GOTY 2011
#121 Napisany 07 lutego 2011 - 01:55
#122 Napisany 07 lutego 2011 - 08:23
#123 Napisany 07 lutego 2011 - 09:00
Choć z drugiej strony, może coś w tym jest - strzelanki z coverem są bardziej taktyczne, wymagające, a masowy odbiorca może woli lecieć na pałę prując z plazmy, niż pomyśleć trochę i wykorzystywać otoczenie...
#124 Napisany 07 lutego 2011 - 11:10
#125 Napisany 07 lutego 2011 - 11:11
Oczywiście mówiłem o sprzedaży i oczywiście mam rację. Prosta lista serii bez i z mechaniką strzelania zza winkla i ich sprzedaży w tej generacji może to spokojnie udowodnić.O, a to dobre co mówisz. Co prawda ani oceny, ani sprzedaż, ani nagrody branżowe nie popierają tego co mówisz, ale brawo za odwagę
Najpierw bez:
-seria Call of Duty - 70-80 mln
-seria Halo (3+ODST+Reach) - ~25 mln
-seria Fallout - ~10 mln
-seria Battlefield BC - ~9 mln
-seria Left 4 Dead >6 mln
-seria Bioshock 5-6 mln
-seria Resistance 5-6 mln
-Resident Evil 5 - 5 mln
-zeszłoroczny Medal of Honor - 5mln
-seria Dead Space - 4 mln
Następnie z:
-GTA4 - 15 mln + sprzedaż dodatków
-seria Gears of War - 12 mln
-Red Dead Redemption - 8 mln
-seria Uncharted - 8 mln
-seria Mass Effect 5-6 mln
-seria GRAW - ~5 mln
-seria Rainbow 6 Vegas - ~5 mln
Reszta to z reguły niewypały.
Oczywiste jest, że FPSy bez cover systemów przyciągają znacznie więcej graczy i ugłupianie Halo dla fanów Gearsów czy Uncharted nie miałoby sensu.
OLO. Nie ma nic taktycznego w spokojnym celowaniu zza murku i czekaniu, aż przeciwnikowi skońćzy się magazynek.Choć z drugiej strony, może coś w tym jest - strzelanki z coverem są bardziej taktyczne, wymagające, a masowy odbiorca może woli lecieć na pałę prując z plazmy, niż pomyśleć trochę i wykorzystywać otoczenie...
#126 Napisany 07 lutego 2011 - 11:32
Kończę rozmowę, bo nie ma ona sensu
#127 Napisany 07 lutego 2011 - 12:42
Jeśli możnaby dopisać K3 i MK...to byłoby fajnie
ed: poczytałem i widzę, że nie chodzi tylko o wypisane przez Ciebie tytuły, ale jakby taka lista była uzupełniana byłoby to bardziej przejrzyste, ktoś patrzy na temat, potem pierwszego posta i wie już jacy są kandydacie...
#128 Napisany 07 lutego 2011 - 14:57
To chyba jasne, że pospólstwo rzuca się na prostackie i mało wymagające gry, a te mające element taktyczny i pozycyjny doceniają jedynie wytrawni gracze.Oczywiste jest, że FPSy bez cover systemów przyciągają znacznie więcej gawiedzi i komplikowanie Halo dla fanów Gearsów czy Uncharted nie miałoby sensu.
#129 Napisany 07 lutego 2011 - 16:38
W Falloucie można zejść do metra i grać na pałę jak w shootera. Tego o cover systemie w MOH nie wiedziałem, choć widząc to w akcji, ma raczej niewielki wpływ na grę. Co do tego, że ludie rzuciliby się na COD i Halo nawet gdyby były czymś innym - co za bzdura. Halo Wars sprzedało się znacznie słabiej od innych gier cyklu. Ludzie kupują te gry, bo je lubią, proste. Ludzie kupiliby symulatora koszykówki o nazwie FIFA? Ogarnij się.MoH ma cover system. Dolicz Killzone 2. Call of Duty i Halo sprzedałyby się nawet gdyby były symulatorami pasania krów. Skoro wliczasz Fallouta do strzelanek to dolicz jeszcze Ratcheta, Wipeouta i Shadow Complex
Kończę rozmowę, bo nie ma ona sensu
Wracamy do swoich ulubionych metod dyskusji?To chyba jasne, że pospólstwo rzuca się na prostackie i mało wymagające gry, a te mające element taktyczny i pozycyjny doceniają jedynie wytrawni gracze.
#130 Napisany 07 lutego 2011 - 16:47
Już to zrobiłeś, to nie ja zacząłem z "ugłupianiem" Halo.Wracamy do swoich ulubionych metod dyskusji?
#131 Napisany 07 lutego 2011 - 17:08
#132 Napisany 07 lutego 2011 - 18:57
#133 Napisany 07 lutego 2011 - 20:09
OLO. Nie ma nic taktycznego w spokojnym celowaniu zza murku i czekaniu, aż przeciwnikowi skońćzy się magazynek.
Chyba, ze piszemy o Brothers in Arms - tam dodatkowo trzeba klasc suppressive fire i flankowac
#134 Napisany 07 lutego 2011 - 20:55
#135 Napisany 07 lutego 2011 - 22:00
#136 Napisany 07 lutego 2011 - 22:01
Jaskie znowu argumenty? Nie widziałem tam żadnych argumentów, tylko Twoją opinię. Ja podałem swoją (no, przynajmniej jej część). Mieć opinię inną niż Twoja opinia to "model dyskusji w jakim nie zamierzasz brać udziału"? Geeez.Bo tak uważam i wcześniej podałem powody dlaczego. Natomiast odwracanie argumentacji konwersanta to Twoja ukochana zagrywka jak widać.
Zaś wracając ad rem: z listą Grega z grubsza się zgadzam, ale dodałbym do niej Portal, który z pewnością parę nagród zakosi. Mam też nadzieję, że i Wiedźminowi coś skapnie. No i jest jeszcze Duke Nukem Forever - nie ma możliwości, by nie został w jakiś sposób wyróżniony - w najgorszym wypadku stosowną antynagrodą (ale znów: mam nadzieję, że Gearbox "da radę").
#137 Napisany 07 lutego 2011 - 22:03
#138 Napisany 07 lutego 2011 - 22:29
Nie. Pisałem, że dodanie celowania zza zasłony sprawia, że strzelaniny sprowadzają się do wyczekiwania, aż przeciwnikowi skończy się magazynek, co je strasznie spłyca i upraszcza.Jaskie znowu argumenty? Nie widziałem tam żadnych argumentów, tylko Twoją opinię. Ja podałem swoją (no, przynajmniej jej część). Mieć opinię inną niż Twoja opinia to "model dyskusji w jakim nie zamierzasz brać udziału"? Geeez.
W BiA:HH nie trzeba, właśnie dlatego, że można wyczekać, aż przeciwnicy się wychylą i wtedy ich wystrzelić. We wcześniejszych częściach też nie zostało to najlepiej rozwiązane (gra nie zaliczała trafień w pewnych sytuacjach), ale faktycznie trzeba było te zmyślne osłony wykorzystywać.Chyba, ze piszemy o Brothers in Arms - tam dodatkowo trzeba klasc suppressive fire i flankowac
#139 Napisany 07 lutego 2011 - 22:32
#140 Napisany 07 lutego 2011 - 22:34
Nie. Pisałem, że dodanie celowania zza zasłony sprawia, że strzelaniny sprowadzają się do wyczekiwania, aż przeciwnikowi skończy się magazynek, co je strasznie spłyca i upraszcza.