Na tegorocznej GDC (Konferencji Twórców Gier) ujawniono dalsze informacje na temat Project Assassins - nowopowstającej gry na PS3, której autorami są twórcy Prince of Persia. Gra ma opierać się na realizmie podanym w taki sposób, aby osoby, które nie miały do tej pory styczności z grami, mogły szybko zrozumieć i przyswoić reguły rządzące światem gry. Całość brzmi dość zagadkowo, a swoją koncepcje autorzy nazwali: „organic game design”. Jako przykład tego realizmu twórcy Project Assassin podają sytuacje gdy postać wykonuje skok. Ma on być maksymalnie realistyczny zarówno w kwestii wykonania technicznego jak i możliwości jakie nam daje (na „matrixowe” triki z Prince of Persia nie mamy więc co liczyć). Zaprezentowano materiał z gry, który sugerował mocno „platformowy” charakter rozgrywki. Twórcy podkreślali wyeliminowanie sytuacji, w których sterowana przez nas postać „prześlizguje” się magicznie przez postacie NPC (sterowane przez konsole), nawet w momencie gdy biegnie dokładnie z naprzeciwka. W PA podczas takich sytuacji nasza postać przepycha się przez tłum, zręcznie odpychając stających mu na drodze „typków”. Zaprezentowano scenkę, w której nasz bohater wywołał w ten sposób „zadymę” w starożytnym miasteczku (ponoć cały tłum NPC rzucił się za nim w pogoń z zamiarem ataku). Prowadzący prezentacje Patrice Desilet stwierdził, że ich celem jest opracowanie nowego standardu sterowania w grach TPP, opartego na użyciu dwóch gałek analogowych. Drugim ambitnym celem programistów z Ubisoft jest stworzenie prawdziwie next-genowego realizmu rozgrywki, bowiem według nich, w obecnych grach mamy tylko „fałszywy realizm” (tutaj jako przykład podana zostaje seria GTA). Szkoda, że podczas prezentacji nie zdradzono jakichkolwiek szczegółów odnośnie fabuły gry lub postaci. Pozostaje czekać na E3...