Square-Enix
#121 Napisany 03 kwietnia 2008 - 20:47
#122 Napisany 04 kwietnia 2008 - 09:13
Ciekawi mnie jedno, jeśli to prawda że SE ma poważne problemy finansowe to... jak oni to robią przy takiej sprzedaży gier ? Przecież ich stuff idzie jak koks na siłowni a zarazem ponoć mają tarapaty O_O... Czyżby wydawali za dużo na balangi ;p ?
Skąd info, że mają problemy finansowe?
Bo wiecie, ludzi którzy robili TAMTE genialne gry ... już nie ma, rozeszli się tu i ówdzie. Ciekawe dlaczego, nie ?
Emerytury XD
#123 Napisany 04 kwietnia 2008 - 09:17
hmmm fakt, że stać ich tylko na Nomurę o tym świadczySkąd info, że mają problemy finansowe?
#124 Napisany 04 kwietnia 2008 - 19:17
#125 Napisany 04 kwietnia 2008 - 19:37
wydając krocie na ich oprawę, w krocie które wliczyć można np. opłacanie popgwiazdek, z których robi się uber bossów?Nie mam pojęcia jak można mieć kłopoty finansowe sprzedając tyle gier,
taka luźna myśl...
#126 Napisany 04 kwietnia 2008 - 19:42
#127 Napisany 04 kwietnia 2008 - 19:51
na jaką oprawę? co ja bredzę? sugeruję ruszyć mózgownicą - tak dla odmiany.Na jaką oprawę,co ty bredzisz?
#128 Napisany 04 kwietnia 2008 - 19:55
u SE problemy finansowe? Nie kompromituj się.
#129 Napisany 04 kwietnia 2008 - 21:20
Wydaję mi się, że im lepsza techniczna strona gry tym drożej wychodzi więc nie rozumiem czego nie rozumiesz w wypowiedzi Bauda.
A popgwiazdki pewnie też za frajer nie robią....
#130 Napisany 04 kwietnia 2008 - 21:50
#131 Gość__* Napisany 05 kwietnia 2008 - 08:03
#132 Napisany 05 kwietnia 2008 - 14:21
Lady Luck napisał/a:
Skąd info, że mają problemy finansowe?
hmmm fakt, że stać ich tylko na Nomurę o tym świadczy
O damn
Wydaję mi się, że im lepsza techniczna strona gry tym drożej wychodzi
No tak, ale skoro niby są problemy finansowe, to jaki debil zarządza budżetem i pozwala w takiej sytuacji na robienie tak kosztownych gier? I nie od parady jest tu liczba mnoga (bo robienie jednej kosztownej gry i kilku pomniejszych, a robienie dwóch pompastycznych Finali jednocześnie to różnica).
#133 Napisany 05 kwietnia 2008 - 15:15
[chociaż jeżeli faktycznie mają problemy finansowe a MGS4 nie podniesie drastycznie sprzedaży PS3 to mogą się przejechać.
Inna opcja - Japończycy tak kochają FF, że dla samej FNC będą kupować PS3]
#134 Napisany 05 kwietnia 2008 - 17:22
#135 Napisany 05 kwietnia 2008 - 17:42
Ok, umówmy się, że popgwiazdki nie kosztują aż tyle by jakoś mocniej naruszyć budżet takiego molocha jak SE ale dopieszczona technicznie oprawa może już kosztować bardzo dużo a ostatnio SE poza CC nie wydała jakiejś uber sprzedającej się gry. Mają za to takie projekty jak FNC, LR [moim zdaniem dość ryzykowny finansowo], pewnie po cichu pichcą remake FF7 i sporo pomniejszych gier. Więc jakiś wielkich nabijaczy kasy aktualnie nie mają a pożeracze kasy są. Oczywiście nie jestem żadnym analitykiem rynku, nie pretenduje do tego miana a to co napisałem to moje luźne przemyślenia.
#136 Napisany 05 kwietnia 2008 - 17:57
#137 Napisany 05 kwietnia 2008 - 19:03
#138 Napisany 05 kwietnia 2008 - 19:30
Więc jakiś wielkich nabijaczy kasy aktualnie nie mają a pożeracze kasy są. Oczywiście nie jestem żadnym analitykiem rynku, nie pretenduje do tego miana a to co napisałem to moje luźne przemyślenia.
Nie no, w porządku, ale chodzi o dziwną politykę nie-mamy-kasy-to-inwestujemy-w-kupę-rzeczy-na-raz. Wydaje się to trochę nielogiczne zważywszy na to, ile takie gry musza kosztować.
Jedynie o to chodzi
No i wciąż nie wiemy pewności co do tego, że firma ma problemy, więc o czym my tu gadamy w ogóle
#139 Napisany 05 kwietnia 2008 - 19:40
heh, ja tam bym się nie obraził, jakby mieli problemy finansowe ...
Tyle razy żem już w ich produkty ciężko zarobione pieniądze wpakował ( ). Nie powiem, że zmarnowane pieniądze, bo tak niby nie czuję (DQVIII, czy SO3, są spoko, choć to w sumie gry nie robione przez Squeenix, acz wydawane przez nich) co nie zmienia faktu, że taka VP:Silmeria to dla mnie największy zawód jeśli o gry chodzi ( ) (heh, jeszcze FFX-2 i Kingdom Heartsy, ale tych się zdążyłem pozbyć ) No ale co się będę powtarzał ....
#140 Napisany 05 kwietnia 2008 - 22:50
Nie no, w porządku, ale chodzi o dziwną politykę nie-mamy-kasy-to-inwestujemy-w-kupę-rzeczy-na-raz. Wydaje się to trochę nielogiczne zważywszy na to, ile takie gry musza kosztować.
Risk big , win big dziewczyno.
Takie decyzje potrafia zrujnowac firme ale tez moga doprowadzic do pozniejszego monopolu.
#141 Napisany 06 kwietnia 2008 - 17:40
#142 Napisany 06 kwietnia 2008 - 17:55
Rozumiem, że chęć nabicia posta jest dla Ciebie nie do pokonania ale mógłbyś chociaż starać się nadawać zarys sensowności postom.
#143 Napisany 06 kwietnia 2008 - 18:08
#144 Napisany 06 kwietnia 2008 - 18:11
Sony od lat inwestowalo w swoje nosniki kupe kasy [ memory stick , memory stick {pro} duo, UMD] i nie wychodzilo im to na dobre. Chcieli aby staly sie standardem , niestety nie wyszlo.
I naszedl 2008 Blue-ray wygral wojne nosnikow. Bardziej spektakularnego zwyciestwa nie mogl odniesc.
Teraz SE ryzykuje bo bycmoze dzieki temu jakos w polowie obecnej generacji albo bedzie mialo swoj swietny silnik , albo rozwizania ktore zostawia konkurencje w tyle w tak duzym stopniu ze ta bedzie musiala jesc z reki SE i wykupowac licencje [np czasowe] na uzywanie ich rozwiazan.
wcale nie takie wykluczone.
#145 Napisany 06 kwietnia 2008 - 18:12
Squaresoft miał ciężką sytuację po FF:SW o ile dobrze pamiętam.
Edit.
Zgadzam się z przedmówcą
#146 Napisany 06 kwietnia 2008 - 18:20
problemy firmy,ale nie w takim stopniu. Po pierwsze Squersoft miał wcześniej problemy finansowe stąd połączenie (fuzja) z Enix. Myślicie ,że dalej by popełniali błedy jak z przed lat?
IMO chodzi o co innego,a Dante wyżej napisał co i ile kosztuje w przybliżeniu,więc zerknijcie proszę chociaż na to i potem wezcie pod uwagę to ile zarabiali za gry które schodziły w milionach egzemlarzy ok?
#147 Napisany 06 kwietnia 2008 - 18:29
No ale faktycznie panowie ze SE nie chcą za bardzo ryzykować - robią to co się sprzedaje - jakieś kompilacje i kontynuacje dużych serii...
#148 Napisany 06 kwietnia 2008 - 18:33
#149 Napisany 06 kwietnia 2008 - 18:42
Jeżeli SE nie zmieni swej polityki to jestem za upadkiem. Ale marzyć to sobie mogę. Sentyment? Do Squaresoftu i Enixa oddzielnie i do ich serii sprzed fuzji również a do samego SE - nie.