Skocz do zawartości

Zdjęcie

Torment: Tides of Numenera

inXile Entertainment Techland PS4 XONE PC

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
189 odpowiedzi na ten temat

#121 Stan Napisany 28 lutego 2017 - 09:48

Stan

    No.1

  • Forumowicze
  • 27 207 Postów:

Polygamia za to 3,5 na 5.

http://polygamia.pl/...enera-recenzja/


  • 0

#122 Schrodinger Napisany 28 lutego 2017 - 10:08

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:

no czyli gierka dla starych dziadów 


  • 0

#123 Eldarion Napisany 28 lutego 2017 - 10:12

Eldarion

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2 116 Postów:

czyli w sam raz dla mnie :D

średnia na meta 85 na 25 recenzji


  • 0

#124 Kaxi Napisany 28 lutego 2017 - 10:13

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 161 Postów:

IGN - 8.8

 

http://www.ign.com/a...numenera-review


  • 0

#125 MonsieurWoland Napisany 28 lutego 2017 - 11:23

MonsieurWoland

    Noblesse oblige.

  • Forumowicze
  • 15 250 Postów:

Dajcie znac jak wyglada sterowanie na padzie. Zastanawiam sie nad wyborem - prawilne pc czy gender konsola.


  • 0

#126 filip Napisany 28 lutego 2017 - 11:27

filip

    Brzmisz jak p*lak

  • Forumowicze
  • 7 485 Postów:

Na forum wciąż przewaga konsolowców, będą mówić, że pad to niczym przedłużenie dłoni.

 

Ale taki spuczan, a więc gośc, który w staroszkolne izometryczne rpgi grał chyba dużo, wybiera wersje na PC. Są na pokładzie weterani tormentobaldurów mających wybór pomiędzy wersją na pc i ps4, a wybierajacy konsolę?

 

Normlanie nie szanuję grania z nosem w monitorze, ale w tę grę wolałbym


  • 0

#127 Kaxi Napisany 28 lutego 2017 - 16:03

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 161 Postów:

loncz trejlerjo:

 

https://www.youtube....h?v=cKwRev64-PI

 

 

Tu też nad skryptem pracowałem :)


Ten post był edytowany przez Kaxi dnia: 28 lutego 2017 - 16:03

  • 0

#128 Schrodinger Napisany 28 lutego 2017 - 16:09

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:

To jeszcze poćwicz bo całkowicie zabiłeś mi hajp tym trailerem! 


  • 0

#129 twilitekid Napisany 28 lutego 2017 - 16:34

twilitekid

    HBH

  • Forumowicze
  • 6 740 Postów:
Kaxi, dlaczego do EG poszla koperta ale do Poly juz nie? Nieladnie :nie:
  • 0

#130 fingus Napisany 28 lutego 2017 - 17:05

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 906 Postów:
Na pc nie wbijesz platynki. ;)
  • 0

#131 MonsieurWoland Napisany 01 marca 2017 - 11:43

MonsieurWoland

    Noblesse oblige.

  • Forumowicze
  • 15 250 Postów:

 Są na pokładzie weterani tormentobaldurów mających wybór pomiędzy wersją na pc i ps4, a wybierajacy konsolę?

 

 

 

No wlasnie jestem w tej sytuacji. Z jednej strony nie wyobrazam sobie izoRPGow na padzie, z drugiej strony na PC nie ma pucharkow!! Gdybym tak wbil platynke to Yoori znowu by 2 noce nie spal!


  • 0

#132 fingus Napisany 01 marca 2017 - 11:46

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 906 Postów:
Na PS4 średnia 76%, na PC 83% (w reckach piszą że konwersja zwalona przez sterowanie/kłopoty z interfejsem, patche może pomogą, ale nie wiem czy nie będą musieli na nie zbierać kasy na kissstarterze :hihi:).
  • 0

#133 Spuczan Napisany 01 marca 2017 - 12:32

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 13 056 Postów:

Kaxi dzięki za piękną białą nalepkę "GRĘ POLECAJĄ". Mam nadzieję, że umeblowałeś za to mieszkanie ;)


  • 0

#134 Kaxi Napisany 01 marca 2017 - 12:55

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 161 Postów:

Ile razy mam powtarzać, że pracuję w International dziale i mam niewiele wspólnego z tym, co robi oddział polski ;)


  • 0

#135 Danteusz Napisany 01 marca 2017 - 21:15

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 888 Postów:

Ile razy mam powtarzać, że pracuję w International dziale i mam niewiele wspólnego z tym, co robi oddział polski ;)

Winny się tłumaczy!
  • 0

#136 cwany-lis Napisany 01 marca 2017 - 22:51

cwany-lis

    dobrze rokujący pisarz

  • Forumowicze
  • 23 569 Postów:

Ile razy mam powtarzać, że pracuję w International dziale i mam niewiele wspólnego z tym, co robi oddział polski ;)


Mówisz jak Tusk.
  • 0

#137 Tynio Napisany 01 marca 2017 - 22:55

Tynio

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4 416 Postów:

 

Ile razy mam powtarzać, że pracuję w International dziale i mam niewiele wspólnego z tym, co robi oddział polski ;)


Mówisz jak Tusk.

 

 

Tusk choć naklejek nie przykleja do gier 

choć znając życie i wina Tuska  :) 


  • 0

#138 MonsieurWoland Napisany 02 marca 2017 - 08:51

MonsieurWoland

    Noblesse oblige.

  • Forumowicze
  • 15 250 Postów:

Na PS4 średnia 76%, na PC 83% (w reckach piszą że konwersja zwalona przez sterowanie/kłopoty z interfejsem, patche może pomogą, ale nie wiem czy nie będą musieli na nie zbierać kasy na kissstarterze :hihi:).

 

W takim razie - Yoori, mozesz spac spokojnie!


  • 0

#139 Spuczan Napisany 02 marca 2017 - 13:13

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 13 056 Postów:
Pierwsza godzina za mną.
 
20170301160833_1.jpg
 
Gra zaczyna się od prawdziwego pier*****ęcia :cf: . Po przeklikaniu paru* ekranów z tekstem czeka nas ciekawy kreator postaci. Znajdujemy się w niezwykłym, metalicznym miejscu. Tym razem nie wybieramy suchych statystyk (później mamy możliwość zmiany podjętych decyzji czyli również ukochanych wartości liczbowych). Zamiast tego podejmujemy wybór w danej sytuacji co jest równoznaczne z pakowaniemy wszystkiego w siłę, zwinność czy intelekt. Ogólnie postawiłem na kogoś kto jest szybki i przebiegły. Gdy już tekstowy edytor dobiega końca stajemy przed pewnym przedmiotem i dokonujemy korekty naszej postaci, jeżli nie jesteśmy zadowoleni z tego co nam wyszło. Po stworzeniu postaci przechodzimy do kolejnej lokacji gdzie możemy trochę pogadać. Interesującą pogawędkę przerywa coś niespodziewanego i bierzemy udział w walce. Na pierwszy rzut oka turowa walka nie różni się niczym od tego co mogliśmy widzieć do tej pory w grach dla pryszczatych licealistów. Na górze widać pasek kolejności a w naszej turze możemy wykonać, a jakżeby inaczej, akcję (ruch lub atak).
 
20170301163837_1.jpg
 
Po krótkie walce trafiamy do pomieszczenia w którym dokonaliśmy pewnych zniszczeń oraz poznajemy naszych towarzyszy podróży czyli Aligerna i Callistege. Widać, że nasi przyjaciele nie przepadają za sobą. Przeszukując pomieszczenie możemy się natknąć na kilka przedmiotów a także usłyszeć kolejną porcję nieuprzejmości w wykonaniu nowo poznanej pary. Złośliwości nie są najwyższych lotów ale jeżeli czytacie posty na tym forum nie od dziś to nie bedziecie wybrzydzać. Po wyjściu z pomieszczenia trafiacie do kolejnej lokacji w której czekają na was niezwykłe istoty (jeżeli można tak powiedzieć o różowych, obracających się stożkach), mechanizmy (jeżeli można tak powiedzieć o plujących czarną mazią działkach) oraz kolejne postacie. Przeszukajcie dobrze każdy kąt bo twórcy ukryli tu trochę rzeczy (Tab ukazuje co możecie wziąć a co obejrzeć). Udając się na północny zachód traficie na Qorro i czeka was kolejna walka. Tym razem do roboty jest zdecydowanie więcej niż poprzednio. Przeciwników jest więcej niż ostatnio, możecie korzystać z umiejętności członków waszej drużyny lub ekwipunku a oprócz tego na polu bitwy występują mechanizmy które możecie wykorzystać na swoją korzyść. Pamiętajcie, że podczas potyczki możecie porozmawiać z Qorro i zemienić jego decyzję. Dodatkowo podczas walki (lub eksploracji) możemy zwiększać szansę (lub obrażenia) używając naszych podstawowych statystyk. W grze istnieją przedmioty które pozwolą nam je zwiększyć lub odzyskać.
 
20170302084626_1.jpg
 
Interfejsc wygląda przejrzyście, niczego nie zasłania ale spędziłem zbyt mało czasu z grą by stwierdzić czy jest intuicujny. Karta postaci i ekwipunek nie zostały wykonane najpiękniej, delikatnie mówiąc. Za to zawierają wszystkie ważne informacje. Pewnie musi minąć jeszcze wiele godzin z grą bym był w stanie to jednoznacznie stwierdzić.
 
20170301222130_1.jpg
 
20170301222142_1.jpg
 
Na chwilę obecną jedyną rzeczą która mi przeszkadza jest brak zapamiętania i zaznaczenia wybranej już kwestii dialogowej co trochę utrudnia przedzierania się przez tekst. Oczywiście wybrane już dialogi rozpoczynają się od "zapytaj ponownie" lub "jeszcze raz, zrób coś" ale Tyranny wyznaczyło pewne standardy od których ciężko się odzwyczaić. Muzyki i fabuły nie będę oceniał bo za krótko grałem. Palnąłbym jakimś głupim komentarzem i później musiałbym się tłumaczyć, że nie to miałem na myśli albo, że prasując, akurat usypiałem dziecko i w ogóle moje słuchawki za 14 000 tyś złotych nie współpracują ze sterownikami...
 
O fabule mogę tylko napisać, że pewnie trailer zaostrzył mi apetyt i mam ciut wygórowane wymagania. Warto też wspomnieć, że nie należę do grona typowych rpgowych lamusów którzy całe życie będą powtarzali, że książki pana Brandersona to najlepsza najlepszość a quest Barona to mistrzostwo mistrzostwa​ dobrą fabułę posiadał tylko Planescape: Torment/ Baldur's Gate X/ Fallout X.

*matematyczni mistrzowie i osoby które są uczulone na czytanie łatwo zauważą, że tych ekranów jest odrobinę więcej.

  • 5

#140 Spuczan Napisany 06 marca 2017 - 02:21

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 13 056 Postów:

12 godzin za mną.

 

Design jest okropny. Wygląda menusów, portretów, przedmiotów oraz lokacji to raczej dolna półka. Sam świat jest ciekawy, postacie wydają się interesujące a lokacje intrygują ale źle to wszytko przedstawiono. Pod tym względem to nie jest poziom do jakiego przyzwyczaiło nas From Software, Blizzard czy choćby Larian Studios. Wystarczy spojrzeć do ekwipunku czy sklepu żeby przekonać się jak biednie to wygląda. Bronie, artefakty, mikstury czy pancerze zostały narysowane i zaprojektowane przez jakiegoś leszcze a gościa który nasmarował te marne portrety wysłałbym na jakieś lekcje rysunku. Możliwe, że to ta sama osoba. To nie są rzeczy które obniżają ocenę lub sprawią, że nie warto zainteresować się grą inXile.

 

Gra w większości jest niema. Dużo gadania tu nie usłyszycie. Postacie lub bohaterowie powiedzą coś od czasu o czasu ale naprawę malutko. Raz na ruski rok coś tam z siebie wyduszą ale możecie zapomnieć o dłuższych kwestiach. Z drugiej strony może to i lepiej bo ich teksty (piszę o polskiej wersji) są słabe i drażnią. Za to muzyka jest bardzo dobra ale to akurat nie powinno nikogo dziwić bo odpowiada za nią Mark Morgan (stworzył muzykę do Fallouta oraz Planescape: Torment :king: )

 

Na szczęście zadania nie prezentują podobnego poziomu do desingu. W pierwszej lokacji znalazłem ich już kilkanaście. Oczywiście zrobiłem quest z naszym "przyjacielem" który jest uwieziony w klatce ale nie postąpiłem tak samo jak w interaktywnym filmiku na YouTube. Warto wspomnieć, że bardzo często losy poszczególnych postaci są ze sobą powiązane i bardzo często się zdarza, że jedna postać może pomóc nam popchnąć do przodu parę questów. Decyzje jakie musimy podejmować nie są proste i trzeba się zastanowić nad drugą stroną medalu. Nie chcę nikomu psuć zabawy ale do tej pory zostałem zabity, zjedzony oraz skłoniłem kogoś do popełnienia  samobójstwa.

​Przez ten czas walczyłem raptem dwa razy ale potyczek mogłem mieć więcej. Staram się unikać rozwiązywania problemów w ten sposób.

 

Wygląda na to, że nasi kompani nie zapadną mi szczególnie w pamięć. Pocieszam się myślą, że to dopiero początek i może coś się stanie. Przez moją drużynę przewinął się Aligern (Callistege chyba była by ciekawszą alternatywą), Tybir, Rhin oraz Erritis (niektórzy twierdzą, że wygląda ja Tawot :cf: ). Wygląda na to, że będziemy mieć tu do czynienia z podobnymi szaroburymi postaciami jak w Pillars of Eternity. Zdecydowanie lepsi towarzysze byli w Tyranny. Nasza drużyna może składać się maksymalnie z czterech osób. Upierdliwe jest to, że jak chcesz dołączyć nową postać to musisz zrobić miejsce w drużynie.

 

Szkoda, że gra jest w dużej mierze opiera się na takich archaizmach. Brak możliwości wybrania miejsca do którego chcemy się udać na mapie danej lokacji, przewijanie okna dialogowego za pomocą scrolla lub przycisku "Pokaż więcej" albo ekrany z tekstem postaci z którymi nie da się pogadać a które zasłaniają widok, to znak, że twórcy chyba zatrzymali się w "tamtych" czasach. Pillars of Eternity czy Tyranny pokazały jak zmieniły się izometryczne cRPG i ile nowości w nich wprowadzono. Wygląda na to, że twórcy Torment Tides of Numenera przespali pewne etapy produkcji lub za bardzo skupili się na jednym fragmencie gry tym samym zaniedbując inne.

 

Może wyszedł z tego jakiś pesymistyczny obraz gry ale zależało mi raczej na wyeksponowaniu pewnych niedociągnięć niż na marudzeniu.

 

Na osłodę dodam, że awansowanie postaci zostało w urozmaicone i mamy w tym aspekcie pewną swobodę. Zamiast sztywnego zwiększania głównych statystyk, ulepszania umiejętności czy zdolności możemy zdecydować na czym najbardziej nam zależy w tej chwili. Oczywiście można to zrobić raz na poziom a później należy wybrać coś innego. Ale sam fakt, że mamy możliwość wyboru zasługuje na pochwałę.

 

Idę spać.. to znaczy grać.

 

 


  • 1

#141 Tynio Napisany 06 marca 2017 - 07:44

Tynio

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4 416 Postów:

@Spuczan

 

Nie ukrywam, że byłem bardzo napalony na gierkę i chciałem kupić ostatnio jednak ze względu na rosnąca górę gier, które trzeba ograć postanowiłem jeszcze poczekać.

 

Czy grałeś w Divinity: original sin enhanced edition bo jestem ciekawy jak obie gry wypadają w porównaniu jako gry RPG.

 


  • 0

#142 Spuczan Napisany 06 marca 2017 - 08:50

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 13 056 Postów:

Nie grałem w Divinity Original Sin EE.


  • 0

#143 DanteTDH Napisany 06 marca 2017 - 09:04

DanteTDH

    Power Armored

  • Forumowicze
  • 1 099 Postów:
Ze swojej strony mogę napisać, że wszystko, co napisał Spuczan, brzmi trochę jak moje wrażenia z Wasteland 2 Dir Cut. Ja akurat z tamtą grą bawiłem się przednio i dzięki temu, jak bardzo świat adoptował się do moich wyborów, grę pokochałem i ignorowałem problemy techniczne, których trochę było. Sejwa nigdy nie straciłem, ale też zaliczyłem kilka zwiech oraz mnóstwo dropów animacji. Z drugiej strony wessałem się w Divinity i tam już technicznie jest to górna półka. Gorzej z wyborami, których jest garstka i nie mają one raczej wpływu na całą historię. Fabuła jest typowo terrypraczetowa, czyli magia, gobliny i tak dalej na wesoło. Linearna, ale fajna i stanowiąca ciekawe tło dla eksploracji tych wszystkich pięknych miejscówek. Obydwie gry znajdują się jednak po dwóch stronach systemów opowiadania historii i obydwie pokochałem tak samo mocno:)

Tormenta zostawiam, by dojrzał-steelbook stoi na półce, a dla inXile to okazja do wykazania się na przyszłość, kiedy to decydować będę o zakupie ich kolejnych tytułów (Wasteland 3!!)
  • 0

#144 kostek Napisany 06 marca 2017 - 21:34

kostek

    radical

  • Forumowicze
  • 2 255 Postów:

Tynio, myślę że lepiej będziesz bawił się przy Pillars of Eternity lub Tyrrany. Ja po tym co widziałem i słyszałem gierkę na pewno odpuszczam. 

 

Spuczan, mówisz, że gierka jest praktycznie niema, czyli tego polskiego dubbingu jest tyle, co kot napłakał?


Ten post był edytowany przez kostek dnia: 06 marca 2017 - 21:37

  • 0

#145 Spuczan Napisany 06 marca 2017 - 22:43

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 13 056 Postów:
To ty pracujesz w Techlandzie, nie ja :cf:

Tak kostek. Tego polskiego dubbingu jest bardzo mało.
  • 0

#146 Spuczan Napisany 07 marca 2017 - 10:04

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 13 056 Postów:

InXile aware of Torment: Tides of Numenera issues, working on updates

 

http://www.eurogamer...king-on-updates

 

 


  • 0

#147 xell Napisany 07 marca 2017 - 14:30

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 336 Postów:

Czyli radzicie czekać na Director's Cut? :cf:


  • 0

#148 Spuczan Napisany 09 marca 2017 - 18:49

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 13 056 Postów:


  • 0

#149 Spuczan Napisany 10 marca 2017 - 09:10

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 13 056 Postów:


  • 1

#150 Chewie Napisany 10 marca 2017 - 18:06

Chewie

    ????????????????????

  • Forumowicze
  • 11 651 Postów:

nie wiedzialem ze jest tu ten slynny polski aktor

 


Ten post był edytowany przez Chewie dnia: 10 marca 2017 - 18:07

  • 0



Inne z tagami: