ICO
#31 Napisany 20 marca 2006 - 21:54
Filmik jest bardzo ciekawy, widać że autorzy mieli wiele innych wizji zanim doszli do upragnionego rezultatu(tak samo było z SotC). Zwłaszcza interesujące jest umiejscowienie zamku - te otaczające go budowle... czyżby jakieś miasto?
BTW - czy tylko mi się wydało, czy na tym filmiku Yorda ma rogi ?
#32 Gość__* Napisany 21 marca 2006 - 19:02
Jakoś nie widzę... w której minucie? Za to wydaje mi się, że ludzie, z którymi walczy ICO mają rogi. Możliwe, że mieli być strażnikami... albo twócy na początku sami nie wiedzieli, co może oznaczać posiadanie rogów.BTW - czy tylko mi się wydało, czy na tym filmiku Yorda ma rogi ?
W ogóle widać, że grze miało być więcej elementów akcji - jak choćby ucieczka przed strzałami.
Aha, nie ma gdzieś tego filmiku w jakimś normalnym formacie
#33 Napisany 22 marca 2006 - 18:36
Jakoś nie widzę... w której minucie?
Gdzieś tak przy 1:10(później też to dokładnie widać) Ta dziewczyna siadająca na kanapie, to chyba właśnie pierwowzór Yordy. Zastanawiające są też te dziwne znaki na jej rękach...
BTW w niektórych renderach z kolei Ico nie posiada rogów ...
#34 Gość__* Napisany 22 marca 2006 - 18:43
PSX'a powstawał ICO??
Dowód?! Kliknij:
http://video.google.... ... 4321&q=ICO
juz tak piękne drzewa były na psxa no to
a jak to sie jeszcze ruszalo to juz calkiem
#35 Napisany 22 marca 2006 - 19:05
#36 Napisany 22 marca 2006 - 19:23
juz tak piękne drzewa były na psxa no to
a jak to sie jeszcze ruszalo to juz calkiem
Na 100% to nie jest z PSX'a, tylko ze wczesnej wersji na ps2. Tylko początek filmiku dotyczy psx'owej wersji.
#37 Napisany 26 marca 2006 - 15:16
Minusem dla mnie była (czasami) kamera, fakt, że nie mozna rozejrzec się swobodnie o pełnie 360 stopni. Ale to drobiazg, dla mnie ta gra jest genialna, choć niestety - jednorazowa.
PS. [SPOJLER?]znaleźliście ukrytą najsilnieszą broń? maczuga/buzdygan (nie wiem jak to fachowo nazwać)? Przyznam się bez bicia, ze gdybym raz nie sięgnął do solucji, mając w jednym miejscu problem z wyskokiem to nigdy bym na to nie trafił.[/SPOJLER?]
#38 Napisany 26 marca 2006 - 18:09
wielu z Was pisało tutaj o grafice i gameplayu, niektórym wkradała się nuda, grafika wydawała się nierówna etc. Ja zaś myślę, że wiela siła tej gry tkwi w bardzo oryginalnym i silnym powiązaniu bohatera z postacią, którą się opiekuje.
Sprawdź także Shadow of the Colossus . Choć motyw opieki oczywiście odpada, więź między bohaterem a postacią(w tym wypadku koniem) jest równie genialnie ukazana co w ICO .
A tak swoją droga - zgadzam się w 99% z powyższym post'em. Nie w stu, gdyż mnie jako tako kamera nie zupełnie nie przeszkadzała .
A co do SPOILER(A)...
podobnie jak Ty, dowiedziałem się o nim dopiero po sprawdzeniu solucji. A sprawdzałeś ten secret przy drugim podejściu? Zamiast buzdyganu znajdujemy tam ciekawy przedmiot, żartobliwie nawiązujący do pewnej sławnej sagi...
#39 Gość__* Napisany 27 marca 2006 - 09:20
#40 Gość__* Napisany 28 marca 2006 - 19:03
Mi kamera też trochę przeszkadzała, chociaż nie tyle z powodu braku 360 stopni (to dała efekt przytłaczającej nas wielkości budowli i pokazywało bezradność małego chłopca), co z powodu szybkości. Kamera jest dość anemiczna i przy powolnym rozwiązywaniu zagadek to nie przeszkadza, ale kiedy walczymy z cieniami, człowieka może szlag trafić, że kamerka pełza, kiedy gracz potrzebuje szybkiego pokazania, to porwanej Yordy, to ICO. Ale poza tym jest przyjemna i się sprawdza .Minusem dla mnie była (czasami) kamera, fakt, że nie mozna rozejrzec się swobodnie o pełnie 360 stopni. Ale to drobiazg, dla mnie ta gra jest genialna, choć niestety - jednorazowa.
Ja też dowiedziałam się o tym ze spoilera, ale gram teraz drugi raz i jestem ciekawa, czy znajdę tę gwiezdnowojenną broń, czy najpierw muszę znaleźć broń nr jeden... Aha, i problem też chyba sprawiało mi to samo miejsce, gdzie trzeba skoczyć z wyrzutni w górę .PS. [SPOJLER?]znaleźliście ukrytą najsilnieszą broń? maczuga/buzdygan (nie wiem jak to fachowo nazwać)? Przyznam się bez bicia, ze gdybym raz nie sięgnął do solucji, mając w jednym miejscu problem z wyskokiem to nigdy bym na to nie trafił.[/SPOJLER?]
A jeszcze co do przed-ICOwego filmiku...
Ta scena z osobą siadającą na kanapie mnie zmyliła. Bo najpierw myślałam, że to Yorda. Potem patrzę - ma rogi; więc nieeeee, to ICO. potem znowu, scena, gdy chłopak (?) bez rogów jest dotykany przez właścielkę (?) ręki z tajemniczymi znakami...Jakoś nie widzę... w której minucie?
Gdzieś tak przy 1:10(później też to dokładnie widać) Ta dziewczyna siadająca na kanapie, to chyba właśnie pierwowzór Yordy. Zastanawiające są też te dziwne znaki na jej rękach...
BTW w niektórych renderach z kolei Ico nie posiada rogów ...
Cóż, wiele pomysłów, ale na początku były mocno nieskrystalizowane .
#41 Napisany 28 marca 2006 - 22:14
Ta scena z osobą siadającą na kanapie mnie zmyliła. Bo najpierw myślałam, że to Yorda. Potem patrzę - ma rogi; więc nieeeee, to ICO. potem znowu, scena, gdy chłopak (?) bez rogów jest dotykany przez właścielkę (?) ręki z tajemniczymi znakami...
Ta osoba z rogami to zdecydowanie Yorda. Gdzieś tam wyczytałem, że początkowo miała mieć rogi. Zastanawiający jest z kolei ten chłopak bez rogów(Ico?), dotykany przez prawdopodobnie pierwowzór Yordy...
Heh, w sumie i tak to już nie jest zbyt istotne, ale ciekawe są takie początkowe wizje
gry, tak diametralnie różniące się od ostatecznego produktu .
Ja też dowiedziałam się o tym ze spoilera, ale gram teraz drugi raz i jestem ciekawa, czy znajdę tę gwiezdnowojenną broń, czy najpierw muszę znaleźć broń nr jeden...
Nie musisz. Ja również wykonałem ten, hmm "sidequest" za drugim razem i czekało tam na mnie coś zaskakującego .
#42 Napisany 08 kwietnia 2006 - 13:13
Ciekawe jak ten chłopaczyna sie urodził? Nie wydaje mi sie, żeby w momencie narodzin był zupełnie pozbawiony rogów.
#43 Napisany 08 kwietnia 2006 - 16:01
P.S Zdaje się mi że już tu pisałem posta
#44 Napisany 10 sierpnia 2006 - 21:45
#45 Napisany 10 sierpnia 2006 - 22:36
Bestseller, ICO- bo mowa tu o niej...
Cóż, "bestseller" raczej do ICO zbytnio nie pasuje. Nie sprzedał się. Niestety. Choć to i może dobrze? Może to czyni go wyjątkowym? Hmm...
Poza tym małym szczegółem, zgadzam się z powyższym post'em . ICO jest prawdziwym dziełem sztuki.
#46 Napisany 11 sierpnia 2006 - 07:21
#47 Napisany 11 sierpnia 2006 - 15:18
#48 Napisany 30 października 2006 - 23:41
Jakiś czas temu już obejrzałem tego speed runa ICO i co zauważyłem?
Speed run był z wersji ntsc, bo uwaga uwaga... nie było tego młyna, na którego było trzeba wskoczyć (rzecz niezwykle frustrująca).
