Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wszystko Już Było, Czyli Twoje Pomysły Są Bezwartościowe


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
248 odpowiedzi na ten temat

#151 fingus Napisany 25 marca 2012 - 13:17

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 906 Postów:
Wiedziałem, że zostaną one docenione. :sir:
  • 0

#152 Ryan Napisany 25 marca 2012 - 13:33

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Myślałem kiedyś nad podobnym sterowaniem "rękoma" postaci. Idea była taka, że analogi odpowiadają za ruchy odpowiednich rąk, chyba że wciśniemy trigger. Lewy trigger = lewa gałka steruje ruchem postaci. Prawy analogicznie. Bez wciśniętych spustów gałki to np. tarcza i miecz. Wymusza to gameplay stop&pop jak w RE, ale można na upartego dodać uniki po wciśnięciu gałek. Podobnie np. wciśnięcie obu spustów jednocześnie umożliwia uzywanie rąk, przy czym postać biegnie "po szynach". :)
  • 0

#153 fingus Napisany 25 marca 2012 - 13:47

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 906 Postów:
Można by było pójść tropem Heavy Rain (tfu tfu) i dać bieganie całkiem na spustach (oczywiście, o ile decydujemy się na sterowanie postacią, no i mamy spusty w kontrolerze, cha cha cha). Wtedy gałki zostają całkiem na obsługę dłoni, a spustami kierujemy ruchem jak w czołgu: oba wciśnięte, to postać idzie do przodu, wciśnięty prawy - postać rusza tylko prawą nogą, czyli obraca się wokół własnej osi w lewo. Ponieważ spusty są analogowe, można sobie sterować po jak ciasnym łuku ma robić zakręty. Do tego można dodać jeszcze podwójne szybkie tapnięcie i trzymanie, co oznacza "wsteczny" - jeśli będzie obunożne, to się cofamy.
  • 0

#154 Kradziej Napisany 25 marca 2012 - 14:50

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:
Można by było, ale czy ktokolwiek tego chce? ;)
  • 0

#155 Cola Napisany 25 marca 2012 - 15:53

Cola

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4 183 Postów:

Myślałem kiedyś nad podobnym sterowaniem "rękoma" postaci. Idea była taka, że analogi odpowiadają za ruchy odpowiednich rąk,



Datura z PS3 oferuje sterowanie ręką właśnie, tyle, że za pomocą świecącego dildo.
  • 0

#156 fingus Napisany 25 marca 2012 - 20:05

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 906 Postów:

Można by było, ale czy ktokolwiek tego chce? ;)

Ja nie chcę. :D Jestem przeciwnikiem tego typu "udziwnień". Mógłbym ewentualnie je zaakceptować, ale wyłącznie wtedy, gdyby miało to naprawdę solidne poparcie w fabule (typu: sterujemy kilkusetmetrowym kolosem, który po prostu musi być nieporadny i niezręczny). A i wtedy chciałbym dostać coś w zamian, za te moje tortury z głupim sterowaniem. Chyba, żeby naprawdę wyszło to świetne i intuicyjne. Ale lepiej, gdyby to był tylko pojedynczy etap, a nie cała gra oparta na jednym gimmicku.
  • 0

#157 Ryan Napisany 25 marca 2012 - 23:01

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Datura to eksperyment a nie gra. ;P
  • 0

#158 ACZ Napisany 27 marca 2012 - 21:16

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 171 Postów:
jasne. gry na move to eksperymenty, a na kinecta pełnoprawne produkcje. :cf:
  • 0

#159 burnstein Napisany 27 marca 2012 - 21:21

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 130 Postów:
Nie, gry na move to gówno, a na kinecta to gówno.
  • 0

#160 Ryan Napisany 07 kwietnia 2012 - 09:20

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Świetny pomysł. :D (traktować z przymrużeniem oka) ;]
http://yourgameideaistoobig.com/
  • 0

#161 Ryan Napisany 15 kwietnia 2012 - 12:50

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Warto przeczytać: metoda Frictional Games (Amnesia) na design:
http://frictionalgam...esign-tips.html
  • 0

#162 Ryan Napisany 19 kwietnia 2012 - 00:38

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Fajny, choć kilkudniowy, wywiad z Avellone. Warto łyknąć.
http://thecriticalbi...and-rpg-design/
  • 0

#163 Ryan Napisany 21 kwietnia 2012 - 12:40

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Dobra prezentacja od Valve na temat dynamicznego dialogu (i innych dynamicznych rzeczy) w grach. Techniczno/tekściarska, ale z przypisami. :)
http://assemblyrequi...og-at-gdc-2012/
  • 0

#164 burnstein Napisany 21 kwietnia 2012 - 12:57

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 130 Postów:
a napiszę coś, cokolwiek, żeby nie było, ze Ryan sam do siebie pisze
  • 0

#165 Kradziej Napisany 21 kwietnia 2012 - 13:57

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:
Ej, ja już otworzyłem obydwa ostatnie linki i dodałem do zakładek, ale jeszcze nie zdążyłem ich przeczytać :P
  • 0

#166 Ryan Napisany 23 kwietnia 2012 - 20:44

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Prezentacja z PAX o GD: Levine, Avellone i inni.


  • 0

#167 Ryan Napisany 23 kwietnia 2012 - 21:46

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Jeszczy wiwad Spectora z Garriottem. Fajne. :)

http://aiera.ultimac...spectors-class/
  • 0

#168 fingus Napisany 24 kwietnia 2012 - 21:20

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 906 Postów:
Myślę, że to dobry temat.
Podręcznik Nowego Pracownika Valve:
http://newcdn.flameh...book_LowRes.pdf
  • 0

#169 Kradziej Napisany 24 kwietnia 2012 - 21:25

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:
Miłym zaskoczeniem ten podręcznik był - spodziewałem się samego jajcarstwa, a jednak sporo tu ciekawych informacji o kulturze pracy w Valve. A panel o fabule z GDC z Avellonem, Levinem i Gaiderem (lolo) może być świetny, czeka w zakładkach od paru dni ;p
  • 0

#170 Ryan Napisany 24 kwietnia 2012 - 21:49

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
To wszystko jest znane dla każdego, kto albo pracował w Seattle i okolicach :olo: albo czytał blog Abrasha. :sir:
  • 0

#171 Ryan Napisany 30 kwietnia 2012 - 15:18

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Ktoś bardzo chce pracować w Double Fine. ;)

http://www.rickrocket.de/df/
  • 0

#172 torq314 Napisany 30 kwietnia 2012 - 18:59

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 493 Postów:

Ktoś bardzo chce pracować w Double Fine. ;)

http://www.rickrocket.de/df/


jako KTO chciał tam pracować? złota rączka, co to się "na fszystkim po trochu" zna?

działu retro tam raczej nie mają.

:hmmm:
  • 0

#173 Ryan Napisany 30 kwietnia 2012 - 19:02

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Przeklikałeś dialogi? ;) Wyraźnie informuje, że zajmuje się animacją (nie tylko staroszkolną 2D). I pracował przy animacji w Telltale Games. Plus: w creditsach widnieje, że za część kodu i muzę nie on odpowiadał. :)
  • 0

#174 torq314 Napisany 30 kwietnia 2012 - 19:53

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 493 Postów:

Przeklikałeś dialogi? ;) Wyraźnie informuje, że zajmuje się animacją (nie tylko staroszkolną 2D). I pracował przy animacji w Telltale Games. Plus: w creditsach widnieje, że za część kodu i muzę nie on odpowiadał. :)


przyznaję się bez bicia, że nie, stąd pytanie. oczami wyobraźni zobaczyłem już aplikantów do swojej fabryki, którzy każą mi się przez sterty formularzy webowych w jakiejś aplikacji biznesowej przeklikiwać ...
  • 0

#175 Ryan Napisany 26 maja 2012 - 10:20

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
10h o Looking Glass.
http://gambit.mit.ed...tudios_podcast/
  • 0

#176 Ryan Napisany 02 czerwca 2012 - 14:09

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Dotyczy papierowych RPGów, ale i tak warto przeczytać. Szczególnie z pierwszej części antologii tekst o hearbreakerach baaardzo pasuje do gier wideo. ;)

Almanach
http://rpg.polter.pl...-czesc-1-c23283
http://rpg.polter.pl...-czesc-2-c23344
http://rpg.polter.pl...-czesc-3-c23386
http://rpg.polter.pl...-czesc-4-c23430
http://rpg.polter.pl...-czesc-5-c23487
http://rpg.polter.pl...-czesc-6-c23533

Scenariuszopisanie
http://rpg.polter.pl...sty-cz-I-c19495
http://rpg.polter.pl...ty-cz-II-c19517

Autorki
http://rpg.polter.pl...autorskie-c7680
  • 0

#177 Ryan Napisany 03 czerwca 2012 - 20:50

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Ciekawy research dotyczący mechaniki losowych elementów (tutaj: rzutów kośćmi w celu ustalenia czegoś, ale ma to zastosowanie w losowych aspektach mechanik w ogóle):
http://www.diku.dk/h.../torbenm/Troll/
  • 0

#178 Ryan Napisany 07 czerwca 2012 - 00:27

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Fajna prezentacja o tym jak powstał pierwszy Alone in the Dark. Łamana angielszczyzna, ale warto. :)
http://www.gdcvault....mortem-Alone-in
  • 0

#179 Ryan Napisany 08 czerwca 2012 - 23:00

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Fajny manifest deweloperki indie.
http://www.pentadact...ents-manifesto/
  • 0

#180 Ryan Napisany 13 czerwca 2012 - 14:00

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Ciekawe artykulątko.
http://www.funstormg...-core-mechanic/
  • 0