Skocz do zawartości

Zdjęcie

The Bureau: XCOM Declassified

2K Marin 2K Australia 2K China 2K Games PS3 X360 PC

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
90 odpowiedzi na ten temat

#1 fingus Napisany 15 kwietnia 2010 - 14:14

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 906 Postów:
Kopiuję z newsów:

2K, twórcy Bioshock 2, zabrali się za "reimaging" jednej z najbardziej znanych marek gier taktycznych i strategicznych lat 90'. Na razie nie wiadomo o tytule kompletnie nic, poza tym, że powstaje i że będzie FPS. Osobiście wolałbym strategię jak pierwsze dwie części, ale to już chyba nie jest możliwe w obecnych latach. No, przynajmniej na 95% odbiegałyby mocno od oryginalnych gier ...

Strona gry (na razie 1 plansza): http://www.xcom.com/xcom.html

Tytuł powstaje na X360 oraz PC.


Ufo bardzo lubiłem, ale nie mam nic przeciw przeróbce na FPS. Pod warunkiem, że zachowaja najistotniejsze (moim zdaniem) elementy, czyli stopniowe poznawanie obcych, zdobywanie artefaktów, ciał, czy schwytanych osobników, badania, związany z tym rozwój. Poza tym ta gra jest naturalnie przeznaczona do rozbudowanego i solidnego coopa, którego nie powinno zabraknąć. W ogóle to najfajniej, jakby walkę z obcymi, poprzednio w postaci taktycznej turówki przerobili na taktyczną strzelankę, a resztą zostawili w takiej formie jak najbliższej pierwszej czy drugiej części. :-D

(A tak nawiasem mówiąc, to warto założyć temat tej gry)

i pierwszy screen:
screenshot_01_xl.jpg

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 20 marca 2018 - 12:45

  • 0

#2 Scorpio Napisany 15 kwietnia 2010 - 14:43

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13 964 Postów:
Ten screen też na GT widziałem. Wygląda ... nieco dziwnie. Kanciasty obiekt strzela czymś, po czym "parują" rzeczy do góry, a nie w kierunku uderzenia promienia.

FPP od ekipy Bioshock i tak lepsze od tego, jakby RTS od nich wyglądał. Wciąż jednak mam sentyment do pierwszych dwóch części (no, bardziej pierwszej, na Amidze rozgrywanej). Dawała sporo możliwości, sporo główkowania, etc.
  • 0

#3 fingus Napisany 15 kwietnia 2010 - 15:34

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 906 Postów:
Ciekaw jestem jeszcze, czy zachowają bardzo rajcującą cechę starego Ufo czyli totalną destrukcję otoczenia. Można było nie tylko przestrzelić drzwi czy drewniany płot, ale i rozwalać mury, burzyć budynki, ściąć latarnię uliczną, podpalić łan zboża lub wiejską chatę, a nawet wyrwać pociskiem kawał ziemi. :^^: Inne elementy: dzień i noc, a w konsekwencji widoczność. Ponadto: stres i jego wpływ na działanie. Ataki psioniczne i przejmowanie kontroli. Zdobywanie doświadczenia. Pojazdy. Pancerze antygrawitacyjne. Jeśli tego zabraknie, ciężko mi będzie uznać, że faktycznie chcą być "true to the roots". ;)
  • 0

#4 cwany-lis Napisany 17 kwietnia 2010 - 13:20

cwany-lis

    dobrze rokujący pisarz

  • Forumowicze
  • 23 569 Postów:
Już swego czasu robiono FPP na marce tej serii - zgaduję, że nie został wydany ?
  • 0

#5 fingus Napisany 08 maja 2010 - 21:39

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 906 Postów:
Galeria: http://www.gram.pl/n...z_gry_XCOM.html
Wygląda jakoś tak... brzydko. Sądząc po strojach i dekoracjach - akcja wrzucona w czasy zimnej wojny. Nie widać nic wyglądającego znajomo z części pierwszej. Ale ciekaw jest gameplayu.
  • 0

#6 Scorpio Napisany 09 maja 2010 - 11:48

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13 964 Postów:
W Neo jest zapowiedź i tam podają akcję w latach 50'. Najbardziej interesuje mnie ów Uroboros v2.

I tak narzekać ponarzekam, bo w 1995 człowiek zagrywał UFO i miałem nadzieję, że znów do takiej strategii turowej zasiądę.
  • 0

#7 pumba132 Napisany 09 maja 2010 - 12:05

pumba132

    Komendant Melanżu

  • Forumowicze
  • 2 703 Postów:
 Nie ma teraz popytu na strategie turowe, co widać po Falloucie 3. Wiedzieli że się to nie przyjmie więc zrobili fps'a. 
  • 0

#8 burnstein Napisany 09 maja 2010 - 12:14

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 130 Postów:
No, Fallout 1 i 2 to jedne z moich ulubionych strategii turowych. Szkoda, że F3 jest RTSem.
  • 0

#9 Scorpio Napisany 09 maja 2010 - 12:37

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13 964 Postów:
Pumba, chyba Fallout Tactics miałeś na myśli. Bo F3 to co najwyżej, mrużąc oczy i w ciemnym pokoju, to FPS turowy (jakkolwiek) :)

Nie ma popytu, bo nic nie ma takiego. Civilization seria sobie wciąż dobrze radzi. Może nie to samo, ale jakiś znak. I jak mówić o popycie, skoro od daaawna nie było takiego turowego produktu, to nawet rynek nie ma jak reagować (może poza japońskimi taktycznymi RPG, które wciąż są przecież popularne!) :)
  • 0

#10 cwany-lis Napisany 09 maja 2010 - 17:33

cwany-lis

    dobrze rokujący pisarz

  • Forumowicze
  • 23 569 Postów:
podoba mi się styl gry - ciepłe barwy, unikatowy klimat i lata 50 - prohibicja i ufo smoła z kosmosu zawsze w cenie, zawsze w modzie
  • 0

#11 Gość_jachu2_* Napisany 09 maja 2010 - 22:40

Gość_jachu2_*
  • Goście
Sądząc po screenach wyjdzie z tego taki Blacksite-bis, tyle, że rozgrywający się w czasach, gdy Obcy częściej lądowali w Ameryce. Gra Midway nie zebrała wysokich not, choć był to kawałek przyjemnej strzelanki, w sam raz na wypełnienie czasu między głośniejszymi tytułami. Z X-Com może być podobnie, czyli bez szału, komuś tam się spodoba, reszta przejdzie obok. Wolałbym odświeżoną wersję Terror from the Deep na XBLA.
  • 0

#12 Blizzard Beast Napisany 21 lipca 2010 - 14:51

Blizzard Beast

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 4 576 Postów:


Jestem bardzo zawiedziony. Bardzo.


  • 0

#13 Gość_jachu_* Napisany 21 lipca 2010 - 15:26

Gość_jachu_*
  • Goście
Zamach na kultową markę. Crap.
  • 0

#14 Kradziej Napisany 21 lipca 2010 - 15:28

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:
A czym konkretnie?
  • 0

#15 MonsieurWoland Napisany 21 lipca 2010 - 15:35

MonsieurWoland

    Noblesse oblige.

  • Forumowicze
  • 15 250 Postów:
Wyglada to jak BioShock na amerykanskim suburbie lat 50tych. Kolejne studio które pisze wszystkie gry na jedno kopyto.

Dodany obrazek
  • 0

#16 Gość_jachu_* Napisany 21 lipca 2010 - 15:40

Gość_jachu_*
  • Goście
Uprzedzę Blizza i napiszę czym mnie ten trailer rozczarował. Ok, niby ma być klimat retro, czasy mniej więcej incydentu z Roswell, po drodze jakieś tam zbieranie materiałów dla Xcom, niczym w pierwszych odsłonach, co mnie osobiście zachęciło. Ale zobaczyłem w trailerze bardzo przerysowany, wręcz karykaturalny design, który mnie odepchnął. Mafia pokazuje jak zrobić lata 50' "na serio", a tutaj wygląda to jak kreskówki o Supermanie czy inna padaka. Sam gameplay też bez rewelacji. A był potencjał.
  • 0

#17 Blizzard Beast Napisany 21 lipca 2010 - 17:11

Blizzard Beast

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 4 576 Postów:

A czym konkretnie?


Tym, że to Bioshock, nie Xcom?


Dziwię się trochę mojemu rozczarowaniu, bo wygląda to na dokładną powtórkę z rorywki jak w przyppadku Fallouta 3. Tam mnie to nie raziło, tutaj z kolei potwornie. Że 3D, że nie turowy, że nie izometryczny, tylko w FPP i pełen akcji. Że nie turowy? Kit z tym, nie musi być IMO. Że 3D też dobrze. Ale podstawowym komponentem gry strategicznej jest możliwość prowadzenia jakiejś taktycznej rozgrywki. A tu panie nic z tego - jest zwykła strzelanina do czarnych blobów. Może chociaż jakaś aktywna pauza, ekwipunek, zarządzanie oddziałem? Tak gra wygląda, jak Bioshock, rusza się, jak Bioshock, strzela się w niej, jak w Bioshocku, i tak naprawdę nie ma tu dla mnie nic ciekawego póki co. Co niby ma mnie zainteresować? Nawet design tego nie ratuje, bo jest komiksowy i do tego nieszczególnie fajny - OK, kółko na końcu jest fajne, ale poza tym niczego ciekawego tu nie ma.


  • 0

#18 Kradziej Napisany 21 lipca 2010 - 19:26

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:
A. Myślałem, że zawiodło cię to, jak gra prezentuje się w trailerze i tylko w nim, a tobie nie podoba się jej całość.
  • 0

#19 fingus Napisany 23 lipca 2010 - 16:15

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 906 Postów:
Skąd narzekania na komiksowość? Oryginalny Xcom też miał ręcznie rysowana grafikę. ;-)
Dla mnie w UFO najważniejsze było zarządzanie bazami, dobór ekwipunku i załogi, treningi, badania - właśnie raczej poziom strategiczny niż taktyczny. Taktycznie walki wypadały dość powtarzalnie i na dłuższą metę nużyły (raczej w dwójce, gdzie było ich więcej i były znacznie dłuższe). Gdyby turowe starcia w ISO zamienić na dynamiczne starcia w FPP, przyjąłbym to z wdzięcznością. Ale element strategiczny musi pozostać - bez tego UFO nie będzie już IMO tym samym.
  • 0

#20 Kradziej Napisany 23 lipca 2010 - 18:03

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:
No i tu ma on przecież być... choć chyba ograniczony.
  • 0

#21 Nyjacz Napisany 23 lipca 2010 - 18:09

Nyjacz

    ( ˇ෴ˇ )

  • Forumowicze
  • 12 011 Postów:
Ja powiem tak; Stary Xcom (ew. UFO) to nie jest, ale skoro Fallout 3 się ludziom podobał to... :rolleyes:

No cóż, graficznie jest ładnie, najmocniejszą stroną jest zdecydowanie niecodzienny - taki pusty - klimat. Pomarańczowa kolorystyka, fajny pomysł na przeciwników... Walić, że nazywa się Xcom. Oceniam trailer gry, która dopiero się robi, a ten wygląda bardzo fajnie.
  • 0

#22 Kradziej Napisany 23 lipca 2010 - 18:58

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:
Ja w ogóle nie rozumiem problemów ludzi z tym, ze jakaś nowa szpila się nazywa tak, jak stara, ale jest czymś zupełnie innym. "TO JUZ NIE FALAŁT BO NIE MA RZUTU IZOMETRYCZNEGO!!!" Ta, tylko, ze "nowy" Fallout ma świetną, klimatyczną eksplorację.

A już nigdy nie zapomnę krzykaczy "CALL OF DUTY BEZ DRUGIEJ WOJNY ŚWIATOWEJ TO NIE CALL OF DUTY!!!" :zomg:
  • 0

#23 Nyjacz Napisany 23 lipca 2010 - 19:07

Nyjacz

    ( ˇ෴ˇ )

  • Forumowicze
  • 12 011 Postów:

Ja w ogóle nie rozumiem problemów ludzi z tym, ze jakaś nowa szpila się nazywa tak, jak stara, ale jest czymś zupełnie innym. "TO JUZ NIE FALAŁT BO NIE MA RZUTU IZOMETRYCZNEGO!!!" Ta, tylko, ze "nowy" Fallout ma świetną, klimatyczną eksplorację.

A już nigdy nie zapomnę krzykaczy "CALL OF DUTY BEZ DRUGIEJ WOJNY ŚWIATOWEJ TO NIE CALL OF DUTY!!!" :zomg:

Zgadzam się :). Tylko to wszystko zależy od oczekiwań gracza - jak ktoś jest fanem Xcoma, no to cóż, albo zaakceptuje wady, ALE TO I TAK NIE BĘDZIE TO SAMO, albo nie zaakceptuje, przejdzie i będzie psioczył. Tak czy inaczej, to już nie to samo. Punk widzenia zależy od punktu siedzenia, no. To jest tak, że grasz i Ci się podoba, ale wystarczy, że coś przypomni Ci pierwsze części, legendy, to już coś Ci mówi "no, takie klimatyczne, nie, a to w co grasz już takie bez duszy w ogóle".

Ja fanem Xcoma nigdy nie byłem, to mi się podoba, dlatego może łyknę.
Fanem RE byłem, zmianę serii zaakceptowałem, ALE TO I TAK NIE TO SAMO. Grę oceniam trzeźwo, nie jadę po niej, ale i tak smuci mnie to, że już nie będzie takich klimatycznych szpili jak pierwsze Residenty z Code: Veronica na czele!
Ale jest taka gra, gdzie nie zaakceptowałem zmiany serii -> vide Crash Bandicoot.

Podsumowując, "trzeźwo" podchodzę do tytułów, mówię "tak" na zmiany, ale też dużo zależy od tytułu i od moich indywidualnych z nią kontaktów. Pewne zmiany dla niektórych ludzi po prostu zabijają grę.
  • 0

#24 Blizzard Beast Napisany 23 lipca 2010 - 19:59

Blizzard Beast

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 4 576 Postów:
Nie lubię piłki nożnej, i jej nie oglądam, ale gdyby w przyszłych mistrzostwach były drużyny 7-osobowe, można by grać rękami, byłyby trzy bramki i dwie piłki, a jeszcze mistrzostwa później drużyny piętnastu zawodników grałyby w wodzie po pas, to czy te zmiany też fani piłki zbyliby luzackim komentarzem?

Nie mam problemów ze zmianami, jeśli są uzasadnione i idą w dobrym kierunku. Ale dla mnie cechą podstawową serii Xcom, było to, że trzeba będzie się przy grze nagłówkować. Zająć badaniami, sensownie prowadzić potyczki, etc. To jest dla mnie trzon takiej gry i tego się bym po sequelu spodziewał. Nie będę bronił turowości czy izometrycznego rzutu, bo to dla mnie zmiany jak najbardziej uzasadnione.

Czy w F3 zostało to, co było esencją Fallouta? Przemierzanie postapokaliptycznych pustowi, rozwój bohatera, etc.? IMO tak. Czy tu została esencja Xcoma? Na tyle, na ile można powiedzieć po trailerze, nie.

A najśmieszniejsze jest to, że ani w stare fallouty, ani w stare Xcomy nie grałem :) Fallouta 3 łyknąłem bez zająknięcia, Xcom póki co mnie kompletnie nie jara. Może dlatego, że właśnie gram w Bioshocka 2, i nie wiem, czy mam ochotę na Bioshocka w nowych łaszkach (a tak to się prezentuje).


  • 0

#25 Gość_jachu_* Napisany 23 lipca 2010 - 20:10

Gość_jachu_*
  • Goście
Nie grałeś w stare X-Comy? Fuchę dostałeś po znajomości, czy jak? Jestem graczem od 1987 i takie wyznania mnie obrażają. Myślałem, że w Neo siedzą sami fachowcy.
  • 0

#26 Nyjacz Napisany 23 lipca 2010 - 20:15

Nyjacz

    ( ˇ෴ˇ )

  • Forumowicze
  • 12 011 Postów:

Nie grałeś w stare X-Comy? Fuchę dostałeś po znajomości, czy jak? Jestem graczem od 1987 i takie wyznania mnie obrażają. Myślałem, że w Neo siedzą sami fachowcy.

Nie rób z siebie głupka - moglibyśmy wymienić ze sto tytułów, które gracz powinien znać, a w nie nie grałeś. Serio, sto wymiataczy-legend by się znalazło. Nie da się grać we wszystko.
  • 0

#27 Gość_jachu_* Napisany 23 lipca 2010 - 20:19

Gość_jachu_*
  • Goście

Nie rób z siebie głupka

To bardzo osobisty podjazd Serafinie. Na przyszłość nie życzę sobie takich tekstów. X-Com to pozycja obowiązkowa dla graczy urodzonych wcześniej niż Ty, więc odbij.
  • 0

#28 Nyjacz Napisany 23 lipca 2010 - 20:27

Nyjacz

    ( ˇ෴ˇ )

  • Forumowicze
  • 12 011 Postów:

To bardzo osobisty podjazd Serafinie. Na przyszłość nie życzę sobie takich tekstów. X-Com to pozycja obowiązkowa dla graczy urodzonych wcześniej niż Ty, więc odbij.

Nie powiedziałem, że jesteś głupi. Co więcej, NIE POWIEDZIAŁEM, że jesteś głupkiem. Powiedziałem żebyś nie robił z siebie (czyli za takiego Cię nie mam) głupka. Jak na swoje piętnaście lat wiem jedno - nie da się grać we wszystko. I nie ma czegoś takiego jak "pozycja obowiązkowa". Argumentować? A, i nie widzę w moim poście ŻADNEGO "dobicia się".

Anyway:
1. Jeśli przyczepiasz się do Blizza i ujmujesz mu kompetencji, bo nie grał w coś co "powinien"... Em.. Brawo.
2. "Serafinie"? Wiesz, znam się trochę na ludzkiej psychice i sztuczkach z nią związanych, więc daruj.
  • 0

#29 Gość_jachu_* Napisany 23 lipca 2010 - 20:38

Gość_jachu_*
  • Goście
Nie róbmy offtopu, ale powiem tylko tyle, że pojechałeś mi, nazywając mnie głupkiem i teraz próbujesz się pokrętnie tłumaczyć. Ale pomińmy to. Nie lubię się kłócić. Nie zmienia to faktu, że UFO: Enemy Unknown i X-Com: Terror from the Deep to kultowe pozycje z lat 90' i po prostu bardzo zdziwiło mnie, że Blizz w nie nie grał, bo swego czasu tymi grami żył każdy. No, prawie każdy.
  • 0

#30 Kradziej Napisany 23 lipca 2010 - 22:04

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:

Nie lubię piłki nożnej, i jej nie oglądam, ale gdyby w przyszłych mistrzostwach były drużyny 7-osobowe, można by grać rękami, byłyby trzy bramki i dwie piłki, a jeszcze mistrzostwa później drużyny piętnastu zawodników grałyby w wodzie po pas, to czy te zmiany też fani piłki zbyliby luzackim komentarzem?

Piłka nożna to konkretny sport, X-Com to seria gier wideo. Zmieniając zasady gry w nogę w takim stopniu, jak to podałeś, tworzysz nowy sport, który nogą nie jest i nazywać go nogą nie możesz. X-Com to tylko nazwa gry i tak trzeba sprawę potraktować - nowa część serii, zupełnie inna niż poprzednie. Co innego, gdybyś kamerę w RTSach zmienił na FPP, wywalił całe zarządzanie bazami i jednostkami i dorzucił do tego zręcznościowy model strzelania - wtedy zmieniasz gatunek RTS w FPSa.

Nie mam problemów ze zmianami, jeśli są uzasadnione i idą w dobrym kierunku. Ale dla mnie cechą podstawową serii Xcom, było to, że trzeba będzie się przy grze nagłówkować. Zająć badaniami, sensownie prowadzić potyczki, etc. To jest dla mnie trzon takiej gry i tego się bym po sequelu spodziewał. Nie będę bronił turowości czy izometrycznego rzutu, bo to dla mnie zmiany jak najbardziej uzasadnione.

No właśnie - z X-Comem twórcy mogą zrobić, co chcą, i wciąż nazwać to X-Comem, bo to tylko nazwa, która nie określa jasno całej szpili, jak to jest w przypadku sportów.

Czy w F3 zostało to, co było esencją Fallouta? Przemierzanie postapokaliptycznych pustowi, rozwój bohatera, etc.? IMO tak. Czy tu została esencja Xcoma? Na tyle, na ile można powiedzieć po trailerze, nie.

Wiesz, dla ciebie to było esencją "starego" Fallouta, a dla kogoś innego "taktyczne" walki i rzut izometryczny. Podobnie z Call of Duty: kiedy zapowiedziano 4 część, na innym forum tłumaczyłem ludziom, że może od początku takie były założenia Infinity Ward - stworzyć serię gier, przedstawiających losy żołnierzy w różnych konfliktach (i pod koniec 2009 sie dowiedziałem, że miałem rację, hehe :) ). Ale nie, bo przecież jak Call of Duty, to druga wojna. Dla kogoś esencją CoDa jest strzelanie i skrypty, dla innych: druga wojna. I znowu: dla ciebie esencją X-Com są/były taktyczne walki i strategia. Dla mnie ważniejszy mógł być, nie wiem, motyw inwazji obcych na Ziemię. A badania itd. w nowej grze, o ile dobrze pamiętam, mają się pojawić :)

A najśmieszniejsze jest to, że ani w stare fallouty, ani w stare Xcomy nie grałem :) Fallouta 3 łyknąłem bez zająknięcia, Xcom póki co mnie kompletnie nie jara. Może dlatego, że właśnie gram w Bioshocka 2, i nie wiem, czy mam ochotę na Bioshocka w nowych łaszkach (a tak to się prezentuje).

Podobne wątpliwości mam - nowy X-Com mnie bardzo interesuje: art-style rządzi, pomysł na umiejscowienie akcji w latach 50 też, tylko to za bardzo pachnie BioShockiem... której to serii pewnie za rok/dwa otrzymamy trzecią odsłonę.
  • 0



Inne z tagami: