Jeszcze, wzmianki o reinkarnacji, boss w AC przypominający Vamana. Można wydobyć więcej tych ukrytych znaczeń i na pewno jest ich więcej. Może znasz jeszcze jakieś inne?
nie doszedłem jeszcze do ostatniego bosa i nie wiem czy kiedykolwiek się zmuszę. natomiast nawiązania w Ancient Cistern, design samego levelu i czteroręki boss były dość oczywiste.
SS podejmuje też temat "alternatywnych" światów, eksploatowany już od dawna w serii.
moje negatywne oceny to głównie pokłosie ewolucji nie w tym kierunku, który mnie najbardziej w serii pociągał. ja zakochałem się w niej z powodu rozmachu, oddechu, swobody, tymczasem kilka ostatnich części (Skyward, Phantom Hourglass) to raczej małe, ciasne światy i skupienie się na kilku detalach.
Patrząc na rozwój serii wyrywkowo tak: A Link to the Past, ogromny świat, wioski, lasy, pałac i tajemnice za każdym rogiem. Potem Okaryna, dużo większa. I dalej Twilight, z motywem równoległych światów, bytów z inncyh rzeczywistości i ciągle tą samą skalą. A na tym tle Phantom Hourglass z dwiema wysepkami na krzyż i przynudzającym pijakiem kapitanem, czy Skyward Sword z pustym hubem i dwiema postaciami na krzyż. Jakoś nie mogę tego posklejać.
Dużo wyjaśni się na WiiU, gdzie znikną obecne ograniczenia techniczne.