Skocz do zawartości

Heavy Rain


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
1659 odpowiedzi na ten temat

#1441 Shinigami Napisany 22 sierpnia 2010 - 18:22

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 399 Postów:
No właśnie, jedyny problem jest taki, że po pewnym czasie oglądanie tych samych scenek podczas gry może znudzić. Ale jeśli jesteś ciekaw zakończeń (niektóre naprawdę są fpytkę), to dasz radę bez problemu.
  • 0

#1442 BeSOS Napisany 22 sierpnia 2010 - 18:29

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Dam radę, nie będe robił wszystkiego jednego dnia tylko co jakiś czas.
Powiedz mi jeszcze czy zakończenia musza być na tym samym savie czy część może być na 1 a reszta na 2?
  • 0

#1443 Shinigami Napisany 22 sierpnia 2010 - 18:35

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 399 Postów:
Jeśli chcesz platynę/trofea, to rób na jednym. Musisz też mieć włączony autosave.
  • 0

#1444 Gość_Zero_* Napisany 22 sierpnia 2010 - 18:36

Gość_Zero_*
  • Goście
ten sam i musisz mieć włączoną opcję zapisu
  • 0

#1445 Godot Napisany 22 sierpnia 2010 - 18:37

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Jeden save i opcja autosave musi być włączona ^_^
  • 0

#1446 BeSOS Napisany 22 sierpnia 2010 - 18:48

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
woa, thx :D
  • 0

#1447 BeSOS Napisany 22 sierpnia 2010 - 19:22

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Pytanie, w epizodzie 'on the loose' kiedy ethan zostaje aresztowany i trafia do paki, wg FAQ powinien w niej zostac juz do konca gry, natomiast Jayden ciagle gada, ze musi mu pomóc uciec. Da sie jakos Ethana zostawić w pierdlu do końca gry czy cos zj***łem :)?
  • 0

#1448 Shinigami Napisany 22 sierpnia 2010 - 19:31

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 399 Postów:
Wtedy musisz uciec i dać się złapać, gdy robią najazd na hotel.
  • 0

#1449 BeSOS Napisany 22 sierpnia 2010 - 19:53

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Tak własnie zrobiłem, dałem się złapać i d*pa, trafiam do paki, jest przesłuchanie i niby mam ratować Ethana. Może to ejst zalezne od decyzji w któryms z poprzednich chapterów?

edit/ jużwiem o co biega, musze byc aresztowany 2x, za 1szym zwiałem :)
  • 0

#1450 Sotaku Napisany 23 sierpnia 2010 - 22:50

Sotaku

    JJ

  • Forumowicze
  • 41 699 Postów:
W razie problemów korzystaj :tak:
  • 0

#1451 Gość_Zero_* Napisany 23 sierpnia 2010 - 22:53

Gość_Zero_*
  • Goście
bardzo dobry poradnik, sam z niego korzystałem :)
  • 0

#1452 Sotaku Napisany 25 sierpnia 2010 - 18:08

Sotaku

    JJ

  • Forumowicze
  • 41 699 Postów:
wiem moja żona Ci go dała :tak:
  • 0

#1453 BeSOS Napisany 25 sierpnia 2010 - 18:55

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Brakuje mi już kilku zakończeń. f*ck, teraz dopiero widzę ogrom pracy jaki poszedł w HR - narzekanie na niedoróbki w oprawie są w tym wypadku porostu durne. Fabuła jak na grę jest świetna, i niejeden film by się jej nie powstydził; pomijam już jakieś zgrzyty czy naciągane akcje bo one są w nawet najlepszych filmach (a film trwa 2h a nie 12h) i gdy zna się całość to naprawdę przestają one razić.
Myślę sobie, ze moje pierwsze podejście do gry było nie najlepsze dlatego, ze nastawiłem się na film i zapomniałem, ze to nadal jest tylko gra. Po ochłonięciu i ograniu 90% na spokojnie widze jednak, ze bliżej filmu nikt jeszcze się nie zbliżył w robieniu gier od Cage'a. Acha, za pierwszym arzem miałem zakończenie 'so close', czyli raczej te najgorsze, albo pesymistyczne - jak kto woli. Sam się dziwie jak mogłem tak bardzo to zj***ć. Cóż, nigdy nie wymiatałem w QTE :^^:
Najbardziej niesamowity jest ogrom ścieżek i wariantów zakończenia. Nawet teraz, pomimo w zasadzie pełnego ukończenia gry mam w głowie kilka wariantów, które muszę sprawdzić, z czystej ciekawości.

Gra jest dla mnie niesamowita i jest to chyba najbardziej klimatyczny tytuł w jaka grałem od bardzo dawna. Za sama muzykę nalezy się HR jakieś mega mocne wyróżnienie.

Co do zakończenia 'Perfect Crime' to mam jedno zastrzeżenie - Ethan powinien zginąć skoro ma być zero powiązań z Shelby'm. A tak wiadomo kto nim jest więc nie uchodzi mu zbrodnia na sucho. Ale to juz takie czepialstwo :)

I do narzekaczy na opieranie gry na QTE - jak inaczej wyobrażacie sobie przedstawienie takiej fabuły i akcji? Nie da się inaczej moim zdaniem, chyba nie wyobrażam sobie umieszczenie pod buttonami akcji typu skok, bieg czy pistolet LOL o_O
Ja chcę więcej takich gier :mrgreen:
  • 0

#1454 Shinigami Napisany 25 sierpnia 2010 - 19:03

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 399 Postów:

Najbardziej niesamowity jest ogrom ścieżek i wariantów zakończenia. Nawet teraz, pomimo w zasadzie pełnego ukończenia gry mam w głowie kilka wariantów, które muszę sprawdzić, z czystej ciekawości.

Jeśli myślisz m.in. o zabiciu Shelby'ego gdzieś w trakcie gry, to muszę Cię zmartwić, on może zginąć tylko w końcowej sekwencji. Lepiej wiedzieć, niż się później zawieść i tracić czas, jak to było w moim przypadku.
  • 0

#1455 BeSOS Napisany 25 sierpnia 2010 - 19:34

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Tak już wyczytałem wcześniej niestety :) Czyli co się dzieje jak w samochodzie nic nie robię, sam się rozwiąże i wypływa?
  • 0

#1456 Shinigami Napisany 25 sierpnia 2010 - 19:41

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 399 Postów:
Tak. A później przy strzelaninie po prostu ucieka jak dostanie kilka razy.
  • 0

#1457 Gość_Zero_* Napisany 25 sierpnia 2010 - 22:47

Gość_Zero_*
  • Goście

wiem moja żona Ci go dała :tak:


w takim razie dedykuję Twojej żonie moją najnudniejszą platynę ;)
  • 0

#1458 Sotaku Napisany 25 sierpnia 2010 - 23:21

Sotaku

    JJ

  • Forumowicze
  • 41 699 Postów:
Nigdy nie zrozumiem, jak paręnaście godzin gadek na zielonym ekranie z dwoma gębami może bardziej Ci się podobać od tego mistrzowskiego produktu
  • 0

#1459 Razel Napisany 25 sierpnia 2010 - 23:24

Razel

    Błędny rycerz

  • Forumowicze
  • 11 413 Postów:

Nigdy nie zrozumiem, jak paręnaście godzin gadek na zielonym ekranie z dwoma gębami może bardziej Ci się podobać od tego mistrzowskiego produktu

STFU i ani więcej złego słowa o MGSie, a na dodatek nie paręnaście godziny bo tyle trwa cała gra!
  • 0

#1460 Gość_Zero_* Napisany 25 sierpnia 2010 - 23:32

Gość_Zero_*
  • Goście
w MGS4 wyjdzie z parenaście godzin :hmmm: ale tam nie ma samych gęb tylko za***iste przerywniki
  • 0

#1461 Sotaku Napisany 25 sierpnia 2010 - 23:36

Sotaku

    JJ

  • Forumowicze
  • 41 699 Postów:
Tai dał odpowiedź w dwóch postach pod innymi nickami ;)

Nie piszę o czwórce, bo w nią nie grałem, tylko o tych wcześniejszych crapach ;)
  • 0

#1462 Razel Napisany 25 sierpnia 2010 - 23:56

Razel

    Błędny rycerz

  • Forumowicze
  • 11 413 Postów:

Nie piszę o czwórce, bo w nią nie grałem, tylko o tych wcześniejszych crapach ;)

Tak się składa że ostatnio przeglądałem tematy o MGSach:

Może złapałem się na ten patos w MGS 2, ale po grze powiedziałem sobie wow to było dobre...

Szkoda, że u mnie crapy nie wywołują wrażeń typu "WOW, dobre" :^^:
  • 0

#1463 Gość_Zero_* Napisany 26 sierpnia 2010 - 00:02

Gość_Zero_*
  • Goście
Dawaj numer komórki do żony, zaraz ją przekonam żeby Ci w końcu pozwoliła kupić ;)
  • 0

#1464 Sotaku Napisany 26 sierpnia 2010 - 00:11

Sotaku

    JJ

  • Forumowicze
  • 41 699 Postów:

Tak się składa że ostatnio przeglądałem tematy o MGSach:

Szkoda, że u mnie crapy nie wywołują wrażeń typu "WOW, dobre" :^^:


Raz, nie przeszkadzaj nam, kiedy tylko Tai wjeżdża mi na HR ja jeżdżę po MGS, a ty mi nóż w plecy wbijasz :(
  • 0

#1465 BeSOS Napisany 26 sierpnia 2010 - 16:37

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Wypad na gg z tymi gej rozmówkami.
  • 0

#1466 Razel Napisany 26 sierpnia 2010 - 16:41

Razel

    Błędny rycerz

  • Forumowicze
  • 11 413 Postów:

Wypad na gg z tymi gej rozmówkami.

Powiedział chłopak Grega.
  • 0

#1467 BeSOS Napisany 26 sierpnia 2010 - 17:50

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
No i mam wszystkie endingi, faktycznie niektóre dosyć zaskakujące :) Szybciej poszło niż myślałem, sadziłem, że tydzień będę to robił :)
  • 0

#1468 Sotaku Napisany 26 sierpnia 2010 - 21:52

Sotaku

    JJ

  • Forumowicze
  • 41 699 Postów:
jeśli korzystałeś z poradnika to wszystko wtedy idzie szybko
  • 0

#1469 drAKul Napisany 27 sierpnia 2010 - 14:34

drAKul

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 1 904 Postów:
Dziś przeszedłem i mam mieszane uczucia. Spoilery białą czcionką więc można czytać bez obaw

Plusy:
+ Momenty i emocje - ta gra ma kilka naprawdę niesamowitych momentów w które można się wczuć: W nawiasie moje wybory) Śmierć JASONNNNNNNNNNNA, odcięcie ręki (siekierka), strzał do dealera (bang bang syn > dealer), wybór czy pomóc kramerowi (zdychał powoli) no i trucizna (syn > własne życie) . Niektóre z tych wyborów były naprawdę mocne i z pewnością jako momenty są w ściślej czołówce wyborów w grze.
+ Muzyka - muzyka do Heavy Rain bardzo mi się podobała.
+ Różnorodność - w grze jest multum różnych opcji dla wielu czynności i fajne jest to że prawie każdy ma inne doznania z tej gry.
+ QTE not always bad - niektóre QTE są bardzo wciągające i idzie zapomnieć że sama gra to ich festiwal.

Minusy:
- cliche's - W tej grze jest takie nagromadzenie tanich chwytów z kryminałów pośledniego sortu że aż się głowa jeży. Takie motywy jak brat bliżniak mordercy, traumatyczne dzieciństwo, black-outy O' RLY to po prsotu standard.
- tanie chwyty w scenariuszu - Śmierć zegarmistrza - COME ON - po prostu low blow mający nas zmylić w najgorszy tani sposób, długo ciągnące się walki z obowiaźkowym przegrywaniem bohatera, oklepane motywy z postaciami pojawiającymi się w ostatnim momencie, akcja z Shaunem jak wbiegasz do warehouse'u i przez ostatnie dni jest ciągle w wodzie do wysokości głowy, a jak go wyciągasz 5 minut później jest oczywiście podtopiony z obowiązkowym CPR i 5 minutom bez ruchem że niby nie żyje - cheap, Ethan/Jayden strzelający do Shelbego at the last possible moment, akcje ze strzelniem , Shellby nie strzela do Madisen gdy włazi po drabinie, SWAT do Ethana mimo że jest na wyciągnięcie ręki Gra spokojnie mogłaby się bez nich obejść IMHO. Zamiast dramatyzmu wyszło przynajmniej dla mnie trochę śmiesznie.
- Ewidentne baboły w scenariuszu - Skąd Madison wie że Scott to Scott Shellby do cholery przecież oni się nie poźnali w trakci gry, jeszcze zna od razu jego adres, Czemu Ethan mając po pierwszym trial pierwszą literę i numer nie potrafi zgadnąć co to za ulica - jak dam Ci zagadkę 1-- M---z----w--- nie uwierzę że jest Warszawiak który nie zgadby tej ulicy z buta a nawet jeśli ile może być ulic na literę R o takiej ilości liter w danym mieście 2-3 potem eliminacja z pozostałymi literami i bingo - zresztą zadzwoniłby by na policje przecież daliby radę sprawdzić cała ulicę, co by się stało gdyby Ethan zaczął od ostatniego triala albo zmienił koljeność, czemu nikt nie ściaga Shellbiego za zabójstwo tuzina ochraniarzy??? Nikt nie słyszy strzelaniny w domu dealera? Oczywiście są drobne pierdoły ale te to są czepialstwo ale to są ewidentne kwasy które raczej nie powinny się zdarzyć w dobrej opowieści
- QTE is sometimes bad - niektóre sekwencje są po prostu nużące. Dodatkowo można np. mieć całą długą sekwencję dobrze ale spartoli się jednen przycisk i po ptakach, co nie do końca jest fair (wciśniesz 99% przycisków dobrze ale jeden źle i skucha, ktoś wciśnie 99% źle ale ten jeden dobrze i przeżył - great)

Overall HR jako przygodówka broni się przede wszystkim niesamowitymi momentami, które naprawdę zapadają w pamięci. Ale jako całość wychodzi to dość średnio. Gameplay to festiwal QTE + przygodówka, a babole i tanie chwyty nie pozwalają w pełni cieszyć się z gry. Trochę jak serial który niszczy zajebistością w kilku odcinkach ale jako cała seria jest tylko fajny. Dla mnie 7,5 ale uważam że w to trzeba zagrać bo te kilka momentów jest naprawdę takich że hoho. Żadne ewidentnie dobre vs. ewidentne złe. Takie prawdziwe wybory, dwuznaczne i frapujące. I dlatego mimo wszystko zagrać trzeba.
  • 0

#1470 Danteusz Napisany 27 sierpnia 2010 - 14:48

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 895 Postów:

Spoiler

Spoiler

  • 0