Skocz do zawartości

Zdjęcie

Star Wars 1313


  • Zamknięty temat Ten temat jest zamknięty
156 odpowiedzi na ten temat

#61 twilitekid Napisany 06 czerwca 2012 - 11:32

twilitekid

    HBH

  • Forumowicze
  • 6 740 Postów:

Fakt, straszne. Jak oni mieli czelnośc wyjść z założenia, że graczowi będą podobały się wybuchy i dobra grafika. A już próba stworzenia gry tak, żeby gracz się nie nudził nawet przez sekunde, to kpina w żywe oczy... Ci przeklęci deweloperzy :lama:
Jak czytam te porównania każdej gry do Uncharted to mam automatycznego :fp:

Tylko to jest płytkie i tanie. Wzbudzanie zainteresowania metodami rodem z filmów Michaela Baya.
  • 0

#62 MaxVarEmreis Napisany 06 czerwca 2012 - 11:39

MaxVarEmreis

    Cochliomyia hominivorax

  • Forumowicze
  • 9 974 Postów:

Tylko to jest płytkie i tanie. Wzbudzanie zainteresowania metodami rodem z filmów Michaela Baya.

A co jest złego w filmach Baya?? Nie każdy film i nie każda gra musi aspirować do miana sztuki. Można się bawić na różne sposoby. Są gry, które stawiają na inne elementy (np. gry Quantic Dream) i jeśli ktoś nie lubi gier przepełnionych akcją poszuka właśnie ich.
  • 0

#63 twilitekid Napisany 06 czerwca 2012 - 11:50

twilitekid

    HBH

  • Forumowicze
  • 6 740 Postów:
Nikt nie mówi o sztuce. Mnie tylko denerwuje że gry zamiast ewoluować obierają kierunek jakichś festiwali wyreżyserowanych, oskryptowanych scenek, gdzie interakcja sprowadza się do odgrywaniu efektownych akcji. Dla mnie to jest zły kierunek. Owszem - różne gry są potrzebne, ale jest pewna granica. To jak z tym Tomb Raiderem...
  • 0

#64 Danteusz Napisany 06 czerwca 2012 - 11:52

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 888 Postów:
W zeszłym roku dominowały RPGi z mniejszym lub większym stopniem dowolności (Skyrim, Deus, ME3, Wiedźmin), teraz przyszła kolej na dynamiczne TPP. Narzekania na unchartedowienie gier są mocno przesadzone.
  • 0

#65 twilitekid Napisany 06 czerwca 2012 - 12:04

twilitekid

    HBH

  • Forumowicze
  • 6 740 Postów:
Chciałbym zobaczyć pośród tych dynamicznych TPP grę, w której sam jestem reżyserem, nie tylko aktorem.
  • 0

#66 Danteusz Napisany 06 czerwca 2012 - 12:06

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 888 Postów:
Masz - Assassin's Creed 3
  • 0

#67 twilitekid Napisany 06 czerwca 2012 - 12:20

twilitekid

    HBH

  • Forumowicze
  • 6 740 Postów:
Niekoniecznie, bo to otwarty teren, sandbox... Szukałbym pośród Uncharted, Last of Us, SW 1313, nowy Tomb Raider - tego typu gry. Nie grałem jeszcze w MP3 - ciekaw jestem ile tam jest miejsca na własną inwencję.
  • 0

#68 Danteusz Napisany 06 czerwca 2012 - 12:24

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 888 Postów:
Własną inwencję będziesz mieć w Dishonored czy Bioshock Infinite. Trudno żeby wszystkie gry były dokładnie takie jakich oczekujesz, nie ma co narzekać że część jest robiona pod inne gusta
  • 0

#69 xell Napisany 06 czerwca 2012 - 12:42

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 348 Postów:

A co jest złego w filmach Baya?? Nie każdy film i nie każda gra musi aspirować do miana sztuki. Można się bawić na różne sposoby. Są gry, które stawiają na inne elementy (np. gry Quantic Dream) i jeśli ktoś nie lubi gier przepełnionych akcją poszuka właśnie ich.

Z deszczu pod rynnę :fp:
  • 0

#70 twilitekid Napisany 06 czerwca 2012 - 13:00

twilitekid

    HBH

  • Forumowicze
  • 6 740 Postów:

Własną inwencję będziesz mieć w Dishonored czy Bioshock Infinite. Trudno żeby wszystkie gry były dokładnie takie jakich oczekujesz, nie ma co narzekać że część jest robiona pod inne gusta

A jakby połączyć Dishonored z Uncharted? :)

Fajnie by było gdyby połączyć widowiskowość Uncharted i skrypty zastąpić rzeczywistymi konsekwencjami wynikającymi z gameplayu. Jak się coś sypie to niech się sypie dlatego, że jestem fajtłapa, a nie dlatego, że ma się sypnąć za każdym razem, jak tam będę przechodził. Jak byłem młodszy i naiwny, to myslałem, że kolejne generacje sprzętu będą w stanie już coś takiego udźwignąć i dawać naturalny widowiskowy gameplay, ale bez prereżyserowanych akcji.
  • 0

#71 Danteusz Napisany 06 czerwca 2012 - 13:21

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 888 Postów:
Spokojnie można zrobić niszczące się otoczenie, problem w tym że potem nie idzie sensownie zbalansować rozgrywki. Co z tego że twórcy będą chcieli zaskoczyć gracza przeciwnikami czającymi się za ścianą, skoro ten weźmie rakietnicę i będzie rozwalał co popadnie, wraz z ukrytymi wrogami? Jak pokierować graczem tak aby szedł do przodu, a nie zaczął przebijać się granatami do sąsiedniej dzielnicy? Jak daleko ma sięgać świat, skoro można niszczyć jego ograniczenia? Nawet jeśli w grze są zniszczenia, to i tak jest korytkiem, jedynie szerszym niż zazwyczaj (Red Faction Guerilla). Konsekwencje ruchów gracza były, są i będą takie same: jak jesteś fajtułapa to przeciwnicy podniosą alarm, jak nie to załatwisz ich po cichu, na wiele więcej nie ma co liczyć
  • 0

#72 xell Napisany 06 czerwca 2012 - 14:07

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 348 Postów:

Spokojnie można zrobić niszczące się otoczenie, problem w tym że potem nie idzie sensownie zbalansować rozgrywki. Co z tego że twórcy będą chcieli zaskoczyć gracza przeciwnikami czającymi się za ścianą, skoro ten weźmie rakietnicę i będzie rozwalał co popadnie, wraz z ukrytymi wrogami? Jak pokierować graczem tak aby szedł do przodu, a nie zaczął przebijać się granatami do sąsiedniej dzielnicy? Jak daleko ma sięgać świat, skoro można niszczyć jego ograniczenia? Nawet jeśli w grze są zniszczenia, to i tak jest korytkiem, jedynie szerszym niż zazwyczaj (Red Faction Guerilla). Konsekwencje ruchów gracza były, są i będą takie same: jak jesteś fajtułapa to przeciwnicy podniosą alarm, jak nie to załatwisz ich po cichu, na wiele więcej nie ma co liczyć

Jeśli chodzi o niszczące otoczenie, to twórcy nie powinni odbierać graczowi opcji, a balansować je tak, żeby w Twoim przykładzie strzelanie na ślepo rakietami w ściany było nieopłacalne.Jeśli chodzi o Red Faction Guerrilla, to to była gra z otwartym światem. Ukształtowanie terenu to głównie wąwozy (były też płaskie tereny), ale można było je przekraczać w poprzek.

