Skocz do zawartości

Zdjęcie

The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel

Falcom PSV PS3 XSEED NISA

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 Tawotnica Napisany 05 czerwiec 2015 - 19:07

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 12170 Postów:
LoH_Sen_no_Kiseki_cover.jpg


Revealed for the first time in North America, this RPG adventure from Nihon Falcom’s acclaimed The Legend of Heroes franchise, known in Japan as Sen no Kiseki, improves on the series’ formula and features an expertly told storyline that both longtime Trails veterans and newcomers alike can enjoy equally. Taking place on the same continent as fan-favorite Trails in the Sky, Trails of Cold Steel is the first game in the series to tread Erebonian soil and explore the inner political conflicts of this oft-mentioned powerhouse in detail. With a standalone story that also delves into the expansive lore that has become synonymous with the series, players take on the role of military students at a time of great turmoil, enjoying school life and bonding with fellow students to earn new abilities in battle, then utilizing those abilities via speedy, tactical turn-based combat with the newly-developed “ARCUS” system. Best of all, this epic storyline can be unraveled either from home or on the go with Cross-Save functionality between the game’s PS Vita and PS3 editions.


http://gematsu.com/2...mBOmhq2vIM5g.99

Sen no Kiseki wychodzi w Europie już na jesień! :ninjadance: Day1 obie wersje.

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 05 czerwiec 2015 - 19:17

  • 1

#2 nole Napisany 10 wrzesień 2015 - 08:06

nole

    Dzik bagienny

  • Forumowicze
  • 4777 Postów:

Farciarze Amerykanie dostaną limitkę.

 

Trails-Cold-Steel-LE-Ann.jpg



egzemplarz gry

stu stronicowy artbook z ilustracjami z pierwszej części i przyszłego sequela

półtoracalowa odznaka z herbem Imperium Erebońskiego

specjalne, otwierane pudełko na grę, które pomieści również cześć drugą planowaną na 2016 rok.


  • 0

#3 Tawotnica Napisany 05 grudzień 2015 - 15:05

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 12170 Postów:
Na http://www.trailsofcoldsteel.com/pojawiła się ostateczna data premiery gry w US: 22.12.2015!

Zmieścili się na styk w tym roku ;) Pre-order na Lionheart Edition PS Vita oczywiście złożony, do tego może jeszcze cyfrówkę na PS3 powinę, bo jest cross-save.
  • 0

#4 Tawotnica Napisany 19 grudzień 2015 - 21:06

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 12170 Postów:

 

jeszcze 3 dni!


  • 0

#5 Kazuo Napisany 20 grudzień 2015 - 01:21

Kazuo

    casual

  • Forumowicze
  • 13207 Postów:

Widzę, że już nawet trójkę zapowiedzieli (u nas pewnie dopiero za 10 lat). Cold Steel jest mocno powiązane z Trails in the Sky? Będzie do kupienia w europie na PS3?


  • 0

#6 Tawotnica Napisany 20 grudzień 2015 - 03:44

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 12170 Postów:

Cold Steel dzieje się na tym samym kontynencie, w imperium Erebonia - wysoko zmilitaryzowane państwo, agresor w wojnie studniowej, stamtąd pochodzą Olivier i Mueller. Stąd podstawy świata gry zostały przejęte z TiTS, ale sama fabuła jako taka nie opiera się na trylogii Liberl. Będzie pewnie dużo poukrywanych smaczków i odwołań, nie zdziwiłbym się gdyby się pojawiło parę znajomych postaci (w pełni się spodziewam grywalnego Oliviera choćby przez chwilę).

 

Ważniejsza jest dziejąca się równolegle Crossbell-saga (to tyci-państewko do którego prawa terytorialne sobie roszczą zarówno Erebonia jak i Calvard, były dwie gry wydane po trzecim TiTS - Zero No Kiseki oraz Ao No Kiseki). Wszystkie te gry są na tyle sprytnie powiązane ze sobą, że w każdą nie będącą bezpośrednim sequelem możesz pykać z osobna, ale będziesz miał szerszy kontekst wydarzeń im więcej znasz tytułów. 

 

Aaanyway - Cold Steel traktuje o wewnętrznych problemach w Erebonii, szlachcie, możliwej wojnie domowej, więc liczę na intrygi godne opadnięcia szczęki. Trochę kręcę nosem na "school setting", bo akcja zaczyna się w szkole militarnej, ale nie będę się zniechęcał sztampą w wypadku, gdy grę robi Falcom. Już w TiTS pokazali, że stereotypowe z początku postacie potrafią rozwinąć w pomysłowy sposób .

 

Co do wydania w Europie. NISA zapowiedziała grę na 26 stycznia, zarówno cyfrowo jak i w pudle na PS3/PSV. Mi się nie chce czekać, więc biorę wersję US. Ważne przez całą trylogię się trzymać jednego regionu, żeby przenoszenie sejwów działało. Cold Steel II już jest w trakcie lokalizacji i planowane jest na 2016. Licencję na trzecią część XSEED już opłaciło, więc też na 100% dostaniemy tą część i nie powinno to trwać 5 lat. 

 

 

 

 

 


  • 1

#7 Tawotnica Napisany 04 styczeń 2016 - 18:55

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 12170 Postów:
Jako bazy użyj Trails in The Sky, dodaj grubo pokrojoną Personę 4, dwie łyżki Final Fantasy Type-0 i szczyptę Valkyria Chronicles na koniec. Viola! Trails of Cold Steel.

2016_01_04_002404.jpg

Setting od razu kojarzy się z Type-0 – specjalna klasa w szkole militarnej, złożona z dziewięciu uczniów o wysokim potencjale. ToCS jest mniej mroczne i mniej nastawione na magię niż FFT0. Erebonia, imperium w którym rozgrywa się akcja, to kraj wysoko zindustrializowany, kładący duży nacisk na swoje wojsko. Głównym środkiem lokomocji są pociągi, większe miasta są wzorowane na Wielkiej Brytanii po rewolucji industrialnej.

Erebonia jest wewnętrznie skłócona. Wysoko rodzona szlachta (The Four Great Houses), rządząca poszczególnymi regionami, traci wpływy na rzecz frakcji reformistów zrzeszonych dookoła kanclerza Osbourna. Coraz częściej powoduje to spięcia na szczeblu lokalnym. Złożoność sytuacji politycznej pięknie oddaje choćby struktura organizacji militarnych. Szlachcie podlega armia prowincjonalna, w której interes cały czas wcina się Railway Military Police, zarządzana bezpośrednio przez kanclerza. Ciężko wskazać tu „dobrą” i „złą” stronę. Powiedziałbym, że obydwie strony mają sporo na sumieniu.

2016_01_02_224345.jpg

Bezpośrednio przekonują się o tym dzieciaczki z klasy VII, których zajęcia szkolne w znacznym stopniu odbiegają od normy. Falcom w przeciwieństwie do Square potrafią pisać postacie i wykorzystują życie szkolne do powolnego budowania charakteru, nawiązywania relacji między bohaterami i typowo jRPGowych questów w stylu „pogadaj z każdym w mieście, może coś dostaniesz”. Szkoła to taka mniej restrykcyjna Persona 4. Dni, które spędzamy w szkole wyznaczane są automatycznie, wiec nie trzeba się martwić wyborem dugeon czy social jak w grach Atlus. Każdego takiego dnia dostajemy trzy „bonding points”, które używamy w celu poprawiania relacji z kolegami i koleżankami. To już jest full-on Persona, bo za kolejne poziomy koleżeństwa dostaje się wymierne korzyści w walkach.

System walki czerpie podstawy z Trails in The Sky. Postacie mają pasek energii, pasek CP do specjali i pasek EP do magii. Po lewej stronie ekranu wyświetlana jest kolejność i modyfikatory tury. Zasięg jest mierzony okręgami dookoła postaci. Zmiana widoku z izometrycznego na widok zza pleców bohaterów sprawia, że wszystko wydaje się ciaśniejsze i mniej przejrzyste, ale mechanicznie działa tak samo.

2016_01_02_224428.jpg

Nowością jest link system, którego moc zależy od wyżej wspomnianej aktywności socjalnej. Łącząc postacie w pary przede wszystkim zyskuje się „link attack”. Po zaatakowaniu przeciwnika odpowiednim rodzajem broni może wyskoczyć prompt, pozwalający wykonać drugiemu bohaterowi dodatkowy cios. Im dalej w grze tym większe korzyści niesie ze sobą ten system. Pozwala między innymi na automatyczne wykańczanie wroga, jak temu zostaje końcówka energii albo auto-heal, kiedy HP połączonych bohaterów spada <20%. Dobra rzecz imo, bo udynamicznia trochę turowe walki.

Reszta zmian jest kosmetyczna. Arts, jak nazwane są ataki magiczne w świecie LoH, są teraz podzielone na dwie zakładki ze ofensywnymi i wspierającymi czarami. S-Break, super-atak pozwalający się wcisnąć przed kolejką wroga, obłożono pod trójkąt + strzałki. Bronie podzielono na cztery rodzaje, które mają różną skuteczność w wywoływaniu link attacków.

2016_01_02_224651.jpg

Jeśli chodzi o „flow” walk, to twórcy tym razem położyli większy nacisk na wykorzystanie specjali (crafts). Gierka rozdaje CP jak szalona, w ciągu jednej walki z bossem spokojnie idzie 4-5 razy naładować pełny pasek, kiedy w TiTS dwa napełniania to już był overkill. W efekcie standardowych ataków używa się rzadko, bo gierka dodatkowo nagradza efektowną walkę dodatkowym doświadczeniem. Trochę jak w Ys dostaje się bonusowy exp za perki jak pokonanie przeciwnika bez straty HP, double czy triple kille, zakończenie walki specjalem etc. Przy dobrym składzie bohaterów idzie nawet wyciągnąć >2x expa z jednego starcia.

2016_01_02_224412.jpg

Orbmenty, czyli narzędzia do mieszania w statsach i atakach bohaterów działają bardzo podobnie jak w TiTS SC. Za sepith, kolorową kaskę wypadającą z wrogów, otwiera się kolejne miejsca na kryształy z magią bądź modyfikatorami. Część ekwipunku jest uwarunkowana kolorem krzystałów, reszta dowolna. Nowy jest „Master Quartz”, kryształ siedzący w samym środku urządzenia, który zbiera doświadczenia osobno od postaci i leveluje. Dodaje on parę ataków na raz i bonusy do statystyk na początku każdej walki (np. +25% ATS przez 4 tury). Drobną, aczkolwiek znaczącą zmianą jest, że modyfikatory nie mają już minusów. W TiTS kryształ dodający +10% punktów ataku odbierał też -5% obrony. Tutaj czegoś takiego nie ma, więc stworzenie niezniszczalnego tanka bez słabości wydaje się dużo prostsze.

2016_01_04_012004.jpg

Samo poruszanie się po labiryntach to znowu Persona. Zachodząc wroga od tyłu i atakując mieczem można go zestunować, zyskując przewagę w walce. Postacie nie chodzą już w sznurku za sobą, tylko wybiera się lidera. Graficznie szału nie robi. Miasta są całkiem ładne, ale labirynty świecą pustkami i wyglądają raczej na późne PS2 niż 2013, kiedy gierka oryginalnie się ukazała w Japonii. Voice acting jest dobry, ale irytuje mnie że sporo scenek jest udźwiękowiona tylko częściowo. Strasznie to dziwne, jeżeli główny bohater plumka tekstem, a odzywa się tylko jedna z 3 postaci zamieszanych w konwersację. Cóż, widocznie budżet na więcej nie pozwalał.

Jako największą wadę muszę wymienić zamkniętą strukturę rozgrywki, która tak po 20-30 godzinach daje się mocno we znaki. Każdy rozdział jest tak samo ułożony: najpierw szkoła, gadanie ze wszystkimi i oglądanie scenek do social-linków. Później mini-dungeon na terenie szkoły. Następnie field-study, czyli wyjeżdżanie z częścią ekipy do nowej miejscówki i spędzanie tam 2-3 dni. Pół-otwarty świat w pierwszym TiTS mi dużo bardziej odpowiadał, bo sprawiał wrażenie mniej wymuszonego.

Zanim przejdę do spuszczania się nad muzyką jeszcze słówko o standardowych Trailsowych side-questach: gotowanie i łowienie ryb!

Kucharzenie jest lepsze niż kiedykolwiek wcześniej, bo można gotować w parach. Od szczęścia i umiejętności danej parki zależy jak dobrą potrawę przyrządzimy. Przepisów jest tylko 20, ale każdy ma 4 wariacje. Receptury można zdobyć z książek kucharskich i od NPC napotkanych w miastach.

2016_01_04_062848.jpg

Łowienie ryb zostało podobnie usprawnione. Tj. okrojono ilość ryb również do 20. Samo łowienie wykorzystuje teraz do 4 przycisków, a za złowione rybki dostaje się punkty, które można wymienić za itemy czy kryształy. Zamiast różnych przynęt teraz każde miejsce do łowienia ma ograniczoną ilość rybek na miesiąc.

Dobra, teraz obiecana muza:


^to wjeżdża w prologu, na sam początek taka petarda





dat falcom sound team :banderas:

Nie wiem czy mam jeszcze pisać zachwyty nad klimatem gierki, bo jestem mega fanem wszystkiego co Falcom ostatnimi czasy wypuszczali i łatwo mi wybaczyć podstarzałą szatę graficzną czy liniowość, kiedy dostaję gierki z których bije takie ciepło jak od Legend of Heroes. Jestem po 50h i myślę, że można zacząć swoją przygodę z serią od Cold Steel, ale straci się mnóstwo ukrytych smaczków jak wyjaśnienie zadania rodziny Vander, drobny side-quest z Bengtem, czy zamieszanie rodziny królewskiej w katastrofę w Liberl. Po ograniu TiTS jeszcze bardziej widać ile serca włożono w drobiazgi – Falcom to Nintendo jRPGów.

Spokojnie jedna z najlepszych gier na Vitę.
  • 5

#8 Schrodinger Napisany 26 luty 2019 - 01:10

Schrodinger

    BT-7274

  • Moderatorzy
  • 60357 Postów:

ekhm to jakos teraz wychodzi na PS4, polecasz? :cf: 


  • 0

#9 Schrodinger Napisany 12 marzec 2019 - 02:01

Schrodinger

    BT-7274

  • Moderatorzy
  • 60357 Postów:


Walka X4, eksploracja X2
Triggered
  • 0

#10 Schrodinger Napisany 14 marzec 2019 - 11:19

Schrodinger

    BT-7274

  • Moderatorzy
  • 60357 Postów:
O widzę że do września to wychodzą trzy części tego na PS4 w odstępach 2-3 miesięcy, w to się da grać bez znajomości tej wcześniejszej trylogii tawot?
  • 0

#11 Tawotnica Napisany 15 marzec 2019 - 13:51

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 12170 Postów:

tak, na luzie. Trails of Cold Steel dzieje się w tym samym świecie co TiTS i niektóre postacie się przewijają między seriami, więc jakieśtam nawiązania są, ale Cold Steel to osobna historia w innym państwie. 


  • 0

#12 Kazuo Napisany 06 kwiecień 2019 - 20:46

Kazuo

    casual

  • Forumowicze
  • 13207 Postów:

Tawot, jestem leniwą szmatą i nie chce mi się googlować. Jest Trails of Cold Steel 2 na ps4? A jak nie to kiedy będzie? I co z pozostałymi odsłonami? Jedyneczka naprawdę mi się podobała i chciałbym kontynuować przygodę, ale moje ps3 jest już w stanie agonalnym, więc zostaje tylko wersja na currentgeny. 


  • 0

#13 Schrodinger Napisany 06 kwiecień 2019 - 21:06

Schrodinger

    BT-7274

  • Moderatorzy
  • 60357 Postów:
Wszystkie trzy części w tym roku wychodzą
  • 1

#14 Tawotnica Napisany 07 kwiecień 2019 - 08:43

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 12170 Postów:
dwójka w maju, trójka we wrześniu, czwórka nie wiadomo jeszcze.
  • 2

#15 Kazuo Napisany 07 kwiecień 2019 - 10:57

Kazuo

    casual

  • Forumowicze
  • 13207 Postów:

No i supcio, na sezon ogórkowy jak znalazł. 


  • 0

#16 Spuczan Napisany 07 kwiecień 2019 - 18:12

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 10035 Postów:
Sezon ogórkowy? A co to takiego?
  • 0

#17 Kazuo Napisany 07 kwiecień 2019 - 18:53

Kazuo

    casual

  • Forumowicze
  • 13207 Postów:

To taki sezon, kiedy japończycy powoli wypstrykują się ze swoich hitów i trzeba grać w jakieś zachodnie crapy. 


  • 0

#18 Spuczan Napisany 07 kwiecień 2019 - 20:09

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 10035 Postów:
A pamiętam. Rzeczywiście było coś takiego w poprzedniej generacji.
  • 0



Inne z tagami: