Silent Hill: Shattered Memories
#151 Napisany 08 grudnia 2009 - 13:23
#152 Napisany 08 grudnia 2009 - 14:12
#153 Napisany 08 grudnia 2009 - 14:15
#154 Napisany 09 grudnia 2009 - 23:33
#155 Napisany 10 grudnia 2009 - 00:26
#156 Napisany 10 grudnia 2009 - 09:30
A wysokie oceny cieszą, wreszcie nie jest to horror na szynach, albo pół-horror, tylko wreszcie pełnoprawna przygoda, jakiej na Wii trochę brakuje.
#157 Napisany 11 grudnia 2009 - 00:18
Due: zwalony pomysł z brakiem autosave; trzeba o tym pamiętać, zwłaszcza że gracze skarżą się na częste zawieszki, które równoznaczne są z restartem od sejwa
Tri: gra wygląda niesamowicie;
Quatro: gra dzieli się na etapy - przygodowe (walimy zdjęcia, otwieramy dźwi), ucieczkowo - skradankowe (gdy wszystko zamarza), interwał pomiędzy etapem ucieczkowym, a przygodowym w postaci jakiejś konkretnej zagadki. Powiem szczerze, że ta formuła sprawdza się bardzo dobrze. W zależności od portretu psychologicznego spotykamy inne postaci, mamy inne przygody, trafiamy w inne miejsca, gonią nas inne pokraki - potwory!
Już miałem końcówkę, ale zacznę od nowa gdyby nie ten motyw z save
#158 Napisany 11 grudnia 2009 - 00:19
#159 Napisany 11 grudnia 2009 - 00:23
#160 Napisany 11 grudnia 2009 - 00:33
Odpowiem ja: PSP ma maly ekran, nie daje takiego poczucia strachu i wsiakniecia w gre jak wersje stacjonarne. No chyba, ze nie jestes fanem horrorow i Sileta skonczysz w metrze o 12 w dzien.Ad Uno: a dlaczego nie?
#161 Napisany 11 grudnia 2009 - 06:51
#162 Napisany 11 grudnia 2009 - 10:17
http://www.gonintend...y.php?id=107104NWR: Are there any plans to remake other games in the series?
TH: Not at this time, but anything is possible if people want it!
NWR: What are your thoughts on the apparent low sales of Mature-rated titles on Wii, and how did this affect the development of Shattered Memories?
TH: I think in general we see a lot of companies watering their games down for the Wii, instead of creating a compelling experience like they would on any other platform. But that tide seems to be changing slowly, so hopefully we can start seeing more fully fleshed-out games on the Wii. There's a lot of untapped potential there for immersion.
NWR: What are your expectations for sales of this game? How many copies need to be sold for you to consider this game a success?
TH: I don't think I'm allowed to comment about that! Our pre-order numbers looked very good, though.
Silent Hill: Shattered Memories dev unsure that hardcore games can sell on Wii
http://www.gonintend...y.php?id=107382“We feel we now understand the hardware and the interface very well, but the flip-side to that is that non-Nintendo publishers feel they haven’t done that well on it commercially. That’s the biggest issue. From that perspective the Wii is a really difficult device to develop for, because as a hardcore games machine, Wii games are always going to be held up against whatever’s just come out on the Xbox 360 or PS3. The second you try to make a gamer’s game for it you will get unflattering comparisons. That’s why it’s difficult. ...despite it (the install base) being very large, I think the attachment rate is fairly low, and I think that colours publishers’ view on how much they can invest in the system. We just don’t know if hardcore games can succeed on the Wii. I think it’s yet to be proven. I think a lot of people have bought Wii’s, but many aren’t buying software for it. With Silent Hill Shattered Memories, we’ve made a gamer’s game, and we’ve put a lot of passion into the game to get it right. But we’ve now got to wait and see how successful it’s really going to be commercially. That’s kind of out of our hands.” - Simon Gardner, CEO of Climax Studios
#163 Napisany 11 grudnia 2009 - 10:39
#164 Napisany 11 grudnia 2009 - 11:04
Nie sadze, bo TEXZ odnosil sie tylko do PSP, co oznacza automatycznie, ze wersja na PS2 jest lepsza, a roznia sie one tylko platforma. Zadna z wymienionych nie ma Wiilota, wiec przypuszczam, ze chodzi o ekran. Zwlaszcza, ze jak sam powiedzial "trzeba zagrac", a troche trudno zagrac w cos przed jej premiera.A ja przypuszczam, ze chodzi o dużą rolę Wiilota podczas eksploracji
#165 Napisany 11 grudnia 2009 - 11:27
edit: gra wykrzacza mi się w tym samym momencie, to wina obrazu; albo coś wykombinuję, albo będę czekał na premierę... choć czekanie do lutego to przesada, nie wytrzymam tyle.
#166 Napisany 29 grudnia 2009 - 19:39
#167 Napisany 01 stycznia 2010 - 15:27
#168 Napisany 19 stycznia 2010 - 20:07
Szkoda tylko, że europejska data wydania przesunęła się o miesiąc, na początek marca.
Na szczęście mam tu wywiad z twórcami, który wydaje się dość interesujący:
http://wii.nintendol...ttered_memories
Zwróćcie uwagę na ten kawałek:
For example, the game knows which parts of the environment you spend time looking at. It knows how long it takes you to solve certain types of puzzles, and how you approach problems; whether you use trial-and-error or whether you take your time thinking about a puzzle before interacting with it. From this the game gets an understanding of how analytical you are, how well you cope with abstract puzzles and so on. If a player gets stuck does he try and solve the problem with brute force or does he leave the room and look for clues? The player is equipped with a mobile phone – the game remembers who you're calling, how long you spend talking to them and whether you're hanging up on people. All these little things feed into your personality profile.
Część osób zastanawiało się w jakim stopniu zachowanie gracza wpływa na cokolwiek. Jak się okazuje, dość znacznie.
#169 Napisany 11 maja 2010 - 09:16
Mam mały problem z tą grą, chociaż w sumie bardziej przypomina ona opowieść, niż grę.
Fajna historia jest opowiadana liniowo, zgubić się nie ma gdzie, zaciąć na czym też nie za bardzo i nie widziałem, żeby twórcy w czasie rozgrywki dawali graczowi wybór co chce robić. Więc w takim razie od czego zależy które z 4 zakończeń zobaczę? Tylko od rozmów z psychologiem?
#170 Napisany 11 maja 2010 - 10:15
#171 Napisany 11 maja 2010 - 17:11
Shattered Memories są bardziej subtelne, np. na początku gry masz wybór czy wejść do pubów czy do baru (z tym, że jak wejdziesz do jednego, to drugie już będzie zamknięte).
ad Pscyho: jaką masz wersję? na wii?
#172 Napisany 11 maja 2010 - 17:26
No dobra zdanie o liniowości cofam, pisałem to kika godzin temu gdy byłem przy domku myśliwych, teraz jestem już przy latarni ( czyli prawie u bram) i gra od tamtego czasu mocno się rozkręciła. Zagadki ma pierwsza klasa, choć są momenty gdzie stałem patrzyłem na rozwiązanie i go nie widziałem Ogólnie gra bardzo fajna, szkoda tylko że sceny ucieczek bombią, prawie 50% z nich przechodziłem z youtube bo od biegania w kółko szlag mnie trafiał. Było by o wiele lepiej gdyby dodali kompas, a u celu trzeba by było jakimś ficzerem wymanewrować stwory. A tak jest to emocjonujące fakt, ale też denerwuje mocno bieganie na ślepo.ad meiss: Od rozmów z psychologiem, od tego na co patrzysz (np. na dekolt lub piwo w barze), a gra daje graczowi wybór jak najbardziej, tylko nie robi tego w sposób jak wiele współczesnych gier, które pokazują Ci nachalnie ====> TU! masz wybór ścieżki.
Shattered Memories są bardziej subtelne, np. na początku gry masz wybór czy wejść do pubów czy do baru (z tym, że jak wejdziesz do jednego, to drugie już będzie zamknięte).
No i atmosfera, grając z podłączonym kinem domowym nawet w środku dnia, potrafi wkręcić, niby nic strasznego, ale jak żona włożyła klucz w drzwi domowe, żeby wejść, to złapałem swojego psa w pół i już chciałem w nim rzucać w nadciągającego przeciwnika
P.S. Szkoda, że wiele wątków się nie wyjaśnia, np, nie znalazłem rozwiązania historii dotyczącej ducha dziewczyny/kobiety w domu myśliwych. No chyba, że to ten sam duch, któremu zdjęcie robiłem w samochodzie przed High School. Wtedy mogę się domyślać tylko kto ją zabił.
P.S.2 Pod koniec gry u was psycholog też był jakby lekko psychopatyczny?
ad psycho, u mnie gra czekała prawie miesiąc jakoś nastroju nie było, ale jak już usiadłem, to dzisiaj zrobiłem sobie wolne w pracy, żeby skończyć
#173 Napisany 12 maja 2010 - 08:17
#174 Napisany 20 września 2010 - 19:26
#175 Napisany 20 września 2010 - 19:34
Przy okazji z radością zauważyłem, że SM wróciło na 20 miejsce w tygodniowej liście sprzedaży w UK - od momentu premiery praktycznie nie wypada z Top 40, więc powolutku bo powolutku, ale się sprzedaje.
#176 Napisany 11 grudnia 2010 - 20:36
#177 Napisany 11 grudnia 2010 - 20:52
#178 Napisany 12 grudnia 2010 - 18:15
#179 Napisany 17 stycznia 2011 - 13:46
#180 Napisany 02 stycznia 2013 - 22:52
Gra miażdży. Klimat, historia, emocje. Nieziemsko cieszę się, że zrezygnowano z kultu i innych takich, gdyż mimo braku tych wszystkich rzeczy to nadal Silent, tyle, że nieco inny.
No i to pierwsza gra, przy której się popłakałem (końcówka).
W ogóle historia - czuć, że jest się (nie kieruje się nim, wczuwka nawet na małym ekraniku konsoli Sony i bez wiilota jest wielka) facetem, który szuka ukochanej córki i że tylko to się liczy. A jak się rozkręca... Grę skończyłem w jedną noc, tak mnie wciągnęło. Co prawda chciałoby się więcej, gdyż gameplay jest fascynujący, z masą rewelacyjnych pomysłów, ale i do długości nie mam zastrzeżeń.
Zresztą, co chyba najlepsze w tej produkcji - wszystko ma znaczenie. Każdy ruch gracza, każdy szczegół, których tu wiele. Mało jest gier, w których to szczegóły są najważniejsze, kiedy to one tworzą całą tę symbolikę i niewyobrażalny klimat.
A jak widziałem, na Wii jest jeszcze lepsza grafika, no i sam telewizor daje większą immersję.
Gdy Wii będzie taniutkie jak barszcz (może kanadyjska wersja konsoli do nas dotrze), kupuję drugi raz w ciemno SH.
A w ogóle patent z psychologicznymi testami i tak dalej powinien znaleźć się w innych grach z serii, jak myślicie?