Właśnie taki jest problem z pozycjami w stylu SW1313 (czy Call of Duty), że nie oferują graczowi multum opcji do pokonywania kolejnych wyzwań, a rozgrywka sprowadza się do odpalania kolejnych skryptów.
  • 0

#73 twilitekid Napisany 06 czerwca 2012 - 14:24

twilitekid

    HBH

  • Forumowicze
  • 6 740 Postów:
Sposobem na zbalansowanie rozgrywki jest nieudostepnienie graczowi narzedzi, ktore moglyby rozwalic gre albo wprowadzenie powaznych konsekwencje takiego zachowania, przez co - jak mowil xell - nieoplacalne byloby np niszczenie otoczenia.

A rozwiazania obecne o jakich mowisz to jest wlasnie ta taniosc, plycizna i mizeria gameplayowa o ktorej mowie - inaczej pojscie na latwizne. Prowadzenie nie tyle gracza, co rozgrywki za raczke. Prosta sekwencja predefiniowanych zdarzen. Nie mam nic przeciwko akcji i dynamice, ale niechze to wszystko zalezy od moich poczynan, a nie od inwencji scenazysty czy innego level designera. Narzekanie na Unchartedowosc w moim wykonaniu to narzekanie wlasnie na taka mialkosc gameplayu, a nie na widowiskowosc i nastawienie na akcje.
  • 0

#74 Stan Napisany 06 czerwca 2012 - 14:32

Stan

    No.1

  • Forumowicze
  • 27 208 Postów:
Wiecie że to rozmowa nie na ten temat.
  • 0

#75 Danteusz Napisany 06 czerwca 2012 - 15:19

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 888 Postów:
Zlecenie dbania o rozgrywkę algorytmom rzadko kiedy się sprawdza, najczęściej doskonale widać co zaplanowali twórcy, a co system gry. Przykład- generowany algorytmicznie teren, od razu można go odróżnić od dzieła grafików. Są przykłady kiedy to się udaje, choćby L4D, ale w większości przypadków nie da się użyć algorytmów i zachować płynności rozgrywki oraz intensywnych wrażeń. Jak ktoś nie jest fajtułapą i nic się z jego winy nie zawali, to nie zobaczy pięknie niszczącego się budynku
  • 0

#76 Chewie Napisany 06 czerwca 2012 - 15:25

Chewie

    ????????????????????

  • Forumowicze
  • 11 651 Postów:
Kra kra kra.

Nawet jak wyjdzie z tego przepakowany akcją uncharted to i tak będzie dobrze porównując do ostatnich gierek SW.
  • 0

#77 cwany-lis Napisany 06 czerwca 2012 - 22:21

cwany-lis

    dobrze rokujący pisarz

  • Forumowicze
  • 23 571 Postów:

ej ej o jakim video mówicie? o tych wycinkach gameplayu ze studia GT (jakieś 2 min w sumie) czy o czymś nowym?


to gdzie biega ludek po rozlatującym się statku a potem strzela go gotalów w wąskim korytarzu - cudowny klimacik
  • 0

#78 Holden Napisany 07 czerwca 2012 - 13:48

Holden

    Za wysokie IQ...

  • Forumowicze
  • 9 638 Postów:

Sam fakt grania łowcą nagród narzuca ograniczenia, poza tym gra ma być dorosła i poważna

sw dorosle i powazne?
  • 0

#79 Cr0ss2500 Napisany 07 czerwca 2012 - 13:58

Cr0ss2500

    Dante

  • Forumowicze
  • 1 584 Postów:
nie sw, a gra w uniwersum sw :hihi: , w koncu M rating ESRB :cf:
  • 0

#80 Stan Napisany 07 czerwca 2012 - 13:58

Stan

    No.1

  • Forumowicze
  • 27 208 Postów:
Niektóre książki w uniwersum są dorosłe i poważne.
  • 0

#81 Danteusz Napisany 07 czerwca 2012 - 14:21

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 888 Postów:

sw dorosle i powazne?

Mówię co zapowiadają twórcy
  • 0

#82 Holden Napisany 07 czerwca 2012 - 14:24

Holden

    Za wysokie IQ...

  • Forumowicze
  • 9 638 Postów:
a ja sie dziwie
  • 0

#83 cwany-lis Napisany 07 czerwca 2012 - 19:14

cwany-lis

    dobrze rokujący pisarz

  • Forumowicze
  • 23 571 Postów:

Niektóre książki w uniwersum są dorosłe i poważne.


tudzież chcą za takowe uchodzić ale faktem jest, że od groma książek i trochę komiksów jest bardziej brutalna niż filmowe trylogie a i czasem uniwersum to stara się poruszyć minimalnie trochę bardziej dojrzałe kwestie niż panowanie nad galaktyką i walkę dobra ze złem - co wychodzi różnie ale jak kocham tą bajeczką taką jaka jest

A nawet takie obie części KotOR wcale dziecinne i infantylne nie były, czy mi się zdaje ?
  • 0

#84 burnstein Napisany 08 czerwca 2012 - 11:20

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 134 Postów:
efektowna bajeczka dla dzieci, imho to całe 1313 trafia w sedno starłorsów jak mało która gra wcześniej
  • 0

#85 Stan Napisany 08 czerwca 2012 - 12:00

Stan

    No.1

  • Forumowicze
  • 27 208 Postów:

efektowna bajeczka dla dzieci, imho to całe 1313 trafia w sedno starłorsów jak mało która gra wcześniej

Rozumiem że juz przeszedłeś i poznałeś cłą grę ? :hihi:

to niech jeszcze zmienią muzykę, bo ta charakterystyczna dla SW momentalnie kojarzy się z crapem dla gargulców oglądających albumy z rysunkami gwiazdy śmierci pod kocem.


Najlepiej niech dadzą jakiś alternatywny crap, co nie?
  • 0

#86 Cr0ss2500 Napisany 08 czerwca 2012 - 12:08

Cr0ss2500

    Dante

  • Forumowicze
  • 1 584 Postów:
dubstep w tych czasach byłby dobry - najlepiej jeszcze taki typowy z VIVY i MTV. :hihi: , klimaty SW jak znalazł ...
  • 0

#87 Stan Napisany 08 czerwca 2012 - 12:08

Stan

    No.1

  • Forumowicze
  • 27 208 Postów:
Ja tu o muzyce mówie, a ta z GW jest jedną z lepszych.
  • 0

#88 Stan Napisany 08 czerwca 2012 - 12:19

Stan

    No.1

  • Forumowicze
  • 27 208 Postów:
W RC było np. to i pasowało idealnie:



Oprócz smyczków na bank będą utwory specjalnie dla gry. Może mroczna elektronika.
  • 0

#89 cwany-lis Napisany 08 czerwca 2012 - 15:59

cwany-lis

    dobrze rokujący pisarz

  • Forumowicze
  • 23 571 Postów:

no tak, tylko im więcej się w tym star warsowym szambie zatopi tym bardziej traci się szacunek do wizji lucasa - przecież to się tak bardzo nie trzyma niczego, że serio, jestem na 100% pewny, że całe gwiezdne wojny to przypadek i cale szczęście ze pierwsze filmy tak mało tłumaczyły


Akurat "wizja" Lucasa to właśnie największy kocioł i dzikie węże pełne bełkotu. Sam ojciec tego biznesu ma przerywany stosunek do własnego dorobku i cudzych pomysłów i jakoś to się toczy dalej, produkuje i zarabia na siebie - co widzać po nieszczęsnym serialu clone wars - licencjat mógłbym napisać na temat tego procederu.

Na szczęście są w tym uniwersum epoki i historie mające początek i koniec oraz zamkniętą formę.
  • 0

#90 cwany-lis Napisany 09 czerwca 2012 - 18:50

cwany-lis

    dobrze rokujący pisarz

  • Forumowicze
  • 23 571 Postów:
ja bym nieskromnie mówiąc i doktora habilitowanego zrobił z tego procederu
  • 0