Jedna z najlepszych i niedocenianych serii gier od Nintendo ,a zarazem jedyna dla której w dniu premiery mógłbym kupić konsole kosztującą krocie . Z całej trylogii kosmicznej łowczyni najlepszymi grami były dla mnie wersja na Super Nintendo i pierwszy Prime z Gacka. Czemu? Cóż każdy z tych dwóch wyżej wymienionych tytułów był w swoim okresie dużym przełomem. Nie tylko pod względem zawartej w niej mechaniki, graficznych wodotrysków, efektów dźwiękowych, wyzwania, ale również gameplay'u na bardzo wysokim poziomie.
Metroid narodził się w umyśle Gunpei Yokoi i był pierwszą grą oferującą backtracking i pozwalającą na swobodne poruszanie się zarówno w prawą stronę jak i w lewą. Zainspirowany różnorodnością gatunkową najpopularniejszych gier w latach 80 postanowił połączyć ich najważniejsze cechy, dodać sporo nowości od siebie i stworzyć nieliniowego shooter'a zmiksowanego z platformówką, a wszystko to utrzymane w mrocznych barwach i klimatycznej muzyce, niczym z filmów wyreżyserowanych przez wybitnego twórce - Ridley'a Scott'a. Nie było zatem żadnego zbiegu okoliczności przy nazwaniu jednego z głównych przeciwników jego imieniem. Była to jedna z gier, która apelowała do starszych wyjadaczy.
Super Metroid
Gra stworzona przez legendarne studio R&D1na czele którego stały takie osoby jak Gunpei Yokoi (general manager),Yoshio Sakamoto (director) i Makoto Kanoh (producer). Super Metroid ukazał
się w 1994 roku na 24 megabit-owym kartridżu i była to zarazem jedyna gra w momencie premiery
wydana na tak dużym nośniku. Wszystko, co znaliśmy z pierwszej części powróciło tylko ,że w myśl zasady ”bigger better and more badass” .Przez wielu graczy uważana jest za najlepszą część i jednocześnie za jedno z największych osiągnięć w elektronicznej rozgrywce ,ale prawdziwa rewolucja tak naprawdę miała dopiero nadejść...
Metroid Prime
Kontynuacja ominęła Nintendo 64 i większość fanów zastanawiała się czy Nintendo zrezygnowało całkowicie z przygód Samus Aran, biorąc pod uwagę to ,iż żadna z poprzednich części nie była komercyjnym sukcesem. Prawda była taka ,że przez całą generację BigN zastanawiało się w jaki sposób zrewolucjonizować nową odsłonę, nie mogli wpaść w tym okresie na żaden konkretny pomysł. Odpowiedzi dostarczyło Retro Studios. Będąc pod wrażeniem gier jakie stworzyli na platformie 64 bitowej, zlecili Jeff'owi Spangenberg (założyciel Iguana Entertainment) i jego ekipie propozycję kolaboracji. Nintendo, wybrani członkowie R&D oraz Retro Studios podjęło współpracę nad czterema grami na konsole Gamecube. Niestety chaotyczny sposób pracy nad tymi projektami spowodował skasowanie każdego z nich przez Shigeru Miyamoto w 2000 roku. Niezadowolone z wyników pracy Nintendo postanowiło przydzielić im tylko jeden ,ale za to duży tytuł, który był zarazem nadzorowany przez twórce Mario. I tak oto w 2002 roku piąty projekt ujrzał światło dzienne, był nim Metroid Prime i zapoczątkował on serie. To, co programiści z Teksasu zaprezentowali przeszło najśmielsze oczekiwania BigN. Przeskok w trzeci wymiar zrewolucjonizował zapoczątkowaną trylogię. Gra niczym nie ustępowała wersji dwu wymiarowej, a znacząco na tym zyskała.
Poczucie samotności w ogromnym świecie, system visorów, celująco wkomponowane elementy platformowe w pełni trójwymiarowej grze, zagadki, sposób opowiadania fabuły za pomocą skanowania, lockowanie, ukryte loading'i to były jedynie niektóre elementy, które odróżniały go od typowego Fps'a .
Kamera w Primie początkowo miała być umiejscowiona za pleców bohaterki ,ale Shigeru Miyamoto stwierdził ,że widok z pierwszej osoby bardziej odda klimat gry i rzeczywiście miał rację. Hud nie tylko wyświetlał nam informację na temat naszego stanu zdrowia, uzbrojenia, mapy, visorów, ale również był integralną częścią świata. Szybka w hełmie Samus, w zależności od sytuacji, reagowała na różne czynniki zewnętrzne ( szybka parowała, ociekała woda, elektryczność powodowała zakłócenia na hud'zie, a przy dobrym oświetleniu potrafiliśmy zobaczyć twarz kobiety).
Projekt od Retro Studios zrobił takie wrażenie na włodarzach z Kioto, że postanowili oni przydzielić grę do zupełnie nowego gatunku. Prime nie był już FPS, stał się First Person Adventure ,a jednocześnie okazał się kamieniem milowym w świecie elektronicznej rozgrywki i osiągnął wysokie wyniki sprzedaży.
Chronologia:
Z okazji 25 lecia serii fani zremiksowali znane utwory :
Metroid 25th Anniversary Tribute Medley
http://theophany-rmx...rystal-flash-ep
Harmony of a Hunter: Final Preview
Ciąg dalszy nastąpi...
Ten post był edytowany przez fingus dnia: 03 czerwca 2014 - 23:29