Kanon
#241 Napisany 05 września 2010 - 07:38
#242 Napisany 05 września 2010 - 08:24
poziom wyzwania spory, fabuła udowadnia co można wycisnąć z gier akcji-platformerów, wygląd świata (a raczej engine) zawstydził wszystkie gry z tamtej generacji, genialny voice acting, długość gry, intensywność, różnorodność, przeniesienie do industrialnych klimatów czegoś czego się niby nie da, różnorodne patenty, intuicyjne sterowanie, humor, ilość różnych scenerii wciśniętych na jedną płytę, postacie, zwroty fabularne... ach.
#243 Napisany 05 września 2010 - 10:57
#244 Napisany 06 września 2010 - 09:09
Mnie. I się zastanawiam, jak można tamy było wstawić Syberię. Zarys fabuły ok, ale dialogi irytujące i zagadki wybitnie prostackie. Po Monkey Island i Myst wyszło dużo lepszych przygodówek niż Syberia.Ok, w przygodówkach też pospadało, ale ten gatunek NIKOGO (poza paroma wyjątkami).
najważniejsza pozycja w jaką trzeba było zagrać to JAK2
Temat jest o kanonie gier a nie historii niewypałów.
#245 Napisany 06 września 2010 - 09:47
Poza tym, przygody Kunia i Rikiego/Alexa i Ryana odcisneły swoje piętno na popkulturze, czego najlepszym przykładem są komiksy ze Scottem Pilgrimem.
#246 Napisany 06 września 2010 - 10:00
Wkleiłem jako w miarę współczesną, lajtową i klimatyczną, a ponadto nadal dostępną, dobrą jako wprowadzenie dla początkujących. No i chciałem dać jednak jakiś tytuł z XXI wieku.Mnie. I się zastanawiam, jak można tamy było wstawić Syberię. Zarys fabuły ok, ale dialogi irytujące i zagadki wybitnie prostackie. Po Monkey Island i Myst wyszło dużo lepszych przygodówek niż Syberia.
#247 Napisany 06 września 2010 - 11:04
#248 Napisany 06 września 2010 - 19:15
Kurcze Fingus - grałeś w ogóle w Shenmue? Toż to klasyczna przygodówka idx, podgadaj, pogadaj, pogadaj, kliknij, użyj przedmiot - tyle że w 3d i z sekcjami zręcznościowymi, ale tych w klasycznych przygodówkach nie brakowało (patrz: Książe i tchórz, Toonstruck). Heavy Rain to też chyba raczej adventure niż action? A Dragon's Lair to już w ogóle inna bajka.Shenmue (prekursor: Dragon's Lair, naśladowca: Heavy Rain)
Z przygodówek można brać garściami - Leisure Suit Larry - klasyk, jedna z pierwszych gier dla dorosłych, Broken Sword - klasyk, Space Quest, Hero's Quest, King's Quest - wszystkie serie swego czasu wyznaczały nowe standardy.
#249 Napisany 06 września 2010 - 21:02
Do każdego gatunku "da się garściami", ale proponowałbym ograniczyć ilość tytułów pre-80 czy pierwsza połowa lat 90ych. I pytanie - czy wyróżniać za samą fabułę lub setting, czy raczej nowatorstwo w rozgrywce, mechanice, etc.
#250 Napisany 06 września 2010 - 22:16
#251 Napisany 06 września 2010 - 22:19
Shenmue - Fabuła prościutka, dająca się streścić w 3 zdaniach a pod koniec drugiej części wręcz głupia, okraszona kiepskim dubbingiem (mieliśmy juz wtedy MGSa!). Czas 24h wcale nie był, bo po okreslonej godzinie bohater teleportował się do domu i budził się znowu nad ranem. Różne godziny otwarcia sklepów tylko denerwowały, czasem lepiej było po prostu wyjść z gry i zrobić load, denerwowało to do tego stopnia, że już w 2. części z tego elemntu zrezygnowanoa i dodano możliwość przypsieszenia czasu. Zbieranie popierdółek z automatów nic graczowi nie dawało, a elemnt kolekcjonerski zabijała losowość otrzymywanych przedmiotów(save, co dostałem, to już mam, load, co dostałem, też mam, load etc.). System walki niewykorzystany (nie ma z kim potrenować), a w salonach gra się w hity z lat 80. z konieczności, żeby czymś się zająć oczekując na odpowiednią godzinę (paptrz parę linijek wyżej). Wreszcie mamy możliwość pracy jako kierowca wózka widłowego przenoszący za jego pomocą skrzynie. Ktoś marzył o takiej pracy w dzieciństwie? Raczej nie, bo jest nudna.
#252 Napisany 06 września 2010 - 22:42
#253 Napisany 07 września 2010 - 10:35
#254 Napisany 07 września 2010 - 23:15
Późno jest, wrzucę jutro. Jeśli Cię ciśnie, możesz komentować to, co było na poprzedniej stronie. Aż tak dramatycznych zmian nie będzie. Poza tym lista jest nadal elastyczna.Dałby ktoś zaktualizowaną listę bym mógł wyśmiać Was plebejski gust i wskazać Wam światło
#255 Napisany 08 września 2010 - 10:51
#256 Napisany 08 września 2010 - 13:56
#257 Napisany 08 września 2010 - 19:58
FPSy chronologicznie:
Doom (93)
Goldeneye (97)
Half-Life (98)
Counter Strike (99)
Perfect Dark (00)
Aliens vs predator 2 (01)
Halo (Halo: Combat Evolved) (01)
Inne strzelaniny:
Contra
Max Payne
Resident Evil 4 (z naśladowcą Gears of War?)
Uncharted 2 (tu prekursorem był trochę Tomb Raider, trochę Prince of Persia, trochę Gears of War)
Strategie i inne takie:
Age of Empires
Championship Manager/Football Manager
Civilization
Company of Heroes
Heroes of Might & Magic
Settlers
StarCraft
UFO Enemy Unknown
RPG i pogranicze:
protoplaści/ prekursorzy: Might and Magic, Ultima, Wisardry, Rogue
zacni reprezentanci: Fallout, Planescape: Torment, Baldur's Gate, Star Wars: Knights of the Old Republic
odłam: Elder Scrolls, Diablo i World of Warcraft
jeszcze inny odłam (FPSowy): System Shock/ Deus Ex
jRPG
Chrono Trigger
Final Fantasy (4, 6 lub 7)
Panzer Dragoon Saga
Przygodówki:
Zacnym reprezentantem jest The Secret of Monkey Island, prekursorem Zork, odłamem Myst, a naśladowcą Pheonix Wright
z innej paczki: Shenmue i Heavy Rain(?)
Action-adventure:
The Legend of Zelda: Ocarina of Time (naśladowca: Okami)
Shadow of the Colossus z ICO jako prekursorem (tak?)
Super Metroid
Metroid Prime (naśladowca: Batman: Arkham Asylum)
Another World
Tomb Raider Anniversary
horrory: Resident Evil (prekursor: Alone in the Dark, naśladowca: Dead Space, odłam: Silent Hill 2)
skradanki: Metal Gear Solid, Thief, Splinter Cell: Chaos Theory
Sandboxy:
Grand Theft Auto III (odłam: Mafia)
Platformówki:
Raymana (prekursor: Super Mario Bros, odłam: Sonic the Hedgehog)
Super Mario Galaxy (prekursor: Super Mario 64)
Wyścigi:
Gran Turismo
Mario Kart
Ridge Racer
Wipeout (prekursor: F-Zero)
Gry sportowe:
Sensible World of Soccer lub Pro Evolution Soccer
Tony Hawk's Pro Skater 2
Nawalanki różnej maści:
2D: Street Fighter II
3D: Tekken 3 lub Virtua Fighter 2
"chodzone": Devil May Cry 4 (prekursor: Final Fight, odłam: God of War, naśladowca: Ninja Gaiden)
Muzyczne:
Guitar Hero (+ ewentualnie Rock Band jako naśladowca)
Singstar (+ ewentualnie Karaoke Revolution jako prekursor)
Pielęgnacyjne:
Tamagotchi
Sims
Pokemon (Gold+Silver)
Została jeszcze growa geriatria, która nie pasuje do powyższych gatunków, bo kiedyś gry dzielono na logiczne i zręcznościowe (tudzież logiczno-zręcznościowe):
Bomberman
Lemmings
Pac-Man
Puzzle Bobble
Sokoban
Space Invaders
Tetris
The Incredible Machine
#258 Napisany 08 września 2010 - 20:22
Jak SF to i MK musi się w Kanonie znaleźć, gdyż to popularniejsze mordobicie niż VF, T, SC, DoA razem wzięte. No i wypadałoby umieścić na liście Soul Calibur. Najwyżej oceniane mordobicie w historii. Swego czasu także najpiękniejsza gra.
#259 Napisany 08 września 2010 - 20:30
#260 Napisany 08 września 2010 - 21:03
#261 Napisany 09 września 2010 - 11:56
Przypominam - napisz coś konstruktywnego.Obiecuję, że później (jutro) krytycznym okiem spojrzę na całą listę i napiszę coś konstruktywnego Tylko ktoś będzie musiał mi o tym przypomnieć
#262 Napisany 09 września 2010 - 12:02
Syndicate nie wiem, ale CF z całym moim uwielbieniem do tej gry, chyba nic nie wniósł na rynek gier, jak i nie odcisnął się jakoś specjalnie niczym Pac-man czy Space Invaders - nawet w 1/10.Syndicate i Cannon Fodder to też dobre typy.
#263 Napisany 10 września 2010 - 17:23
Czemu Half-Life? Potrzebne są PD i Goldeneye razem?FPSy chronologicznie:
Goldeneye (97)
Half-Life (98)
Perfect Dark (00)
Ok, choć pewnie MP można zmienić na drugą część.Inne strzelaniny:
Contra
Max Payne
Resident Evil 4 (z naśladowcą Gears of War?)
Uncharted 2 (tu prekursorem był trochę Tomb Raider, trochę Prince of Persia, trochę Gears of War)
Nie obchodzą mnie, można wywalićStrategie i inne takie:
Age of Empires
Championship Manager/Football Manager
Civilization
Company of Heroes
Heroes of Might & Magic
Settlers
StarCraft
UFO Enemy Unknown
Chyba ok.RPG i pogranicze:
protoplaści/ prekursorzy: Might and Magic, Ultima, Wisardry, Rogue
zacni reprezentanci: Fallout, Planescape: Torment, Baldur's Gate, Star Wars: Knights of the Old Republic
odłam: Elder Scrolls, Diablo i World of Warcraft
jeszcze inny odłam (FPSowy): System Shock/ Deus Ex
jRPG
Chrono Trigger
Final Fantasy (4, 6 lub 7)
Panzer Dragoon Saga
Do pieca.Przygodówki:
Zacnym reprezentantem jest The Secret of Monkey Island, prekursorem Zork, odłamem Myst, a naśladowcą Pheonix Wright
z innej paczki: Shenmue i Heavy Rain(?)
Przy Zeldzie można wspomnieć Darksiders. Ico jako prekursor Kolosów chyba ok.Action-adventure:
The Legend of Zelda: Ocarina of Time (naśladowca: Okami)
Shadow of the Colossus z ICO jako prekursorem (tak?)
Nic więcej?Sandboxy:
Grand Theft Auto III (odłam: Mafia)
Domagam się uwzględnienia Crasha i Spyro przy okazji też może być.Platformówki:
Raymana (prekursor: Super Mario Bros, odłam: Sonic the Hedgehog)
Super Mario Galaxy (prekursor: Super Mario 64)
Crash Team Racing się tu znaleźć musi, choćby jako odłam czy coś od MK.Wyścigi:
Gran Turismo
Mario Kart
Ridge Racer
Wipeout (prekursor: F-Zero)
No spoko, a gdzie Fifa? Przecież teraz się w to gra, a seria ma miliard części.Gry sportowe:
Sensible World of Soccer lub Pro Evolution Soccer
Tony Hawk's Pro Skater 2
Dorzucić God Handa, VJ i Dynasty Wariorrs, o których wcześniej pisałem. Przydałby się Mortal.Nawalanki różnej maści:
2D: Street Fighter II
3D: Tekken 3 lub Virtua Fighter 2
"chodzone": Devil May Cry 4 (prekursor: Final Fight, odłam: God of War, naśladowca: Ninja Gaiden)
Co z DDRem? Możnaby go nawet wrzucić jako prekursora GH, bo w obu seriach chodzi o rytmiczne wciskanie przycisków na dziwnym kontrolerze.Muzyczne:
Guitar Hero (+ ewentualnie Rock Band jako naśladowca)
Singstar (+ ewentualnie Karaoke Revolution jako prekursor)
A Harvest Moon: Back to Nature to gdzie?Pielęgnacyjne:
Tamagotchi
Sims
Pokemon (Gold+Silver)
Nad tym rozwodzić mi się nie chce.Została jeszcze growa geriatria, która nie pasuje do powyższych gatunków, bo kiedyś gry dzielono na logiczne i zręcznościowe (tudzież logiczno-zręcznościowe):
Bomberman
Lemmings
Pac-Man
Puzzle Bobble
Sokoban
Space Invaders
Tetris
The Incredible Machine
#264 Napisany 10 września 2010 - 18:20
#265 Napisany 10 września 2010 - 18:25
Dla CTR? Prącie bardzo: gra jest na tyle mega wypas zajebista, że dziś można grać w nią z taką samą przyjemnością, co na premierze. Ścigałek mamy na liście na tyle mało, że nie ma problemu z dorzuceniem CTRa choćby jako odłamu Mario Kart.
Standardowa Kraszowa seria z tego samego powodu właściwie. Platformówki świeże i zabawne zawsze, a kolorowa grafika wciąż jest ok. Do tego pokazują kompletnie inne podejście do zabawy, niż Mario 64 (tutaj taki Spyro byłby tylko naśladowcą).
#266 Napisany 10 września 2010 - 18:34
Shadow of the Colossus z ICO jako prekursorem (tak?)
No to słucham. Jakim niby prekursorem jest pod względem gameplayu. Bo zaraz dojdziemy do tego, że TLG będzie sequelem ICO czy tam SotC, a pierwsza platformówka z Mario jest prekursorem pierwszej Zeldy tylko dlatego, że obie gry mają tego samego autora.Ico jako prekursor Kolosów chyba ok.
#267 Napisany 10 września 2010 - 18:37
#268 Napisany 10 września 2010 - 19:29
Jeżeli chodzi o platformówki to Crash ok. Gdyby nie było Crasha to nie byłoby Uncharted. Zdecydowane veto dla Spyro. Z jakiej racji? Platformówek-naśladowców Super Mario 64 było sporo, a Spyro ani nie był lepszy, ani ładniejszy niż inne. Bo był na PSXa? To za mało.
Dalej. Driver. Bez Drivera nie byłoby GTA3.
A co do ICO i SotC - nie potrzebują żadnego uzasadnienia. To po prostu GRY i jako takie powinny tam byc. I tyle
#269 Napisany 10 września 2010 - 20:03
Z piłek wrzuciłbym tutaj Sensible Soccer, FIFA 96 (pierwsza trójwymiarowa, Virtual Stadium kopał dupy), ISS, FIFA 09 (jako ta, która określiła kierunek rozwijania się piłek na current genach).
Actua Soccer is a football video game series that was developed by Gremlin Interactive as part of their Actua Sports series, and was the first football game to use full 3D graphics.