Skocz do zawartości

PERFECT DARK ZERO (cz. 3)


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
684 odpowiedzi na ten temat

#601 BeSOS Napisany 06 stycznia 2009 - 18:00

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Przebrnąłem...szacun, zę chciało cio się pisać tyle :)
Kilka uwag - ogólnie zgadzam sie co do większości, ale dwie sprawy:

-framerate spadajacy do kilku klatek brzmi mi podejrzanie, imo to wina instalki na HDD, podobne rzeczy nagminnie działy mi się z TR:U, po odinstalowaniu gra działała jak masło.
-multi - co innego oceniac multi u szczytu popularnosci a co innego, kiedy ejst w agonii, szczególnie grajac z botami. Nie ejst to takie multi jak w 90% innych fpsach - grając drużynowo (eradication np) ytzreba ciągle kombinować jak przetrwac, współpracować z teammate'ami, ważyć każdą walutę wydawaną na nową broń.
  • 0

#602 cwany-lis Napisany 07 stycznia 2009 - 22:10

cwany-lis

    dobrze rokujący pisarz

  • Forumowicze
  • 23 577 Postów:
i też przeczytałem bo Czysio jak recenzuje grę to czyni to niezwykle szczegółowo i barwnie :-D ale stwierdzam, że to nie gra dla mnie - za dużo skryptów i głupie czekpojnty - nie cierpię tego :nie:
  • 0

#603 Blizzard Beast Napisany 08 stycznia 2009 - 10:57

Blizzard Beast

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 4 576 Postów:
Plusów nie będę komentował, bo nie ma czego. A co do reszty:

Nie będę oceniał grafiki, gra ma już swoje lata i grafa w tym tytule przeciwieństwie do Kameo, mocno się zestarzała.

Fakt. ALE - i tak pewne rzeczy wyglądają zajebiście. Gra jest graficznie bardzo nierówna patrząc dziś.

Grę mam zainstalowaną na twardzielu. Były w ciągu gry ze 2-3 momenty, w którym fremrejt opadł do 3 klatek na sekundę.

Animacja czasem haczy, ale głównie w multi, wielkiej srawie i eksplozjach.

Dyskoteki trupów na takim poziomie to nie było nawet w pierwszym Killzone.

Nie wiesz o czym piszesz. Trzeba było ją zobaczuć przed pierwszym patchem, gdzie ciała szybowały po levelu jak jetpacki.

Gra ma nie do końca pomyślaną customizację pada. Już wyjaśniam o co chodzi. Biorę sobie inverta (celuję lewą gałką) i jeszcze invert na rozglądania góra/dół, czyli ja to nazywam podwójny invert, lol, na takich ustawieniach gram w fppy. W końcu mamy misję, gdzie kierujemy poduszkowcem. Co się okazuje? Zmienione sterowanie tyczy się również sterowania pojazdem. Trzeba wejść w opcje i zmienić sterowanie, aby grało się po ludzku. Gdy jest koniec misji, znowu trzeba wejść w opcje i sobie zrobić inverta. Co należało zrobić? Sterowanie poduszkowcem powinno być z góry ustalone przez autorów lub w opcjach powinien być odrębny custom sterowania poduszkowcem.

Głupiś. Oczywiście, że sterowanie się nie zmienia w zależności od pojazdu, przecież to by było posrane. Jak grze mówię, którą gałką chcę sterować, to dlaczego ma to się zmieniać niz tego ni z owego?

Przez większość misji checkpointy rozmieszczone są totalnie z dupy.

Owszem, nie są najlepiej rozłożone. Ale co to za różnica, jak ich na wyższych poziomach trudności nie ma w ogóle? ;)

Celowanie nie jest w 100% dopracowane, coś tam do końca nie gra, nie jest tak dobre jak w TimeSplittersach i nie chodzi o żaden autoiming.

Jedyna różnica między nimi to autoaiming, Czysiu. W TS jest kosmiczny, w PDZ nie ma go wcale.

Kolejną sprawą jest szybkość poruszania się postaci. Ona po prostu zbyt wolno się porusza. Aby biec Joaśka nie może mieć w dłoniach żadnej broni. Wtedy widzimy, że macha górnymi kończynami, że niby biegnie. Tylko wiecie jak wygląda szybkość tego biegu? Tak jakbyście w realu ciut szybciej szli. I dlaczego Joaśka nie może biec, gdy ma w ręku lekką broń typu pistolet lub granat? Absurd.

Chwała Bogu, że gra jest wolna. Quake'a bym nie zniósł. To raz. A dwa - bieganie dodaje głębi. Jasne, mogłaby biegać trzymając broń, ale to wymagałoby dodatkowej kontrolki, jak np. w Killzone. Po prostu tutaj zamiast wciskać gałę jest nieco bardziej oldskulowo.

Czasami gra wymusza wkucie na blachę rozmieszczenie przeciwników, więc z góry Rare założyło, że misja jest nie do przejścia za pierwszym razem.

No i amen. Trudno, żebyś nie znając misji ją skończył. Czysiek, na jakich ty się FPPach wychowałeś, że tego nie jarzysz? Wszystkie zorientowane na zadania FPPy tak mają. Te zorientowane na walkię nie, ale kurde, PDZ to nie jest Call of Duty!

CPoziom trudności jest kiepsko zbalansowany, jedne misje są łatwiejsze, inne prostsze i tak przez calą grę.

Hmm, no nie wiem. Dawno nie grałem na łatwych poziomach, dla mnie wszystkie misje są tam łatwe. A że na Dark Agencie jedną misję zaliczasz w jeden dzień, a nad drugą siedzisz miesiąc? Well, nikt nie mówił, że to poziom trudności dla ludu.

Aha i jeszcze jedno. Gra jest bardzo "szczodra" w acziwach. Po skończeniu singla na secret agent (normal) dostałem całe 25/1000GS. To jakieś nieprozumienie, bo ktoś widząc taki GS przy PDZ pomyśli, że dana osoboa gry wcale nie skończyła.

Po to jest achievement, żeby zobaczyć, czy skończyłeś, czy nie.

Czasami gra wymusza wkucie na blachę rozmieszczenie przeciwników, więc z góry Rare założyło, że misja jest nie do przejścia za pierwszym razem.

No i amen. Trudno, żebyś nie znając misji ją skończył. Czysiek, na jakich ty się FPPach wychowałeś, że tego nie jarzysz? Wszystkie zorientowane na zadania FPPy tak mają. Te zorientowane na walkię nie, ale kurde, PDZ to nie jest Call of Duty!

Czasami gra wymusza wkucie na blachę rozmieszczenie przeciwników, więc z góry Rare założyło, że misja jest nie do przejścia za pierwszym razem.

No i amen. Trudno, żebyś nie znając misji ją skończył. Czysiek, na jakich ty się FPPach wychowałeś, że tego nie jarzysz? Wszystkie zorientowane na zadania FPPy tak mają. Te zorientowane na walkię nie, ale kurde, PDZ to nie jest Call of Duty!

Czasami gra wymusza wkucie na blachę rozmieszczenie przeciwników, więc z góry Rare założyło, że misja jest nie do przejścia za pierwszym razem.

No i amen. Trudno, żebyś nie znając misji ją skończył. Czysiek, na jakich ty się FPPach wychowałeś, że tego nie jarzysz? Wszystkie zorientowane na zadania FPPy tak mają. Te zorientowane na walkię nie, ale kurde, PDZ to nie jest Call of Duty!

A co do multiplayera, już bez cytatów. Faktycznie, lód z tym zawieszaniem przy braku mapy, ale gra nie informuje o tym wcześniej dlatego, że mapa wybierana była w naszej partii losowo. Ale faktycznie, coś powinno tu innego być zrobione.

Co do tego, że jestem zwolennikiem botów, chciałem, żebyś postrzelał, bo albo byśmy nie znaleźli partii, albo byśmy znaleźli taką, gdzie byś ginął po trzech sekundach nie widząc, kto cię zabił. Graliśmy konkretne mecze w konkretnym celu, chodziło o to, żeby były szybkie i do przejścia. Teraz w większości przypadków po prostu sam robię sobie jakieś challenge, i jednym z nich jest obrona bazy przed szesnastoma botami, raz się udaje, a raz nie. Ot, taka minigra. No a że jak się jest w stosunku 16:3 to trzeba kampować i łapać boty w pułapki, to już inna sprawa. To naprawdę był inny multiplayer jeszcze półtora roku temu. A potem wyszły jakieś Halo 3, CODy, ludzie się przenieśli i już. Co nie zmienia faktu, multi rządzi, a że dobry mecz jest ciężko złożyć, to już nie gry wina.

Czysiek, możemy jeszcze w weekend pociąć jakiś bardziej klasyczny tryb, bez kombinowania pod górę. A może nawet z ludźmi byśmy pograli. Reflektujesz?
  • 0

#604 syon Napisany 08 stycznia 2009 - 11:47

syon

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2 302 Postów:
W multi grało się swego czasu codziennie, no ale to przez to że akurat w Polsce większość świeżo upieczonych posiadaczy XO miało na początek właśnie tą gre :) Choć z drugiej strony to dziwne, że w CoD 2 nie grało aż tyle ludzi co w to (mówie tu cały czas o graczach z Polski); PDZ przyciągało ludzi jak magnez :D
  • 0

#605 Blizzard Beast Napisany 08 stycznia 2009 - 14:14

Blizzard Beast

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 4 576 Postów:
Magnes. :wink:
  • 0

#606 syon Napisany 08 stycznia 2009 - 14:35

syon

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2 302 Postów:
Nosz kurfa, ale wtopa...
  • 0

#607 ACZ Napisany 08 stycznia 2009 - 14:38

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 207 Postów:

Głupiś. Oczywiście, że sterowanie się nie zmienia w zależności od pojazdu, przecież to by było posrane. Jak grze mówię, którą gałką chcę sterować, to dlaczego ma to się zmieniać niz tego ni z owego?

To może inaczej. Dla praworęcznych może jest OK, ale jest to niedopatrzenie dla leworęcznych. Leworęczni mają tak, że w fppach celują lewym analogiem, a chodzą prawym. Jednak w grach tpp, wyścigach itp. już sterują postacią/pojazdem tak jak gracz praworęczny czyli gałką lewą. Kumasz już o co chodzi? Gdy wlazłem do poduszkowca musiałem nim sterować gałką prawą zamiast lewą. To samo było z jetpackiem.
Mało tego. Jeśli strzelanka tpp dopuszcza zbliżenia przy celowaniu to gracz leworęczny chce, aby mógł celować wtedy gałką lewą. Dlatego Epic w gearsach1 (nie wiem jak w dwójce) również olał trochę leworęcznych, bo przy zbliżeniach można celować tylko prawą, a już w takim RE4 lewą dało się celować. Dlatego przy celowaniu w gearsach jestem cienka dupa i strzelanie ograniczam do minimum w online.
Więc mówię, są do niedopatrzenia przez developerów. Tym bardziej, że oddzielne customy stosowane są nawet w slasherach. W God of War 2 już na początku gry można sobie ustawić sterowanie dotyczące latania (i ten custom odnosi się jedynie do misji, w której Kratos leci na Pegazie). Ba, już w starym DMC1 był oddzielny custom na lot i odnosił się tylko do ostatniej misji w trakcie walki z bossem, gdy Dante w postaci demona lata.
A że PDZ i Gearsy to strzelanki to tym bardziej wszystko powinno dać się ustawić, więc takie rzeczy są niedopatrzeniem ze strony producenta i każdej strzelance zawsze to wytknę.

Chwała Bogu, że gra jest wolna. Quake'a bym nie zniósł. To raz. A dwa - bieganie dodaje głębi. Jasne, mogłaby biegać trzymając broń, ale to wymagałoby dodatkowej kontrolki, jak np. w Killzone. Po prostu tutaj zamiast wciskać gałę jest nieco bardziej oldskulowo.

Ja nie mam nic przeciwko grom wolnym, ale w PDZ jest to mocno przesadzone. Wychodzi np. dwóch przeciwników z giwerami i przez te wolne poruszanie się gracz ma bardzo nikłe pole do manewru ucieczki, pozostają jedynie te fikołki. W online jest to szczególnie widoczne, zanim się odwrócisz i uciekniesz to już jesteś trup. I dodatkowe kontrolki od biegu jak np. we wspomnianym Killzone są o wiele lepsze z prostej przyczyny. W PDZ, aby biec trzeba schować broń, po biegu trzeba znowu wyjąć, więc akcji, gdzie biegniesz/uciekasz, odwracasz się i od razu strzelasz do wrogów nie zrobisz płynnie, jak w grach, gdzie jest bieg z bronią zrobiony normalnie i po ludzku. Nie dość, że więcej się naklikasz to w dodataku nie przynosi to pożądanego, płynnego efektu, jak w innych strzelankach. Gdyby jeszcze ten bieg w PDZ wyglądał jakoś porządnie, ale Joaśka dosłownie truchta. Możesz sobie mówić, że to jest oldskul, ale obiektywnie jest to rozwiązanie nieprzemyślane ze strony Rare i tego typu drobne/większe niedopatrzenia kumulują się w tej grze i sprawiają, że nigdy to nie była gra na 9/10. Na taką notę to zasługuje ona jedynie w oczach fanatyków PD ;)
Zresztą zauważyłem po ogranych do tej pory grach Rare, że do ich gier przechodzą czasami drobne, ale rzucające się w oczy babole, które prostymi rozwiązaniami możnaby wyeliminować. Wydaje mi się, że w siedzibie Rare na beta testach czasami tam mocno przysypiają.

Owszem, nie są najlepiej rozłożone. Ale co to za różnica, jak ich na wyższych poziomach trudności nie ma w ogóle? ;)

Różnica taka, że checkpointy jak już są to powinny być logicznie rozmieszczone. Nie ma co przymykać na to oka :)

Czysiek, możemy jeszcze w weekend pociąć jakiś bardziej klasyczny tryb, bez kombinowania pod górę. A może nawet z ludźmi byśmy pograli. Reflektujesz?

Coś ja tam zawsze mogę reflektować, ale późnymi wieczorami, tak gdzieś od 23:00 w górę. Jakby co to w ten weekend daj cynka na lajf.
  • 0

#608 AdamekPL Napisany 08 stycznia 2009 - 15:23

AdamekPL

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2 127 Postów:

Leworęczni mają tak, że w fppach celują lewym analogiem, a chodzą prawym.

To ja chyba jakiś inny leworęczny jestem, bo zawsze grałem standardowo, a jak w GoW (a może to nie był gow? nie pamiętam, coś napewno) ustawiłem tak jak piszesz to nie potrafiłem grać ;)
  • 0

#609 ACZ Napisany 08 stycznia 2009 - 16:17

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 207 Postów:
No ale to też zależy w jakim stopniu jest "leworęczna" półkula mózgowa za to odpowiedzialna, czyli w jakim stopniu jesteś leworęczny i czy w dzieciństwie dałoby się wyuczyć ciebie praworęczności.
Nie wiem czy z tobą, ale ze mną gdy miałem kilka lat mama była kilka razy u specjalistki, która się zajmowała tą tematyką, aby stwierdzić czy da się mnie wyuczyć praworęczności. Pamiętam chyba pierwszą wizytę. Babka kazała mi wziąć ze stołu mały teleskop, popatrzeć przez niego i nim trochę poobracać. Pewnie chciała sprawdzić, którą ręką go chwycę itp. Ogólnie po całej wizycie babka powiedziała, że jak coś będę wykonywał lewą ręką to nie da rady już mnie przekabacić na prawą i nie polecała, aby mnie na siłę zmuszać do praworęczności. A jestem też lewonożny.
Tylko niektóre rzeczy wykonuję prawą, jak np. obsługa myszki przy kompie. No i o dziwo i na całe szczęście, że potrzebuję jakichś niszowych padów dla leworęcznych.
Wymagam jednak od developerów dobrego customa w strzelankach ;]
  • 0

#610 ACZ Napisany 08 stycznia 2009 - 16:21

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 207 Postów:

a jak w GoW (a może to nie był gow? nie pamiętam, coś napewno) ustawiłem tak jak piszesz to nie potrafiłem grać

Źle mnie zrozumiales. Powtarzam, gearsy to tpp, nie fpp, więc gram tak jak ty i jest dobrze. Wyjątek stanowi w gearsach zblizenie przy celowaniu (czyli robi sie wtedy cos podobnego do widoku fpp) i wtedy po nacisnieciu trigera chcialbym celowac lewą gałką. W gearsach tego nie mozna ustawic, w takim RE4 już tak.
EOT
  • 0

#611 AdamekPL Napisany 08 stycznia 2009 - 16:35

AdamekPL

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2 127 Postów:
U mnie rodzice nie mieli na szczęście żadnych pomysłów, z oduczeniem mnie leworęczności. Prawie wszystkie czynności wykonuje lewą, łącznie z myszką. A w grach (FPSy również) nie mam problemów ze standardowym sterowaniem, zarówno na padzie od Xboxa jak i DS. No, ale ok widzę że są osoby, które mają z tym problem więc to niedopatrzenie ze strony twórców.
  • 0

#612 Blizzard Beast Napisany 09 stycznia 2009 - 07:50

Blizzard Beast

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 4 576 Postów:
A ja was zaskoczę obu. Jestem praworęczny, a w FPPy gram chodząc prawą gałką i celuję lewą. A dlaczego? Bo mnie pierwsze Perfect Dark nauczyło. I nie ma to nic wspólnego z innoręcznością, resztę rzeczy wykonuję normalnie. A to, co czysiek pisałeś, to nie jest poziomy invert, tylko southpaw, poziomy invert zmienia kierunki ruchu gałki w poziomie, można to sprawdzić m. in. w Viva Pinata.
  • 0

#613 Ryan Napisany 09 stycznia 2009 - 09:02

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Nie jesteś jedyny: mam w pracy znajomego, który gra tak jak Ty. I nie nauczyło go tego pierwsze PD, zwyczajnie spróbował grać na obu ustawieniach i to było dla niego bardziej intuicyjne. :)
  • 0

#614 Mielu Napisany 09 stycznia 2009 - 18:24

Mielu

    crapmaster

  • Forumowicze
  • 1 949 Postów:

A jestem też lewonożny. Tylko niektóre rzeczy wykonuję prawą, jak np. obsługa myszki przy kompie.


:przytul:
  • 0

#615 BeSOS Napisany 09 stycznia 2009 - 19:09

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
czychu a zabawiasz się swoją lewą czy prawą kuciapą :mrgreen: ?
  • 0

#616 ACZ Napisany 09 stycznia 2009 - 23:12

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 207 Postów:
Jedyn, a jaki masz w tym interes, aby to wiedzieć? :mrgreen:
Mielek, a w papę chciał za spamik? :ban:
  • 0

#617 Kurzy Napisany 10 stycznia 2009 - 06:54

Kurzy

    DANGA!

  • Forumowicze
  • 15 973 Postów:
Oświadczam na forum że Czychu poważnei na gg mi pisał że będzie miał calaka w PDZ i udowodni tym jakim jest HC żeby ludzie wiedzieli :lol: Ja mu mówiłem że nei dea rady w to itd itd a on swoje i że do tego "liderbordsach" będzie :lol: 8) 8)
  • 0

#618 Gość__* Napisany 10 stycznia 2009 - 10:32

Gość__*
  • Goście
Jak się postara to achivy może sobie zrobić grając z botami :lol:
  • 0

#619 ACZ Napisany 10 stycznia 2009 - 13:25

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 207 Postów:
Nie kompromituj się Kurzy ;]
  • 0

#620 BeSOS Napisany 10 stycznia 2009 - 16:21

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
LOL nad LOLe Czysiek ty mega matole :mrgreen:
Widać, ze czychu już zamienił się w achievementową dziwkę, teraz NFS:MW kupił - na bank dlatego, ze zawsze marzył o jej przejściu LOL :lol: :lol: :lol:
  • 0

#621 ACZ Napisany 10 stycznia 2009 - 16:29

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 207 Postów:

Widać, ze czychu już zamienił się w achievementową dziwkę, teraz NFS:MW kupił - na bank dlatego, ze zawsze marzył o jej przejściu LOL

Bzdura, nie kupiłem a zamieniłem się z Kurzym za Kameo. Chciałem pograć w jakieś dobre wyścigi, a Most Wanted to najlepszy NFS ostatnich lat i szczerze, nie spodziewałem się tak dużego miodu po tej grze, więc się bardzo miło rozczarowałem :]
  • 0

#622 BeSOS Napisany 10 stycznia 2009 - 16:49

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
To po co był ci 1000 w PDZ? Bo takz ajebista jest ta gra?
  • 0

#623 Gość__* Napisany 10 stycznia 2009 - 17:39

Gość__*
  • Goście
Czychu zrób sobie gamercarda i wklej sobie w podpis. Będziemy obserwować Twoje postępy :-D
  • 0

#624 ACZ Napisany 10 stycznia 2009 - 19:17

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 207 Postów:
Kurzemu dawno temu kity w żartach na gg pociskałem, nigdy nie planowałem mieć calaka w pdz. Kurzy jakieś stare brudy tu wyciąga :lol:
  • 0

#625 Blizzard Beast Napisany 10 stycznia 2009 - 23:01

Blizzard Beast

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 4 576 Postów:
Wciągasz na darku, nie łam się! :)
  • 0

#626 rikku100 Napisany 12 stycznia 2009 - 00:24

rikku100

    Dante

  • Forumowicze
  • 1 789 Postów:
Lol zostawcie Czycha nie moze sobie miec calaka w PDZ ? XD
  • 0

#627 Blizzard Beast Napisany 12 stycznia 2009 - 08:24

Blizzard Beast

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 4 576 Postów:
Lol, no na nic tak nie czekam ani ja, ani całe Rare :)
  • 0

#628 fingus Napisany 09 września 2010 - 21:31

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 916 Postów:
Warto tę grę ruszać dla coopa? Ktoś próbował? Dodam, że interesuje mnie wyłącznie coop offline (w grze jest splitscreen, right?). W coopie normalnie kończy się kampanię, a nie jakieś głupawe skirmisze z botami na arenach jak w Resistance 2? Daje to radę? Można startować? Czy odpuścić?
  • 0

#629 117 Napisany 09 września 2010 - 21:33

117

    Elitarny użytkownik

  • Forumowicze
  • 10 904 Postów:
mozna
  • 0

#630 BeSOS Napisany 09 września 2010 - 21:42

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Pewnie wygląda to dzisiaj (z ciekawości chyba odpale :D) i słabo sie w to gra - raczej bym nie tykał, ale za 20 zł w sumie można dac szanse :)
  • 0