Skocz do zawartości

Zdjęcie

Rayman Origins

Ubisoft Wii 3DS PS3 Vita X360 PC

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
386 odpowiedzi na ten temat

#301 Pious Napisany 25 czerwca 2012 - 11:48

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:
Demko spoko, ale najbardziej zachęca mnie coop, bo kumpel próbował demko właśnie we 2 i mówi, że zabawa jest przednia. Jak nie podejdzie to się opchnie i tyle. A cena też dobra, bo 75zł za nową w folii.
  • 0

#302 iluck85 Napisany 25 czerwca 2012 - 12:03

iluck85

    Deity

  • Forumowicze
  • 14 973 Postów:
Gra by miala 10/10 gdyby coop byl mozliwy online, a nie z 2 osoba obok.
  • 0

#303 Pious Napisany 08 lipca 2012 - 13:37

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:
Gram z kumplem w coopie i muszę przyznać, że gra jest mistrzowska. Zostały nam już tylko 3 światy po jednej sesji. Gra wbrew temu co tu czytałem jest dość łatwa. Sam bez kumpla wymaksowałem pierwszy świat i jakoś specjalnego problemu nie uświadczyłem. To chyba dobry skill z platformerów na Wii. Apropos, widzę w Raymanie całą masę pomysłów z DKCR i NSMBWii. Gra jest genialna i bardzo zabawna, szczególnie animacje i ten niebieski stwór. Trochę bez inspiracji są odblokowywane postacie, które różnią się jedynie kolorem. Kompletnie zbędne.
  • 0

#304 Druciak Napisany 08 lipca 2012 - 13:44

Druciak

    Vice City

  • Forumowicze
  • 12 445 Postów:
Ten niebieski stwór to Globox. ;]
Chyba nie grało się w poprzednie Rajmany co? :(
  • 0

#305 Pious Napisany 08 lipca 2012 - 13:45

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:
Grałem jedynie w trójkę na PC, ale dawno temu i nie skończyłem jej.
  • 0

#306 Zwyrol Napisany 08 lipca 2012 - 14:48

Zwyrol

    The Strong, Silent Type

  • Forumowicze
  • 3 623 Postów:

Gram z kumplem w coopie i muszę przyznać, że gra jest mistrzowska. Zostały nam już tylko 3 światy po jednej sesji. Gra wbrew temu co tu czytałem jest dość łatwa. Sam bez kumpla wymaksowałem pierwszy świat i jakoś specjalnego problemu nie uświadczyłem. To chyba dobry skill z platformerów na Wii. Apropos, widzę w Raymanie całą masę pomysłów z DKCR i NSMBWii. Gra jest genialna i bardzo zabawna, szczególnie animacje i ten niebieski stwór. Trochę bez inspiracji są odblokowywane postacie, które różnią się jedynie kolorem. Kompletnie zbędne.



Jest jeszcze jeden bonusowy level za zebranie 10 zębów w wyścigach ze skrzyniami.
  • 0

#307 Nyjacz Napisany 08 lipca 2012 - 16:22

Nyjacz

    ( ˇ෴ˇ )

  • Forumowicze
  • 12 033 Postów:
Trójka jest najgorsza. Ray 2 > Ray > M > 3.
  • 0

#308 Godot Napisany 14 lipca 2012 - 09:27

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Chciałby ktoś sprzedać Raymana? Platforma hd obojętna
  • 0

#309 Godot Napisany 22 lipca 2012 - 12:15

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Kupiłem wersję na X360, wcześniej miałem na PS3. Włączyłem na szybko, żeby zobaczyć różnicę. No i jest jedna, megazasadnicza. Loadingi. W wersji na PS3 zdołałem dobiegnąć do końca planszy loadingowej, w wersji na X360 nawet nie mam czasu się rozpędzić i plansza załadowana. Takie właśnie pierdoły świadczą o tym, że z tym PS3 serio jest coś nie tak. Albo moim, albo ogólnie
  • 0

#310 torq314 Napisany 22 lipca 2012 - 12:17

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 513 Postów:
Od początku było wiadomo, że br ma transfer wolniejszy niż dvd. Brzmi tak, jakbyś o tym zapomniał.
  • 0

#311 iluck85 Napisany 22 lipca 2012 - 12:33

iluck85

    Deity

  • Forumowicze
  • 14 973 Postów:
Greg- instalowales gre na dysku, dlatego masz taki loading :P

Gra fajna, ale trudna :P Mam problem z czasowkami w paru levelach i zebraniem 350 lumkow.
  • 0

#312 Godot Napisany 22 lipca 2012 - 12:44

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Nie zajmuję się takimi bzdurkami, obchodzi mnie tylko efekt końcowy
  • 0

#313 torq314 Napisany 22 lipca 2012 - 12:46

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 513 Postów:
chcę kupić z PSN i też będę miał na dysku, wtedy Ci powiem ile trwa ładowanie.
  • 0

#314 Godot Napisany 22 lipca 2012 - 13:57

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Spoxik.

Ciekawe czemu wszystko się musi na tej konsoli instalować, ale instalek całych gier żeby ograniczyć loadingi nie ma :olo:
  • 0

#315 torq314 Napisany 22 lipca 2012 - 15:53

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 513 Postów:

Kupiłem wersję na X360, wcześniej miałem na PS3. Włączyłem na szybko, żeby zobaczyć różnicę. No i jest jedna, megazasadnicza. Loadingi. W wersji na PS3 zdołałem dobiegnąć do końca planszy loadingowej, w wersji na X360 nawet nie mam czasu się rozpędzić i plansza załadowana. Takie właśnie pierdoły świadczą o tym, że z tym PS3 serio jest coś nie tak. Albo moim, albo ogólnie


no więc wbiega na pierwszą górkę, za nią jest dołek ale nie dobiega do niego. zbiega kawałek z górki, ze cztery kroki i kończy się ładowanie.

btw. na psn staniał i kosztuje 85 złotych.
  • 0

#316 iluck85 Napisany 22 lipca 2012 - 16:07

iluck85

    Deity

  • Forumowicze
  • 14 973 Postów:
Greg, nie skumales...
  • 0

#317 torq314 Napisany 22 lipca 2012 - 21:48

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 513 Postów:
Gra ma ten oldskulowy szlif, nie wiadomo co się dzieje, w sensie - hub z faktycznymi levelami jest średnio połączony, poza tym nie wiadomo po co zbiera się te żółte i te różowe z nóżkami, jakieś mikro intro by się przydało. To nie zmienia jednak faktu, że gra się doskonale, a grafika zamiata. Demo w tym przypadku robi grze krzywdę.

Doszedłem do drugiego świata, pustyni, ale już widzę, że na pewno skończę z przyjemnością.
  • 0

#318 Pious Napisany 23 lipca 2012 - 12:11

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:
To fakt, w sumie gra się nie wiedząc po co. Fabuła jest zbędna, ale cokolwiek by się przydało. A nie wydaje ci się podobna do DKCR? Te ukryte pokoje, projekty plansz, dla mnie 50% pomysłów w tej grze pochodzi z DKCR właśnie. I tak gra jest miodzio, świetna na coopa.
  • 0

#319 torq314 Napisany 24 lipca 2012 - 11:57

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 513 Postów:

dla mnie 50% pomysłów w tej grze pochodzi z DKCR właśnie


donkey kong mimo wszystko jest bardziej różnorodny, w sensie - w jednym levelu są naprawdę różne rzeczy do robienia. tu jest jakoś bardziej monotonnie, każdy "segment" to żyłowany do bólu ten sam pomysł lub dwa pomysły.

choć końcówka pustyni miała już swoje momenty, pościg za duszkiem odblokowującym moc był dynamiczny. coś się wreszcie działo.

na razie jestem w trzecim świecie i oceniam grę tak na 8. solidna, z momentami, ale efektu "wow" nie ma. w takim Mario Galaxy to co plansza człowiek się za głowę łapał "jak oni to wymyślil!".
  • 0

#320 torq314 Napisany 01 sierpnia 2012 - 08:19

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 513 Postów:
czym dłużej gram, tym bardziej mi się ta gra podoba. jest jednak bardzo różnorodnie.

