Skocz do zawartości

Zdjęcie

Shadow of the Tomb Raider

Eidos Square Enix XONE PS4 PC

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
301 odpowiedzi na ten temat

#271 Nyjacz Napisany 20 września 2018 - 23:57

Nyjacz

    ( ˇ෴ˇ )

  • Forumowicze
  • 12 011 Postów:
To znajdzki sa inaczej zrobione niz w TR2013? Bo tam swietnie sie samemu czyscilo poziomy, w sumie byl to najlepszy aspekt gry, kombinowanie i platforming, a mapka byla przejrzysta.
  • 0

#272 Kazuo Napisany 21 września 2018 - 07:52

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:
Ja w ogóle nie jestem fanem zbierania duperelek w grach, więc podchodzę do tego tematu dosyć krytycznie. Powiedzmy, że dosyć przejrzyście to wygląda, a jak uda Ci się znaleźć specjalne mapki / plecaki podróżników, to pozostałe znajdźki wyświetlają się już automatycznie. Największy problem polega na tym, że śmiecia jest masa (kilkaset sztuk) i często trzeba parę razy wracać w jedno miejsce, żeby wszystko zdobyć (bo np. wcześniej nie miałeś konkretnego skilla). No i jak gra Ci się zgliczuje, to licznik może Ci stanąć na 99%, więc good luck.
  • 0

#273 Tawotnica Napisany 21 września 2018 - 14:22

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:

No i też skończyłem. Ten moment w San Juan w którym intryga skręca w stronę

Spoiler
 ale to jest cringe na niespotykanym nawet w nowych TRach poziomie.Ogólnie to jest największa wada nie tylko tego Tomba, że tak płytko traktuje symbolizm i z fajnego settingu tak niewiele wyciąga. 

 

Końcóweczka oczywiście obfituje w pif-paf, ale co przykuło bardziej moją uwagę to jak graficznie przepięknie finał jest zrobiony. Kolorystyka w wodzie, dym i światło skupione na ogniskach.Później spotkanie z niespodziewanym sojusznikiem i piekło w piramidzie Kukulkana. Tyle się dzieje dookoła! Aż żałuję, że nie mam Xbestii i OLEDA. Skoro takie wrażenie robi na moim starym rzęchu w 1080p to musi zrywać z nóg w 4k.   

 

Co do zbieractwa, to mi pasuje podejście Crystal Dynamics. Wpadniesz na plecak i ci zasrywa ekran ikonkami, więc jak lubisz możesz się trochę poszwendać. Jak nie, możesz całkowicie olać i nawet nie patrzeć na mapę - survival instinct wystarczy do przeczesania miejscówki. Nie różni się to od poprzednich części, może o tyle że rzadziej się wraca fabularnie do konkretnych miejsc przez co backtracking w celu odwiedzenia grobowca czy krypty może sprawiać wrażenie bardziej wymuszonego tak jak Kaz pisał. Poza tym? Same old same old, jak ci się Nyjacz podobało zbieractwo w TR i RoTR to tutaj też ci się spodoba. 

 

Drobna rzecz, która jeszcze mi się pozytywnia rzuciła w oko to pływanko. Dużo w grze wody i pływania i jest to bardzo kompetentnie zrobione. Tj. sterowanie daje radę, pod wodą wygląda ładnie i węgorz cię może dziabnąć! Powoli chyba dochodzimy do momentu, że gra action adventure mogłaby dziać się w większości pod wodą, bo ani fizyka, ani grafika nie ograniczają już twórców żeby sekwencje podwodne robić bardziej interaktywne niż dotychczas.  

 

Dobra, koniec dygresji. Świeżo po przejściu jestem bardzo zadowolony z nowego Tomba. Nie zawodzi oczekiwań, no chyba że ktoś spodziewał się inteligentnej fabuły ;)

 

 


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 21 września 2018 - 14:23

  • 4

#274 Kazuo Napisany 21 września 2018 - 16:30

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Sekwencje pod wodą są całkiem ok, tylko to ukrywanie się przed piraniami to trochę żenada. W dodatku jak cię wywęszą to jest game over. Zamiast nich wolałbym jakieś podwodne pułapki. 


Ten post był edytowany przez Kazuo dnia: 21 września 2018 - 16:31

  • 0

#275 Tawotnica Napisany 22 września 2018 - 00:01

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:

ciekawostka: https://kotaku.com/s...tern-1829235232

 

gra bez łatek ma inny ending


  • 0

#276 Kazuo Napisany 22 września 2018 - 22:37

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

gvew10S.jpg

 

 

 

 

zdjątka z progresiku

 

Spoiler

 

Myślałem, że Deadly Obsession będzie znacznie trudniejsze, ale pykło w kilka godzin. Beznadziejnie skonstruowany poziom trudności, po prostu kopia harda z tym dodatkiem, że save'ować można tylko przy ogniskach... i to akurat mocno winduje trudność w górę, jednak tanim sposobem. Zginiesz = tracisz dobre 30 - 40 min z życia, cała reszta (wytrzymałość Lary, przeciwników, zagadki itp.) po staremu. Lenistwo developera lv.9999. No, ale że uwziąłem się na platynę, to musiałem swoje przeboleć. Nie polecam nikomu. 

 

Na temat gry zdania nie zmieniłem, do pewnego momentu rewelacyjna przygoda, a później coraz gorzej. Mimo to trochę szkoda, że rozstaję się z Larą, chyba będzie trzeba sobie odświeżyć starsze części. 


  • 1

#277 Hellmans Napisany 22 września 2018 - 22:50

Hellmans

  • Forumowicze
  • 13 013 Postów:

 

Mimo to trochę szkoda, że rozstaję się z Larą, chyba będzie trzeba sobie odświeżyć starsze części. 

 

A polecam. Pykam powoli w czwórkę i jestem gdzieś w połowie. O ile grafika jest mocno archaiczna, to oszczędna muzyka i creepy wstawki + nikt nam nie pierdoli przez radio co mamy robić, dalej pozwala wsiąknąć w klimat.

 

nMd7aQs.jpg


  • 2

#278 Kazuo Napisany 22 września 2018 - 22:59

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Oh yeaaaah. Chyba nawet mam tę grę na ps3. 


  • 0

#279 Chewie Napisany 26 września 2018 - 20:45

Chewie

    ????????????????????

  • Forumowicze
  • 11 651 Postów:

to sie nazywa praca z pasja

 

ZliZmrk.jpg

 

Dn7M9XsXcAEE-CT.jpg


Ten post był edytowany przez Chewie dnia: 26 września 2018 - 20:49

  • 2

#280 Wezyr Napisany 27 września 2018 - 08:02

Wezyr

    nihil novi sub sole

  • Forumowicze
  • 10 412 Postów:

To wersja z PS2?


  • 0

#281 burnstein Napisany 27 września 2018 - 08:13

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 130 Postów:

Z komputora Czubaki.


  • 0

#282 Schrodinger Napisany 27 września 2018 - 08:25

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:

to chyba bez włączonego RTX :cf: 


  • 0

#283 Kazuo Napisany 27 września 2018 - 09:09

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:
Wizualnie gra jest bardzo nierówna, jest wiele ślicznych miejscówek, ale trafia się też sporo obleśnych (ukryta wioska :ohgod: ).
  • 0

#284 Chewie Napisany 27 września 2018 - 17:23

Chewie

    ????????????????????

  • Forumowicze
  • 11 651 Postów:

To nie moje tylko wonzia a on gra na ultra wiec lepiej niz na komsoli


  • 0

#285 Kazuo Napisany 05 października 2018 - 20:25

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:


  • 0

#286 Kazuo Napisany 20 października 2018 - 01:23

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

 

 

Więcej gównianych broni, gównianych skillów i gównianych questów + rozwinięcie postaci drugoplanowych, które absolutnie nikogo. Jedyne co może być tu warte uwagi to nowe grobowce i coop.  Btw, śmiechłem srogo jak grubas zaczął nawijać ściemę, że nowe bronie kompletnie zmienią podejście do walk... jakby to wiele zmieniało czy zastrzelisz przeciwnika ze strzelby czy z granatnika... w grze, w której masz może z 10 sekwencji strzelanych na krzyż :olo:


Ten post był edytowany przez Kazuo dnia: 20 października 2018 - 01:33

  • 0

#287 BeSOS Napisany 20 października 2018 - 10:58

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Podjąłem decyzję i nie będę nawet sprawdzał tej gierki, ostatnio zauważyłem że jak mam zmęczenie materiału to nawet względnie fajna gra mnie męczy.
  • 0

#288 Schrodinger Napisany 20 października 2018 - 11:10

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:
To sporo zmienia w naszych życiach.
  • 4

#289 Kurzy Napisany 20 października 2018 - 11:12

Kurzy

    DANGA!

  • Forumowicze
  • 15 970 Postów:

Podjąłem decyzję i nie będę nawet sprawdzał tej gierki, ostatnio zauważyłem że jak mam zmęczenie materiału to nawet względnie fajna gra mnie męczy.

Ja bym kupił na twoim miejscu tego Asasyna Oddysey.
  • 0

#290 Pawlik Napisany 20 października 2018 - 15:42

Pawlik

    Łubudubu

  • Forumowicze
  • 14 769 Postów:
A ja gram teraz, pierwsze dwie godziny to boner. Jestem świeżo po sesji z uncharted zaginione dziedzictwo, i graficznie to jest przepaść na rzecz lary, ta gra wyglada jak życie na xox na oledzie.
Niby potem jest gorzej, ale póki co gra się cudownie, świetna eksploracja, dużo lepsza walka jak uncharted, grobowce, krypty, no jest miodnie :banderas:
  • 1

#291 Marbel Napisany 20 października 2018 - 18:25

Marbel

    Why so SERIOUS??

  • Forumowicze
  • 9 284 Postów:
Kupiłem razem z Koxem, ale zagram chyba jak dzieci pójdą na swoje ;)
  • 0

#292 lukaszSA Napisany 20 października 2018 - 20:13

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 953 Postów:
No, ślicznie to wygląda. Jak w jaskini latarka podświetlała skały to :uff:

A fabularnie widzę że jest durno :olo:
  • 0

#293 Kaxi Napisany 29 października 2018 - 12:50

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 161 Postów:

Tylko pierwszy nowy TR miał jako taką fabułę. Potem już mocno słabiutko.


  • 0

#294 BeSOS Napisany 09 grudnia 2018 - 13:22

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Odpaliłem demko. W sumie meh ale jednak cofam co mówiłem i kiedyś sprawdzę, widzę że cena szybko leci w dół :cf:
  • 0

#295 gruby Napisany 04 stycznia 2019 - 10:20

gruby

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 261 Postów:
Zbliżam się do końca i cały czas nie mogę zrozumieć malkontentów. Dla mnie to gra na równi z jedynka i rise- w niczym im nie ustępuje, a mam nawet wrażenie, że pacing jest lepszy, strzelania mniej, a nawet jak jest to bez durnego respawnu wrogów i umożliwia ciche załatwianie koleżków.

Na olbrzymi plus - setting. Bardzo odświeżający, aż czuć tę duchotę i skwar. Na tym tle fantastycznie wypadają mroczne jaskinie, wychodząc z podziemi na otwarta przestrzeń czuć aż czuć ulgę, wiatr, wszędzie biegają zwierzęta. Klimat jak dla mnie bez pudła. Kocham scenerie zimowe, więc rise zawsze ma tu plusik, ale jungla sprawdza się fenomenalnie. Gra świateł, krwiste, przegięte czerwienie, zieleń jungli - pięknie budują scenografię.

Mam wrażenie, że gra jest trudniejsza - sekcje platformowe zmuszają czasami to poszukania ścieżki, przeciwnicy nawet na normalni zabijają szybko i sprawnie- tym większy nacisk położono na skradanie- co dla mnie ma dużo sensu jeżeli chodzi o lore. Fabuła jest głupiutka, ale podoba mi się to, że nie am tu żarcików, ton gry jest melancholijny i to też jest fajne. Szkoda że dialogi bywają kulawe, może przez tłumaczenie.

Pare godzin zabawy jeszcze przede mną, ale dla mnie sotr jest idealnym, bardzo bezpiecznym sequelem i zamknięciem nowej trylogii. Gra mi się lepiej niż w poprzedniczki, fabuła cienka jak zawsze, grafa czasem miażdży jajka. Ogólnie bardzo dobra gierka, która na pewno nie wnosi zbyt dużo nowości, ale jak ktoś tego nie oczekuje, potrafi dać wiele funu i klimatu. Dla mnie mocne 8 może nawet 9 zależnie od tego jak to się skończy.

Ten post był edytowany przez gruby dnia: 04 stycznia 2019 - 10:21

  • 5

#296 Chewie Napisany 10 stycznia 2019 - 21:13

Chewie

    ????????????????????

  • Forumowicze
  • 11 651 Postów:

:clown:

wvgbQKU.png

 


  • 1

#297 gruby Napisany 11 stycznia 2019 - 10:09

gruby

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 261 Postów:
Dobre :)
  • 0

#298 Schrodinger Napisany 12 czerwca 2019 - 09:15

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:

Gram sobie, bo w gejpasie za darmoszkę, bardzo fajny początek i się nawet zdziwiłem że taki mocny. Graficznie szału na S nie ma, ale HDR jest więc jest ok. 


  • 0

#299 Shinigami Napisany 12 czerwca 2019 - 09:35

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 386 Postów:
Przyjemna gra. Jeszcze nie skończylem, zrobiłem przerwę z miesiąc czy dwa, ale wrócę.
  • 0

#300 Nexus Napisany 12 czerwca 2019 - 13:49

Nexus

    Tears In Rain

  • Forumowicze
  • 6 963 Postów:
Też właśnie zacząłem grać po skończeniu Metra. Ładna gierka, momentami nawet daje kopa (ta ucieczka przed tsunami), trochę twarz Lary nie pasi mi ale... Na razie pyka się przyjemnie.
  • 0



Inne z tagami: