Kingdoms Of Amalur: Re-Reckoning
#91 Napisany 17 lutego 2012 - 01:28
#92 Napisany 17 lutego 2012 - 11:24
#93 Napisany 17 lutego 2012 - 18:44
Nieprawda, w grach jest masa elementów które wymagają jednej, z góry określonej reakcji na konkretną sytuację. Przykładowo, gdy boss robi atak trzeba zrobić unik w prawo, w każdym innym wypadku się obrywa. QTE jedynie pokazuje który przycisk należy wcisnąć.Sam pomysł QTE polega na zaprzeczeniu tego, na czym polegają gry video: obserwuję akcję na ekranie, na tej podstawie podejmuję decyzję o działaniu i wykonuję ją.
#94 Napisany 17 lutego 2012 - 18:53
#95 Napisany 17 lutego 2012 - 23:06
Jest zdecydowana różnica. W tym pierwszym przypadku gram w "pokonywanie bossa": widzę że boss wykonuje ruch, zgaduję więc, że zaatakuje z prawej, postanawiam zrobić unik w lewo, potem tłumaczę to na naciśnięcie odpowiedniego przycisku i go naciskam. To TAK działa, nawet jeśli zajmuje ułamki sekund. W drugim wypadku gram w "naciśnij przycisk, który pojawi się na ekranie". Takie są reguły tej gry. Widzę symbol, rozpoznaję go, wybieram na padzie, naciskam. Ok, niech będzie - to też jest gra. W końcu monopol czy ruletka to też gry, nic że koszmarnie nudne i nie wymagające myślenia. Ale nie jest to gra, w którą chcę grać. Wolę gry w pokonywanie bossów. Wolę decydować o tym, czy zrobić unik, czy blok, a nie o tym, czy nacisnąć niebieski czy czerwony symbol. Wolę, by gra wymagała ode mnie rozpoznawania ruchu postaci, a nie kolorów i liter. Nie jestem przedszkolakiem.Nieprawda, w grach jest masa elementów które wymagają jednej, z góry określonej reakcji na konkretną sytuację. Przykładowo, gdy boss robi atak trzeba zrobić unik w prawo, w każdym innym wypadku się obrywa. QTE jedynie pokazuje który przycisk należy wcisnąć.
Jestem świeżo po obu Soulsach - tam tak to właśnie działa: widzę, że wróg zamachuje się toporem i reaguję na jego akcję. Unik, blok, atak - co zechcę. Uważasz, że byłoby równie fajnie, gdyby po prostu wyświetlał mi się przycisk, który powinienem nacisnąć? Gdyby zamienić grę w guitar hero?
I nie jest tak jak piszesz - QTE to nie podpowiedzi, bo przyciski nie mają żadnego stałego przypisania, nawet jeśli sekwencja nie jest losowa, to nijak się ma do tego, co za chwilę zrobi postać. W ogóle nie da się tu zgadywać co zrobimy, ani co chcielibyśmy zrobić. Naciskam "X", a bohater robi jakieś cuda o których nie miałem pojęcia. To zrywa więź z postacią, przecina sznurki marionetki. A to zawsze uważam za złą rzecz w grach - odbieranie kontroli nad postacią.
#96 Napisany 18 lutego 2012 - 18:21
Tylko mi nie mów że Half-Life 2 i Bioshock mają interaktywne cutsceny, jest w nich kamera FPP, przez co nie widać małej ilości ruchów bohatera. W TPP to nie przejdzie, albo będzie wyglądać sztucznie.
#97 Napisany 18 lutego 2012 - 18:39
Od 2:14
#98 Napisany 18 lutego 2012 - 18:50
#99 Napisany 18 lutego 2012 - 18:57
@dante: True, ale poszerzenie gamy ruchów nie wymaga QTE. QTE to jedna z dróg: kilku malkontentom przeszkadza, reszta ma na to wyje*ane. Alternatyw jest sporo, od akcji w ramach klasycznej mechaniki (Super Meat Boy) po system "kontekstowych" combosów w mocno skillowych grach, jak NG.
Nie no, jasne, da się robić choćby kontekstowe akcje w zależności od otoczenia albo stanu przeciwnika, ale nie chodziło mi o kompletną analizę wszystkich elementów gameplayu wymyślonych po dziś dzień
Xell, to losowe wymachiwanie pałką ma robić na kimś wrażenie? OLO, to jest miliard razy lepsze:
#100 Napisany 18 lutego 2012 - 18:59
#101 Napisany 18 lutego 2012 - 19:05
#102 Napisany 18 lutego 2012 - 19:39
Nie, nie psuje, bo widzę ją cały czas i zawsze reaguje ona na ruchy kontrolera. Gdy przestaje reagować, reaguje dziwnie, albo np. nagle widzę ją (lub gębę jej posiadacza) gadającą w cutscenie, to faktycznie - znika myślenie "to ja" a pojawia się "to on". Tak właśnie jest, nie zaprzeczysz. W Uncharted to ja wspinam się po wagonie, strzelam do czołgu i skaczę po ścianach. Ale już nie ja obmacuję tyłek tej laski, niestety. Takie som fakty. Nie twierdzę, że z tego powodu należy skasować wszystkie cutscenki, ale fakt jest faktem - wtedy przestaję być bohaterem, a tylko oglądam jego przygody. I to nie perspektywa buduje imersję, tylko wybory (w każdym razie głównie one). Nawet te uproszczone - typu w lewo czy w prawo.Tak? A to, że widzisz własną dupę przez całą grę i obserwujesz akcję pod kątem nie psuje poczucia, że jesteś w czymś ciele?
Ale już mniejsza o imersję i o to, czy to ja mam być kozakiem w GoWie, czy jakiś tam malowany Spartiata. To znacznie bardziej skaża gameplay. QTE to tak naprawdę cutscenka w którą ktoś dla żartu wtłoczył gameplay z guitar hero. I to jest takie fantastyczne rozwiązanie? A czemu nie z Tetrisa? Może niech Kratos sobie wyczynia krwawe ewolucje, a ja tymczasem pozbijam kolejne linie - usunę dziesięć, to boss zostanie pokonany. I nie, to nie ejst redukowanie do absurdu. To jest DOKŁADNIE TO SAMO. gameplay, który przestał być "sterowaniem postacią" a stał się "sterowaniem filmikiem". Zrób to i to, a zobaczysz dalszy ciąg filmiku. I wygrasz.
Ale co do jednego, mogę przyznać rację - w GoW QTE ma uzasadnienie. To prosta gierka dla casuali. Walki polegają na mashowaniu dwóch przycisków na zmianę, a przy bossach wyklepujemy prościutkie QTE. Wiem, bo tak w nią grałem. Bez jakiegokolwiek doświadczenia w grach tego typu usiadłem i skończyłem ją na hardzie. Może w dwóch miejscach gra proponowała mi "a może by tak niższy poziom trudności?". Gdyby dać tam prawdziwie wymagający, rozbudowany gameplay, to ci, którzy w nią grali, nie skończyliby jej. Nigdy. Tak wiec biznesowo ta decyzja była słuszna. I profit jest - fefnaście lionów sprzedanych egzemplarzy.
#103 Napisany 18 lutego 2012 - 21:11
http://nikogoforum.p...nku-z-fingusem/
A moderację proszę o przeniesienie poprzedniej treści. Jako, że uczestniczył w dyskusji jeden moderator, to nie powinno być z tym problemu, prawda? Dzięki.
#104 Napisany 15 maja 2012 - 18:45
#105 Napisany 15 maja 2012 - 18:48
#106 Napisany 15 maja 2012 - 21:37
http://www.joystiq.c...we-112-6-milli/
#107 Napisany 15 maja 2012 - 22:24
#108 Napisany 15 maja 2012 - 22:30
Tej gry sprzedało się dużo więcej.
#109 Napisany 15 maja 2012 - 22:36
#110 Napisany 15 maja 2012 - 22:39
#111 Napisany 15 maja 2012 - 22:40
#112 Napisany 15 maja 2012 - 22:42
ciekawe o jaki sos Ci chodziSauce?
#113 Napisany 15 maja 2012 - 22:43
ps3site.plA źródło inne niż VGC?
#114 Napisany 15 maja 2012 - 22:48
#115 Napisany 16 maja 2012 - 00:49
w ciagu 2 miesiecy od premiery (do konca marca) zeszlo w samych stanach 410k kopii (npd)
#116 Napisany 16 maja 2012 - 01:13
W tym tygodniu odbieram moją kopię i kończę tę grę.
#117 Napisany 16 maja 2012 - 05:20
not badgra miala premiere 7 lutego.
w ciagu 2 miesiecy od premiery (do konca marca) zeszlo w samych stanach 410k kopii (npd)
#118 Napisany 16 maja 2012 - 06:37
Jest zdecydowana różnica. W tym pierwszym przypadku gram w "pokonywanie bossa": widzę że boss wykonuje ruch, zgaduję więc, że zaatakuje z prawej, postanawiam zrobić unik w lewo, potem tłumaczę to na naciśnięcie odpowiedniego przycisku i go naciskam. To TAK działa, nawet jeśli zajmuje ułamki sekund. W drugim wypadku gram w "naciśnij przycisk, który pojawi się na ekranie". Takie są reguły tej gry. Widzę symbol, rozpoznaję go, wybieram na padzie, naciskam. Ok, niech będzie - to też jest gra. W końcu monopol czy ruletka to też gry, nic że koszmarnie nudne i nie wymagające myślenia. Ale nie jest to gra, w którą chcę grać. Wolę gry w pokonywanie bossów. Wolę decydować o tym, czy zrobić unik, czy blok, a nie o tym, czy nacisnąć niebieski czy czerwony symbol. Wolę, by gra wymagała ode mnie rozpoznawania ruchu postaci, a nie kolorów i liter. Nie jestem przedszkolakiem.
Jestem świeżo po obu Soulsach - tam tak to właśnie działa: widzę, że wróg zamachuje się toporem i reaguję na jego akcję. Unik, blok, atak - co zechcę. Uważasz, że byłoby równie fajnie, gdyby po prostu wyświetlał mi się przycisk, który powinienem nacisnąć? Gdyby zamienić grę w guitar hero?
I nie jest tak jak piszesz - QTE to nie podpowiedzi, bo przyciski nie mają żadnego stałego przypisania, nawet jeśli sekwencja nie jest losowa, to nijak się ma do tego, co za chwilę zrobi postać. W ogóle nie da się tu zgadywać co zrobimy, ani co chcielibyśmy zrobić. Naciskam "X", a bohater robi jakieś cuda o których nie miałem pojęcia. To zrywa więź z postacią, przecina sznurki marionetki. A to zawsze uważam za złą rzecz w grach - odbieranie kontroli nad postacią.
Zgadzam się całkowicie z tym postem. Ale...jednak jest jedno ale...Weźmy właśnie GoW, jedną z nielicznych gier w której qte nie tylko nie osłabiają gamepleja ale nawet go wzbogacają, imo oczywiście. Tam przecież nie ma qte, w normalnym gejplaju, pojawiają się dopiero w akcjach specjalnych głównie finiszerach. Developerzy w momencie gdy najpiewr Kratos powala bawoła, potem wyrywa mu róg a potem jeszcze daje w ryj parę razy, trzy razy wbija wyrwany róg w oko a potem rzeczonym rogiem wypruwa bawołu flaky i na końcu odlewa się na ścierwo, developerzy zdecydowali się zastąpić gejplej animacją. I ja ich rozumiem, bo naprawdę byłoby dość ciężko zrobić to samo bez użycia qte. I jeszcze taki drobny szczegół: gdy lecisz przez ten "komin" i tony syfu na ciebie spadają, musisz ich unikać i...zero qte. Widzisz głaza i dygasz drążkiem w odpowiednim kierunku bez żadnych wskazówek. Panowie z Santa Monica studio nie mają cię za debila. Alleluja!
Ale to w sumie szczegóły dotyczące gier, które można policzyć na palcach jednej ręki, bo generalnie qte to porażka, a w niektórych przypadkach (pretensjonalne heavy rain na przykład) kompletny debilizm - miziaj w lewo prawo żeby umyć ząbki, karrrwa, już późno trza wyłączyć konsolę i iść ....umyć zęby... eheheheh........./facepalm/
#119 Napisany 16 maja 2012 - 12:22
lol, to nie QTE.sprawdz na sieci co oznacza termin QTE(pretensjonalne heavy rain na przykład) kompletny debilizm - miziaj w lewo prawo żeby umyć ząbki, karrrwa, już późno trza wyłączyć konsolę i iść ....umyć zęby... eheheheh........./facepalm/
#120 Napisany 16 maja 2012 - 12:31
Inne z tagami:
Giereczki wideo dla dzieci →
Oldschool →
In The HuntRozpoczęte przez Tawotnica , 20 kwi 2024 Irem, Arcade, Saturn, PS1, PS4 i 2 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
SteamWorld Heist 2Rozpoczęte przez ACZ , 17 kwi 2024 Image & Form, PS5, PS4, XSX, XSS i 3 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
Kingdom Come: Deliverance 2Rozpoczęte przez ACZ , 12 kwi 2024 Warhorse, PS5, XSX, XSS, PC |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
The Rogue Prince of PersiaRozpoczęte przez ACZ , 11 kwi 2024 Ubisoft, Evil Empire, PS5, XSX i 3 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
HolstinRozpoczęte przez ACZ , 24 mar 2024 Sonka, PS5, XSX, XSS, Switch, PC |
|
|