Generalnie na jRPGi nie mam już czasu niestety ale oprawa jest na tyle oryginalna że z chęcią kiedyś tam sprawdzę gierę.
Bravely Default
#61 Napisany 17 kwietnia 2013 - 22:10
#62 Napisany 18 kwietnia 2013 - 08:24
A ta gra jest w ogóle dobra? Jakie są opinie po ograniu japońskiej wersji?
#63 Napisany 18 kwietnia 2013 - 08:40
Wiesz - to z założenia oldschoolowy jRPG, taki jak pierwsze Finale. Random encounters i turowe walki. Na zachodzie zostało 14 osób, którym się jeszcze taki styl gry podoba. BD punktuje topową oprawę A/V, o czym sam się przekonałem grają w demko i ciekawą wariacją na temat klasycznej wali na tury z systemem chomikowania ataków (brave/default system). Jeśli wierzyć japończykom to ma znakomity job-system, podobny do FFV, odważną, mroczną fabułę i mocno kładzie nacisk na socjalne aspekty 3DSa (Street/SpotPass). Dla mnie to brzmi prawie jak idealne połączenie 'starego z nowym' i powrót do najlepszych lat Square Enix.A ta gra jest w ogóle dobra? Jakie są opinie po ograniu japońskiej wersji?
W Japonii była hitem i stała już się serią (jakieś gry na PC, mobile).
#64 Napisany 18 kwietnia 2013 - 08:45
To spoko, kiedyś pewnie kupię
#65 Napisany 18 kwietnia 2013 - 09:15
Z tymi 14 osobami to niezła przenośnia Ciekaw jestem jak się ogólnie to sprzeda, bo na wielu stronkach, GAF'ie to chyba najbardziej oczekiwana była lokalizacja gry z 3ds na zrozumiały język. Jeśli by dobrze poszło to może szybciej byśmy dostawali kolejne podobne produkcje lub pełnoprawna kontynuację, bo te co wspominałeś Tawot (pc i mobile) bo chyba bardziej jakieś spinn-off tej serii ?
#66 Napisany 18 kwietnia 2013 - 09:21
#67 Napisany 18 kwietnia 2013 - 09:21
Najzabawniejsze, że to Nintendo odpowiada za lokalizację i dystrybucję. SE to już równia pochyła
#68 Napisany 18 kwietnia 2013 - 09:25
#69 Napisany 18 kwietnia 2013 - 09:47
To, że SE już wieki temu powinno zabrać się za lokalizację tej gry. Niszowa?? Tak samo jak Fire Emblem albo Monster Hunter?? Prawdopodobnie tylko dzięki staraniom NoE ta gra przywędruje do nas.
#70 Napisany 18 kwietnia 2013 - 09:58
żeby sprzedać <100k egzemplarzy i płakać nad klapą? Z promocją Nintendo gra ma przynajmniej szansę się zwrócić. Imo wydanie tej gry przez N to sytuacja win-win, bo jedni zapełniają sobie line-up dobrą grą, a drudzy nie muszą się martwić o fundusze na marketing.To, że SE już wieki temu powinno zabrać się za lokalizację tej gry.
Bardziej, bo to nowe IP. Uważasz inaczej? Fire Emblem tak słabo się sprzedawało, że drugi remake na DS'a nawet nigdy się nie ukazał na zachodzie, a Monster Huntery mają na oko 90% swojej milionowej sprzedaży w Japonii...Niszowa?? Tak samo jak Fire Emblem albo Monster Hunter?? Prawdopodobnie tylko dzięki staraniom NoE ta gra przywędruje do nas.
Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 18 kwietnia 2013 - 09:58
#71 Napisany 18 kwietnia 2013 - 10:04
żeby sprzedać <100k egzemplarzy i płakać nad klapą? Z promocją Nintendo gra ma przynajmniej szansę się zwrócić. Imo wydanie tej gry przez N to sytuacja win-win, bo jedni zapełniają sobie line-up dobrą grą, a drudzy nie muszą się martwić o fundusze na marketing
Tak, sytuacja win-win, ale tylko w przypadku jeśli Nintendo zdecyduje się na wydanie gry. Niezbyt podoba mi się sytuacja kiedy to od Nintendo zależy czy gra SE się u nas ukaże. Nie tak to powinno być.
Bardziej, bo to nowe IP. Uważasz inaczej? Fire Emblem tak słabo się sprzedawało, że drugi remake na DS'a nawet nigdy się nie ukazał na zachodzie, a Monster Huntery mają na oko 90% swojej milionowej sprzedaży w Japonii...
Dobrze, ale najnowszy FE sprzedał się znakomicie.