przeszedłem już wszystkie światy dookoła i teraz te wróżki wysyłają mnie jeszcze raz do każdego ze światów do tych "odnóg". momentami jest fajnie trudno - są sekwencje, które trzeba kilka razy powtórzyć.

jest też sporo ciekawych, świeżych pomysłów, zwłaszcza teraz kiedy on może pływać i wbiegać na ściany. grafika oczywiście też zamiata.
  • 0

#321 Pious Napisany 01 sierpnia 2012 - 08:41

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:
Hmm, jakoś nad wyraz różnorodnie to może tu nie jest, ale gra w ogóle nie obniża poziomu wykonania. Cały czas jest coraz fajniej. Grasz sam, czy w coopie z żoną/dziećmi? Polecam coop, zabawa świetna.
  • 0

#322 torq314 Napisany 07 sierpnia 2012 - 23:46

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 513 Postów:
Trzech bosów mam za sobą (stokrotka, ptaszysko, smok ze zgagą) i jest rewelacyjnie. Motywów jest mnóstwo i co chwila zbieram szczękę z podłogi. Ostatnio w platformówce 2D miałem tak z Donkey Kongami na SNESa, nawet DKC Returns na Wii nie jest taki fajny jak ten Rayman. trzeba tylko trochę pograć, żeby zobaczyć to i owo.

te levele z pływaniem, gdzie się np. ciemno robi albo na komarze jest tak, że widać tylko zarysy kolców i liści jak w Limbo. sporo nawiązań do znanych motywów, ale wszystko idealnie skomponowane.

no i - gra nie obraża poziomem trudności. nie jest jakoś przesadnie trudno, ale są momenty że trzeba się pomęczyć. pomysł na zaliczanie na liczbę lumów a potem czasówki też niby już był, ale tu czasówki są unikalnie wciagające - chyba z powodu rewelacyjnej grafiki i designu poziomów.
  • 0

#323 gruby Napisany 08 sierpnia 2012 - 09:31

gruby

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 261 Postów:
Torq, bluźnisz. Ray jest fantastyczny, ale pod każdym względem (może oprócz oprawy, choć to rzecz względna) DKCR wciąga go nosem. Ray jest lepszy do coopa, ale rozgrywka w singlu w DKCR to arcydzieło gatunku i najlepsze skakanie w historii platforówek. Tru story.
  • 0

#324 ACZ Napisany 08 sierpnia 2012 - 10:29

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 205 Postów:
srednią ocen rayman ma wyzsza od donkeya. ;]
  • 0

#325 gruby Napisany 08 sierpnia 2012 - 13:12

gruby

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 261 Postów:
Tym gorzej dla recenzentów.
  • 0

#326 torq314 Napisany 08 sierpnia 2012 - 14:01

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 513 Postów:

Torq, bluźnisz.


w DKCR grałem tuż po premierze, możliwe że trochę zatarł się mi w pamięci. samo "skakanie" może jest nawet porównywalne, ale jest jedna rzecz w Raymanie zrobiona lepiej.

chodzi o to, że Rayman ma jakby "warstwy". możesz szybko przefrunąć przez levele i odblokowywać kolejne. w ten sposób cztery światy zaliczasz błyskawicznie.

potem masz jakby drugi poziom, gdzie każdy ze światów odblokowuje te dodatkowe levele z bosami.

a potem jest jakby trzeci poziom, gdzie okazuje się, że masz electonów za mało i musisz wracać do leveli, robić czasówki albo szukać więcej lumów.

do tego wszystkiego jest namiastka czegoś takiego jak "rozwój" postaci, czyli to odblokowywanie umiejętności. to też jest fajne, że część leveli przechodzisz np. bez fruwania czy biegania po ścianach, a potem do nich wracasz już z tym i możesz nowe, niedostępne wcześniej miejsca odkryć. w DKCR tego nie ma.

nie mogę też przymykać oczu na to, że oprawa w Raymanie jest jednak lepsza. no i mimo wszystko - sterowanie dubletem grucha-pilot momentami się średnio sprawdzało, pamiętam jakieś kłopoty z którymś z ruchów, tupaniem albo z czymśtam, polegające na tym, że nie zawsze działo się to co chciałeś. w Raymanie w ogóle nie mam takich problemów jak sterowanie.

ostatecznie, to jest ważenie oceny dwóch świetnych platformówek, wiadomo że dystansujących resztę i można się spierać co dla kogo jest ważniejsze i co się komu bardziej podoba.
  • 0

#327 Matt Napisany 08 sierpnia 2012 - 18:40

Matt

    Kaleka

  • Forumowicze
  • 2 152 Postów:
Wziąłem się za Raymana ostro i cisnę po kolei level po levelu odblokowując wszystko. Gram na PS Vita, więc oprócz loomów i czasówek dodatkowo pukam po ekranie w poszukiwaniu relic'ów :) Nie napisałbym tego pół roku temu, ale napiszę to teraz - panicznie boję się wycisnąć z tej gry 100%, bo nie wiem, gdzie i kiedy po raz drugi zagram w tak zaje.bistą platformówkę! Nie od razu ogarniałem Raya. Grałem, bo grałem - śliczna oprawa, 60fps'ów na handheldzie robi ogromne wrażenie no i miło widzi się, jak Rayman ma wszystko pozapinane na ostatni guzik. Zajawka przyszła w momencie, kiedy grę skończyłem i wymaksowałem na nowo pierwszy level. Raaaaany, jakie to genialne! Jeśli złapie się odpowiedni, nie wiem jak to nazwać, flow - level można przebiec bez zatrzymywania się - Ray ślicznie wkomponuje się między przeszkadzajki, wygrzebie loomy spomiędzy kolców, spadnie na niewidoczne wcześniej platformy. Czuć, że grę sklejano do kupy bardzo dokładnie i pieczołowicie i nie ma tu rzeczy zbędnych, czy słabych. Z przyjemnością zbieram te 350 loomków, a potem szybko wracam trzaskać czasówkę i powalczyć o puchar. Platyna trudna nie będzie - tylko jeszcze trochę mi zajmie, bo gram głównie na parkingach, w samochodzie i w pracy na przerwie :) Kapitalna 'szpila', ale Ratchety jednak przyjemniejsze :D
  • 0

#328 torq314 Napisany 08 sierpnia 2012 - 18:54

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 513 Postów:

ale Ratchety jednak przyjemniejsze :D


a to ponoć ja bluźnię :)
  • 0

#329 Matt Napisany 08 sierpnia 2012 - 19:21

Matt

    Kaleka

  • Forumowicze
  • 2 152 Postów:
Czyś powie, że średnia z metacritic, że gamerankings, że platyna 8/10 i tak dalej :) Nieważne - gram w obie serie naraz i swoje odczucia mam :D
  • 0

#330 Pious Napisany 09 sierpnia 2012 - 17:48

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:
Nie zgadzam sie z torqiem wcale. Dkcr zjada raymana bez popitki. Coop w dkcr wypada tez duzo lepiej. Grajac z kumplem mialem wrazenie, ze gram sam, a on jest po to by utrudnuc moj zgon przez ratowanie mnie. Fajnie, ale w dkcr grahac z laska czulem, ze do czegos sie przydaje i nie wystarczy, ze ja lece na pale do mety. Poza tym masa patentow z raya jest zaczerpnieta z dkcr. Same ukryte jaskinie, ktore wcale takie pochowane nie sa, albo konstrukcje plabsz z wystrzalem na drugi plansz. No i najwazbiejsze, grajac w ro poczulem znuzenie. Mialem przesyt, kumpel podobnie. Platyne zrobie, ale to nie taka zabawa juz. W dkcr za to cisnalem 3 razy z laska i 2 sam i zabawa do konca byla taka sama.

Co do oprawy i audio, obie gry stawiam na rowni. RO jest przepiekny, ale dkcr na wii wyglada rownie mocno. Muzycznie obie gry sa genialne, DKCR ma swietne kawalki, RO dzwiekowo potrafi doskonale bawic.

Torq, grasz sam czy w coop?
  • 0



Inne z tagami: