Xenoblade Chronicles
#241 Napisany 06 maja 2012 - 10:58
Nie jestem wytrawnym znawcą i fanem jrpg. Może brakuje mi punktu odniesienia, ale dla mnie system walki jest fantastyczny. Dość prosty do ogarnięcia, ale bardzo głęboki. Brake, topple, daze, buffy i debuffy, levelowanie artsów, affinity meter, affinity burst plus zróżnicowane style walki dla różnych postaci pozwoliły czerpać z walk przyjemność przez całą grę. Zdecydowanie udany miks strategii i taktyki, z widowiskowością i prostotą.
Grając w Las Vegas doceniam japońskie podejście do tematu rpg. Po Xenoblade, olśniewającym różnorodnością lokalizacji i przebogatym designem, Vegas męczy mnie monotonią i klasyczną nudą (mimo VATSA, który kocham od Fallouta 3). Szwendając się po pustynnych terenach, oglądając powtarzające się w kółko teksturami i budynkami aż się chce zacząć NG+ w Xeno i znów zanurzyć się w tym świecie. Szczególnie że sporo questów przeszło mi koło nosa. Jeżeli Monolith nie zrobi sequela/prequela, stracę wiarę w tę branżę.
#242 Napisany 06 maja 2012 - 11:40
Dunban jest świetną postacią, niestety u mnie przez pół gry chodził odziany jedynie w gigantyczny hełm przypominający nosorożca. Cut scenki wyglądały jak teledysk Village People. Natomiast Sharla to chyba jedyna postać, którą nie grałem. Jakoś nam nie było po drodze, trochę szkoda, domyślam się, że daje duże możliwości taktyczne. Ogólnie rzecz biorąc najlepszy skład stanowili dla mnie Dunban i Riki, plus ostatnia postać. W ten sposób przeszedłem ostatnią ćwiartkę gry.
lol xD Ja sobie z Melii zrobiłen "wystawkę", odziewając ją w Sleek Oil i kujońskie okulary, bo oprócz cutscenek to jej wiele nie widziałem. Grani nią w ogóle mi nie podpasowało, a SI miała do d. Od Rikiego zawsze wolałem Reyna, bo lepiej się nadawał na tanka. Riki ma wiele ataków zmieniających status, ale nie potrafię tego dobrze wykorzystywać. No i brak porządnego topple go dla mnie skreśla, jeśli nie mam w teamie jeszcze Dunbana/Reyna.
Ja się za późno zacząłem bawić skill trees, przez co Riki i Melia to postacie zaniedbane, z niskim Affinity do reszty i odpowiednio małą ilością miejsc na podrasowanie statystyk, więc pewnie grę skończę swoim ulubionym trio albo kogoś zamienię na Sharlę.
#243 Napisany 06 maja 2012 - 11:49
#244 Napisany 06 maja 2012 - 17:34
#245 Napisany 06 maja 2012 - 23:18
Kolejną grę Monolith na 3DS'a albo Wii U trzeba będzie mieć na radarze, ale nie sądzę żeby to była kontynuacja albo prequel do Xenoblade.
#246 Napisany 07 maja 2012 - 07:29
#247 Napisany 07 maja 2012 - 08:20
Phuuu, skończyłem chyba najlepszego jRPGa obecnej generacji i jedną z najlepszych gier na Wii. Nie wiem z jakiej racji to tak późno zlokalizowali, must-have jak nic.
Kolejną grę Monolith na 3DS'a albo Wii U trzeba będzie mieć na radarze, ale nie sądzę żeby to była kontynuacja albo prequel do Xenoblade.Spoiler
Zawsze mogą
#248 Napisany 07 maja 2012 - 09:43
Zawsze mogą
Spoiler. Pomysł na sequel zawsze się znajdzie. Chociaż z drugiej strony, niech Monolith zrobi coś nowego. Xeno zachwycało świeżością, być może druga gra w tym uniwersum już by tego nie dawała.
Hahaha,
#249 Napisany 07 maja 2012 - 10:03
#250 Napisany 07 maja 2012 - 10:18
Gruby, ile h ci zajęło skończenie i ile questów wykonałeś? Ja zrobiłem koło 400, zdobyłem 96lv, prawie wszystkie drzewka umiejętności odblokowałem, ale nie wszystkie wymaksowałem, bo za dużo walk to wymaga. W pewnym miejscu już nie mogłem doczekać się końca i odpuściłem poboczne zadania, ale miałem ambitny plan zrobienia wszystkiego. No i najważniejsze, przez całe 120h nie nudziłem się ani minutę.
#251 Napisany 07 maja 2012 - 13:14
#252 Napisany 07 maja 2012 - 13:20
#253 Napisany 07 maja 2012 - 14:28
#254 Napisany 07 maja 2012 - 14:55
#255 Napisany 07 maja 2012 - 15:14
#256 Napisany 24 maja 2012 - 23:23
Najbardziej zawiodłem się na elemencie, co do którego miałem największe oczekiwania. Fabuła, która była dotychczas priorytetem u Tetsuya Takahashi. Niestety historia w Xenoblade dość znacznie odstaje od poprzednich gier japończyka. Duża ilość dialogów, rozbudowane osobowość postaci, obszerna, wielowątkowa fabuła. Tych cech zabrakło w XB. W ogóle odniosłem wrażenie, że za grę bardziej odpowiadają osoby, które stworzyły Baten Kaitos, niż Takahashi. Dotychczas Tetsuya unikał głupot typu:High Entia, Nopon czy projekt ostatniego bossa.
Po bardzo pozytywnych recenzjach, bardzo wysokiej średniej na Metacritic. Liczyłem na grą wyjątkową, która dorówna, a być może nawet okaże się być lepszą od Xenosagi. Po ukończeniu XB, mogę jednoznacznie stwierdzić, że ta gra nie dorasta Xenosadze do pięt. Żywiłem obawy związku z kupnem Monolith Soft przez Nintendo. Niestety Xenoblade potwierdził, że nie były one bezpodstawne. Daleki jestem od postawienia krzyżyka na Monolith/Takahashi, ale do następnego projektu firmy podejdę z dużą większą rezerwą.
#257 Napisany 25 maja 2012 - 07:24
#258 Napisany 25 maja 2012 - 07:34
#259 Napisany 25 maja 2012 - 11:52
#260 Napisany 25 maja 2012 - 18:47
Pious- Nie, nie leciałem z prędkością pocisku do napisów końcowych. Ukończyłem sporo misji pobocznych, bawiłem się w odbudowe Colony 6, odblokowywałem mapy na 100%. Niestety na niektóre walki było to nadal za mało i nie dało się uniknąć levelowania.
Kocham Xeno.
Również kocham Xeno, tylko te prawdziwe: gears i saga.
#261 Napisany 25 maja 2012 - 21:48
Odbieram twoje porównania do Xenogears jako nieco niesprawiedliwe. Skoro śledzisz projekt Monado od początku, to czemu służy porównanie do Xenosagi? Oprócz człona Xeno w nazwie XB nie ma nic wspólnego z gears i saga.
Co do poziomu trudności to ja właśnie bym sobie życzył czasem trochę więcej grindowania, backtrackningu, bo bym wtedy pewnie więcej sidequestów porobił. Jak gemów trochę potworzyłem to już w ogóle się o nic nie musiałem martwić. Dunban + Agility Up = invincible!
#262 Napisany 26 maja 2012 - 10:56
#263 Napisany 27 maja 2012 - 11:20
Odbieram twoje porównania do Xenogears jako nieco niesprawiedliwe. Skoro śledzisz projekt Monado od początku, to czemu służy porównanie do Xenosagi? Oprócz człona Xeno w nazwie XB nie ma nic wspólnego z gears i saga.
Przecież to naturalne, że nie da się odciąć od porównań z innymi grami. Xenosagę uważam za najlepszy jRPG i siłą rzeczy, każdą nową grę porównuje z dziełem z PS2.
Po ogłoszeniu projektu Monado, miałem niskie oczekiwania. Jednak od momentu, gdy pojawiała się informacja, że za grę odpowiada Takahashi to sytuacja zmieniła się diametralnie. Jest to jeden z moich ulubionych twórców, którego gry kupuje w ciemno. Dlatego też, mimo iż nie posiadałem Wii złożyłem preorder na wersję limitowaną. Niestety Xenoblade, znacząco różni się od poprzednich dokonań Tetsuya. Dlatego jestem zawiedziony poziomem najnowszej gry Takahashi.
#264 Napisany 29 października 2012 - 20:20
#265 Napisany 29 października 2012 - 21:49
#266 Napisany 29 października 2012 - 22:13
- systemem walki w czasie rzeczywistym, bazującym w dużym stopniu na buffach (trochę jak w mmo)
- wyjątkowo hojnym nagradzaniem eksploracji - za każdy marker na mapie dostajemy exp w związku z czym nie trzeba dużo grindować
- systemem fast travel, który czyni backtracking zbędnym
- rozbudowanym drzewkiem relacji z npc i bohaterami
Jak odrzuca cię 'japońskość' fabuły, postaci to raczej nie masz co sprawdzać. Mechy, sporo dramy z przewidywaniem przyszłości i irytujący pokemon w drużynie to może być za dużo dla hejtera gatunku, chociaż historia w XB jest całkiem zgrabnie opowiedziana i trzyma w napięciu, a to nie lada wyczyn zapełnić ponad 70h bez dużej ilości fillerów.
Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 29 października 2012 - 22:15
#267 Napisany 29 października 2012 - 22:38
#268 Napisany 30 października 2012 - 09:41
Pożyczę Ci przy najbliższej okazji, tylko przypomnijNo to jednak sobie daruję. Może gdybym pożyczył gdzieś to bym zagrał. Ale płacić nie mam zamiaru