Skocz do zawartości

Zdjęcie

ICO


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
111 odpowiedzi na ten temat

#31 Kyo Napisany 20 marca 2006 - 21:54

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 503 Postów:
ICO rzeczywiście pierwotnie miał być wydany na PSX. Co do tego filmiku - chyba tylko początek ukazuje wersję psx'ową, dalej jest już raczej wczesna wersja gry na ps2.

Filmik jest bardzo ciekawy, widać że autorzy mieli wiele innych wizji zanim doszli do upragnionego rezultatu(tak samo było z SotC). Zwłaszcza interesujące jest umiejscowienie zamku - te otaczające go budowle... czyżby jakieś miasto?

BTW - czy tylko mi się wydało, czy na tym filmiku Yorda ma rogi :o ?
  • 0

#32 Gość__* Napisany 21 marca 2006 - 19:02

Gość__*
  • Goście

BTW - czy tylko mi się wydało, czy na tym filmiku Yorda ma rogi :o ?

Jakoś nie widzę... w której minucie? Za to wydaje mi się, że ludzie, z którymi walczy ICO mają rogi. Możliwe, że mieli być strażnikami... albo twócy na początku sami nie wiedzieli, co może oznaczać posiadanie rogów.

W ogóle widać, że grze miało być więcej elementów akcji - jak choćby ucieczka przed strzałami.

Aha, nie ma gdzieś tego filmiku w jakimś normalnym formacie :?:
  • 0

#33 Kyo Napisany 22 marca 2006 - 18:36

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 503 Postów:

Jakoś nie widzę... w której minucie?


Gdzieś tak przy 1:10(później też to dokładnie widać) Ta dziewczyna siadająca na kanapie, to chyba właśnie pierwowzór Yordy. Zastanawiające są też te dziwne znaki na jej rękach...

BTW w niektórych renderach z kolei Ico nie posiada rogów :o ...
  • 0

#34 Gość__* Napisany 22 marca 2006 - 18:43

Gość__*
  • Goście

PSX'a powstawał ICO??
Dowód?! Kliknij:
http://video.google.... ... 4321&q=ICO


juz tak piękne drzewa były na psxa no to :shock:

a jak to sie jeszcze ruszalo to juz calkiem :o

  • 0

#35 BeSOS Napisany 22 marca 2006 - 19:05

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
fajny ten filmik- a zamek z rózowym z niebem na samym początku to juz wogóle cudo...takie widoczki, to jest to ;]
  • 0

#36 Kyo Napisany 22 marca 2006 - 19:23

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 503 Postów:

juz tak piękne drzewa były na psxa no to

a jak to sie jeszcze ruszalo to juz calkiem


Na 100% to nie jest z PSX'a, tylko ze wczesnej wersji na ps2. Tylko początek filmiku dotyczy psx'owej wersji.
  • 0

#37 Voo Napisany 26 marca 2006 - 15:16

Voo

    ...

  • Forumowicze
  • 691 Postów:
wielu z Was pisało tutaj o grafice i gameplayu, niektórym wkradała się nuda, grafika wydawała się nierówna etc. Ja zaś myślę, że wiela siła tej gry tkwi w bardzo oryginalnym i silnym powiązaniu bohatera z postacią, którą się opiekuje. W żadnej innej grze nie zdarzyło mi się tak bardzo przejmować postacią inną niż bohater, momentami to przyjmowało już postac jakiejś obsesji - jeśli musiałem się oddalić to co chwila zerkałem co dzieje się z Yordą. Moze dlatego, że wydawała się taka bezbronna, delikatna, trochę rozkojarzona? Zniszczyły mnie drobiazgi takie jak totalnie "niebohaterski" sposób w jaki porusza się i walczy Ico (typowy dzieciuch -niezgrabiasz), momenty gdy Yorda skacze i bezradnie zwisa z krawędzi czekając aż chłopiec ją podciągnie. Poza tym to, o czym pisaliście - "krzaczki" zamiast liter gdy przemawia Yorda, niesamowity niewiarygodny zamek, pardon - ZAMEK, porazające widoki na zewnątrz. Poza tym SŁOŃCE, momentami wprost zalewające ekran, fantasyczna gra swiateł i cieni. No i sam fakt, że po ukonczeniu gry człowiek mysli o różnych rzeczach, zastanawia się nad fabułą a to zdarza się jak często? Raz na sto gier?

Minusem dla mnie była (czasami) kamera, fakt, że nie mozna rozejrzec się swobodnie o pełnie 360 stopni. Ale to drobiazg, dla mnie ta gra jest genialna, choć niestety - jednorazowa.

PS. [SPOJLER?]znaleźliście ukrytą najsilnieszą broń? maczuga/buzdygan (nie wiem jak to fachowo nazwać)? :wink: Przyznam się bez bicia, ze gdybym raz nie sięgnął do solucji, mając w jednym miejscu problem z wyskokiem to nigdy bym na to nie trafił.[/SPOJLER?]
  • 0

#38 Kyo Napisany 26 marca 2006 - 18:09

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 503 Postów:

wielu z Was pisało tutaj o grafice i gameplayu, niektórym wkradała się nuda, grafika wydawała się nierówna etc. Ja zaś myślę, że wiela siła tej gry tkwi w bardzo oryginalnym i silnym powiązaniu bohatera z postacią, którą się opiekuje.


Sprawdź także Shadow of the Colossus :) . Choć motyw opieki oczywiście odpada, więź między bohaterem a postacią(w tym wypadku koniem) jest równie genialnie ukazana co w ICO :) .

A tak swoją droga - zgadzam się w 99% z powyższym post'em. Nie w stu, gdyż mnie jako tako kamera nie zupełnie nie przeszkadzała :wink: .

A co do SPOILER(A)...

podobnie jak Ty, dowiedziałem się o nim dopiero po sprawdzeniu solucji. A sprawdzałeś ten secret przy drugim podejściu? Zamiast buzdyganu znajdujemy tam ciekawy przedmiot, żartobliwie nawiązujący do pewnej sławnej sagi... :wink:


  • 0

#39 Gość__* Napisany 27 marca 2006 - 09:20

Gość__*
  • Goście
o ico usłyszałem dlapiero przy okazji SotC (zabijcie mnie) ale gra jest naprawde fantastyczna aż dziw że niewidziałem jej wcześniej, fajne są zagadki tak lekkie że chyba niiesposub się na nich zawieśić,
  • 0

#40 Gość__* Napisany 28 marca 2006 - 19:03

Gość__*
  • Goście

Minusem dla mnie była (czasami) kamera, fakt, że nie mozna rozejrzec się swobodnie o pełnie 360 stopni. Ale to drobiazg, dla mnie ta gra jest genialna, choć niestety - jednorazowa.

Mi kamera też trochę przeszkadzała, chociaż nie tyle z powodu braku 360 stopni (to dała efekt przytłaczającej nas wielkości budowli i pokazywało bezradność małego chłopca), co z powodu szybkości. Kamera jest dość anemiczna i przy powolnym rozwiązywaniu zagadek to nie przeszkadza, ale kiedy walczymy z cieniami, człowieka może szlag trafić, że kamerka pełza, kiedy gracz potrzebuje szybkiego pokazania, to porwanej Yordy, to ICO. Ale poza tym jest przyjemna i się sprawdza :) .

PS. [SPOJLER?]znaleźliście ukrytą najsilnieszą broń? maczuga/buzdygan (nie wiem jak to fachowo nazwać)? Przyznam się bez bicia, ze gdybym raz nie sięgnął do solucji, mając w jednym miejscu problem z wyskokiem to nigdy bym na to nie trafił.[/SPOJLER?]

Ja też dowiedziałam się o tym ze spoilera, ale gram teraz drugi raz i jestem ciekawa, czy znajdę tę gwiezdnowojenną broń, czy najpierw muszę znaleźć broń nr jeden... Aha, i problem też chyba sprawiało mi to samo miejsce, gdzie trzeba skoczyć z wyrzutni w górę :P .

A jeszcze co do przed-ICOwego filmiku...

Jakoś nie widzę... w której minucie?


Gdzieś tak przy 1:10(później też to dokładnie widać) Ta dziewczyna siadająca na kanapie, to chyba właśnie pierwowzór Yordy. Zastanawiające są też te dziwne znaki na jej rękach...

BTW w niektórych renderach z kolei Ico nie posiada rogów :o ...

Ta scena z osobą siadającą na kanapie mnie zmyliła. Bo najpierw myślałam, że to Yorda. Potem patrzę - ma rogi; więc nieeeee, to ICO. potem znowu, scena, gdy chłopak (?) bez rogów jest dotykany przez właścielkę (?) ręki z tajemniczymi znakami...

Cóż, wiele pomysłów, ale na początku były mocno nieskrystalizowane :) .
  • 0

#41 Kyo Napisany 28 marca 2006 - 22:14

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 503 Postów:

Ta scena z osobą siadającą na kanapie mnie zmyliła. Bo najpierw myślałam, że to Yorda. Potem patrzę - ma rogi; więc nieeeee, to ICO. potem znowu, scena, gdy chłopak (?) bez rogów jest dotykany przez właścielkę (?) ręki z tajemniczymi znakami...


Ta osoba z rogami to zdecydowanie Yorda. Gdzieś tam wyczytałem, że początkowo miała mieć rogi. Zastanawiający jest z kolei ten chłopak bez rogów(Ico?), dotykany przez prawdopodobnie pierwowzór Yordy...

Heh, w sumie i tak to już nie jest zbyt istotne, ale ciekawe są takie początkowe wizje
gry, tak diametralnie różniące się od ostatecznego produktu :mrgreen:.

Ja też dowiedziałam się o tym ze spoilera, ale gram teraz drugi raz i jestem ciekawa, czy znajdę tę gwiezdnowojenną broń, czy najpierw muszę znaleźć broń nr jeden...


Nie musisz. Ja również wykonałem ten, hmm "sidequest" za drugim razem i czekało tam na mnie coś zaskakującego :wink: .
  • 0

#42 Şichărescu Napisany 08 kwietnia 2006 - 13:13

Şichărescu

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 233 Postów:
Że Ico był tworzony na PSXa, to było wiadomo już dawno. Czy filmik jest z PSXa - ciężko powiedzieć. Wszystko na nim jest takie bardziej realne, ludzkie i 'współczesne'. Najpierw chłopak ma rogi, potem on nie ma, a ma je dziewczyna :o Potem odwrotnie :o :o

Ciekawe jak ten chłopaczyna sie urodził? Nie wydaje mi sie, żeby w momencie narodzin był zupełnie pozbawiony rogów.
  • 0

#43 Yoori Napisany 08 kwietnia 2006 - 16:01

Yoori

    Chłopak Kingi

  • Forumowicze
  • 8 527 Postów:
Gra jest extra, jedna z najlepszych w jakie grałem, w żadnej innej grze nie przejmowałem sie tak bardzo inną postacią oprócz głównego bohatera, to jest poprostu fenomen że twórcą ICO udało się wzbudzić u gracza taki lęk o postać którą nie kierujemy.

P.S Zdaje się mi że już tu pisałem posta :o
  • 0

#44 AiszA Napisany 10 sierpnia 2006 - 21:45

AiszA

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 027 Postów:
Dla mnie, gra wyjątkowa i qultowa :) Bestseller, ICO- bo mowa tu o niej... Jest to moja perła wśród sznuru karali... Niesamowita, originalna, niebanalna... Towarzyszy nam wspaniała muzyka, co dotyka najgłębszej struny duszy... Wyróżnia się pomysłowością i niebanalnością... Kto jej nie doceni, niech stanie mu w gardle ością ;-) Po prostu, nie dla wszystkich...
  • 0

#45 Kyo Napisany 10 sierpnia 2006 - 22:36

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 503 Postów:

Bestseller, ICO- bo mowa tu o niej...


Cóż, "bestseller" raczej do ICO zbytnio nie pasuje. Nie sprzedał się. Niestety. Choć to i może dobrze? Może to czyni go wyjątkowym? Hmm...

Poza tym małym szczegółem, zgadzam się z powyższym post'em :^^: . ICO jest prawdziwym dziełem sztuki.
  • 0

#46 Scorpio Napisany 11 sierpnia 2006 - 07:21

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13 964 Postów:
Właśnie tak sobie pomyślałem: ICO miał przecież niedawno reedycję, której już na półkach łatwo dostrzec nie mogę (a zalegały wcześniej). Czy to oznacza, że reedycja sprzedała się bardzo dobrze i, wreszcie, można powiedzieć bestseller? :)
  • 0

#47 AiszA Napisany 11 sierpnia 2006 - 15:18

AiszA

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 027 Postów:
Ależ się czepiacie szczególików :P Dla mnie jest, no i basta! ;-)
  • 0

#48 ACZ Napisany 30 października 2006 - 23:41

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 171 Postów:
Chcę jeszcze napisać o speed runie ICO.
Jakiś czas temu już obejrzałem tego speed runa ICO i co zauważyłem?
Speed run był z wersji ntsc, bo uwaga uwaga... nie było tego młyna, na którego było trzeba wskoczyć (rzecz niezwykle frustrująca).
Ciekawe czemu młyn wycięli. Specjalnie oglądałem tego speeda z ciekawości, jak koleś sobie poradzi z tym młynem, a tu patrzę i... WTF!!!??? Nie ma młyna, lol.
Ogólnie speed run z ICO jest do pobicia. Sam pewne fragmenty przechodziłem szybciej niż na tym speedzie.
  • 0

#49 baudolino Napisany 31 października 2006 - 07:25

baudolino

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2 012 Postów:
speedrunować ICO? O_O HERETYCY! :blah:
  • 0

#50 Scorpio Napisany 31 października 2006 - 07:59

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13 964 Postów:
Zgadzam się z baudem. Te gry są do spokojnego podziwiania i przechodzenia, nie do przebiegnięcia "na pałę". Na szczęście baud nie wie, o speedzie SOTC, w ktorym to wykorzystuje się wszelkie sztuczki (w tym obchodzenie na różne sposoby wchodzenia na kolosy zalecanym sposobem (a więc tym fajniejszym)) i ogólnie nawet wyglada to mniej epicko. Na szczęście wiedza pozostała tajemna :P

A tu link do tych tematów:
ICO: http://speeddemosarchive.com/Ico.html
SOTC: http://speeddemosarc... ... rt=210#210

Smutne jest to, że z tekstu wynika iż dużo osób już grając za pierwszym razem grała na zasadzie "kurcze, tu da sie skrócić", "Szybciej, szybciej, szybciej", "głupi koń, tracę sekundy przez niego", "zamiast tu, skoczę tam jakoś i nie będę musiał chodzić koło tego młyna głupiego" itd. itp.
  • 0

#51 Aras Napisany 31 października 2006 - 10:53

Aras

    like a prayer

  • Forumowicze
  • 8 071 Postów:
ehh myślałem że otoczka ICO i jej klimat jest nie do zajechania, a tu się okazuje że wystarczy speedruna zrobić aby magia prysła :P
każdy ma swój cyrk, swoje małpy ale kurka ja nigdy w życiu nie będę kończył na czas MGSów, ICO czy BG&E o_O
  • 0

#52 AiszA Napisany 31 października 2006 - 10:53

AiszA

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 027 Postów:

Smutne jest to, że z tekstu wynika iż dużo osób już grając za pierwszym razem grała na zasadzie "kurcze, tu da sie skrócić", "Szybciej, szybciej, szybciej", "głupi koń, tracę sekundy przez niego", "zamiast tu, skoczę tam jakoś i nie będę musiał chodzić koło tego młyna głupiego" itd. itp.

Ja tak delektowałam się tą grą, że chciałam żeby nigdy się nie kończyła ;) Więc nie rozumiem takiego podejścia, dla mnie to jest niepojęte :cojest:
  • 0

#53 BeSOS Napisany 31 października 2006 - 11:03

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Ja z kolei nie rozumiem zachwytów ludzi odnośnie ICO. Przeszedłem grę w kilka godzin i nie powiem abym jakoś czerpał z niej przyjemność. Jak dla mnie za duzo monotonii. Jasne, gra miała klimacik i jest jedyna w swoim rodzaju, ale mimo to grałem w lepsze 'oryginalne' tytuły :) I proszę mi nie mówić, że pewnie wolę jakieś krwawe sieki, bo tak się składa, ze ejstem fanem oryginalnych gierek własnie typu BG&E. ICo jest imo o klasę gorsza niż produkcja Ancela
  • 0

#54 ACZ Napisany 31 października 2006 - 12:26

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 171 Postów:
Jedyn, ja oceniam BG&E na 9.2, a ICO na 9.8 ;] O gustach się nie dyskutuje ;]
Ja każdą grę, w którą gram pierwszy raz przechodzę bardzo wolnom. Liżę wszystkie ściany i kąty po prostu. A Ci zawodowi speederzy to rzeczywiście heretycy, bo nawet przy pierwszym razie w obojętnie jaką grę to i tak grają, aby najszybciej przejść.
ICO jest tak skonstruowaną grą, że nie da się oszukać gry, trzeba wszystko robić po kolei, ale szybko, jak chce się mieć dobry czas ;]
Ja pewien fragment przechodzę szybciej o jakieś 2-3 minuty niż ten kolo ze speeda. Kolo nie wpadł na to, że można sprytem ominąć walkę z duchami i zaoszczędzić sporo czasu. A jest to fragment ten, gdzie trzeba zejść z dziewką po drabince na dół i potem trzeba się przejechąć tą kolejką.
  • 0

#55 Yoori Napisany 01 listopada 2006 - 13:18

Yoori

    Chłopak Kingi

  • Forumowicze
  • 8 527 Postów:

nie było tego młyna, na którego było trzeba wskoczyć (rzecz niezwykle frustrująca).

Ile ja się namęczyłem przy tym młynie :trup: jedyny moment w którym sobie pomyślałem że nie dam rady tej gry skończyć, ale udało się przejść młyn i potem było już spoko ;]

Jedyn mnie ICO urzekło tym że to była bardzo spokojna gra, taka która potrafiła mnie zrelaksować (wyjątek to ten młyn).
  • 0

#56 Pico Napisany 12 marca 2007 - 20:08

Pico

  • Forumowicze
  • 10 686 Postów:

nie było tego młyna, na którego było trzeba wskoczyć (rzecz niezwykle frustrująca).

Ile ja się namęczyłem przy tym młynie :trup: jedyny moment w którym sobie pomyślałem że nie dam rady tej gry skończyć, ale udało się przejść młyn i potem było już spoko ;]

Ej no.. o co tam kuwa kaman? oO' Dziś tam się kręciłem, kręciłem, kręciłem.. i konsola OFF :(.

help :kod:
  • 0

#57 Kyo Napisany 12 marca 2007 - 20:27

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 503 Postów:
Największą satysfakcję będziesz miał, jak sam to rozgryziesz ;) . Ale jakbyś jednak się zdecydował zepsuć sobie zabawę, to masz tutaj taką małą podpowiedź, prosto z shoutbox'a:

MASSIVE SPOILERS

[hide]pico: pICO prosi o pomoc z ICO, napiszcie
Kyo: pico będzie miał więcej satysfakcji, jak wpadnie na to sam
baudolino: przecież tu nie ma na co wpadać... chyba że na młyn. ;f
[/hide]
  • 0

#58 Pico Napisany 12 marca 2007 - 20:30

Pico

  • Forumowicze
  • 10 686 Postów:
No właśnie.. ale próbowałem (chyba) na wszystkie sposoby xD

Ale jak znam życie to to "chyba" rozwiewa całą pewność.. :ziewa:

Idę pokombinować.
  • 0

#59 Aras Napisany 12 marca 2007 - 20:32

Aras

    like a prayer

  • Forumowicze
  • 8 071 Postów:
pico, czy wy mówicie o tym skoku jeszcze przed 'odpalaniem' soczewek? przecież to banał o_O na tym młynie, co do wody się spada?


i nie dajecie rady tam wskoczyć? łaaaaa xDDD



:niepewny:
  • 0

#60 Kyo Napisany 12 marca 2007 - 20:35

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 503 Postów:
:hmmm: O który młyn Tobie właściwie chodzi, Pico?
  • 0