Skocz do zawartości

Zdjęcie

Teslagrad

Rain Games Switch WiiU PS4 PS3 Vita XONE PC

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 ACZ Napisany 01 czerwca 2013 - 13:07

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 171 Postów:
ładny indie platformer z elementami logicznymi.

Opuszczenie placu zabaw jakim jest PC i przejście na tereny konsol należące do dużych chłopców jest dużym krokiem dla małego niezależnego studia. Jasnym jest, że Sony robi wszystko co w ich mocy, żeby nasze i zapewne inne studia czuły się dobrze tworząc na ich platformę.

 

 

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 20 marca 2018 - 13:46

  • 0

#2 narvany Napisany 01 czerwca 2013 - 13:14

narvany

    Dante

  • Forumowicze
  • 1 403 Postów:

Fajniutkie, ale ostatnio dużo takich gier, nawet na ps plusie sporo się tego pojawia. Całkiem możliwe, że trafi do plusa to nie pogardzę. :kwiatek:


  • 0

#3 BeSOS Napisany 01 czerwca 2013 - 13:29

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Gierki Indie robią się coraz mocniejsze, Good :-)
  • 0

#4 ACZ Napisany 07 sierpnia 2013 - 15:54

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 171 Postów:

przeniesc do dzial. ta gierka wyjdzie tez na WiiU.


  • 0

#5 Kaxi Napisany 07 sierpnia 2013 - 15:56

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 161 Postów:

"Sony traci exy na rzecz Nintendo" - Super Gamepress  :olo:


  • 0

#6 nole Napisany 01 sierpnia 2014 - 13:30

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6 730 Postów:

Do docelowych platform dołącza PS4.

Czyli gierka wychodzi jakoś w 4 kwartale 2014 na PS3, PS4, PSVita i WiiU.  :potter:

 

 


  • 0

#7 ACZ Napisany 01 sierpnia 2014 - 14:36

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 171 Postów:

gra wyjdzie rowniez w pudelku


  • 0

#8 Tawotnica Napisany 14 czerwca 2015 - 14:10

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:

3HVf2gX.jpg

 

Giereczka na jedno dłuższe posiedzenie (ok. 4h), jeśli po drodze nie rozwalicie pada o podłogę, nie połamiecie płyty z grą ani nie popełnicie seppuku. Czemu? Ponieważ poziom frustracji w Teslagrad często przekracza granicę z „challenging” do „unfun :<”.

 

Pierwszą przeszkodą jest sterowanie, które początkowo sprawia wrażenie czułego i dobrze wyważonego. Po zdobyciu teleportu szybko jednak okazuje się, że bardzo dokładny timing skoków w dal oraz lag albo lepiej cooldown jaki trzeba odczekać przed użyciem kolejnego teleportu nie pozwala na spontaniczność i wykorzystanie dobrego refleksu. Swoje ruchy trzeba dobrze przeplanować, nauczyć się layoutu planszy metodą prób i błędów (ginąc co chwilę), a nawet z gotowym rozwiązaniem łamigłówki i rozpracowaną ścieżką nierzadko zdarza się skisić skok i trzeba całą sekwencję zaczynać od początku.

 

mCZq2gV.jpg
bzzziuuu! Teleport! Szkoda, że nie można go spamować jeden za drugim :<

 

Druga rzecz to fizyka. Teslagrad jest platformówką opierającą się o zabawę grawitacją – przyciąganiem/odpychaniem różnych bloków, kul czy dźwigni, wydłużaniem skoków oraz przyklejaniem się do ścian. Znajdując się w polu magnetycznym każde tapnięcie krzyżaka i każde puszczenie triggera zmieniającego polaryzację bohatera może mieć fatalne skutki.

 

Trzecia sprawa to hitbox i brak możliwości obrony przed przeciwnikami przez dobre 95% gry. Bohater nie posiada żadnej broni. Może jedynie zmieniać polaryzację własną i klocków oraz skakać. Wrogów musi więc omijać bądź łapać w pułapki, żeby trzasnął ich jakiś piorun, spadli w przepaść czy nadziali się na prąd. Nie ma do tego żadnej energii, jedno draśnięcie powoduje śmierć. Pułapki, rozciągające się na długość paru ekranów stają się przez to „nie fair”, ponieważ nie ma czasu na szybką reakcję (patrz sterowanie), 9/10 decyzji o ruchu jest złe (patrz fizyka), a dotknięcie czegokolwiek powoduje restart przy checkpoincie.

 

FElKRSX.jpg
zabawa grawitacją: kulę trzeba było przyszpilić do sufitu, żeby się od niej teleportować przez prąd. Tak, to było trudne

 

Czy mimo tego wszystkiego gierka jest fajna? Jasne, tylko trzeba być masochistą ;) Każde pomieszczenie to łamigłówka, która w pomysłowy sposób łączy puzzle z elementami zręcznościowymi. Bardzo mi się podobała kula, do której wnętrza trzeba się przeteleportować i niczym chomik na kole toczyć się do celu, uważając przy tym na różne grawitacyjne pułapki i przeszkody. Świetnym momentem „aha” było pierwsze wykorzystanie własnej polaryzacji do odepchnięcia się z platformy i wykonania mega-dalekiego skoku. Najlepiej chyba o designie w Teslagrad świadczy wykorzystanie platform i przeciwników w taki sposób, który w innych grach byłby sequence breakiem albo prowadził do ukrytego przejścia. Sporo tu kombinowania, trudnych skoków „w ciemno”, chwil gdzie się stoi w miejscu i myśli „co teraz?”.

 

Powyższe rozwiązania jak się udają to się je kocha, jeśli jednak nie wychodzą to się ich nienawidzi, aż by się chciało gierkę zbesztać z błotem. Najlepiej to uwidaczniają walki z bossami, które podobnie jak w Donkey Kongach od Retro są wieloetapowe bez check-pointów po drodze. Różnią się jednak tym, że bohater z Teslagrad ma za mało dynamiki i brakuje mu narzędzi, żeby wybrnąć z sytuacji podprogowej. Innymi słowy – jeszcze więcej tu trial & error, przez co nie każdy będzie chciał przebrnąć.

 

g2La6br.jpg
scenka teatralna opowiadająca historię świata gry

 

Od początku do końca za to przekonuje oprawa audiowizualna. Teslagrad wygląda jak stworzone w UbiArt, śliczne ręczne rysowane tła i postacie, jedynie animacja jest nieco wolniejsza. Muzyka, a przede wszystkim efekty dźwiękowe składające się z różnego rodzaju elektrycznych bzyczków, magnetycznego buczenia czy mechanicznych stuknięć tworzą świetny klimacik. Wisienką na torcie, spinającą całość, jest przedstawienie historii niczym sztuki w teatrze w wybranych pomieszczeniach. Nie ma w grze żadnego voice actingu, ani linijki tekstu, cała fabuła jest opowiedziana przez obraz, co zostawia dużo miejsca na domysły i wyobraźnie gracza. Bardzo orzeźwiające podejście w gatunku platformówek 2D.

 

0OC8Vql.jpg

 

See you next mission!

 


  • 4

#9 nole Napisany 05 listopada 2015 - 20:15

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6 730 Postów:
Gierka wyjdzie w końcu również na PS Vitę już 27 listopada. Na razie nie wiadomo czy cross-buy będzie obowiązywał.
  • 0



Inne z tagami: