Skocz do zawartości

Zdjęcie

Final Fantasy XVI

Square Enix PS5

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
268 odpowiedzi na ten temat

#151 burnstein Napisany 13 czerwca 2023 - 10:20

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 151 Postów:

No gram sobie teraz w Dragon's Dogmę gdzie fizyka robi fajne wrażenie, wszędzie jakieś skrzynki do rozwalenia (a nawet podniesienia i przeniesienia sobie gdzie indziej żeby zrobić sobie podest i gdzieś tam wskoczyć, gdzie bez tego by się nie dało), można się podciągać na gzymsach, zazwyczaj jak widać, że gdzieś dałoby się wleźć to się da. No i jak wczoraj odpaliłem to AAA przy którym pomagało Sony to jednak trochę smutno mi się zrobiło, wiadomo, że nie każda gra musi oferować to samo, ale tutaj miałem wrażenie takiej trochę makietowości świata i w sumie dizajnerskiego lenistwa. Niby jest skok, ale poza walką jest bezużyteczny, całe lokacje są obłożone niewidzialnymi barierami tam gdzie twórcom jest to potrzebne, jakieś skrzynki czy płotki które na pierwszy rzut oka powinno dać się przeskoczyć są nieprzekraczalną barierą, ale nagle na tak samo wysoki murek obok z jakiegoś powodu można się wspiąć. Jak podejdzie się do ścian czy innych elementów otoczenia, to postać nie zatrzymuje się na nich tylko wyraźnie widać, że jest tam między nimi nieprzekraczalna przestrzeń. Nie wiem jak to później będzie wyglądało, pewnie tak samo i pewnie też da się do tego przyzwyczaić, bo najwidoczniej gierka nie realizuje rzeczy do których byłoby to potrzebne, no ale jednak w pierwszej chwili mi to przeszkadzało, no jednak to regres w stosunku do gierki z korzeniami na PS3. Paradoksalnie niby ma być nowocześnie, a daje to trochę efekt bardzo nieinteraktywnych prerenderowanych plansz rodem z ery PSXa.

 

Nie podobają mi się też menusy i tym podobne, zbyt gładkie i współczesne, pasujące bardziej do jakiegoś nowoczesnego czy futurystycznego settingu, zero jakiejkolwiek stylizacji pod fantasy/średniowiecze.

 

Za to jako gra jest bardzo ok, system walki się sprawdza (zwłaszcza jak się już po pierwszym mid-bossie wykupi trochę skilli). Fabuła idzie w fajnym, bardziej GoTowym kierunku, chociaż niektóre scenki wypadają dziwnie, mało dynamicznie, z za długimi pauzami między wypowiadanymi kwestiami.


  • 1

#152 Woroq Napisany 13 czerwca 2023 - 21:16

Woroq

    The Ukulele Man

  • Reformatorzy
  • 5 812 Postów:
Z tymi pauzami rzeczywiście coś nie poszło, podobnie było w Wiedzmienie 3.

Jestem tej epickiej walce Ejkonów, oj, było gorąco ;)

Super jest ten dynamiczny glosariusz, bardzo użyteczna funkcja

No i po demku nie wytrzymałem, kupiłem cyfrę :lol:

Ten post był edytowany przez Woroq dnia: 13 czerwca 2023 - 21:23

  • 0

#153 Kazuo Napisany 14 czerwca 2023 - 07:53

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

U mnie wleciał preorderek z Perfect Blue. Dobrze, że gra wychodzi w czwartek, więc nawet jak kurier da dupy, to na piątek gra powinna dojść najpóźniej, toteż będzie OSTRE szarpanie. 


  • 0

#154 Mateo Napisany 17 czerwca 2023 - 10:07

Mateo

    Demigod

  • Forumowicze
  • 7 141 Postów:
Za duży hype kupuje na premierę. :yes:
  • 0

#155 nole Napisany 17 czerwca 2023 - 19:28

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6 737 Postów:

Mały dayone paczyk jednak będzie:

The patch, which will weigh in at around 300MB, will fix a minor progression issue, a few text errors, and a rare bug which caused the game to close in very specific circumstances. It’ll also help optimise the performance of the title, promising a sturdier frame rate throughout.

Ten post był edytowany przez nole dnia: 17 czerwca 2023 - 22:12

  • 0

#156 nole Napisany 18 czerwca 2023 - 16:44

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6 737 Postów:

Japońce to mają REKLAMY...

 

https://youtu.be/aTcNbJ0oD_s


  • 2

#157 nole Napisany 19 czerwca 2023 - 11:37

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6 737 Postów:


  • 0

#158 Woroq Napisany 19 czerwca 2023 - 12:38

Woroq

    The Ukulele Man

  • Reformatorzy
  • 5 812 Postów:
Wczoraj skończyłem demko drugi raz, to będzie naprawdę jeden z lepszych Fajnali.
Jedyny minusik, walki są dość łatwe ale trwają trochę za długo, HP bardzo wolno schodzą. Ale to czepialstwo
  • 0

#159 Kazuo Napisany 19 czerwca 2023 - 12:40

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Z minusów jeszcze bym dodał mocno liniowe, bardzo korytarzowe lokacje. Ale może to tylko tak w demku, a w pełniaku pojawią się również i większe obszary do zwiedzania. 


  • 0

#160 Woroq Napisany 19 czerwca 2023 - 12:47

Woroq

    The Ukulele Man

  • Reformatorzy
  • 5 812 Postów:
Mnie Zelda przytłoczyła otwartością, zamknięte lokacje to dla mnie zaleta :-)
  • 0

#161 Kazuo Napisany 19 czerwca 2023 - 13:04

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Ja też bym nie chciał jakiegoś gigantycznego świata (po Xenoblade mam odruch wymiotny jak widzę takie lokacje), ale rynien z FFXIII też bym nie chciał. Gdyby zrobili takie obszary jak w FFXII, to byłoby ideolo. 


  • 0

#162 Mateo Napisany 19 czerwca 2023 - 13:15

Mateo

    Demigod

  • Forumowicze
  • 7 141 Postów:
Wróciłem z wakacji i jak najprędzej ściągam demko.
  • 0

#163 nole Napisany 20 czerwca 2023 - 15:37

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6 737 Postów:

https://youtu.be/Xm6q5QJuvIQ


  • 0

#164 Woroq Napisany 21 czerwca 2023 - 12:02

Woroq

    The Ukulele Man

  • Reformatorzy
  • 5 812 Postów:
Famitsu może nikogo w 2023r., ale i tak czuje dreszczyk :)


„Some points from the Famitsu reviewers!

- Epic story with gut wrenching developments
- Depth to mastering combos & abilities
- Something anyone can enjoy
- Becoming an Action RPG is not a change but an evolution
- "FF-ness" is there
- 30-40 hours, 70 hours for completionists.
- Exhilarating battles
- Amazing depiction of how to deal with human emotion both positive & negative
- Satisfies all players without leaving them behind

They say the gameplay feels like a new FF but the "FF-ness" is firmly there in the movie like drama.„
  • 0

#165 Kazuo Napisany 21 czerwca 2023 - 12:14

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Jestem mocno podjarany na tę grę, ale na pewno nie aż tak, żeby sugerować się oceną z Famitsu  :bralczyk:


  • 1

#166 Woroq Napisany 21 czerwca 2023 - 12:17

Woroq

    The Ukulele Man

  • Reformatorzy
  • 5 812 Postów:

Jestem mocno podjarany na tę grę, ale na pewno nie aż tak, żeby sugerować się oceną z Famitsu :bralczyk:


Kupiłeś preorder, wiec nie masz okazji się już czymś sugerować ;)
  • 0

#167 Kazuo Napisany 21 czerwca 2023 - 12:27

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Chodzi o to, że nie chcę się nakręcać przed zagraniem bardziej niż już jestem nakręcony, tylko dlatego że żółtki z Famitsu faworyzujące gry SE dały prawie maksymalną notę. Przypominam, że u nich FFXIII dostał 40/40, a jaki ten Final się okazał, to już wszyscy dobrze wiemy. 


  • 0

#168 Rudolf Napisany 21 czerwca 2023 - 15:05

Rudolf

    Rumfer

  • Forumowicze
  • 5 749 Postów:
92 na opencritic!
  • 0

#169 Woroq Napisany 21 czerwca 2023 - 15:06

Woroq

    The Ukulele Man

  • Reformatorzy
  • 5 812 Postów:
Eurogamer 3/5
  • 0

#170 burnstein Napisany 21 czerwca 2023 - 15:16

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 151 Postów:

Oni to teraz obniżają oceny za brak, albo szykanowanie czarnych. Polecam reckę Miasma Chronickles

 

https://www.eurogame...o-a-tactics-gem

 

1/5 bo robot to tak naprawdę głupi śmieszny murzyn rodem z lat '90.


  • 0

#171 nole Napisany 21 czerwca 2023 - 16:24

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6 737 Postów:

https://youtu.be/_Oyjldkh5kE


  • 1

#172 Sylvan Wielki Napisany 21 czerwca 2023 - 18:41

Sylvan Wielki

    Demigod

  • Forumowicze
  • 8 630 Postów:

U548bfD.jpg
S80jtnI.jpg
rCuIeQp.jpg
9tb8c5f.jpg

Ależ to jest gra.  :klaszcze:  Pograłem kilka godzin i jest to istna rewelacja.  :ninjadance:  Jestem pewny, że będzie mocnym kandydatem do tytułu Gry Roku. :tak:

Prolog jest niesamowity. Interesujący i szalenie intensywny przy tym. Aż przypominają mi się "Ogrody Księżyca" Eriksona. Co tu się w ogóle wyprawia. :mog: :hedszot: :o
Jest grubo.

Pierwsze godziny z tytułem pokazują też skąd to 18 na okładce. Przekleństwa to jedno, do tego kolor czerwony często gości na ekranie. Gra jest brutalna, a ostrza mieczy spotykają nie tylko rycerzy, ale też bezbronne kobiety i ... chocobo. :cry:

Po dość długim wstępie docieramy do swojej bazy wypadowej skąd mamy dostęp do mapy i wykonujemy kolejne zadania z tradycyjnym: przynieść, podaj, pozamiataj na czele w formie pobocznych aktywności.

System walki zapewne sprawdziliście w dostępnym demo. Mnie on przekonał do siebie. Jest widowiskowo i walczy się przyjemnie.
O samym systemie więcej można będzie napisać po kolejnych kilkunastu godzinach zabawy.

Podoba mi się również oprawa audiowizualna. Bardzo. Liczę jednak, że ogarną w dej łan paczu animację, ponieważ klatkaż ma daleko do ideału nawet w trybie nakierowanym na płynność. :?

Podobał mi się poprzedni Final. Nawet 100% w nim zrobiłem. Nie była to zachwycająca gra, ale lubiłem ją. Jednak porównując pierwsze godziny w niej, a w XVI, to mowa o przepaści jakościowej na korzyść najnowszej odsłony.

Zapowiada się znakomita przygoda, a ta spora doza brutalności nadaje jej tylko kolorytu.


Ten post był edytowany przez Sylvan Wielki dnia: 21 czerwca 2023 - 18:52

  • 5

#173 lukaszSA Napisany 22 czerwca 2023 - 06:48

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 963 Postów:

Podoba mi się również oprawa audiowizualna. Bardzo. Liczę jednak, że ogarną w dej łan paczu animację, ponieważ klatkaż ma daleko do ideału nawet w trybie nakierowanym na płynność. :?

 

 

 

To teraz klepią day 1 patcha.

 

:lukam:

https://www.pushsqua...a-day-one-patch

 


  • 0

#174 Schrodinger Napisany 23 czerwca 2023 - 00:44

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 989 Postów:

Jest mesjasz, jest rozpierdol, jest Final na którego czekało się od co najmniej X


  • 0

#175 Kazuo Napisany 23 czerwca 2023 - 08:31

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Pograłem jakieś 7 godzin i na ten moment liniowość gry jest przytłaczająca, toż to znowu rynny z FFXIII :? kompletnie zero swobody, bardzo mało questów i w sumie gierka bardziej przypomina slashera na szynach niż pełnoprawne RPG. Do tego bardzo niski poziom trudności. Z drugiej strony fabuła, postacie i epickość walk to jest rozpyerdol jakiego w tej serii dawno nie było. Aż w pewnym momencie zrobiłem sobie przerwę od szlachtowania przeciwników, żeby zatopić się w mini-encyklopedii tego świata i poczytać o różnych stronach konfliktu, poszczególnych królestwach i najważniejszych wydarzeniach, żeby ogarnąć co i jak. Cut-scenki 10/10, voice-acting 10/10 (jak Cid zaczyna mówić tym swoim zachrypniętym głosem, to aż mam ciary na jajach), muzyka XVI/10  :hedszot: po starciu z pewnym bossem, jak już się odblokuje nowe skillzy to walka wchodzi na nowy poziom i zaczyna się właściwa zabawa. Proszę tylko o nieco więcej swobody (jakieś większe lokacje, żebym mógł sobie pozbierać grzybki w lesie albo zapolować na opcjonalne monstra), kapkę większe wyzwanie i będzie gicio. 


  • 1

#176 burnstein Napisany 23 czerwca 2023 - 09:21

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 151 Postów:

Ja oczywiście czekam aż stanienie, ale cieszę się, że jest gierka która stawia na dobrą fabułę i nie odciąga od niej pierdylionem pobocznego szajsu. Jest wystarczająco dużo tytułów gdzie ktoś mi ciągle przypomina, żebym się pośpieszył BO COŚ BARDZO WAŻNEGO, a ja muszę zebrać jeszcze 20 kryształów srakocytu do apgrejdu broni, dostarczyć pizzę z mandragorą gnomom i ściągnąć kotka z drzewa.


  • 0

#177 Kazuo Napisany 23 czerwca 2023 - 10:24

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

W erpegach dających więcej swobody fajne jest to, że Cię nie zmuszają do pobocznych aktywności, tylko możesz je wykonywać wedle uznania (jeżeli masz ochotę zdobyć więcej expa, kaski i jakiegoś fajnego geara) albo całkowicie je zlać i skupić się na story. W FFXVI nie masz żadnego wyboru. Tak że za to minusik i to spory. Może trzeba było od początku reklamować tę grę jako hack'n'slasha na szynach, bo jak ktoś liczył na erpegowe doznanie to się srogo zwiedzie. 

 

Anyway, jestem chwilę po drugiej walce Eikonów i od strony fabularnej i graficznej to czegoś takiego jeszcze w tej serii nie było. Rozmach starć, dopracowanie cut-scenek, przedstawienie wydarzeń z różnych perspektyw, efekciarstwo i przepych wizualny. Gracz nawet przez moment nie ma wątpliwości, że wokół toczy się wojna i że jest tylko małym trybikiem w wydarzeniach na o wiele większą skalę (stron konfliktu jest sporo, w zasadzie wszyscy na tym kontynencie napierdalają się między sobą, cały czas jakieś spiski, zdrady i machloje). Taka Gra o tron, ale łącząca to co fani serii znają i kochają, czyli motyw kryształów, summony i jakieś większe, mityczne zagrożenie prowadzące swoją własną grę gdzieś na drugim planie. Póki co żadnych moogli, gadających zwierzaczków ani kompanów-idiotów, za to masa trupów, juchy i kawałek cycka na jednym z filmików. Główny bohater jest zaskakująco normalny, w ogóle nie przypomina zjeba w stylu Tidusa ani emo-Squalla, zupełnie jakby go wyciągnęli za zachodniego RPG, ale w sumie dokładnie to samo można powiedzieć o każdej innej postaci w tej grze. 


Ten post był edytowany przez Kazuo dnia: 23 czerwca 2023 - 10:27

  • 0

#178 burnstein Napisany 23 czerwca 2023 - 10:28

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 151 Postów:

(...) Może trzeba było od początku reklamować tę grę jako hack'n'slasha na szynach

(...)

 

No, tak właśnie robili?


  • 0

#179 burnstein Napisany 23 czerwca 2023 - 10:30

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 151 Postów:

 

https://www.ppe.pl/n...iz-sadzimy.html

Dam sobie penisa uciąć, że ta gra to będzie kolejny cross-gen.

Cytuję na wszelki wypadek, jak tak będzie to opłacę operację. :hejka:
 

 

 

O patrzcie co znalazłem.


  • 0

#180 Kazuo Napisany 23 czerwca 2023 - 10:34

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

 

(...) Może trzeba było od początku reklamować tę grę jako hack'n'slasha na szynach

(...)

 

No, tak właśnie robili?

 

To jak jesteś taki dobry w odgrzebywaniu informacji, to mi pokaż w którym miejscu deweloperzy określali tę grę jako slashera, a nie RPG. Jakiego wywiadu z twórcami bym nie widział, to wyraźnie zaznaczali, że system walki poszedł w bardziej dynamicznym kierunku (włącznie z porównaniami do DMC), ale nie że robią siekankę zamiast role playa. 


  • 0



Inne z tagami: