Skocz do zawartości

Zdjęcie

Xenoblade Chronicles


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
533 odpowiedzi na ten temat

#241 gruby Napisany 06 maja 2012 - 10:58

gruby

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 261 Postów:
Dunban jest świetną postacią, niestety u mnie przez pół gry chodził odziany jedynie w gigantyczny hełm przypominający nosorożca. Cut scenki wyglądały jak teledysk Village People. Natomiast Sharla to chyba jedyna postać, którą nie grałem. Jakoś nam nie było po drodze, trochę szkoda, domyślam się, że daje duże możliwości taktyczne. Ogólnie rzecz biorąc najlepszy skład stanowili dla mnie Dunban i Riki, plus ostatnia postać. W ten sposób przeszedłem ostatnią ćwiartkę gry.

Nie jestem wytrawnym znawcą i fanem jrpg. Może brakuje mi punktu odniesienia, ale dla mnie system walki jest fantastyczny. Dość prosty do ogarnięcia, ale bardzo głęboki. Brake, topple, daze, buffy i debuffy, levelowanie artsów, affinity meter, affinity burst plus zróżnicowane style walki dla różnych postaci pozwoliły czerpać z walk przyjemność przez całą grę. Zdecydowanie udany miks strategii i taktyki, z widowiskowością i prostotą.

Grając w Las Vegas doceniam japońskie podejście do tematu rpg. Po Xenoblade, olśniewającym różnorodnością lokalizacji i przebogatym designem, Vegas męczy mnie monotonią i klasyczną nudą (mimo VATSA, który kocham od Fallouta 3). Szwendając się po pustynnych terenach, oglądając powtarzające się w kółko teksturami i budynkami aż się chce zacząć NG+ w Xeno i znów zanurzyć się w tym świecie. Szczególnie że sporo questów przeszło mi koło nosa. Jeżeli Monolith nie zrobi sequela/prequela, stracę wiarę w tę branżę.
  • 0

#242 Tawotnica Napisany 06 maja 2012 - 11:40

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 129 Postów:

Dunban jest świetną postacią, niestety u mnie przez pół gry chodził odziany jedynie w gigantyczny hełm przypominający nosorożca. Cut scenki wyglądały jak teledysk Village People. Natomiast Sharla to chyba jedyna postać, którą nie grałem. Jakoś nam nie było po drodze, trochę szkoda, domyślam się, że daje duże możliwości taktyczne. Ogólnie rzecz biorąc najlepszy skład stanowili dla mnie Dunban i Riki, plus ostatnia postać. W ten sposób przeszedłem ostatnią ćwiartkę gry.


lol xD Ja sobie z Melii zrobiłen "wystawkę", odziewając ją w Sleek Oil i kujońskie okulary, bo oprócz cutscenek to jej wiele nie widziałem. Grani nią w ogóle mi nie podpasowało, a SI miała do d. Od Rikiego zawsze wolałem Reyna, bo lepiej się nadawał na tanka. Riki ma wiele ataków zmieniających status, ale nie potrafię tego dobrze wykorzystywać. No i brak porządnego topple go dla mnie skreśla, jeśli nie mam w teamie jeszcze Dunbana/Reyna.
Ja się za późno zacząłem bawić skill trees, przez co Riki i Melia to postacie zaniedbane, z niskim Affinity do reszty i odpowiednio małą ilością miejsc na podrasowanie statystyk, więc pewnie grę skończę swoim ulubionym trio albo kogoś zamienię na Sharlę.
  • 0

#243 gruby Napisany 06 maja 2012 - 11:49

gruby

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 261 Postów:
Melia jest doskonała przeciwko stworom, które nie są zbyt czułe na ataki fizyczne. Jeżeli ją zaniedbałeś, to pewnie możesz podpakować jej wszystkie artsy, a wtedy zadaje niezłe obrażenia. W dodatku podczas ataków chainowych, ma maksymalnie trzy talenty, czyli może być łącznikiem w dowolnym kolorze comba. Też nie byłem jej fanem, ale w pewnym momencie gry bardzo się przydała. Trzeba tylko pamiętać, żeby nie wypuszczać od razu przywołanych żywiołów, bo one dają buffy.
  • 0

#244 Pious Napisany 06 maja 2012 - 17:34

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:
Melia to mój nr 1. Też nie dawałem jej szansy na początku, ale pod koniec zrozumiałem swój błąd, gdy spokojnie zabijałem potwory o 10lv lepsze ode mnie mające czerwone okno z nazwą. Nikt tak nie miecie jak Melia, jest dobra na wszystko i skupia mało aggro.
  • 0

#245 Tawotnica Napisany 06 maja 2012 - 23:18

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 129 Postów:
Phuuu, skończyłem chyba najlepszego jRPGa obecnej generacji i jedną z najlepszych gier na Wii. Nie wiem z jakiej racji to tak późno zlokalizowali, must-have jak nic.
Kolejną grę Monolith na 3DS'a albo Wii U trzeba będzie mieć na radarze, ale nie sądzę żeby to była kontynuacja albo prequel do Xenoblade.
Spoiler

  • 0

#246 Pious Napisany 07 maja 2012 - 07:29

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:
Gra jest niesamowita. Dla mnie obok MP3 najlepsza gra na Wii, nawet nowa Zelda nie ma do niej podejścia. Najfajniejsze, że historia zaczyna się nijako i w zasadzie na początku brniemy w tem przepiękny świat z jakimś błahym zadaniem, żeby wszystko się mocno zakręciło. Już dawno nie zżyłem się tak mocno ze światem gry i jej postaciami. Na koniec, słysząc tą piosenkě było mi autentycznie przykro, że to już koniec.
  • 0

#247 gruby Napisany 07 maja 2012 - 08:20

gruby

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 261 Postów:

Phuuu, skończyłem chyba najlepszego jRPGa obecnej generacji i jedną z najlepszych gier na Wii. Nie wiem z jakiej racji to tak późno zlokalizowali, must-have jak nic.
Kolejną grę Monolith na 3DS'a albo Wii U trzeba będzie mieć na radarze, ale nie sądzę żeby to była kontynuacja albo prequel do Xenoblade.

Spoiler


Zawsze mogą
Spoiler
. Pomysł na sequel zawsze się znajdzie. Chociaż z drugiej strony, niech Monolith zrobi coś nowego. Xeno zachwycało świeżością, być może druga gra w tym uniwersum już by tego nie dawała.
  • 0

#248 Tawotnica Napisany 07 maja 2012 - 09:43

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 129 Postów:

Zawsze mogą

Spoiler
. Pomysł na sequel zawsze się znajdzie. Chociaż z drugiej strony, niech Monolith zrobi coś nowego. Xeno zachwycało świeżością, być może druga gra w tym uniwersum już by tego nie dawała.


Hahaha,
Spoiler
. Jasne, że znajdzie się jakiś pomysł, ale takie coś by przynajmniej u mnie pozostawiło niesmak i sprawiało wrażenie mocno naciąganego, bo historia przedstawiona w XC jest zgrabnie spiętą całością i dobrze byłoby, gdyby tak zostało. Inna sprawa, że mogliby wykorzystać system walki do jakiegoś spin-off'a na 3DSie/WiiU, bo touch screen do wybierania umiejętności się nadaje i przynajmniej menusy by nie zabierały pół ekranu.
  • 0

#249 gruby Napisany 07 maja 2012 - 10:03

gruby

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 261 Postów:
Dokładnie jak napisał Pious, historia jest fantastyczna, przez to jak wspaniale się rozwija. Zaczyna się z przytupem, ale kameralnie, a koniec... No koniec to już jazda bez trzymanki. :D. Dokładnie jak w powiedzeniu, że na poczatku ma być trzęsienie ziemi, a potem napięcie rośnie. ;)
  • 0

#250 Pious Napisany 07 maja 2012 - 10:18

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:
System walki te jest udany, choć w pewnym momencie nie trzeba się zastanawiać i wystarczy spamować byle jaki aktywny cios. Mimo to cały czas ma się wrażenie, że walki wymagają taktyki.

Gruby, ile h ci zajęło skończenie i ile questów wykonałeś? Ja zrobiłem koło 400, zdobyłem 96lv, prawie wszystkie drzewka umiejętności odblokowałem, ale nie wszystkie wymaksowałem, bo za dużo walk to wymaga. W pewnym miejscu już nie mogłem doczekać się końca i odpuściłem poboczne zadania, ale miałem ambitny plan zrobienia wszystkiego. No i najważniejsze, przez całe 120h nie nudziłem się ani minutę.
  • 0

#251 gruby Napisany 07 maja 2012 - 13:14

gruby

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 261 Postów:
Koło 90 godzin, skończyłem na 80 levelu. Questów nie zrobiłem az tak dużo. Mam save'a gdzieś przy końcu gry, i nie wiem, czy nie wgram go, żeby porobić questy. NIestety lokalizacje, w których zrobiłem mało zwiedzania są już "niedostępne" ;). Kto mógł przypuszczać, że stanie się to co się stało.
  • 0

#252 Tawotnica Napisany 07 maja 2012 - 13:20

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 129 Postów:
wow, to ja z kolei przerushowałem grę - 73h, 81lvl; ale mam też save'a
Spoiler
, żeby w razie co questów porobić trochę.
  • 0

#253 Pious Napisany 07 maja 2012 - 14:28

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:
Jaki jest poziom trudności ostatniego bossa na takim lv? Mnie nie był w stanie tknąć i padł w 2 minuty.
  • 0

#254 Tawotnica Napisany 07 maja 2012 - 14:55

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 129 Postów:
Praktycznie żaden.
Spoiler

  • 0

#255 gruby Napisany 07 maja 2012 - 15:14

gruby

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 261 Postów:
Najtrudniejszym bossem
Spoiler

  • 0

#256 Władek Napisany 24 maja 2012 - 23:23

Władek

    Mega Man

  • Narybek
  • 104 Postów:
Ukończyłem niedawno Xenoblade i niestety z przykrością musze napisać, że bardzo zawiodłem się na tej grze. Zacznę od systemu walki, który jest nudny i frustrujący. Cała idea skupia się na klikaniu w ikonki, które na dłuższą metę jest nużące, nie możemy kontrolować pozostałych postaci, a całość odbywa się w czasie rzeczywistym. Dodatkowo gra wymusza stałe levelowanie, bez którego ciężko jest pokonać niektórych przeciwników.
Najbardziej zawiodłem się na elemencie, co do którego miałem największe oczekiwania. Fabuła, która była dotychczas priorytetem u Tetsuya Takahashi. Niestety historia w Xenoblade dość znacznie odstaje od poprzednich gier japończyka. Duża ilość dialogów, rozbudowane osobowość postaci, obszerna, wielowątkowa fabuła. Tych cech zabrakło w XB. W ogóle odniosłem wrażenie, że za grę bardziej odpowiadają osoby, które stworzyły Baten Kaitos, niż Takahashi. Dotychczas Tetsuya unikał głupot typu:High Entia, Nopon czy projekt ostatniego bossa.
Po bardzo pozytywnych recenzjach, bardzo wysokiej średniej na Metacritic. Liczyłem na grą wyjątkową, która dorówna, a być może nawet okaże się być lepszą od Xenosagi. Po ukończeniu XB, mogę jednoznacznie stwierdzić, że ta gra nie dorasta Xenosadze do pięt. Żywiłem obawy związku z kupnem Monolith Soft przez Nintendo. Niestety Xenoblade potwierdził, że nie były one bezpodstawne. Daleki jestem od postawienia krzyżyka na Monolith/Takahashi, ale do następnego projektu firmy podejdę z dużą większą rezerwą.
  • 0

#257 Tawotnica Napisany 25 maja 2012 - 07:24

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 129 Postów:
Przecież postać, którą gramy można dowolnie zmienić w opcjach. Czy chodzi ci o to, że w trakcie walki nie możesz ich zmieniać? Poza tym serio nie wiedziałeś, że walki będą odbywać się w czasie rzeczywistym? Te pozytywne recenzje wystarczyłoby przeczytać a nie patrzeć na średnią, to byś sobie zaoszczędził zawodu.
  • 0

#258 Pious Napisany 25 maja 2012 - 07:34

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:
Gdzie gra wymusza levelowanie? Grałem 120h i spędziłem na grindzie całe 0min jeśli mowa ogłównym wątku. Po prostu trzeba robić jeszcze inne rzeczy, a nie tylko przeć naprzód. System walki jest świetny, nie rrozumiem tu pretensji. Gdybyśmy kontrolowali wszystkich to zaraz byłoby gadanie, że chaos, nie wiadomo co i kto itd. Poza tym post wyżej doskonale podsumowuje twoje pretensje.
  • 0

#259 gruby Napisany 25 maja 2012 - 11:52

gruby

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 261 Postów:
System walki jest ekstra. Ja trochę grindowałem, ale nawet to sprawiało mi frajdę. Były dosłownie 2 momenty, kiedy czułem się nie dolevelowany. inna sprawa, że ja robiłem questy na spokojnie. Większość została nietknięta... EXPy zdobywałem głównie w walce i przez szukanie ukrytych lokacji. Oczywiście questy tez wpadały, ale absolutnie się na tym nie skupiałem. Kocham Xeno. :^^:
  • 0

#260 Władek Napisany 25 maja 2012 - 18:47

Władek

    Mega Man

  • Narybek
  • 104 Postów:
Tawotnica - Tak, chodzi mi o kontrole postaci w czasie walki. Projekt Monado śledziłem od początku i nie przeglądałem tylko cyferek jak insynuujesz. Czytałem recenzje jak również opinie na forach, ale przede wszystkim kierowałem się zaufaniem do Takahashi. I właśnie zestawienie poprzednich jego dzieł z Xenoblade, jest ,delikatnie mówiąc, przyczynom mojego rozczarowania.

Pious- Nie, nie leciałem z prędkością pocisku do napisów końcowych. Ukończyłem sporo misji pobocznych, bawiłem się w odbudowe Colony 6, odblokowywałem mapy na 100%. Niestety na niektóre walki było to nadal za mało i nie dało się uniknąć levelowania.

Kocham Xeno. :^^:


Również kocham Xeno, tylko te prawdziwe: gears i saga. :king:
  • 0

#261 Tawotnica Napisany 25 maja 2012 - 21:48

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 129 Postów:
No taka zmiana w trakcie walki, mimo że wprowadzałaby pewien chaos, to w niektórych momentach by się przydała. Np. w walce z Llorithia, żeby nam nie spychała tanków do wody. Inna rzecz, że nieco lepsze AI współtowarzyszy załatwiałoby sprawę. Komp grający Melią - :pac: Mimo tego uważam system walki za bardzo udany. Gdyby był system turowy to zanudziłbym się na śmierć. Moje zastrzeżenia do Xenoblade są bardziej natury technicznej, czyli są to bardziej wąty do Wii. Brzydka grafika, framerate dropy i takie drobiazgi jak postacie spychające się z drabin / elementów gdzie można się wspinać mnie denerwowały. Przez parę godzin można ewentualnie przymknąć na to oko, ale przez parędziesiąt nie idzie nie zauważyć niedoróbek.

Odbieram twoje porównania do Xenogears jako nieco niesprawiedliwe. Skoro śledzisz projekt Monado od początku, to czemu służy porównanie do Xenosagi? Oprócz człona Xeno w nazwie XB nie ma nic wspólnego z gears i saga.

Co do poziomu trudności to ja właśnie bym sobie życzył czasem trochę więcej grindowania, backtrackningu, bo bym wtedy pewnie więcej sidequestów porobił. Jak gemów trochę potworzyłem to już w ogóle się o nic nie musiałem martwić. Dunban + Agility Up = invincible! ;D
  • 0

#262 Pious Napisany 26 maja 2012 - 10:56

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:
Co do walki z Lorithia, wystarczy co chwilę wydawać rozkazy, żeby postacie podbiegały do nas i wtedy atak. Ta walka jakoś nieszczególnie sprawi/a mi problem.
  • 0

#263 Władek Napisany 27 maja 2012 - 11:20

Władek

    Mega Man

  • Narybek
  • 104 Postów:

Odbieram twoje porównania do Xenogears jako nieco niesprawiedliwe. Skoro śledzisz projekt Monado od początku, to czemu służy porównanie do Xenosagi? Oprócz człona Xeno w nazwie XB nie ma nic wspólnego z gears i saga.


Przecież to naturalne, że nie da się odciąć od porównań z innymi grami. Xenosagę uważam za najlepszy jRPG i siłą rzeczy, każdą nową grę porównuje z dziełem z PS2.
Po ogłoszeniu projektu Monado, miałem niskie oczekiwania. Jednak od momentu, gdy pojawiała się informacja, że za grę odpowiada Takahashi to sytuacja zmieniła się diametralnie. Jest to jeden z moich ulubionych twórców, którego gry kupuje w ciemno. Dlatego też, mimo iż nie posiadałem Wii złożyłem preorder na wersję limitowaną. Niestety Xenoblade, znacząco różni się od poprzednich dokonań Tetsuya. Dlatego jestem zawiedziony poziomem najnowszej gry Takahashi. :(
  • 0

#264 Godot Napisany 29 października 2012 - 20:20

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Dużo się ten Xenoblade różni od pozostałych jRPGów? Hejter tego typu gier pogra, czy nie bardzo?
  • 0

#265 mic Napisany 29 października 2012 - 21:49

mic

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 069 Postów:
Nie jest to typowe turowe jrpg ... Jest fajny system i ogolnie wciaga - na liczniku ponad 100h pękło więc mogę polecić :)
  • 0

#266 Tawotnica Napisany 29 października 2012 - 22:13

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 129 Postów:
Xenoblade ma daleko do stereotypowego jRPG. Wyróżnia się m.in.:
- systemem walki w czasie rzeczywistym, bazującym w dużym stopniu na buffach (trochę jak w mmo)
- wyjątkowo hojnym nagradzaniem eksploracji - za każdy marker na mapie dostajemy exp w związku z czym nie trzeba dużo grindować
- systemem fast travel, który czyni backtracking zbędnym
- rozbudowanym drzewkiem relacji z npc i bohaterami
Jak odrzuca cię 'japońskość' fabuły, postaci to raczej nie masz co sprawdzać. Mechy, sporo dramy z przewidywaniem przyszłości i irytujący pokemon w drużynie to może być za dużo dla hejtera gatunku, chociaż historia w XB jest całkiem zgrabnie opowiedziana i trzyma w napięciu, a to nie lada wyczyn zapełnić ponad 70h bez dużej ilości fillerów.

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 29 października 2012 - 22:15

  • 0

#267 Godot Napisany 29 października 2012 - 22:38

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
No to jednak sobie daruję. Może gdybym pożyczył gdzieś to bym zagrał. Ale płacić nie mam zamiaru
  • 0

#268 Danteusz Napisany 30 października 2012 - 09:41

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 890 Postów:

No to jednak sobie daruję. Może gdybym pożyczył gdzieś to bym zagrał. Ale płacić nie mam zamiaru

Pożyczę Ci przy najbliższej okazji, tylko przypomnij
  • 0

#269 Godot Napisany 30 października 2012 - 13:13

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Masz oryginalnego Xenoblade? Szacun. Co jeszcze masz na Wii?
  • 0

#270 Danteusz Napisany 30 października 2012 - 13:35

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 890 Postów:
Metroid Prime 3, RE4, Okami, Sin&Punishment, Wii Sport ( :olo: )
  • 0