Skocz do zawartości

Zdjęcie

Team Ico Collection


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
440 odpowiedzi na ten temat

#121 BeSOS Napisany 08 września 2011 - 21:34

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Ja Ico konczylrm na krotko przed premiera 360 i juz wtedy mocno frustrowalo mnie sterowanie i elementy platformowe, nie dziwie sie ze teraz nota ets jesCze gorsza, pamietam ze po skonczeniu jej bylem zdziwiony wysokimi ocenami...

Jednak kupie wczesniej gow collection, tam przynajmnie gameplayowo jest pewniak.
  • 0

#122 Gość_Taikun_* Napisany 08 września 2011 - 21:38

Gość_Taikun_*
  • Goście
a to za czasów PS2 ten gameplay był jakiś wybitny? dla mnie te gry broniły się jedynie klimatem, emocjami i muzyką
  • 0

#123 Shinigami Napisany 08 września 2011 - 21:42

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 402 Postów:
W czasach przed AC wspinaczka w Kolosach raczej była czymś nowym.
  • 0

#124 Gość_Taikun_* Napisany 08 września 2011 - 21:55

Gość_Taikun_*
  • Goście

W czasach przed AC wspinaczka w Kolosach raczej była czymś nowym.


czymś nowym nie oznacza że za***istym :^^:
  • 0

#125 ACZ Napisany 08 września 2011 - 22:07

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 207 Postów:

W czasach przed AC wspinaczka w Kolosach raczej była czymś nowym.

Nadal jest czymś nowym. Nie ma drugiej gry gdzie wspinanymy się po ruchomych "poziomach" i na postać działa fizyka. W tej generacji jedynie ND w U2 takiego typu coś stworzyło, ale jedynie w krótkich skryptowanych fragmentach (jak np. walący się budynek, gdy pierdyknął w niego helikopter, na Nathana działa wtedy fizyka).
  • 0

#126 Shinigami Napisany 08 września 2011 - 22:16

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 402 Postów:
Przecież to miał być najlepszy patent świata w God of War 3. Oj :olo:
  • 0

#127 ACZ Napisany 08 września 2011 - 22:32

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 207 Postów:
Tja, tyle że na Kratosa nie działała fizyka, zrobili to o wiele prościej. ;p

BTW obie platyny nie są proste, są bardzo trudne.
W ICO jest tylko 16 trofeów, czyli praktycznie same złota. Jeden trofik to przejście gry w ciągu 2h. Na Speed Demos rekordzista zrobił speed runa w 1:45, a na jutub jest speed run zrobiony w 52 minuty, ale gościu chyba korzysta z glicza na super skoki (możliwe były jak się ustawiło grę na 50Hz). W każdym bądź razie do platyny trzeba poznać grę od podszewki.
Ja jako wielki fan będę musiał oczywiście zdobyć dwie platyny, wtedy poczuję, że wykonałem misję, OLO.

Jestem też ciekawy na której wersji gra w kolekcji bazuje, bo były różnice. Np. chyba w wersji US usunięto młyn wodny z którego było trzeba przeskoczyć na ścianę co było bardzo frustrujące, bo na oddanie prawidłowego skoku była tylko mała chwila.

There are quite a few differences between the different region versions of this game, and it is widely known that the EU version has many nice extras and better packaging. There are some advantages when it comes to speedrunning, however.
- 2 player mode, which lets you get around Yorda's at times unresponsive AI... also, you can get some concurrency on things such as ladders
- slightly improved framerate, which allows for more precise control and less lag
- basically all the cutscenes are skippable
- Yorda's AI is improved
- shadow AI is also improved, and they are more aggressive, which is faster because you don't have to chase them around
- Most importantly, if you set the framerate to 50 Hz, there is a glitch where you can do a superjump (much farther, one "block" higher) by hitting square right after you hit triangle to jump. This allows massive sequence breaking, such as in the room just beyond the crumbling bridge, you can go straight forward instead of up the rising stairs, then jump across the gap to skip all the way to the chandelier room. And so forth.

I've never played the EU version, but based on these factors, I think that closer to an hour flat is a relatively decent estimate to shoot for, depending on just how much sequence breaking is possible.


  • 0

#128 szczudel Napisany 09 września 2011 - 06:36

szczudel

    Big Boss

  • Nieaktywni
  • 4 593 Postów:
Gameplay w collosusie był lekko toporny, ale zgadzam sie z taikunem, klimat i szczekoopadłość była siła tej gry. Płynność sterowania z U2 napewno wzbogaciłaby SotC, ale to nie remake tylko Classic HD wiec nie ma co narzekać - o to chodzi - o klimat starych czasów.
  • 0

#129 BeSOS Napisany 09 września 2011 - 07:07

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Ico jest na podstawie wersji EU wielokrotnie byla o tym mowa.
  • 0

#130 enoce Napisany 09 września 2011 - 10:32

enoce

    Pikachu

  • Narybek
  • 65 Postów:

Gameplay w collosusie był lekko toporny, ale zgadzam sie z taikunem, klimat i szczekoopadłość była siła tej gry. Płynność sterowania z U2 napewno wzbogaciłaby SotC, ale to nie remake tylko Classic HD wiec nie ma co narzekać - o to chodzi - o klimat starych czasów.


Nie wiem czy poprawiłaby czy zepsuła sterowanie było hmm... ciężkie ale również to miało wpływ na to jak się te gry odbierało... zmiana tego na "szybko-gibko" raczej by na dobre nie wyszła...
  • 0

#131 ACZ Napisany 09 września 2011 - 15:22

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 207 Postów:
W SotC konik Argo ma jakieś tam AI, trzeba się ciut nauczyć nim jeździć, aby się mocno nie frustrować.
Daję hinta dla tych co jeszcze nie grali.
Jeśli jedziemy Argo na jakimś wąskim gzymsie/drodze na której są kamienie po których Argo nie przebiegnie to gałką nie kierujemy nim, aby je wymijał, bo zacznie się z nami "szarpać", czyli podobnie jakby to było w realu. Należy po prostu jedynie dodawać mu "gazu", a wtedy sam dosyć płynnie pokona takie fragmenty. Argo oczywiście też się męczy, nie można go w nieskończonośc popędzać, bo dostanie zadyszki.
  • 0

#132 burnstein Napisany 09 września 2011 - 15:29

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 146 Postów:
No, zabawna historia. Dopiero po przejściu gry jak już bawiłem się w jeżdżenie dla jeżdżenia zczaiłem, że najlepiej cisnąć tylko 'gaz', gałą sterując tylko na rozwidleniach. Koń z manewrowaniem sam radzi sobie świetnie bez naszej pomocy.
  • 0

#133 ACZ Napisany 09 września 2011 - 15:31

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 207 Postów:

No, zabawna historia. Dopiero po przejściu gry jak już bawiłem się w jeżdżenie dla jeżdżenia zczaiłem, że najlepiej cisnąć tylko 'gaz', gałą sterując tylko na rozwidleniach. Koń z manewrowaniem sam radzi sobie świetnie bez naszej pomocy.

Ja zakumałem gdzieś w połowie gry, czyli też późno. Celowy zabieg, aby sam gracz to odkrył.
  • 0

#134 Texz Napisany 09 września 2011 - 15:46

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:

Nadal jest czymś nowym. Nie ma drugiej gry gdzie wspinanymy się po ruchomych "poziomach" i na postać działa fizyka. W tej generacji jedynie ND w U2 takiego typu coś stworzyło, ale jedynie w krótkich skryptowanych fragmentach (jak np. walący się budynek, gdy pierdyknął w niego helikopter, na Nathana działa wtedy fizyka).

Dodany obrazek
Dla mnie ta gra przebiła SOTC pod każdym względem.
  • 0

#135 ACZ Napisany 09 września 2011 - 15:59

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 207 Postów:
W Castlevanię jeszcze nie grałem, ale fakt, wiem i zapomniałem o tym, że tam też jest walka z kolosem. W końcu w reckach Catlevanii wspominali, że jest też coś tam z SotC, ale to tylko pokazuje jak wielką grą był SotC w czasach gdy wychodził, czyli w 2005 roku, że dopiero teraz na nowej generacji, dzięki potężniejszym sprzętom, inni deweloperzy potrafili zakodować tego typu gameplay.

Ale nie zapominaj, że fanatycy gier Uedy nie widzą jedynie w nich samego gameplayu, ale również (a może przede wszystkim) inne walory artystyczne w postaci klimatu bazującego na mistycyzmie, odosobnieniu i wyobcowaniu całej krainy w której dzieje się akcja gry, a pod tym względem wątpię czy Castlevania przebija SotC.
  • 0

#136 enoce Napisany 09 września 2011 - 16:03

enoce

    Pikachu

  • Narybek
  • 65 Postów:
Jak dla mnie to zupełnie dwie różne gry, ta bym raczej porównał do GOW że o klimacie nie wspomnę ale to moje osobiste odczucie.
  • 0

#137 ACZ Napisany 09 września 2011 - 16:07

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 207 Postów:
No wiadomo, że to zupełnie innegotypu gry, ale Texzowi chodziło o pokazanie mi, że tego typu gameplay był też w Castlevanii.
  • 0

#138 Gość_Taikun_* Napisany 09 września 2011 - 16:26

Gość_Taikun_*
  • Goście
No spoko czychu SotC było wielkie i przełomowe na 2005 rok ... a zapomniałeś jak animacja jechała na 5-10 fps ? :cf:
  • 0

#139 ACZ Napisany 09 września 2011 - 16:43

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 207 Postów:
Jechała tak nisko jedynie przy niektórych fragmentach z niektórymi kolosami. Przemierzanie krainy trzymało fremrejt przynajmniej w 20fps.
  • 0

#140 xell Napisany 09 września 2011 - 17:00

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 375 Postów:
http://www.eurogamer...-vs-ps3?size=hd
Mnóstwo spadków poniżej 20fps było także w czasie eksploracji. Jest to szczególnie widoczne, jak obok działa wersja z PSzrota 3.
  • 0

#141 ACZ Napisany 09 września 2011 - 17:02

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 207 Postów:
Być może były takie momenty, ja jednak nie odczuwałem pokazu slajdów w trakcie jazdy.
  • 0

#142 ACZ Napisany 09 września 2011 - 17:26

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 207 Postów:
Średnia ocen kolekcji po 16 reckach na Metacritic to 90%.
80% od Gametrailers to najniższa nota.
  • 0

#143 ACZ Napisany 09 września 2011 - 22:04

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 207 Postów:
Dwie krótkie 15-sekundowe, japońskie reklamówki.
Z aktorami, SZOK!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111111

ICO:


SotC:

  • 0

#144 enoce Napisany 14 września 2011 - 13:53

enoce

    Pikachu

  • Narybek
  • 65 Postów:
Czy ktoś się orientuje, widział gdzieś możliwość zamówienia pre ordera na wersję kolekcjonerską? Czy taka w ogóle istnieje?
  • 0

#145 ACZ Napisany 14 września 2011 - 16:58

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 207 Postów:
Nie ma kolekcjonerki u nas. Jest jedynie w Japonii, ale tam sprzedają obie gry oddzielnie i do kolekcjonerki wchodzi pakiet obu pozycji w takiej elo kartonowej obwolucie.
Dodany obrazek
  • 0

#146 Gość_Taikun_* Napisany 14 września 2011 - 17:08

Gość_Taikun_*
  • Goście

Nie ma kolekcjonerki u nas. Jest jedynie w Japonii, ale tam sprzedają obie gry oddzielnie i do kolekcjonerki wchodzi pakiet obu pozycji w takiej elo kartonowej obwolucie.
Dodany obrazek


zaraz wpadnie tu kradziej i powie ze "to nie jest wersja kolekcjonerska"
  • 0

#147 enoce Napisany 14 września 2011 - 19:02

enoce

    Pikachu

  • Narybek
  • 65 Postów:
heh... szkoda
  • 0

#148 Sotaku Napisany 14 września 2011 - 23:16

Sotaku

    JJ

  • Forumowicze
  • 41 700 Postów:
chyba wezme na premierę...
  • 0

#149 Mielu Napisany 20 września 2011 - 11:48

Mielu

    crapmaster

  • Forumowicze
  • 1 949 Postów:
Porównywanie Kolosów do Castlevanii to jakaś sroga pomyłka. Totalnie dwie różne gry i dwukrotna wspinaczka na bossa w LoS tego nie zmienia.

Gram ostro w ICO i jak dla mnie gra ma bardzo dobre sterowanie. Nie ma tak przegiętych akcji, jak w starych Tombach, że trzeba wymierzyć skoki z dokładnością do piksela, ale też nie jest jak dzisiejsze samograje nie pozwalające przypadkiem zeskoczyć w przepaść. Jasne, jest specyficzne, kamera nie zawsze ustawia się najlepiej, ale za cholerę nie jest to frustrująca gra. I ABSOLUTNIE Team Ico nie musiało niczego zmieniać. Gra się zajebiście.

To samo w Kolosach. Wspinaczka na gigantyczną, poruszającą się bryłę ma kufa być trudna i tyle :)

Ja Ico konczylrm na krotko przed premiera 360 i juz wtedy mocno frustrowalo mnie sterowanie i elementy platformowe, nie dziwie sie ze teraz nota ets jesCze gorsza, pamietam ze po skonczeniu jej bylem zdziwiony wysokimi ocenami...


Ptysior, przykro mi, ale tym postem potwierdziłeś, że nigdy nie będziesz mistrzem gierek :pociesza:
  • 0

#150 Mielu Napisany 20 września 2011 - 11:51

Mielu

    crapmaster

  • Forumowicze
  • 1 949 Postów:

Np. chyba w wersji US usunięto młyn wodny z którego było trzeba przeskoczyć na ścianę co było bardzo frustrujące, bo na oddanie prawidłowego skoku była tylko mała chwila.


Kolejny :/ Ja wczoraj na młyn wbiłem za drugim razem. Może jestem jakiś dziwny, ale dla mnie w ICO gra się BARDZO przyjemnie :/
  • 0