Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wii U Pogadanki


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
10943 odpowiedzi na ten temat

Ankieta: Czy jesteś zainteresowany /na nowym dzieckiem Big N (135 użytkowników głosowało)

Czy jesteś zainteresowany /na nowym dzieckiem Big N

  1. Głosowanie Tak (88 głosów [65.19%])

    Procent głosów: 65.19%

  2. Głosowanie Nie (36 głosów [26.67%])

    Procent głosów: 26.67%

  3. Głosowanie Nie mam wyrobionego zdania na ten temat. (11 głosów [8.15%])

    Procent głosów: 8.15%

Głosuj Goście nie mogą głosować

#211 gruby Napisany 31 maja 2011 - 12:42

gruby

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 261 Postów:
Chodzi mi o to, że jeżeli robią sprzęt dla graczy zrobią mocny sprzęt, ale nie na tyle, żeby sprzedawać go ze stratą w cenie do 300$. Dokładnie tak jak było z GCN.
  • 0

#212 xell Napisany 31 maja 2011 - 13:04

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 348 Postów:

Zaraz pewnie ktoś wejdzie i mnie tu zjedzie technicznym bełkotem, ale znajduję dość zastanawiającym, że w tej rzekomej specyfikacji konsola ma więcej pamięci graficznej niż głównej.

Co ciekawe - podany procek jest tylko o połowę szybszy od CPU w 360, a GPU prawie 6 razy. Jeśli ta specyfikacja jest prawdziwa, to w sumie dość dobrze oddaje potrzeby współczesnych gier.

Chodzi mi o to, że jeżeli robią sprzęt dla graczy zrobią mocny sprzęt, ale nie na tyle, żeby sprzedawać go ze stratą w cenie do 300$. Dokładnie tak jak było z GCN.

Za $300 to spokojnie mogliby konsolę o takich specyfikacjach wydać i zarobić, może bez dysku twardego.
  • 0

#213 Ryan Napisany 31 maja 2011 - 14:04

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:

Bardziej niż suche cyfry, ciekawi mnie, czy w końcu uda się ustalić standard 1080p.

Jeśli specs jest prawdziwy, to nie. Do efektywnego renderingu odroczonego w 1080p potrzeba byłoby 33MB eDRAM. ;]

Nintendo nie ma może magików od shaderów, natomiast ma magików od płynnego jak masło 60fps.

OLO

Co ciekawe - podany procek jest tylko o połowę szybszy od CPU w 360, a GPU prawie 6 razy. Jeśli ta specyfikacja jest prawdziwa, to w sumie dość dobrze oddaje potrzeby współczesnych gier.

Nie-e, bo CPU i GPU to nie wszystko.

Za $300 to spokojnie mogliby konsolę o takich specyfikacjach wydać i zarobić, może bez dysku twardego.

Nie-e, bo 32nm kosztują a chłodzenie podkręconego RV770 też tanie nie będzie. ;)
  • 0

#214 Danteusz Napisany 31 maja 2011 - 14:42

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 888 Postów:

Do efektywnego renderingu odroczonego w 1080p potrzeba byłoby 33MB eDRAM. ;]

Widzę że chcesz być bardziej noob-friendly używając technologicznego bełkotu w polskiej wersji :D
  • 0

#215 Ryan Napisany 31 maja 2011 - 14:45

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
To dla Miela specjalnie. :cf:

Spoiler

  • 0

#216 xell Napisany 31 maja 2011 - 15:00

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 348 Postów:

Jeśli specs jest prawdziwy, to nie. Do efektywnego renderingu odroczonego w 1080p potrzeba byłoby 33MB eDRAM. ;]

EDRAM nie musi służyć jako framebuffer jak w 360.

Nie-e, bo CPU i GPU to nie wszystko.

Gigabajt VRAM ma sens, jeśli developerzy będą tworzyć pod rozdzielczości >720p.

Nie-e, bo 32nm kosztują a chłodzenie podkręconego RV770 też tanie nie będzie. ;)

32nm za rok będzie standardem. Tak samo chłodzenie GPU 750MHz to żadna czarna magia nie jest, będzie potrzbny prostrzy układ chłodzenia niż w takim Radeon 5770.
  • 0

#217 Ryan Napisany 31 maja 2011 - 15:17

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:

EDRAM nie musi służyć jako framebuffer jak w 360.

A do czego niby miałby służyć szybki ram? :)

Gigabajt VRAM ma sens, jeśli developerzy będą tworzyć pod rozdzielczości >720p.

To teraz wypełnij 1GB danych z BR, nawet takiego x4. przy 18MB/s i, załóżmy optymistycznie, dwukrotnej kompresji danych potrzebujesz 30 sekund na odczyt (zakładając zerowy seek). Całość do dekompresji i tak musi przejść przez CPU, więc dochodzi dodatkowy narzut. No i jeszcze zassanie dodatkowych pół GB danych do RAMu. To jest architektura z biorda: wielkie cyferki, których się nie da IMO sensownie wykorzystać. Chyba, że poza tą "specyfikacją" istnieją jeszcze jakieś sprytne przesłanki by uznać, że faktycznie da się to użyć do tworzenia gier. Póki ich nie zobaczę, nie uwierzę. ;)

32nm za rok będzie standardem. Tak samo chłodzenie GPU 750MHz to żadna czarna magia nie jest, będzie potrzbny prostrzy układ chłodzenia niż w takim Radeon 5770.

I zakładasz optymistycznie, że Ninny już dzisiaj ma projekt konsoli, która standardy z "za rok" wdraża. :) Szczególnie optymistyczne się to wydaje biorąc pod uwagę to, że na E3 Cafe będzie grywalne. ;)
  • 1

#218 ACZ Napisany 31 maja 2011 - 16:46

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 186 Postów:
Grubasie, nie wiem na ch*j Ci te 1080p. I tak różmicy nie zauważysz, chyba że masz wielki tv. Od eliminowania ząbków jest AA i lepiej jak gra chodzi w 720 z powiedzmy 4xAA niż w 1080p bez AA, tak to widzę.
Wystarczy, że moc Cafe pozwoli szarpać grafę z lepszymi teksturami (dzięki większej ilości ram) i jakimś wysokim AA w 720p i już multiplatformy będą wyglądać o wiele lepiej niż u konkurencji.
  • 0

#219 Ryan Napisany 31 maja 2011 - 17:15

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Wiesz, że 4xSSAA/MSAA wymaga dwukrotnie większej wysokości i szerokości bufora (a zatem 1440p)? :olo: A jeśli mówisz o technikach bazujących na krawędziach, to nie ma mowy o ileś-razy. :cf:
  • 0

#220 xell Napisany 31 maja 2011 - 17:50

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 348 Postów:

A do czego niby miałby służyć szybki ram? :)

Do tego, do czego służy we wszystkich innych konsolach z EDRAM (PS2, GC, Wii itd) - do operacji wymagających dużej przepustowości (jakieś alpha blending czy coś), a sam bufor ramki mógłby być w zewnętrznej pamięci graficznej.

To teraz wypełnij 1GB danych z BR, nawet takiego x4. przy 18MB/s i, załóżmy optymistycznie, dwukrotnej kompresji danych potrzebujesz 30 sekund na odczyt (zakładając zerowy seek). Całość do dekompresji i tak musi przejść przez CPU, więc dochodzi dodatkowy narzut. No i jeszcze zassanie dodatkowych pół GB danych do RAMu. To jest architektura z biorda: wielkie cyferki, których się nie da IMO sensownie wykorzystać. Chyba, że poza tą "specyfikacją" istnieją jeszcze jakieś sprytne przesłanki by uznać, że faktycznie da się to użyć do tworzenia gier. Póki ich nie zobaczę, nie uwierzę. ;)

Gigabajt RAMu nie będzie wykorzystywany tylko na tekstury i modele, jest jeszcze kwestia całego potoku renderującego, generującego wielką ilość danych, zwłaszcza przy większych rozdzielczościach. Cienie w takim Ghost Recon AW1 zajmowały ponoć kilkadziesiąt megabajtów RAM (Ubi mówiło, że więcej RAM niż miało PS2), a były tam w sumie bardzo niskiej rozdzielczości - żyletowate cienie w Assassin's Creed Brotherhood PC zajmują zapewne kilka razy więcej miejsca. A to przecież nie jedyne operacje, wymagające RAM. IMO wsadzanie gigabajta VRAM to będzie w next-genach konieczność, a nie zbędny przepych.

I zakładasz optymistycznie, że Ninny już dzisiaj ma projekt konsoli, która standardy z "za rok" wdraża. :) Szczególnie optymistyczne się to wydaje biorąc pod uwagę to, że na E3 Cafe będzie grywalne. ;)

Standardy to torował Intel z Core i7 na końcu 2009, które już było w 32nm. Myślę, że połowy 2012 produkcja wszystckich czipów graficznych będzie w 32nm (choć nie wiem dokłądnie, jakie są plany AMD i nVidii).
  • 0

#221 Ryan Napisany 31 maja 2011 - 18:26

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:

Do tego, do czego służy we wszystkich innych konsolach z EDRAM (PS2, GC, Wii itd) - do operacji wymagających dużej przepustowości (jakieś alpha blending czy coś), a sam bufor ramki mógłby być w zewnętrznej pamięci graficznej.

Alfa blending wymaga dużej przepustowości czego? Dziś praktycznie nie istnieje coś takiego jak "bufor ramki", bo postprodukcja jak i sam proces renderingu w większości silników wymaga jednoczesnego dostępu do kilku RT. Szybka pamięć jest zbawieniem. :)

Gigabajt RAMu nie będzie wykorzystywany tylko na tekstury i modele, jest jeszcze kwestia całego potoku renderującego, generującego wielką ilość danych, zwłaszcza przy większych rozdzielczościach. Cienie w takim Ghost Recon AW1 zajmowały ponoć kilkadziesiąt megabajtów RAM (Ubi mówiło, że więcej RAM niż miało PS2), a były tam w sumie bardzo niskiej rozdzielczości - żyletowate cienie w Assassin's Creed Brotherhood PC zajmują zapewne kilka razy więcej miejsca. A to przecież nie jedyne operacje, wymagające RAM. IMO wsadzanie gigabajta VRAM to będzie w next-genach konieczność, a nie zbędny przepych.

Nikt już nie robi cieni prymitywnymi metodami, które wymagają koszmarnej ilości miejsca dla wyraźnych krawędzi. Używa się PCF z cieniami kaskadowymi i tyle. Powiedzmy 1MB na stopień kaskady przy RT 1024x1024. To nie wymaga aż tyle pamięci. Głównym problemem i tak jest konieczność ponownego przetwarzania i renderowania obiektów, a w tym rozmiar pamięci Ci nie pomoże.

Standardy to torował Intel z Core i7 na końcu 2009, które już było w 32nm. Myślę, że połowy 2012 produkcja wszystckich czipów graficznych będzie w 32nm (choć nie wiem dokłądnie, jakie są plany AMD i nVidii).

AMD w tym kwartale wprowadzi CPU na 32nm, GPU zapowiedzieli na koniec roku. Także nVidia w tym roku wystartuje z 28nm (które są de facto 32nm technologią i jedynie ze względów marketingowych używa się nieco innej miary). Cafe ma być grywalne na targach, przypominam.
  • 0

#222 xell Napisany 31 maja 2011 - 18:36

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 348 Postów:
Tylko Cafe na E3 to może być nawet macintosh w przebraniu, nie musi być sprzęt gotowy do końca. W każdym razie dalej stawiam, że Nintendo wpakuje sprzęt sporo mocniejszy od PS360 (zwłaszcza GPU), bo dzisiejszy sprzęt PC z średniej półki bije konsole na łeb na szyję, a Nintendo nie chce powtórzyć sytuacji z Wii, gdzie nie było sensu portować gier z PS360 na Wii i konsola przedwcześnie zdycha.
  • 0

#223 Ryan Napisany 31 maja 2011 - 19:03

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Nie sądzę, żeby Nintendo pokazało jakieś placeholdery. Nawet 3DS był pokazany w docelowych obudowach. A nie upchasz archaicznych bebechów w konsolę, bo Ci się zagotuje albo nie odda docelowej mocy.
  • 0

#224 Kaxi Napisany 31 maja 2011 - 19:06

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 162 Postów:
Ale jeśli wierzyć plotkom, 3DS ostateczny ma ze 2 razy więcej RAMu (nie pamiętam dokładnych liczb, choć sam pisałem newsa o tym) niż ten pokazywany rok wcześniej. Dlatego też pewnie launch titles nie powalały grafą. Czyli jednak trochę się może zmienić, Ryan.
  • 0

#225 Ryan Napisany 31 maja 2011 - 19:15

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
RAM to niewielki koszt i praktycznie żadna zmiana rozmieszczenia elementów. Przejście z, powiedzmy, 48nm do 32nm to zmiana chłodzenia albo drastyczna zmiana częstotliwości taktowania. Śmierdzi jeszcze jedna rzecz: AMD o technologii produkcji GPU mówi tak jak AMD: 40nm i 28nm (a nie 48nm i 32nm), więc ten opis wydaje się być meh.
  • 0

#226 xell Napisany 31 maja 2011 - 19:23

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 348 Postów:

Nie sądzę, żeby Nintendo pokazało jakieś placeholdery. Nawet 3DS był pokazany w docelowych obudowach. A nie upchasz archaicznych bebechów w konsolę, bo Ci się zagotuje albo nie odda docelowej mocy.

Pokażą gry odpalone na obecnych devkitach i powiedzą, że ostateczna konsola będzie wyglądać inaczej. Dramy żadnej nie ma. A jeśli ktoś będzie narzekać na grafę, to powiedzą, że nie "zadrapali powierzchni" możliwości Cafe blablabla. Mimo wszystko stawiam, że będzie sprzęt co najmniej 5 razy mocniejszy od 360 w kwestii GPU.
Nintendo nie podaje parametrów, więc będzie trzeba jak zwykle polegać na IGN, co uda im się wyciągnąć od developerów.

Co do RAMu, 3DS faktycznie miał podbitą ilość, IGN mówił o 64MB, ostatecznie było 128MB - sądzę, że N zwiększyło tę ilość głównie ze względu na aplikacje poza growe i na zasadzie "dlaczego nie", bo nawet Kindle ma 256MB.
  • 0

#227 torq314 Napisany 31 maja 2011 - 19:34

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 501 Postów:

Co do RAMu, 3DS faktycznie miał podbitą ilość, IGN mówił o 64MB, ostatecznie było 128MB - sądzę, że N zwiększyło tę ilość głównie ze względu na aplikacje poza growe i na zasadzie "dlaczego nie", bo nawet Kindle ma 256MB.


jeżeli wydadzą sprzęt z 512mb ram, to znowu skazują się na wegetację na marginesie po tym, jak za rok, dwa reszta pokaże 2 czy 4gb.

w przeciwnym marzy mi się scenariusz, w którym nawet silniejszy sprzęt konkurencji jest softwareowo równany w dół, do Cafe i mamy multiplatformy na TRZY, a nie dwie platformy.

taki scenariusz w którym na Cafe, jak na Wii, są exclusives i jakieś nic nie warte odrzuty, może drugi raz nie przejść.
  • 0

#228 Ryan Napisany 31 maja 2011 - 19:52

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Nie czaję skąd przekonanie, że N chce future-proof konsolę. Budowanie na 2011/2012 konsoli, która miałaby konkurować ze sprzętem z 2013/2014 to kosztowna zabawa. Nie osiągną przez dobrych kilka lat poziomu atrakcyjności cenowej dla szerszego odbiorcy i skazani będą na hardkorowych graczy, którzy przeskoczą na nową konsolę, bo multiplatformy lepiej wyglądają. Tylko jakim kosztem? Albo bulisz powiedzmy 300 USD za konsolę o 50% lepszą od PS360, albo 500 USD za konsolę na której gry będą wyglądały powiedzmy 2x lepiej. I która po roku-dwóch latach kolejnej generacji MS/Sony będzie i tak w plecy technologicznie. O ile pierwsza przesiadka jeszcze jest w miarę sensowna (target - GFX-whores - może dla tych kilkudziesięciu procent wskoczyć na nową konsolę) o tyle druga to jakiś farmazon dla miłośników cyferek. Jaki to rynek? 5mln graczy? 10mln graczy? Niech nawet będzie, że 20mln - żal straszny. Nintendo nie może starać się zawładnąć konsumentem kosmiczną (na dziś) specyfikacją, bo to nie jest przewaga do utrzymania. Muszą mieć inny selling point. Może nie zapowiadany kontroler (choć wciąż uważam, że to może być to), ale COŚ. W sytuacji, w której pakujesz kasę w konkretny wow-factor, nie będziesz wykręcał bóg wie jakich bebechów konsoli, bo nie masz przestrzeni na ładowanie mamony w samo pudło. No chyba, że w/w "specyfikacja" Waszym zdaniem wskazuje na jakiś wyróżnik. Tylko jaki niby?
  • 0

#229 xell Napisany 31 maja 2011 - 20:03

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 348 Postów:
Nikt nie mówi o kosmicznej technologii, bo takiej to i MS i Sony nie wsadzą. Tylko znowu - GPU 5 razu mocniejsze od xboksowego było sprzętem ze średniej półki w 2009 roku, Cafe startuje w 2012. 1,5GB RAM też nie kosztowałoby fortuny. Wii i 3DS już pokazały, że Nintendo jakoś szczególnie się atrakcyjnością cenową nie przejmuje.
  • 0

#230 Kaxi Napisany 31 maja 2011 - 20:04

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 162 Postów:
Nintendo nie musi chcieć robić konsoli future-proof. Ale może zechcieć zrobić taką, na którą inni wydawcy będą w stanie wydać multiplatformy, gdy ruszy już kolejna generacją pełną parą. By to zrobić, muszą mieć jednak przewagę liczby sprzedanych egzemplarzy - 2 lata czasu mogą wystarczyć albo nie. Jeśli wystarczą na wypracowanie przewagi, wtedy nawet przewaga technologiczna PS4 i X3 nie sprawi, ze wydawcy sie odwroca od Cafe. Prosta sprawa: Cafe ma byc nowym PS2, ktore nie umarlo w dniu premiery GCN i Xboksa. I to że Halo wyglądało kilka razy lepiej od Killzone 1 nie sprawiło, że PS2 przestalo sie sprzedawac.

Uważam i jednocześnie mam nadzieję, że taką taktykę przyjmuje N. Możliwy jest też jednak scenariusz ze szykują się wydac kolejnego next next gena w 2017, 2 lata po PS4 i X3, znow troche mocniejszego, i się tak gonić w nieskonczoność. Ale ta perspektywa mniej mi sie podoba.
  • 0

#231 BeSOS Napisany 31 maja 2011 - 20:07

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
IMO sytuacja, o której napisał teraz Ryan na pewno nie będzie miała miejsca. Zachłysnęliśmy się plotką, ze konsola będzie mocniejsza od PS3 i na tym budujemy ciągle nasze wyobrażenia o Cafe a ciągle zapominamy o najważniejszym czyli kontrolerze i jego koszcie produkcji...a po drugie i najwazniejsze - w 2005 (czy 2006, nie pamiętam) roku Nintendo bezczelnie wypuściło na rynek konsole kilka razy słabszą od X360, która rozniosła w pył konkurencję. Naprawdę nie zdziwię się jak tym razem będzie podobnie, akurat po N można spodziewać się wszystkiego.
  • 0

#232 torq314 Napisany 31 maja 2011 - 20:08

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 501 Postów:

Może nie zapowiadany kontroler (choć wciąż uważam, że to może być to), ale COŚ.


jeżeli po raz kolejny uda im się pokazać COŚ, na co błękitny ocean po raz kolejny powie "wow" i da się pochłonąć, to ja się zacznę N bać, jako grupy ludzi nie z tego świata.

Uważam i jednocześnie mam nadzieję, że taką taktykę przyjmuje N.


dokładnie o tym samym myślę.
  • 0

#233 Ryan Napisany 31 maja 2011 - 20:08

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Masz tutaj sprzeczność, Kaxi. Jeśli mają zdobyć masę, nie mogą być drodzy a zatem i super mocni. Jeśli mają się liczyć za 2-3 lata, na starcie kolejnej generacji, nie mogą mieć słabego sprzętu. Poza tym za 2-3 lata może się okazać, że konsole inwestują w jakąś disruptive technology: może wielordzeniowe procesory heterogeniczne (jak CELL), może w GPU kaflujące (jak PowerVR) a może coś zupełnie innego, i nagle okaże się, że robienie multiplatformy na PS4/X720 i Cafe to trochę jak PS360 i Wii. Może bez aż takich dramatów, ale mimo wszystko.
  • 0

#234 Kaxi Napisany 31 maja 2011 - 20:15

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 162 Postów:
Jeżeli przy nowej generacji dokona się kolejny przełom/skok jakościowy/techniczny jak w HD, to CAFE leży. Ale jeśli nie, wystarczy że teraz zrobią sprzęt wystarczająco mocny, by za 2 lata wciąż się liczyć. Jaki to wystarczający? Nikt nie wie, ale po to pracownicy R&D dostają spore sumy co miesiąc, by jakoś w to trafić.
Nigdy nie mówiłem ze Cafe będzie super mocne. Ale może nie być super słabe. Czyli coś w stylu 3DS - nie jest to NGP, ale słabo też nie powinno być.

Poza tym, jeśli X3 i PS4 maja wystartowac najpozniej w 2014, to inwestycja w te technologie juz powinna miec miejsce.

Anyway, zapominamy o 2 waznych kwestiach. Po 1 byc moze MS wypusci X3 niedlugo po Cafe (= skok nie bedzie az tak duzy technologicznie jak teraz zakładamy) i wtedy juz nie byloby powodu by multiplatformy opuszczaly ktoras z tych konsol. Po 2, zakladamy w ciemno ze MS i S wypusci mega kombajny, jak w tej generacji. Ale tak byc nie musi, moga troche spuscic z tonu, bo to taktyka N przyniosla kase, a ich tak średnio. Moga wiec dokonac pewnych korekcji swojej polityki.
  • 0

#235 xell Napisany 31 maja 2011 - 20:21

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 348 Postów:
Ani MS ani Sony nie wypuszczą megakombajnów - nikt nie chce tracić kilku miliardów $ na starcie. MS co prawda już dawno jest z 360 na plusie, Sony z PS3 prawie na pewno na plus nie wyjdzie. Co prawda i MS i Sony będą bardziej pchać stronę technologiczną, bo im zależy jeszcze na multimedialnych aspektach tych sprzętów, ale IMO będą celować w $400 i minimalny zysk na sprzęcie na starcie.

Jeśli Nintendo wpakuje cos kilka razy mocniejszego od PS360, to nie ma szans, żeby wydawcy olali tę platformę w następnej generacji. Po prostu będzie to podstawa gier multiplat., a PS4/X3 będą zgarniać wersje w wyższej rozdziałce, tak jak teraz PC.
  • 0

#236 Ryan Napisany 31 maja 2011 - 20:21

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
@Kaxi: Tu nie chodzi o skok jakościowy, bo w ten nie wierzę. Chodzi o zmianę kierunku technologii, która utrudni budowanie gier równolegle na Cafe i PS4/X720. Dlatego to się nazywa disruptive technology. ;) Takie zmiany mają jeszcze jedną cechę: są stosunkowo nagłe i nie da się ich przewidzieć. Dlaczego MS miałby startować z konsolą teraz, kiedy sprzedaje się najlepiej ze wszystkich konsol, kiedy pcha udane (i zarabiające krocie) peryferium? :)
  • 0

#237 xell Napisany 31 maja 2011 - 20:25

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 348 Postów:

@Kaxi: Tu nie chodzi o skok jakościowy, bo w ten nie wierzę. Chodzi o zmianę kierunku technologii, która utrudni budowanie gier równolegle na Cafe i PS4/X720. Dlatego to się nazywa disruptive technology. ;) Takie zmiany mają jeszcze jedną cechę: są stosunkowo nagłe i nie da się ich przewidzieć. Dlaczego MS miałby startować z konsolą teraz, kiedy sprzedaje się najlepiej ze wszystkich konsol, kiedy pcha udane (i zarabiające krocie) peryferium? :)

Dlaczego Apple wydał iPad 2, skoro pierwszy się dobrze sprzedawał? Trochę inny model, ale idea pozostaje - lider, jeśli chce pozostać liderem, musi być zawsze o krok przed konkurencją. Sony przestało być i PS3 wtopiło, Nintendo przestało być i Wii dramatycznie zwolniło, a start 3DS to śmiech na sali.
  • 0

#238 Kaxi Napisany 31 maja 2011 - 20:26

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 162 Postów:
Z tego samego powodu dla którego N wydaje Cafe zamiast utrzymywać przy życiu Wii, wydając jeszcze kilka WiiShitów. Żeby mieć headstart - w tej generacji im się opłacił, więc warto spróbwać znowu. Poza tym X360 + Kinect mozna latwo przerobic na konsole dla rodzin i wypuscic nastepce, pcozatkowo skierowanego bardziej do graczy.
  • 0

#239 Ryan Napisany 31 maja 2011 - 20:35

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:

Dlaczego Apple wydał iPad 2, skoro pierwszy się dobrze sprzedawał? Trochę inny model, ale idea pozostaje - lider, jeśli chce pozostać liderem, musi być zawsze o krok przed konkurencją.

Zupełnie inny model biznesowy. Większość konsol do tej pory szło modelem Gillette (tania maszynka, drogie wkłady). Apple z iPadem i iPhone'em podobnie do Amazon z Kindle zarabia na starcie, oferują dobro postrzegane jako luksusowe (i nie, nie w znaczeniu Rollsa a w znaczeniu "wysokiej jakości, oferujące więcej niż konkurencja"). Kluczowe są zwiększające atrakcyjność urządzenia usługi (iTunes, Amazon Book Store). Inny model, inny sposób zarabiania, nie można tego porównywać. Idąc Twoim tokiem rozumowania, zresztą, Nintendo musiałoby powtórzyć motyw z Wii, czyli sprzedawać z zyskiem jakiś nowy gadżet. Jeśli zaś pytanie odnosiło się do MS - MS nie miał wyboru, musiał startować z nową konsolą, bo Intel przestał produkować procki a nie zgodził się na licencjonowanie know-how. To nie był manewr wyprzedzający z wyboru. Poza tym zarówno 360 jak i PS3 poszły drogą maszynek do golenia. ;)
  • 0

#240 xell Napisany 31 maja 2011 - 20:49

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 348 Postów:

Zupełnie inny model biznesowy. Większość konsol do tej pory szło modelem Gillette (tania maszynka, drogie wkłady). Apple z iPadem i iPhone'em podobnie do Amazon z Kindle zarabia na starcie, oferują dobro postrzegane jako luksusowe (i nie, nie w znaczeniu Rollsa a w znaczeniu "wysokiej jakości, oferujące więcej niż konkurencja"). Kluczowe są zwiększające atrakcyjność urządzenia usługi (iTunes, Amazon Book Store). Inny model, inny sposób zarabiania, nie można tego porównywać. Idąc Twoim tokiem rozumowania, zresztą, Nintendo musiałoby powtórzyć motyw z Wii, czyli sprzedawać z zyskiem jakiś nowy gadżet. Jeśli zaś pytanie odnosiło się do MS - MS nie miał wyboru, musiał startować z nową konsolą, bo Intel przestał produkować procki a nie zgodził się na licencjonowanie know-how. To nie był manewr wyprzedzający z wyboru. Poza tym zarówno 360 jak i PS3 poszły drogą maszynek do golenia. ;)

Cała trójka producentów odejdzie od tego modelu, po sukcesie Wii czy Kinecta ciężko wytłumaczyć inwestorom dopłacanie do sprzętu, skoro można wystartować z nowym produktem od razu zarabiającym na siebie. Kwestia jest bardziej, żeby zaprojektować sprzęt, jakieś nowe gimmicki i usługi w taki sposób, żeby konsument był przekonany, że to co dostaje jest warte jego kasy - koszty produkcji Kinecta to niewielki ułamek jego ceny, ale ludzie są gotowi ją zapłacić, podobnie (może nie do tego stopnia) koszty produkcji 3DSa są znacznie poniżej jego ceny, ale ludzie tego nie chcą kupować, bo Nintendo spartoliło w zasadzie wszystkie aspekty (za drogie gry w stosunku do tych na telefonach, brak sensownych usług sieciowych, wreszcie mało dobrych gier) i teraz mają spory problem przed sobą.

Więc tak, następne konsole będą pozycjonowane w sposób podobny do iPada niż do PS3.
  • 0