Gran Turismo 4 - turniej
#31 Gość_jachu2_* Napisany 26 września 2007 - 13:48
#32 Napisany 26 września 2007 - 13:53
#33 Gość_jachu2_* Napisany 26 września 2007 - 13:55
#34 Napisany 26 września 2007 - 13:59
#35 Gość_jachu2_* Napisany 26 września 2007 - 14:03
#36 Napisany 26 września 2007 - 14:17
#37 Napisany 26 września 2007 - 14:43
Po skończeniu jazdy w Time trial (jeździmy do woli) wyskakuje taki ekran. Mamy tu nazwę samochodu ale i ile ma koni, jaki jest jego ciężar i jakie ma opony. Wszystko to idzie ustawić w Quick-tune (drugie zdjęcie). Więc jak będzie jakieś kombinowanie to wszystko będzie na zdjęciu z czasem. Można zawsze się dogadać, że zwiększamy moc i inne duperele, ale najważniejsze to, że eliminujemy oszustwa
Myślę że pozostałe opcje (skrzynia biegów, pomoce czy prędkość maksymalna) to we własnym zakresie można ustawić i nie będzie to wpływało na wyniki.
Więc co? Kiedy i czym, no i gdzie ruszamy?
PS. Sorry za marną jakość zdjęć (no ale tak to już jest jak się robi zdjęcie tv komórką ). Wszystko co najważniejsze widać.
Jednak trzeba stworzyć przejrzyste zasady.
Ja myślę, że jakaś namiastka ich powinna wyglądać tak:
1. Tor, samochód i warunki kolejnych wyścigów ustala zwycięzca poprzedniego turnieju nie później niż 24h po ogłoszeniu wyników z wyścigu poprzedniego.
1.a) Jeśli w ciągu 24h od ogłoszenia zwycięzcy nie nastąpi ogłoszenie warunków kolejnych zawodów, w ciągu 12h robi to zawodnik drugi w poprzednich zawodach, jeśli i tu nie zostaną ogłoszone warunki ogłasza je zawodnik trzeci w ciągu 6h. Jeśli po tym czasie pierwsza trójka nie ogłosi kolejnych zawodów, przystępuje do tego organizator zawodów poprzednich.
2. Termin podawania wyników, co jest równoznaczne ze zgłoszeniem się do do zawodów, wynosi 3 dni od momentu ich rozpoczęcia.
3. Aby przystąpić do zawodów trzeba z głównego menu gry Gran Turismo 4 wybrać opcje Arcade Mode -> Time Trial a następnie wyznaczony tor i samochód.
4. Do każdych zawodów można zgłosić tylko jeden wynik, potwierdzony zdjęciem (lub zrzutem ekranu, jeśli ktoś posiada takie możliwości). Zdjęcie może być tylko jedno i każda kolejna edycja postu dyskwalifikuje zawodnika z udziału w zawodach.
4. a) Każdy zawodnik zobowiązany jest do przepisania swojego wyniku podanego na zdjęciu celem ułatwienia i uporządkowania kolejności zawodników po zakończeniu wyścigu.
4. b) Za sporządzenie klasyfikacji po każdym wyścigu odpowiedzialna jest osoba, która wyznacza warunki danego wyścigu (organizator) lub osoba wybrana/wskazana, która zgodziła się na to. Wyniki każdego wyścigu mają być ogłoszone bezzwłocznie po zakończeniu zawodów, czyli najwcześniej 3 dni po oznajmieniu warunków wyścigu.
5. Należy stosować się bezwzględnie do zasad ogłoszonych przez "organizatora" każdego z wyścigów. Każde łamanie tych zasad będzie przyczyną do zdyskwalifikowania zawodnika z zawodów co do których zachodzi podejrzenie o "krętactwo" i z zawodów następnych.
6. Za szczególne i częste nieprzestrzeganie zasad "Turnieju" grozi całkowita dyskwalifikacja.
7. W każdym z zawodów są przyznawane punkty za zdobyte miejsce: 1-10pkt, 2-8pkt, 3-6pkt, 4-5pkt, 5-4pkt, 6-3pkt, 7-2pkt 8-1pkt.
No to moja propozycja. Liczę na wnioski, skargi i zażalenia co do treści tego oto "regulaminu", oby jak najszybciej by można było go zamknąć i przystąpić do realizacji turnieju.
#38 Napisany 26 września 2007 - 15:02
Dokładnie to samo chciałem napisać po wczorajszej sesji z GT4
Najlepszy sposób na cwaniaczków ;P
Pomezz,
GT4 jest na rynku 2 lata, owszem, tylko PS2 mam od miesiąca i nie bawi mnie ciągłe monotonne zapierdzielanie żeby odblokować jakiś samochód. Ostatnio kupuje sobie samochody w GT mode tylko po to, żeby odblokowały mi się w arcade. Takiej CRX nie miałem na starcie
marbel007,
Dla mnie zasady są spoko. Podpisuję się pod tym rękoma, nogami i ptaszkiem.
Zacznijmy nasz mini-mega-turniej
#39 Napisany 26 września 2007 - 15:30
albo jeszcze inaczej ,zrobie strone ,a wy ocenicie czy jest sens czy nie
#40 Napisany 26 września 2007 - 17:21
#41 Gość__* Napisany 26 września 2007 - 18:37
#42 Napisany 26 września 2007 - 19:14
No to kiedy zaczynamy? I kto podaje jako pierwszy warunki? Michu coś odpadł...
Dobry pomysł. Tylko żeby moderacja się nie doczepiłProponowałbym również jeden temat odnośnie screenów/zrzutów z gry a drugi temat (ten) odnośnie komentarzy zeby burdlu nie było i żeby nam sie fotki nie rozstrzeliwały.
#43 Gość_jachu2_* Napisany 26 września 2007 - 20:39
W tym wypadku, jeżeli jakikolwiek turniej ma sens, to wydaje mi się, że uczestnicy powinni mieć możliwość dowolnej modyfikacji samochodu. Wówczas jeździmy jednym modelem, a we własnym zakresie odpowiadamy za jego ustawienia. Jakie i w jakim stopniu zastosujemy. Wtedy niekoniecznie musi być to Arcade, bo można jechać we Free Run w GT Mode. No, chyba, że nieco ograniczymy możliwość modyfikacji i pozostaniemy w Time Trialu w Arcade i przy zmianach, które oferuje Quick Tune. Innego rozwiązania nie widzę.
Chcę jeszcze zauważyć, że z turnieju powinien zostać wyłączony tor Fuji Speedway 90' z uwagi na to, że można na nim cheatować przecinając trawnik i unikając kluczowego manewru, co daje sporą przewagę.
#44 Napisany 26 września 2007 - 20:42
Nie wiem jak reszta, ale ja preferuję tylko quick tune w arcade...Niestety panowie wynikł dość poważny problem. Przed chwilą to sprawdzałem. Otóż można jechać samochodem ze zwiększoną w Quick Tune mocą, a po przejechaniu okrążenia i zanotowaniu czasu ponownie wejść w Quick Tune i zmniejszyć moc do domyślnej. Rekord czasowy wówczas pozostaje przy widniejącej na ekranie domyślnej mocy auta. Proste i niemożliwe do udowodnienia na podstawie screenu oszustwo, a filmów z przejazdu nikt przecież nie będzie robił. Wałek.
W tym wypadku, jeżeli jakikolwiek turniej ma sens, to wydaje mi się, że uczestnicy powinni mieć możliwość dowolnej modyfikacji samochodu. Wówczas jeździmy jednym modelem, a we własnym zakresie odpowiadamy za jego ustawienia. Jakie i w jakim stopniu zastosujemy. Wtedy niekoniecznie musi być to Arcade, bo można jechać we Free Run w GT Mode. No, chyba, że nieco ograniczymy możliwość modyfikacji i pozostaniemy w Time Trialu w Arcade i przy zmianach, które oferuje Quick Tune. Innego rozwiązania nie widzę.
Chcę jeszcze zauważyć, że z turnieju powinien zostać wyłączony tor Fuji Speedway 90' z uwagi na to, że można na nim cheatować przecinając trawnik i unikając kluczowego manewru, co daje sporą przewagę.
No ale jeśli większość zażyczy sobie inny tryb to ustosunkuję się do tego.
#45 Gość_jachu2_* Napisany 26 września 2007 - 20:59
Też pozostałbym przy Time Trial w Arcade, a to z tego względu, żeby zniwelować potencjalne różnice pomiędzy graczami mniej zorientowanymi w ustawieniu optymalnych, zaawansowanych parametrów i detali, a tymi, którzy siedzą w mechanice głębiej i każda, najdrobniejsza nawet zmiana, którą zastosują może decydować o różnicach czasowych. W tym wypadku każdy miałby możliwość znaczącej, ale jednocześnie dość ogólnej ingerencji w osiągi auta.
Oczywiście dostosuję się do zdania większości. Czekam na Wasze opinie.
#46 Napisany 27 września 2007 - 07:02
PS. Szkoda Jachu, że to odkryłeś
#47 Napisany 27 września 2007 - 09:14
#48 Napisany 27 września 2007 - 09:34
1. b) Zarówno trasa jak i tor nie może się powtórzyć w ciągu 5 kolejnych wyścigów.
3. a) Każdy czas zgłoszony do turnieju uzyskany w innej opcji niż Arcade Mode -> Time trial nie będzie uwzględniany w klasyfikacjach końcowych.
4. a') Format czasu powinien być podany w następujący sposób XX:XX'XXX. Np. 1:21'935 (już zedytowałem )
Co do ostatniego punktu, to może wie ktoś jak najlepiej podać czas by łatwiej było posortować te czasy w Excelu? Rozpoznaje taki format XX:XX:XX ale do setnej części sekundy a w GT4 podawane są czasy w tysięcznych częsciach
EDIT:
Dobra mam, podawać czasy w formacie XX:XX'XXX czyli 1:21'935. Tak mi to jakoś rozpoznaje Excel.
#49 Napisany 27 września 2007 - 10:03
#50 Napisany 27 września 2007 - 10:09
Pomezz,
GT4 jest na rynku 2 lata, owszem, tylko PS2 mam od miesiąca i nie bawi mnie ciągłe monotonne zapierdzielanie żeby odblokować jakiś samochód. Ostatnio kupuje sobie samochody w GT mode tylko po to, żeby odblokowały mi się w arcade. Takiej CRX nie miałem na starcie
Wiem ziomek że jest monotonne. Myślisz, że za co min znienawidziłem GT? Przejedź dwie dobówki a podzielisz moje zdanie.
Chętnie bym się dołączył do konkursu, ale już nie posiadam swojego egzemplarza GT4
#51 Napisany 27 września 2007 - 10:27
Wyedytuję tego posta by podać linka do tematu
Mam nadzieję, że Michu się nie obrazi
EDIT:
Turniej czas zacząć
W tym temacie podane są zasady ogólne i szczegóły pierwszego wyścigu. Przypominam, że nowy temat służy tylko do podawania wyników i po zakończonych zawodach podawania aktualnych klasyfikacji.
#52 Napisany 27 września 2007 - 10:47
#53 Napisany 27 września 2007 - 11:02
#54 Napisany 27 września 2007 - 12:57
#55 Napisany 27 września 2007 - 13:09
marbel Nurburgring moze zniechecic na poczatek mowilem zeby nie dawac hardkoru na dziendobry z Minolta to juz mniejszy hardkor
No i nie dałem hardkoru. Już są podane wytyczne. Choć Nurburgring jest moim ulubionym torem - żaden hardkor
#56 Napisany 27 września 2007 - 13:32
marbel Nurburgring moze zniechecic na poczatek mowilem zeby nie dawac hardkoru na dziendobry z Minolta to juz mniejszy hardkor
No i nie dałem hardkoru. Już są podane wytyczne. Choć Nurburgring jest moim ulubionym torem - żaden hardkor
zle go wspominam po ostatniej driving mission
#57 Napisany 27 września 2007 - 15:07
#58 Gość_jachu2_* Napisany 27 września 2007 - 15:16
Dodano: Póki co najlepszy wykręcony czas to 1:13:176, ale jeździłem krótko i ciągle jeszcze zapoznaję się z trasą.
#59 Napisany 27 września 2007 - 16:18
Ja nie mogę na razie Grubego dorwać, może więc nie uda mi się "pożyczyć" od niego mojego GT4 Tak to rozgrywam póki co.A jak Wy to rozegracie?
#60 Napisany 27 września 2007 - 18:01
No to kombinuj, wykręć najlepszy czas, a do kolejnego wyścigu warunki ustal Ty! A co do takich cięć jak piszesz to się raczej nie da! Wbrew pozorom GT4 to nie jest taka prosta gra. Trawa, a tym bardziej piasek mocno Cię hamują!Wygląda na to, że należy(oczywiście jeżeli ma się zamiar uzyskać jak najlepszy czas) nie hamować przed 3. zakrętem i po wyjściu z niego walić prosto na trawę oraz wąski kawałek piachu, omijając w ten sposób zakręty 4 i 5.
Powodzenia. Oczywiście zapraszamy wszystkich chętnych Im więcej tym lepiej.
EDIT:
Usunąłem swój czas Podam najlepszy w odpowiednim czasie