Ciekawe czemu młyn wycięli. Specjalnie oglądałem tego speeda z ciekawości, jak koleś sobie poradzi z tym młynem, a tu patrzę i... WTF!!!??? Nie ma młyna, lol.
Ogólnie speed run z ICO jest do pobicia. Sam pewne fragmenty przechodziłem szybciej niż na tym speedzie.
#49 Napisany 31 października 2006 - 07:25
#50 Napisany 31 października 2006 - 07:59
A tu link do tych tematów:
ICO: http://speeddemosarchive.com/Ico.html
SOTC: http://speeddemosarc... ... rt=210#210
Smutne jest to, że z tekstu wynika iż dużo osób już grając za pierwszym razem grała na zasadzie "kurcze, tu da sie skrócić", "Szybciej, szybciej, szybciej", "głupi koń, tracę sekundy przez niego", "zamiast tu, skoczę tam jakoś i nie będę musiał chodzić koło tego młyna głupiego" itd. itp.
#51 Napisany 31 października 2006 - 10:53
każdy ma swój cyrk, swoje małpy ale kurka ja nigdy w życiu nie będę kończył na czas MGSów, ICO czy BG&E o_O
#52 Napisany 31 października 2006 - 10:53
Ja tak delektowałam się tą grą, że chciałam żeby nigdy się nie kończyła Więc nie rozumiem takiego podejścia, dla mnie to jest niepojęteSmutne jest to, że z tekstu wynika iż dużo osób już grając za pierwszym razem grała na zasadzie "kurcze, tu da sie skrócić", "Szybciej, szybciej, szybciej", "głupi koń, tracę sekundy przez niego", "zamiast tu, skoczę tam jakoś i nie będę musiał chodzić koło tego młyna głupiego" itd. itp.
#53 Napisany 31 października 2006 - 11:03
#54 Napisany 31 października 2006 - 12:26
Ja każdą grę, w którą gram pierwszy raz przechodzę bardzo wolnom. Liżę wszystkie ściany i kąty po prostu. A Ci zawodowi speederzy to rzeczywiście heretycy, bo nawet przy pierwszym razie w obojętnie jaką grę to i tak grają, aby najszybciej przejść.
ICO jest tak skonstruowaną grą, że nie da się oszukać gry, trzeba wszystko robić po kolei, ale szybko, jak chce się mieć dobry czas ;]
Ja pewien fragment przechodzę szybciej o jakieś 2-3 minuty niż ten kolo ze speeda. Kolo nie wpadł na to, że można sprytem ominąć walkę z duchami i zaoszczędzić sporo czasu. A jest to fragment ten, gdzie trzeba zejść z dziewką po drabince na dół i potem trzeba się przejechąć tą kolejką.
#55 Napisany 01 listopada 2006 - 13:18
Ile ja się namęczyłem przy tym młynie jedyny moment w którym sobie pomyślałem że nie dam rady tej gry skończyć, ale udało się przejść młyn i potem było już spoko ;]nie było tego młyna, na którego było trzeba wskoczyć (rzecz niezwykle frustrująca).
Jedyn mnie ICO urzekło tym że to była bardzo spokojna gra, taka która potrafiła mnie zrelaksować (wyjątek to ten młyn).
#56 Napisany 12 marca 2007 - 20:08
Ej no.. o co tam kuwa kaman? oO' Dziś tam się kręciłem, kręciłem, kręciłem.. i konsola OFF .Ile ja się namęczyłem przy tym młynie jedyny moment w którym sobie pomyślałem że nie dam rady tej gry skończyć, ale udało się przejść młyn i potem było już spoko ;]nie było tego młyna, na którego było trzeba wskoczyć (rzecz niezwykle frustrująca).
help :kod:
#57 Napisany 12 marca 2007 - 20:27
MASSIVE SPOILERS
[hide]pico: pICO prosi o pomoc z ICO, napiszcie
Kyo: pico będzie miał więcej satysfakcji, jak wpadnie na to sam
baudolino: przecież tu nie ma na co wpadać... chyba że na młyn. ;f[/hide]
#58 Napisany 12 marca 2007 - 20:30
Ale jak znam życie to to "chyba" rozwiewa całą pewność..
Idę pokombinować.
#59 Napisany 12 marca 2007 - 20:32
i nie dajecie rady tam wskoczyć? łaaaaa xDDD
:niepewny: