Skocz do zawartości

Zdjęcie

Metroid Prime Trilogy


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
219 odpowiedzi na ten temat

#151 Danteusz Napisany 21 października 2012 - 20:20

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 888 Postów:

@burn: No tak, a adwokaciki na pewno sami grali w crapa w celu umartwienia się, a potem polecają innym z czystej złośliwości i przekory. To ci dopiero teoria spiskowa. Smoleńsk wysiada. W takim razie najpewniej jest grać w gry o których nikt nie wie i nikt nie gra, tam na pewno żaden fanboj-adwokacik nas nie zmyli. :hihi:

Spytaj Sylvana dlaczego warto zagrać w Hankę
  • 0

#152 burnstein Napisany 21 października 2012 - 20:20

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 130 Postów:
może deb wie, że metroid jest polecany mu na tej samej zasadzie na której on i inne sonybojki polecają innym lbp czy infejmisemusy pisząc, że to supcio gierki :^^:
  • 0

#153 fingus Napisany 21 października 2012 - 20:25

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 906 Postów:
@dante: Tam był jeden adwokacik, w dodatku niespełna rozumu. :P A jest takie (lub podobne, mogłem coś pokręcić) powiedzenie: jak ci jeden człowiek mówi, że jesteś pijany, wzrusz ramionami, jak ci trzech mówi, że jesteś pijany - lepiej idź się połóż.

może deb myśli, że metroid jest polecany mu na tej samej zasadzie na której on i inne sonybojki polecają innym lbp czy infejmisemusy pisząc, że to supcio gierki :^^:

Drobny fix. I mam nadzieję, że tak nie jest. :^^:
  • 0

#154 ACZ Napisany 21 października 2012 - 20:27

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 172 Postów:
skoro Deb napisla, ze aby cos przeskanowac trzeba wciskac jakies kombinacje to stwierdzam, ze sterowanie na wiilocie jest zdeka zwalone. z tego co pamietam to skanowanie na gacku bylo intuicyjne i chyba pod jednym przyciskiem.
  • 0

#155 Godot Napisany 21 października 2012 - 20:44

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Nie trzeba. Wciskamy minus na wiilocie, wybieramy ruchem wizjer, a potem przyciskiem Z skanujemy. To samo było na gacku
  • 0

#156 Razel Napisany 21 października 2012 - 20:49

Razel

    Błędny rycerz

  • Forumowicze
  • 11 412 Postów:
Muszę przyznać, że granie na NGC w Metroida było przyjemniejsze niż na Wii :)
  • 0

#157 Godot Napisany 21 października 2012 - 20:49

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
U mnie zdecydowanie odwrotnie. Na Wii grało się o wiele lepiej
  • 0

#158 fingus Napisany 21 października 2012 - 20:51

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 906 Postów:
Na Gacku wystarczyło wybrać kierunek na krzyżaku, co by nie mówić, całe to ruchowe sterowanie upośledziło wiele gier. No ok, celowanie jest łatwiejsze, ale akurat w Metroidzie nigdy nie było ono potrzebne.
  • 0

#159 ogqozo Napisany 21 października 2012 - 20:58

ogqozo

    Nightmare

  • Forumowicze
  • 914 Postów:
To sterowanie było ewidentnie robione pod genialny pad GaCława i to wpływa na moją ocenę trójki jak i trylogii. Trójka nie jest pomyślana tak bardzo pod Wii, jak Prime był pod GameCube'a.
  • 0

#160 Godot Napisany 21 października 2012 - 21:01

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Ale dzięki temu gra jest bardziej dynamiczna. Można chodzić i się rozglądać. Walka też jest trudniejsza. Akurat tutaj żadnego upośledzenia nie ma
  • 0

#161 fingus Napisany 21 października 2012 - 21:16

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 906 Postów:
Przyznaję, że jest bardzo dobrze zrobione i nie sprawia problemów - Retro się postarało. Ale gdyby ktoś mi dal zamiast tego klasyczne sterowanie dwiema gałkami rodem z jakiegoś Halo czy innego nowożytnego FPSa, to nie czułbym, że coś tracę. I podobnie jest niestety w wielu grach na Wii.
  • 0

#162 Tawotnica Napisany 21 października 2012 - 22:36

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:
Ej, ale sterowanie to ostatnia rzecz której bym się czepiał w serii Prime.
Generalnie problemy leżą bardziej po stronie fabularnej. Jeszcze akcję z kopalniami Phazonu z pierwszej części kupiłem, ale ten cały Ink z dwójki, Dark Samus itd. to straszny bullshit. Motyw z jasnym/ciemnym światem jest tak oklepany, że już w 'A Link To The Past' 10 lat przed Echoes był wykorzystywany, a złych sobowtórów pod dostatkiem było w Fusion. Fajnie się składało tą historię ze skanowanych skrawków, ale do górnolotnych to ona nie należała. Generalnie stare Metroidy swój gęsty klimat zyskiwały dzięki szczątkowej fabule, pozostawiając wiele miejsca na domysły. Poczucie odosobnienia na złowrogiej planecie - dla mnie jeden z corowych elementów serii niestety z każdą kolejną częścią 3D coraz bardziej się zatracał.

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 21 października 2012 - 22:39

  • 0

#163 Godot Napisany 22 października 2012 - 07:14

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
W trójce te wszystkie dialogi sprawiały, że zęby mnie bolały. A w Other M dostawałem spazmów oglądając filmiki
  • 0

#164 twilitekid Napisany 22 października 2012 - 12:16

twilitekid

    HBH

  • Forumowicze
  • 6 740 Postów:

Co do sterowania GaCkowego to jest ono dostosowane idealnie do typu gry, czyli do eksploracji. Do dzisiaj grając czy to w jakiegoś Batmana czy Dishonored mogę tylko wzdychać, że tęskno mi do głębi, jaką prezentował w tej kwestii Prime. Dzisiejsze nowoczesne gry na Unreal Engine'ie mają wszystkie takie samo sterowanie i już na tym etapie bardzo sobie ograniczają możliwości wprowadzenia czegoś świeżego do gameplayu.

Od kiedy to silnik graficzny dyktuje, jakie w grze ma być sterowanie?
  • 0

#165 torq314 Napisany 22 października 2012 - 12:34

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 493 Postów:

Od kiedy to silnik graficzny dyktuje, jakie w grze ma być sterowanie?


on tego nie napisał.
  • 0

#166 twilitekid Napisany 22 października 2012 - 13:12

twilitekid

    HBH

  • Forumowicze
  • 6 740 Postów:
Nie rozumiem w takim razie dlaczego wyszczególnił silnik obok tekstu o sterowaniu.

nowoczesne gry na Unreal Engine'ie mają wszystkie takie samo sterowanie


  • 0

#167 torq314 Napisany 22 października 2012 - 13:19

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 493 Postów:
to była raczej obserwacja pewnego trendu, a nie wskazanie implikacji.
  • 0

#168 burnstein Napisany 22 października 2012 - 13:20

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 130 Postów:
raczej nie
  • 0

#169 Pious Napisany 22 października 2012 - 13:27

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:

Ej, ale sterowanie to ostatnia rzecz której bym się czepiał w serii Prime.
Generalnie problemy leżą bardziej po stronie fabularnej. Jeszcze akcję z kopalniami Phazonu z pierwszej części kupiłem, ale ten cały Ink z dwójki, Dark Samus itd. to straszny bullshit. Motyw z jasnym/ciemnym światem jest tak oklepany, że już w 'A Link To The Past' 10 lat przed Echoes był wykorzystywany, a złych sobowtórów pod dostatkiem było w Fusion. Fajnie się składało tą historię ze skanowanych skrawków, ale do górnolotnych to ona nie należała. Generalnie stare Metroidy swój gęsty klimat zyskiwały dzięki szczątkowej fabule, pozostawiając wiele miejsca na domysły. Poczucie odosobnienia na złowrogiej planecie - dla mnie jeden z corowych elementów serii niestety z każdą kolejną częścią 3D coraz bardziej się zatracał.

Nie do końca się zgadzam. Rzeczywiście w 3 dialogi nieco psują klimat i odosobnienie zanika, ale bądźmy szczerzy, tpo dotyczy aż 1 miejsca w grze, do tego pierwszego i najsłabszego. Cała reszta jest świetna. Pod względem osamotnienia najlepiej wypada oczywiście 1, choć dla mnie motyw z Ingami był świetny. Bałem się w to brnąć. Ech, gdybym tylko miał Trilogy to chętnie odświeżyłbym serię.
  • 0

#170 ogqozo Napisany 22 października 2012 - 16:20

ogqozo

    Nightmare

  • Forumowicze
  • 914 Postów:
"Unreal" uznałem tylko za takie słowo-klucz, od razu metonimicznie przywodzące cały kompleks zjawisk, które wszyscy widzimy dokoła. Tak samo jak "Michael Bay" przywodzi całą tendecję do szybkiego i chaotycznego cięcia w kinie. No, tak myślałem.
  • 0

#171 Tawotnica Napisany 22 października 2012 - 18:38

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:

Nie do końca się zgadzam. Rzeczywiście w 3 dialogi nieco psują klimat i odosobnienie zanika, ale bądźmy szczerzy, tpo dotyczy aż 1 miejsca w grze, do tego pierwszego i najsłabszego. Cała reszta jest świetna. Pod względem osamotnienia najlepiej wypada oczywiście 1, choć dla mnie motyw z Ingami był świetny. Bałem się w to brnąć. Ech, gdybym tylko miał Trilogy to chętnie odświeżyłbym serię.


No kwestia gustu, nie mówię, że scenariusz jest do niczego, ale niczym specjalnie mnie nie zachwycił. Motyw z Chozo przynajmniej nazwą nawiązywał do poprzednich Metroidów. Gameplayowo dwójka z kolei mnie się bardzo podobała, mimo że jest zdecydowanie najbardziej frustrującą częścią. Corruption po Echoes to jak spacerek na niższym poziomie trudności.
Trylogia przez dostosowane sterowanie Wiilotem jest dużo łatwiejsza niż pierwsze dwie części na GC?
  • 0

#172 Godot Napisany 22 października 2012 - 18:49

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Nie powiedziałbym, że jest łatwiejsza. Przez to, że trzeba celować walki są trudniejsze. Na GCN po prostu lockowałeś się na przeciwniku i wystarczyło się skupić na strafowaniu. W Trilogy to nie działa (znaczy lockowanie jest, ale celownikiem i tak musisz celować
  • 0

#173 twilitekid Napisany 22 października 2012 - 19:02

twilitekid

    HBH

  • Forumowicze
  • 6 740 Postów:

"Unreal" uznałem tylko za takie słowo-klucz, od razu metonimicznie przywodzące cały kompleks zjawisk, które wszyscy widzimy dokoła. Tak samo jak "Michael Bay" przywodzi całą tendecję do szybkiego i chaotycznego cięcia w kinie. No, tak myślałem.

Aha. No to ok.
  • 0

#174 Tawotnica Napisany 22 października 2012 - 19:10

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:

Nie powiedziałbym, że jest łatwiejsza. Przez to, że trzeba celować walki są trudniejsze. Na GCN po prostu lockowałeś się na przeciwniku i wystarczyło się skupić na strafowaniu. W Trilogy to nie działa (znaczy lockowanie jest, ale celownikiem i tak musisz celować


Mając dużo przeciwników na raz na ekranie nie musisz się przeklikiwać mozolnie przez locki tylko naparzasz, gdzie ci się żywnie podoba i czas reakcji masz dużo szybszy, więc wydaje mi się, że celowanie pointerem raczej powinno ułatwiać walki. Przynajmniej te w Corruption wydawały się sporo prostsze, ale możliwe że to przez dostosowany design do Wiilota.
  • 0

#175 Godot Napisany 22 października 2012 - 19:13

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Mówiąc o walkach mam na myśli bossów, a nie przeszkadzajki
  • 0

#176 fingus Napisany 22 października 2012 - 19:19

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 906 Postów:
Też zdaje mi się, że prościej było gackopadem, niż pilotem - i to właśnie w walkach z przeszkadzajkami. Np. te fruwające muchy, których jest sporo na początku MP1: grając padem wciskamy locka, szybko klepiemy strzał-strzał-strzał i po zabawie. Namierzenie ich pilotem to już poważniejsze zadanie. W Corruption levele i wrogowie są lepiej dostosowani do tego sterowania.
  • 0

#177 Tawotnica Napisany 22 października 2012 - 19:22

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:
Cholera, teraz mam ochotę sobie sprawić Trylogię, coby się przekonać na własnej skórze :olo:
  • 0

#178 cybercotlet Napisany 22 października 2012 - 20:43

cybercotlet

    Official Fullblox Master

  • Forumowicze
  • 8 603 Postów:

Też zdaje mi się, że prościej było gackopadem, niż pilotem - i to właśnie w walkach z przeszkadzajkami. Np. te fruwające muchy, których jest sporo na początku MP1: grając padem wciskamy locka, szybko klepiemy strzał-strzał-strzał i po zabawie. Namierzenie ich pilotem to już poważniejsze zadanie. W Corruption levele i wrogowie są lepiej dostosowani do tego sterowania.

Piszcie sobie co chcecie ale grając wii motem czułem się trochę jakbym przesiadł się z takiego SMG2 na SMG1 jeśli chodzi o poziom trudności. Z wii motem ta gra stała się dla mnie zwykłym zwiedzaniem miejscówek.
  • 0

#179 Godot Napisany 27 grudnia 2012 - 20:32

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Pious, napisałbyś coś
  • 0

#180 twilitekid Napisany 27 grudnia 2012 - 21:05

twilitekid

    HBH

  • Forumowicze
  • 6 740 Postów:
Ja napisze. Po ok 2h z MP1 jestem zakochany! Cudna gra. Az głupio ze dopiero teraz w to gram. Gacek juz od paru lat lekko ponad stowke kosztuje i miałbym to cudo dawno ograne. Ale cóż, nikt pośród znajomych w MP nie grał, ja sam okazji zajawic sie nie mialem. Wind Waker na razie na bok, Metroid wymiata.
  • 0