Skocz do zawartości

Zdjęcie

Gran Turismo 4 - turniej


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
354 odpowiedzi na ten temat

#31 Gość_jachu2_* Napisany 26 września 2007 - 13:48

Gość_jachu2_*
  • Goście
Nie. Są na domyślnych fabrycznych ustawieniach. Nawet jeśli opchniemy taką furę w karierze, w Arcade Mode zostaje. Zresztą podając auto i trasę na jakiej toczyła się będzie rywalizacja, profilaktycznie można, a nawet wypada, podać tu na forum domyślną moc i masę.
  • 0

#32 wiedziu Napisany 26 września 2007 - 13:53

wiedziu

    Blanka

  • Narybek
  • 168 Postów:
da sie wczytac z memorki fure z garazu z GT mode (stuningowana) do Arcade mode:/ potwierdzam ze fury z GT mode pojawiaja sie w Arcade ,ja mam 37% gry za soba i troche pokazny warsztat furek i wszystkie trasy odkryte.
  • 0

#33 Gość_jachu2_* Napisany 26 września 2007 - 13:55

Gość_jachu2_*
  • Goście
Gdzie je wczytujesz? Ja widzę tylko możliwość wczytania ghostów. W GT3 można było wczytywać z garażu, a tutaj nie widzę.
  • 0

#34 Marbel Napisany 26 września 2007 - 13:59

Marbel

    Why so SERIOUS??

  • Forumowicze
  • 9 284 Postów:
Właśnie sprawdzam i faktycznie nie ma możliwości w Time trialu wczytać samochodów. Jest tylko podział na konkretne kraje i fabryki samochodów. Wchodzisz i wybierasz. Na bank będziemy wykorzystywać to do tego turnieju. Zaraz zapodam fotki :P
  • 0

#35 Gość_jachu2_* Napisany 26 września 2007 - 14:03

Gość_jachu2_*
  • Goście
Polyphony pomyślało o wszystkim. W GT3 nie było chyba opcji Quick Tune, a także dostępna była niewielka ilość aut w Arcade i stąd też była możliwość importu fury z garażu. Teraz jest inaczej. Chyba lepiej w naszej sytuacji i perspektywie turnieju.
  • 0

#36 wiedziu Napisany 26 września 2007 - 14:17

wiedziu

    Blanka

  • Narybek
  • 168 Postów:
racja ,nie ta plyta w napiedzie hehe :P SORY :] wchodze w to :] zajebiscie nam sie wszystko uklada chlopaki!
  • 0

#37 Marbel Napisany 26 września 2007 - 14:43

Marbel

    Why so SERIOUS??

  • Forumowicze
  • 9 284 Postów:

Dodany obrazek

Po skończeniu jazdy w Time trial (jeździmy do woli) wyskakuje taki ekran. Mamy tu nazwę samochodu ale i ile ma koni, jaki jest jego ciężar i jakie ma opony. Wszystko to idzie ustawić w Quick-tune (drugie zdjęcie). Więc jak będzie jakieś kombinowanie to wszystko będzie na zdjęciu z czasem. Można zawsze się dogadać, że zwiększamy moc i inne duperele, ale najważniejsze to, że eliminujemy oszustwa

Dodany obrazek

Myślę że pozostałe opcje (skrzynia biegów, pomoce czy prędkość maksymalna) to we własnym zakresie można ustawić i nie będzie to wpływało na wyniki.

Więc co? Kiedy i czym, no i gdzie ruszamy?

PS. Sorry za marną jakość zdjęć (no ale tak to już jest jak się robi zdjęcie tv komórką :/ ). Wszystko co najważniejsze widać.
Jednak trzeba stworzyć przejrzyste zasady.

Ja myślę, że jakaś namiastka ich powinna wyglądać tak:
1. Tor, samochód i warunki kolejnych wyścigów ustala zwycięzca poprzedniego turnieju nie później niż 24h po ogłoszeniu wyników z wyścigu poprzedniego.
1.a) Jeśli w ciągu 24h od ogłoszenia zwycięzcy nie nastąpi ogłoszenie warunków kolejnych zawodów, w ciągu 12h robi to zawodnik drugi w poprzednich zawodach, jeśli i tu nie zostaną ogłoszone warunki ogłasza je zawodnik trzeci w ciągu 6h. Jeśli po tym czasie pierwsza trójka nie ogłosi kolejnych zawodów, przystępuje do tego organizator zawodów poprzednich.
2. Termin podawania wyników, co jest równoznaczne ze zgłoszeniem się do do zawodów, wynosi 3 dni od momentu ich rozpoczęcia.
3. Aby przystąpić do zawodów trzeba z głównego menu gry Gran Turismo 4 wybrać opcje Arcade Mode -> Time Trial a następnie wyznaczony tor i samochód.
4. Do każdych zawodów można zgłosić tylko jeden wynik, potwierdzony zdjęciem (lub zrzutem ekranu, jeśli ktoś posiada takie możliwości). Zdjęcie może być tylko jedno i każda kolejna edycja postu dyskwalifikuje zawodnika z udziału w zawodach.
4. a) Każdy zawodnik zobowiązany jest do przepisania swojego wyniku podanego na zdjęciu celem ułatwienia i uporządkowania kolejności zawodników po zakończeniu wyścigu.
4. b) Za sporządzenie klasyfikacji po każdym wyścigu odpowiedzialna jest osoba, która wyznacza warunki danego wyścigu (organizator) lub osoba wybrana/wskazana, która zgodziła się na to. Wyniki każdego wyścigu mają być ogłoszone bezzwłocznie po zakończeniu zawodów, czyli najwcześniej 3 dni po oznajmieniu warunków wyścigu.
5. Należy stosować się bezwzględnie do zasad ogłoszonych przez "organizatora" każdego z wyścigów. Każde łamanie tych zasad będzie przyczyną do zdyskwalifikowania zawodnika z zawodów co do których zachodzi podejrzenie o "krętactwo" i z zawodów następnych.
6. Za szczególne i częste nieprzestrzeganie zasad "Turnieju" grozi całkowita dyskwalifikacja.
7. W każdym z zawodów są przyznawane punkty za zdobyte miejsce: 1-10pkt, 2-8pkt, 3-6pkt, 4-5pkt, 5-4pkt, 6-3pkt, 7-2pkt 8-1pkt.


No to moja propozycja. Liczę na wnioski, skargi i zażalenia co do treści tego oto "regulaminu", oby jak najszybciej by można było go zamknąć i przystąpić do realizacji turnieju.
  • 0

#38 202122 Napisany 26 września 2007 - 15:02

202122

    Chocobo

  • Narybek
  • 13 Postów:
jachu,
Dokładnie to samo chciałem napisać po wczorajszej sesji z GT4 :)
Najlepszy sposób na cwaniaczków ;P

Pomezz,
GT4 jest na rynku 2 lata, owszem, tylko PS2 mam od miesiąca i nie bawi mnie ciągłe monotonne zapierdzielanie żeby odblokować jakiś samochód. Ostatnio kupuje sobie samochody w GT mode tylko po to, żeby odblokowały mi się w arcade. Takiej CRX nie miałem na starcie ;)

marbel007,
Dla mnie zasady są spoko. Podpisuję się pod tym rękoma, nogami i ptaszkiem.

Zacznijmy nasz mini-mega-turniej :^^:
  • 0

#39 wiedziu Napisany 26 września 2007 - 15:30

wiedziu

    Blanka

  • Narybek
  • 168 Postów:
zgadzam się z regulaminem,mysle ze to juz 90% ukończenia przygotowań do sesji wyścigów ,także jakieś drobne poprawki jak ktoś ma coś do wniesienia i dzis możemy startować z tematem.Proponowałbym również jeden temat odnośnie screenów/zrzutów z gry a drugi temat (ten) odnośnie komentarzy zeby burdlu nie było i żeby nam sie fotki nie rozstrzeliwały.Jak się nie uda to mogę zrobić na szybko jakąś prostą stronę internetową.

albo jeszcze inaczej ,zrobie strone ,a wy ocenicie czy jest sens czy nie
  • 0

#40 Mauro Napisany 26 września 2007 - 17:21

Mauro

    Reeeeeeeeee

  • Forumowicze
  • 6 467 Postów:
Ja też się pisze :) jeśli mozna jeszcze dolaczyc :D
  • 0

#41 Gość__* Napisany 26 września 2007 - 18:37

Gość__*
  • Goście
ja bym się pisał :klaszcze:
  • 0

#42 Marbel Napisany 26 września 2007 - 19:14

Marbel

    Why so SERIOUS??

  • Forumowicze
  • 9 284 Postów:
Im więcej tym lepiej. Choć co do V[Mauro] miałbym zastrzeżenia ;) Tzn. czuję coś po kościach, że to jeden z faworytów :P Jeśli dobrze pamiętam to kiedyś przejechał któryś z 24 godzinnych wyścigów (na pewno się przymierzał). Więc Panowie... respekt :)

No to kiedy zaczynamy? I kto podaje jako pierwszy warunki? Michu coś odpadł...

Proponowałbym również jeden temat odnośnie screenów/zrzutów z gry a drugi temat (ten) odnośnie komentarzy zeby burdlu nie było i żeby nam sie fotki nie rozstrzeliwały.

Dobry pomysł. Tylko żeby moderacja się nie doczepił :P
  • 0

#43 Gość_jachu2_* Napisany 26 września 2007 - 20:39

Gość_jachu2_*
  • Goście
Niestety panowie wynikł dość poważny problem. Przed chwilą to sprawdzałem. Otóż można jechać samochodem ze zwiększoną w Quick Tune mocą, a po przejechaniu okrążenia i zanotowaniu czasu ponownie wejść w Quick Tune i zmniejszyć moc do domyślnej. Rekord czasowy wówczas pozostaje przy widniejącej na ekranie domyślnej mocy auta. Proste i niemożliwe do udowodnienia na podstawie screenu oszustwo, a filmów z przejazdu nikt przecież nie będzie robił. Wałek.

W tym wypadku, jeżeli jakikolwiek turniej ma sens, to wydaje mi się, że uczestnicy powinni mieć możliwość dowolnej modyfikacji samochodu. Wówczas jeździmy jednym modelem, a we własnym zakresie odpowiadamy za jego ustawienia. Jakie i w jakim stopniu zastosujemy. Wtedy niekoniecznie musi być to Arcade, bo można jechać we Free Run w GT Mode. No, chyba, że nieco ograniczymy możliwość modyfikacji i pozostaniemy w Time Trialu w Arcade i przy zmianach, które oferuje Quick Tune. Innego rozwiązania nie widzę.

Chcę jeszcze zauważyć, że z turnieju powinien zostać wyłączony tor Fuji Speedway 90' z uwagi na to, że można na nim cheatować przecinając trawnik i unikając kluczowego manewru, co daje sporą przewagę.
  • 0

#44 202122 Napisany 26 września 2007 - 20:42

202122

    Chocobo

  • Narybek
  • 13 Postów:

Niestety panowie wynikł dość poważny problem. Przed chwilą to sprawdzałem. Otóż można jechać samochodem ze zwiększoną w Quick Tune mocą, a po przejechaniu okrążenia i zanotowaniu czasu ponownie wejść w Quick Tune i zmniejszyć moc do domyślnej. Rekord czasowy wówczas pozostaje przy widniejącej na ekranie domyślnej mocy auta. Proste i niemożliwe do udowodnienia na podstawie screenu oszustwo, a filmów z przejazdu nikt przecież nie będzie robił. Wałek.

W tym wypadku, jeżeli jakikolwiek turniej ma sens, to wydaje mi się, że uczestnicy powinni mieć możliwość dowolnej modyfikacji samochodu. Wówczas jeździmy jednym modelem, a we własnym zakresie odpowiadamy za jego ustawienia. Jakie i w jakim stopniu zastosujemy. Wtedy niekoniecznie musi być to Arcade, bo można jechać we Free Run w GT Mode. No, chyba, że nieco ograniczymy możliwość modyfikacji i pozostaniemy w Time Trialu w Arcade i przy zmianach, które oferuje Quick Tune. Innego rozwiązania nie widzę.

Chcę jeszcze zauważyć, że z turnieju powinien zostać wyłączony tor Fuji Speedway 90' z uwagi na to, że można na nim cheatować przecinając trawnik i unikając kluczowego manewru, co daje sporą przewagę.

Nie wiem jak reszta, ale ja preferuję tylko quick tune w arcade...
No ale jeśli większość zażyczy sobie inny tryb to ustosunkuję się do tego.
  • 0

#45 Gość_jachu2_* Napisany 26 września 2007 - 20:59

Gość_jachu2_*
  • Goście
Pozostając w trybie Arcade stopień modyfikacji pozostaje jednak do pewnego stopnia ograniczony, co powinno wyrównać nieco szanse zawodników i nawet podczas zwiększenia mocy, obniżenia wagi itd., znaczącym czynnikiem pozostają skille gracza.

Też pozostałbym przy Time Trial w Arcade, a to z tego względu, żeby zniwelować potencjalne różnice pomiędzy graczami mniej zorientowanymi w ustawieniu optymalnych, zaawansowanych parametrów i detali, a tymi, którzy siedzą w mechanice głębiej i każda, najdrobniejsza nawet zmiana, którą zastosują może decydować o różnicach czasowych. W tym wypadku każdy miałby możliwość znaczącej, ale jednocześnie dość ogólnej ingerencji w osiągi auta.

Oczywiście dostosuję się do zdania większości. Czekam na Wasze opinie.
  • 0

#46 Marbel Napisany 27 września 2007 - 07:02

Marbel

    Why so SERIOUS??

  • Forumowicze
  • 9 284 Postów:
Jednak ja myślę, by zostawić tak jak jest i jechać w Arcade Mode. W GT Mode jest więcej możliwości do kombinowania :/ Więc powinno być tak jak było i do tuningowania używamy tylko Quick Tune. Tam jest mniejsza możliwość ingerencji i szanse się wyrównują.

PS. Szkoda Jachu, że to odkryłeś :P
  • 0

#47 wiedziu Napisany 27 września 2007 - 09:14

wiedziu

    Blanka

  • Narybek
  • 168 Postów:
racja nie ma co ustalac progu mocy docelowej czy wagi bo tak jak Jachu mowi ,mozna to modowac ,tak wiec ustalamy samochod i trase (w TT Arcade) i latamy.
  • 0

#48 Marbel Napisany 27 września 2007 - 09:34

Marbel

    Why so SERIOUS??

  • Forumowicze
  • 9 284 Postów:
Aha... do zasad dodałbym jeszcze punkt
1. b) Zarówno trasa jak i tor nie może się powtórzyć w ciągu 5 kolejnych wyścigów.
3. a) Każdy czas zgłoszony do turnieju uzyskany w innej opcji niż Arcade Mode -> Time trial nie będzie uwzględniany w klasyfikacjach końcowych.
4. a') Format czasu powinien być podany w następujący sposób XX:XX'XXX. Np. 1:21'935 (już zedytowałem :P )

Co do ostatniego punktu, to może wie ktoś jak najlepiej podać czas by łatwiej było posortować te czasy w Excelu? Rozpoznaje taki format XX:XX:XX ale do setnej części sekundy a w GT4 podawane są czasy w tysięcznych częsciach :/

EDIT:

Dobra mam, podawać czasy w formacie XX:XX'XXX czyli 1:21'935. Tak mi to jakoś rozpoznaje Excel. :)
  • 0

#49 vagrant3 Napisany 27 września 2007 - 10:03

vagrant3

    złoty członek

  • Forumowicze
  • 12 850 Postów:
Kurde, też bym się pościgał. Tylko, że mam mało czasu, nie mogę też zagłębiać się w propozycje regulaminowe bo mi się głowa grzeje. Jak dojdziecie do ostatecznej wersji to podsumujcie to ładnie. No i nie wiadomo czy forum znowu nie padnie (tzn praktycznie wiadomo, że padnie), więc możemy jeszcze się z tym wstrzymać troche... Dobra, to ustalajcie sobie dalej :ninja:
  • 0

#50 PomezZ Napisany 27 września 2007 - 10:09

PomezZ

    Dante

  • Forumowicze
  • 1 674 Postów:

Pomezz,
GT4 jest na rynku 2 lata, owszem, tylko PS2 mam od miesiąca i nie bawi mnie ciągłe monotonne zapierdzielanie żeby odblokować jakiś samochód. Ostatnio kupuje sobie samochody w GT mode tylko po to, żeby odblokowały mi się w arcade. Takiej CRX nie miałem na starcie ;)


Wiem ziomek że jest monotonne. Myślisz, że za co min znienawidziłem GT? Przejedź dwie dobówki a podzielisz moje zdanie.

Chętnie bym się dołączył do konkursu, ale już nie posiadam swojego egzemplarza GT4 :/

  • 0

#51 Marbel Napisany 27 września 2007 - 10:27

Marbel

    Why so SERIOUS??

  • Forumowicze
  • 9 284 Postów:
Myślę, że nie ma na co czekać. Zaraz zakładam nowy temat z zasadami, z podanym torem i samochodem tylko dla wyników. Przecież wszyscy na to czekają ;)

Wyedytuję tego posta by podać linka do tematu :)

Mam nadzieję, że Michu się nie obrazi ;)

EDIT:
Turniej czas zacząć :hurra:
W tym temacie podane są zasady ogólne i szczegóły pierwszego wyścigu. Przypominam, że nowy temat służy tylko do podawania wyników i po zakończonych zawodach podawania aktualnych klasyfikacji.
  • 0

#52 vagrant3 Napisany 27 września 2007 - 10:47

vagrant3

    złoty członek

  • Forumowicze
  • 12 850 Postów:
To co? Już się ścigamy? :D A ja się skapnąłem, że GT4 pożyczylem Grubemu :] Jak go nie ma, to ominie mnie pierwsza rudna, słodko.
  • 0

#53 Marbel Napisany 27 września 2007 - 11:02

Marbel

    Why so SERIOUS??

  • Forumowicze
  • 9 284 Postów:
Chciałem dać Nurburgring i Toyote Konice Minoltę ale by mnie zjedli na początku wszyscy bo minoltę trzeba zdobyć w Endurance chyba 2 godzinnym :) A Opel jest chyba dostępny dla wszystkich od początku.
  • 0

#54 wiedziu Napisany 27 września 2007 - 12:57

wiedziu

    Blanka

  • Narybek
  • 168 Postów:
marbel Nurburgring moze zniechecic na poczatek :P mowilem zeby nie dawac hardkoru na dziendobry :P z Minolta to juz mniejszy hardkor :P
  • 0

#55 Marbel Napisany 27 września 2007 - 13:09

Marbel

    Why so SERIOUS??

  • Forumowicze
  • 9 284 Postów:

marbel Nurburgring moze zniechecic na poczatek :P mowilem zeby nie dawac hardkoru na dziendobry :P z Minolta to juz mniejszy hardkor :P


No i nie dałem hardkoru. Już są podane wytyczne. Choć Nurburgring jest moim ulubionym torem - żaden hardkor :P
  • 0

#56 wiedziu Napisany 27 września 2007 - 13:32

wiedziu

    Blanka

  • Narybek
  • 168 Postów:

marbel Nurburgring moze zniechecic na poczatek :P mowilem zeby nie dawac hardkoru na dziendobry :P z Minolta to juz mniejszy hardkor :P


No i nie dałem hardkoru. Już są podane wytyczne. Choć Nurburgring jest moim ulubionym torem - żaden hardkor :P


zle go wspominam po ostatniej driving mission :P
  • 0

#57 Eltemi Napisany 27 września 2007 - 15:07

Eltemi

    Toad

  • Narybek
  • 7 Postów:
Witam. Wszystkie zasady i ogólnie pomysł na turniej jak najbardziej w porządku, ale mam pewne wątpliwości co do wyboru trasy. Wygląda na to, że należy(oczywiście jeżeli ma się zamiar uzyskać jak najlepszy czas) nie hamować przed 3. zakrętem i po wyjściu z niego walić prosto na trawę oraz wąski kawałek piachu, omijając w ten sposób zakręty 4 i 5. Niespecjalnie mi się to podoba, a jeżeli się mylę to przepraszam za mącenie waszych torów jazdy :) W każdym bądż razie zgłaszam się jako kolejna osoba do turnieju.
  • 0

#58 Gość_jachu2_* Napisany 27 września 2007 - 15:16

Gość_jachu2_*
  • Goście
Jako że nie dysponuję w tej chwili aparatem cyfrowym (ma być mi użyczony na dniach) rozpoczynam intensywny trening na wyznaczonym torze połączony z poszukiwaniem optymalnych ustawień samochodu. Tak będzie wyglądała moja strategia przed każdym wyścigiem. Dwa dni testów i "oficjalny" pomiar w sobotę. A jak Wy to rozegracie?

Dodano: Póki co najlepszy wykręcony czas to 1:13:176, ale jeździłem krótko i ciągle jeszcze zapoznaję się z trasą.
  • 0

#59 vagrant3 Napisany 27 września 2007 - 16:18

vagrant3

    złoty członek

  • Forumowicze
  • 12 850 Postów:

A jak Wy to rozegracie?

Ja nie mogę na razie Grubego dorwać, może więc nie uda mi się "pożyczyć" od niego mojego GT4 :) Tak to rozgrywam póki co.
  • 0

#60 Marbel Napisany 27 września 2007 - 18:01

Marbel

    Why so SERIOUS??

  • Forumowicze
  • 9 284 Postów:
Już dziś jeździłem. Ok65 okrążeń. Ale na 25 miałem już prawidłowe ustawienia. Ghost czasem pomaga, czasem denerwuje (jak zasłania całą trasę :/

Wygląda na to, że należy(oczywiście jeżeli ma się zamiar uzyskać jak najlepszy czas) nie hamować przed 3. zakrętem i po wyjściu z niego walić prosto na trawę oraz wąski kawałek piachu, omijając w ten sposób zakręty 4 i 5.

No to kombinuj, wykręć najlepszy czas, a do kolejnego wyścigu warunki ustal Ty! A co do takich cięć jak piszesz to się raczej nie da! Wbrew pozorom GT4 to nie jest taka prosta gra. Trawa, a tym bardziej piasek mocno Cię hamują!
Powodzenia. Oczywiście zapraszamy wszystkich chętnych :D Im więcej tym lepiej.

EDIT:
Usunąłem swój czas :) Podam najlepszy w odpowiednim czasie :P
  • 0