaw gier Master System.


Ja już jestem w momencie gdzie "shit hits the fan" i gierka staje się jeszcze większa.
Bardzo mi się podobają social linki przy barze, interakcje między bohaterami imo jeszcze lepiej zrobione niż w poprzedniej części. Ichi i jego ekipa są mega charyzmatyczni, ale musze przyznać że dziadek Kiryu się dobrze w klimat wpasował, szczególnie jak sypie anegdotami z poprzednich gier. Prawie 20 lat worldbuildingu robi swoje :tak:

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 14 lutego 2024 - 13:55

  • 0

#25 Kazuo Napisany 14 lutego 2024 - 14:29

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Level cap przed każdą areną to dobry pomysł, bo przynajmniej do tych boss-fightów trzeba sobie dobrać odpowiednią drużynę. 

 

No nie wiem, z gachy wylosowałem jakiegoś szamana, który po wbiciu do 20 lv sam jeden sprzątnął wszystkich zawodników tej seksownej trenerki :olo: zdecydowanie brakuje mi tu jakiegoś balansu, nie widzę np. sensu w żywiołach, skoro roślinne sujimony praktycznie nie zadają damage'u (same zdychają przy byle okazji) i zamiast dobierać do walki takie, które radzą sobie z danym typem przeciwnika lepiej skompletować ekipę z wysokim dmg, ewentualnie może ze speedem i w ten sposób rozwalać największe koksy. Może później to się zmienia, ale na ten moment brute force + levelowanie > strategiczne kombinowanie. 

 

Trochę przeraża to, że później gra robi się jeszcze większa. I tak jest już spora :) ale to dobrze, sądzę że te 100 godzin do platynki to będzie niezbędne minimum. Rzucasz się na DLC? 


Ten post był edytowany przez Kazuo dnia: 14 lutego 2024 - 14:39

  • 0

#26 Tawotnica Napisany 14 lutego 2024 - 16:45

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 129 Postów:

Ja miałem pierwszą trójkę sujimonów naspeedowanych, żeby zawsze pierwszy cios wykonywać i na lawie ogień/woda/roślina z wysokim DMG, więc jak przeciwnika akurat nie stosował w podstawowym składzie samych shadow/light to już na wejściu tracił min. jednego mona :olo: 

 

Mimo tego ze dwa razy przebudowywałem roster na jeszcze bardziej OP, bo czemu nie? 

 

Na DLC nawet nie patrzyłem. Jeszcze muszę Kaito Files ogarnąć kiedyś, ale to po dłuższej przerwie.
Od stycznia nie gram praktycznie w nic innego dużego niż w Yakuzę (combo Gaiden -> Infinite Wealth back to back), więc po IW będę miał na jakiś czas dosyć. :ftopa: 


  • 0

#27 Kazuo Napisany 14 lutego 2024 - 17:28

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Człowiek myśli, że skoro gra już 30 godzin to już chociaż liznął wszystkie opcjonalne aktywności, a tu zonk: DONDOKO ISLAND z masą nowych mechanik i robotą na drugie tyle :olo:

 

No nic, idę łapać motyle, pościnać kilka drzew i może postawię sobie kibel przed chatką. 


  • 0

#28 Tawotnica Napisany 18 lutego 2024 - 21:35

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 129 Postów:

Skończyłem main story. Wątek Yamaia :banderas: Ale porównując do najlepszych odsłon Yakuzy to IW musi dostać oczko niżej za taki sobie główny wątek i słabych antagonistów. Gdzie pod względem gameplayu, humoru i ilości contentu top. Mocne 8,5/10. 


  • 0

#29 Kazuo Napisany 18 lutego 2024 - 21:45

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

U mnie 60h, 9 chapter. Robię cały poboczny szajz, Sudżimony wymaksowane, wyspa Dondoko również, pewnie zanim skończę grę to będzie coś około 100 godzin :uff: kolos niesamowity, a wydawało mi się, że już poprzednia odsłona była spora. Gameplayowo będzie bardzo ciężko im to przebić. 


  • 0



Inne z tagami: