Czy ja wiem, te nowe lapki chyba mają dużo lepsze czasy na baterii niż 6 lat temu, szczególnie jak wyskoczysz z takiej kasy jaką byś dał za Appla
Komputery Z Jabłuszkiem
#2611 Napisany 03 listopada 2021 - 12:07
#2612 Napisany 03 listopada 2021 - 12:22
To na pewno, jak mówię w moim jest bateria zajechana i jak ją oszczędzam (jasność, lekkie zadania jedynie) to potrzyma 90 minut Ale w obecnych czasach mobilność urządzenia nie jest mi superpotrzebna, więc jeszcze się trochę pomęczę w tym zakresie. Ale w kwestii szybkości działania systemu i wykonywania większości zadań sprawdza się dalej super.
#2613 Napisany 03 listopada 2021 - 21:57
Jak będzie promka ma M1 na Black Friday to łyknę .
#2614 Napisany 09 lutego 2022 - 19:17
#2615 Napisany 09 lutego 2022 - 19:26
#2616 Napisany 09 lutego 2022 - 23:59
Ale jakaś dostawa będzie? Gdzie nie patrzę na te iPad 2021 64GB to 1-2 miesiące czekania albo brak danych
#2617 Napisany 10 lutego 2022 - 00:08
#2618 Napisany 10 lutego 2022 - 00:10
qtazy
#2619 Napisany 10 lutego 2022 - 00:11
#2620 Napisany 10 lutego 2022 - 00:13
nie no wiedziałem że chodzi o problemy z produkcją, ale nie wiedziałem że faktycznie ktoś podjął decyzję że to poświęcają, myślałem że po prostu przez zdalne na całym świecie popyt na ipady tak wywaliło w kosmos
no to czekam, moze rzucą za miesiąc jakąś partie
#2621 Napisany 10 lutego 2022 - 00:16
#2622 Napisany 17 marca 2022 - 16:21
Apple morduje AMD i Intela
#2623 Napisany 17 marca 2022 - 20:10
#2624 Napisany 18 marca 2022 - 17:59
#2625 Napisany 18 marca 2022 - 18:15
Dlatego pisałem o zjadaniu AMD i Intela, a nie nVidii
Apple może ma lepszy stosunek wydajność/wat, ale ilość ficzerów i zastosowań produktów nVidii bije Apple na łeb na szyję. Doganianie nVidii potrwa latami jeśli Apple się do tego w ogóle przyłoży.
#2626 Napisany 18 marca 2022 - 18:24
Te apple'owskie chipy to w ogóle mają obsługę ray tracingu?
#2627 Napisany 18 marca 2022 - 18:38
Nie mają, ani nie mają jednostek tensorowych. Stąd Blender, który z tego korzysta, ma ponad 5 razy lepszy wynik u nVidii.
#2628 Napisany 18 marca 2022 - 20:31
#2629 Napisany 18 marca 2022 - 21:32
Dosłownie o tym toczy się dyskusja
#2630 Napisany 18 marca 2022 - 22:51
#2631 Napisany 18 marca 2022 - 23:09
#2632 Napisany 19 marca 2022 - 07:12
W sumie to GPU w Mac Studio jest głównie do przyspieszenia programów do tworzenia contentu graficznego i może w tym celu jest zupełnie wystarczający w większości przypadków (chociaż jak widać po Blenderze, są przypadki gdize nVidia ma przewagę).
Ale jeśli Apple chce, żeby Maci były istotne w kategoriach, gdzie GPU mają swoje podstawowe zastosowanie - giereczki i GPGPU - to będą musieli ostro poprawić wsparcie programowe. W przypadku giereczek - zachęcać wydawców i developerów do portowania na macos, w przypdku GPGPU byłaby chyba potrzebna koalicja z Intelem i AMD, żeby uczynić OpenCL standardem zamiast CUDA... Jak nVidia ma lepsze zarówno sprzęt jak i narzędzia to ciężko będzie ich wypchnąć jako docelową platformę.
#2633 Napisany 19 marca 2022 - 09:22
#2634 Napisany 19 marca 2022 - 10:21
Może dlatego, że rynek komputerów bardzo się zmienił - w latach 90-00 komputery były kupowane w zasadzie do grania - liczył się Intel/AMD, Radeon/NVidia. po 2010, jak Apple odbiło się od dna i zaczęło sprzedawać swoje produkty na całym świecie, gdy zmieniły się też zastosowania kopmuterów, a ich moc bardzo wzrosła, to Cupertino pokazało ludziom, że teraz można mieć mocnego kompa, który ogarnia wszystko co trzeba, pięknie wygląda, jest intuicyjny i nie trzeba być informatykiem, żeby go obsługiwać.
Przecież jak ja kupowałem laptopa w 2008r. to pukałem się w czoło co za imbecyle kupują komputery bez dyskretnej karty graficznej. Teraz sam wybieram takie.
#2635 Napisany 19 marca 2022 - 11:40
Na co w ogóle odpowiadasz? Dlaczego Apple wyolbrzymiło możliwości swojego GPU względem nVidii (posty torqa i czycha), czy też dlaczego Apple stosuje własne API zamiast Vulkana (Danteusz)? Bo w obu przypadkach trochę z czapy Twój post.Może dlatego, że (...)
Teraz możliwości zintegrowanych GPU będą rosły, bo mają dużo zastosowań poza giereczkami i chyba że ktoś tylko pisze dokumenty i przegląda neta to z nich nie skorzysta.
#2636 Napisany 19 marca 2022 - 16:19
#2637 Napisany 19 marca 2022 - 22:53
Bardziej na post Dantego, ale masz racje. Pomieszałem tematy i wyszedł z tego bełkot. Chciałem napisać kilka słów ale sam się w tym pogubiłem. Myślałem, że o nieco czymś innym toczy się dyskusja, - to moja wina, trzeba czytać wcześniejsze posty.
#2638 Napisany 20 marca 2022 - 12:08
Dzięki WebGL nawet przeglądanie stron zyskuje na sensownym GPU
Hmm, to jest skrót myślowy, który bez właściwych kwantyfikatorów może omyłkowo sugerować zbyt wiele.
#2639 Napisany 11 kwietnia 2022 - 11:07
W sumie napiszę tutaj.
Jak do kurwy nędzy w Windows 11 odpalić te pliki HEIC. Na Win10 kiedyś pamiętam był problemy ale poklikałem w irfanview i było ok, jakiś plugin i działało. A na 11 to kurwa w sklepie jakieś darmowki do otwierania, jak chce przerobi to płać 20 zł. A ja po prostu chce kodek do IrfanView żeby otwierać te pliki do kurwy nędzy. Dante tłumacz się!