Co z tego, że MH w Japonii sprzedaje się jeszcze lepiej, kiedy ważne jest to, że na zachodzie też ma doskonałe wyniki.
#72 Napisany 18 kwietnia 2013 - 10:20
Grunt, że gra wydana będzie w EU bo raz język, a dwa ta przeklęta blokada regionalna. Niech się dogadują wedle uznania - jak będą gry wydawane nikt na dobrą sprawę nie będzie miał chyba pretensji. W najgorszym wypadku cyfrowo na eShop nawet jeśli to jedyne rozwiązanie... Choć w przypadku BD to będzie raczej cart i skrycie ma nadzieję nawet na jakąś limitkę skoro N wydaje (tak jak z Xeno, LS i PT).
#73 Napisany 18 kwietnia 2013 - 10:29
jeżeli spojrzysz na to ogólnie, to racja, nie powinno tak być, ale przez pryzmat sprzętów Nintendo to przecież normalka. Nieważne czy Capcom, Square czy inna japońska firma - Nintendo, żeby zapewnić sobie wsparcie rodzimych developerów 3rd party na zachodzie musi wskakiwać jako wydawca, podpisywać deale na wyłączność, czy nawet ufundować grę.Tak, sytuacja win-win, ale tylko w przypadku jeśli Nintendo zdecyduje się na wydanie gry. Niezbyt podoba mi się sytuacja kiedy to od Nintendo zależy czy gra SE się u nas ukaże. Nie tak to powinno być.
Najnowszy FE był wysprzedany w Japonii i w USA, bo samo Nintendo nie spodziewało się tak wielkiego popytu. To chyba wystarczająco pokazuje, że nie mamy tu do czynienia z topową mainstreamową serią.Dobrze, ale najnowszy FE sprzedał się znakomicie.
Co z tego, że MH w Japonii sprzedaje się jeszcze lepiej, kiedy ważne jest to, że na zachodzie też ma doskonałe wyniki.
Monster Hunter z kolei chyba nie jest nawet na zachodzie millionsellerem, więc ciężko jakkolwiek mówić o 'doskonałych wynikach'. Dobrych na pewno, bo Tri to jedna z najlepiej sprzedających się gier 3rd party na Wii (notabene wydana przez Nintendo w EU), ale to nie jest szczególnie duży wyczyn.
Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 18 kwietnia 2013 - 10:29
#74 Napisany 18 kwietnia 2013 - 10:34
Monster Hunter z kolei chyba nie jest nawet na zachodzie millionsellerem, więc ciężko jakkolwiek mówić o 'doskonałych wynikach'. Dobrych na pewno, bo Tri to jedna z najlepiej sprzedających się gier 3rd party na Wii (notabene wydana przez Nintendo w EU), ale to nie jest szczególnie duży wyczyn.
Braki w sklepach w USA i Europie sugerują, że sprzedaje się doskonale.
#75 Napisany 18 kwietnia 2013 - 10:36
BD zrobiło niezły start w Japonii jak na nowe, IP, ale ok. 250 k sztuk to nie jest wynik marzeń, nie oszukujmy się. Nawet gdyby sprzedało się drugie tyle na Zachodzie, to SE widać uznało, że nie opłaca im się budować tam świadomości marki. Nie miało w tym interesu, za mało do zyskania.
N z kolei robi wreszcie to, co powinno robić od dawna, zwłaszcza na początku żywota swoich konsol: wydawać gry, które same może nie będą super dochodowe, ale uzupełnią luki w bibliotece i przyciągną graczy nieprzekonanych przez tytuły 1st party. My wygrywamy, bo niszowe grupki fanów dostaną dobre japonskie gry, N wygrywa bo wzmacnia swoją bibliotekę i trafia do szerszego grona odbiorców. A przy okazji zawsze może tam jakąs ekskluzywność uzyskać.
#76 Napisany 18 kwietnia 2013 - 10:38
Braki w sklepach w USA i Europie sugerują, że sprzedaje się doskonale.
Undershipped, my point stands.To chyba wystarczająco pokazuje, że nie mamy tu do czynienia z topową mainstreamową serią.
#77 Napisany 18 kwietnia 2013 - 10:43
Braki w sklepach w USA i Europie sugerują, że sprzedaje się doskonale.
Undershipped, my point stands.To chyba wystarczająco pokazuje, że nie mamy tu do czynienia z topową mainstreamową serią.
Nie mamy pojęcia ile egzemplarzy było wpuszczone na rynek, szczególnie, że sprzedaż WiiU po premierze MH mocno skoczyła w górę. Ale nie ważne. EOT.
#78 Napisany 31 lipca 2013 - 11:29
#79 Napisany 06 sierpnia 2013 - 18:21
OMG OMG OMG, PLEASE BE TRUE.
Może na jutrzejszym ND się ta zagadka rozwiąże.
#80 Napisany 06 sierpnia 2013 - 20:08
Oby to była prawda z tym 2013 i na jutrzejszym ND ogłoszą oficjalnie datę
#81 Napisany 28 sierpnia 2013 - 13:59
Japońce dostaną wersję rozszerzoną o tytule Bravely Default for the Sequel, co chyba oznacza, że od jej powodzenia zależy druga część.
Leaked in Jump.
- Dec 5 2013
- Retail: 4990yen
- Expansion digital download: 2900yen
Includes:
- New story events
- New controls for more comfortable play
- Auto-mode can make battles up to 4 times faster
- Difficulty options
- Save slots increased to 3
- Supports old save files
This is an expansion + re-release of Bravely Default. Not a sequel. Presumably the subtitle suggests that they're selling this to fund the sequel? Lol. Hopefully this is the version used for the US/EU release.
Ten post był edytowany przez Kaxi dnia: 28 sierpnia 2013 - 13:59
#82 Napisany 28 sierpnia 2013 - 16:47
moje życzeniowe myślenie: w związku powyższym premiera europejska BDFF powinna się odbyć 6.12 (bo piątek).
http://nintendoevery...ew-screenshots/
^ ponoć ma się nazywać Bravely Default: Where The Fairy Flies w EU.
Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 29 sierpnia 2013 - 08:01
#83 Napisany 02 września 2013 - 20:09
+New System - Following the Brave & Default style of battle offered in the original game, this game is equipped with a new battle system from the sequel currently in development.
Updated User Interface - A complete UI overhaul. Compatibility between jobs and equipped items can be seen on the equip screen, for example.
Enhanced Battle Tempo - Thanks to minute adjustments made to motion and effect, the speed of battles has increased. With replay available at up to four times normal speed, the pace of battle has dramatically increased. Once the auto input function is activated, commands that you entered during your previous turn will repeat automatically. Leveling up and battling foes with higher levels is now easier than ever.
Event Viewer - Scenes that have already taken place can be replayed any time during the game.
Multiple Language Options - Voices in Japanese and English, and text in Japanese, English, French, Italian, German, and Spanish.
Bravely Default Data Compatibility – Import your data from the original game. Choose to transfer your level, jobs, job level, money, items, Genome abilities, and D-Notebook.
More Save Slots - The original game only had one save slot. For the Sequel offers three.
More Configuration - Configure more options, such as difficulty settings and enemy counter rate.
Better Town Graphics - In order to give the player a better feel for the character and charm of towns, town maps have been redrawn.
Improved Party Chat - Characters who lacked variety in the original game now have facial expressions. Designed to match the flow of conversation, characters will reveal their emotions.
Chapters 7 and 8 Revisions - The episodes and battle events about the Asterisk holders have been expanded.
dostaniemy przemodelowaną wersję BD: For The Sequel. Ciekawe co pozmieniali w systemie walki i czy te zmiany wyjdą grze na dobre. System B&D wydawał mi się bardzo dobry, nie wiem co tu tykać oprócz jakiś kosmetycznych zmian. Whatever, dajcie mi już tą grę, mocno liczę na to, żeby na gwiazdkę już grać.
#84 Napisany 02 września 2013 - 21:12
Bardzo zajefajna wiadomość, zwłaszcza liczba sejwów oraz podkręcenie tempa rozgrywki
#85 Napisany 11 września 2013 - 11:52
Dodatkowe info oraz screeny pokazujące różnicę po "liftingu"
- equipment list is now longer, requiring less scrolling
- touch screen will feature quick-jump buttons for the equipment list
- when players select auto-battle, the game remembers which commands were used
- these will then be repeated
- expanding the number of story events
- this includes minor characters who did not get enough screen time
- also adding new facial expressions
- tweaking later chapters to better explain the ending
- tweak options such as random battle spawns and the average difficulty
#86 Napisany 11 września 2013 - 12:08
Nie widze róznić między obrazkami.
#87 Napisany 11 września 2013 - 12:16
Różnice oczywiście nie są kolosalne, lecz jednak są widoczne. Mamy jaśniejszą paletę barw, bardziej zarysowane kamienie wybrukowane na drodze itd. Natomiast w drugim przypadku są dodane kwiaty...
#88 Napisany 27 września 2013 - 15:13
Pierwszy angielski trailer. Będzie trzeba przełączyć na japońskie głosy Ale będzie 2013.
#89 Napisany 27 września 2013 - 17:49
Teraz tylko czekać na jakiś Nintendo Direct z dokładną data premiery ! Hype mam na tą grę jak na jrpg za czasów psx'a